Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
#1001
Írta 2011. június 02. - 19:49
#1002
Írta 2011. június 02. - 15:30
Elmentem a csapágyboltba, beszereztem a csapágyakat. kérdezõsködtem a felütõhengerekrõl. Azt mondta a szaki, van SKF felütõ-készlet százötvenezerért... Mondtam azt talán mégsem, megegyeztünk, hogy egy méretben stimmelõ (10-es furatú) alátét is megteszi, csõkulccsal megütve. A lényeg, hogy vagy csak a közepét, ha csapágyházba ütjük, a közepét és a szélét egyszerre üssük. Ma kiderül...
#1003
Írta 2011. június 01. - 17:13
Ekkor kevésbé sérül a csapágy. Hivatalosan úgy kellene bele préselni csapágypréssel
#1004
Írta 2011. június 01. - 11:42
freddyke: Lehet hogy jó az is, nézd meg a dobozán ki gyártotta, hívd fel a gyárat és kérdezd meg a fõmérnököt hogy jó lesz e gumitömítéshez. Bemehetsz személyesen is, általában van egy külön részleg minden komoly gyárban, akik ilyenekkel foglalkoznak.
Köszönöm, hogy megtisztelsz ilyen remek tanácsokkal.
#1005
Írta 2011. május 31. - 21:08
Szia Vitti
Köszi, nagyon hasznos volt.
Találtam ábrát is, van hozzá leírás is...
Kell majd csapágylehúzó, meg ráütõ henger, ahogy látom...
Azt mondja még az írás, hogy érdemes a rugót kicserélni, ami visszanyomja a karmantyúkat a racsninál... (Pawl spring)
Nem tudja valaki, ilyesmit ki forgalmaz itthon?
A neuzernál láttam kilincseket rugóval.
#1006
Írta 2011. május 31. - 20:05
A "belsõ felén" nyilván a tengelyhez közelebbi felét értitek...?
Igen.
A sebesség mindent megold.
#1007
Írta 2011. május 31. - 19:46
#1008
Írta 2011. május 31. - 18:16
freddyke: Lehet hogy jó az is, nézd meg a dobozán ki gyártotta, hívd fel a gyárat és kérdezd meg a fõmérnököt hogy jó lesz e gumitömítéshez. Bemehetsz személyesen is, általában van egy külön részleg minden komoly gyárban, akik ilyenekkel foglalkoznak.
#1009
Írta 2011. május 31. - 13:41
a "sima" zsír (pl lítiumos csapágyzsír) nem szereti a gumit, annyira hogy tönkre is teszi. Gumira szilikonzsír, párszáz Forintos tétel.
Igen, tudom, hogy a gépzsír tönkrevághatja a gumit, de nem mindegyiket (van saválló szimmering is). Elektronikához (hûtõbordához) való szilikonzsírom van itthon, ez megfelelõ?
#1010
Írta 2011. május 31. - 13:08
Köszi, nagyon hasznos volt.
Találtam ábrát is, van hozzá leírás is...
Kell majd csapágylehúzó, meg ráütõ henger, ahogy látom...
Azt mondja még az írás, hogy érdemes a rugót kicserélni, ami visszanyomja a karmantyúkat a racsninál... (Pawl spring)
Nem tudja valaki, ilyesmit ki forgalmaz itthon?
#1011
Írta 2011. május 31. - 09:05
Lehet cserélni, "házilag" akkor érdemes, ha van csapágylehúzód és be tudod hozzá szerezni a csapágyat itthon.
DT Swiss - Product documents - itt keresd meg melyik a kérdéses agy, találsz róla robbantott ábrát, ahol feltüntetik a csapágyak gyári számát.
De legegyszerûbb ha a csapágyakon lévõ számot leírod, és azzal mész be egy csapágyboltba (SKS, FAG csapágyak jók). Ha van többféle, akkor a jobb minõségi osztályút válaszd szerintem.
A csapágyleszedés normális szerszámmal egyszerû, az újat vissza kell ütni, de arra vigyázz, hogy a csapágy külsõ peremét üsd, hogy a golyókat ne terheld oldalról, és egyenesen menjen fel a tengelyre.
Ha tengelyre ütünk fel valamit akkor pont a belsõ felét kell ütni, nem?
A sebesség mindent megold.
#1012
Írta 2011. május 31. - 08:40
Lehet cserélni, "házilag" akkor érdemes, ha van csapágylehúzód és be tudod hozzá szerezni a csapágyat itthon....
kérdés, lehet-e egyátalán ezeket az ipari csapágyakat cserélni? ha igen, hol csinálnak ilyesmit, lehet-e házilag?
Vagy komplett agyat kell venni?
...
DT Swiss - Product documents - itt keresd meg melyik a kérdéses agy, találsz róla robbantott ábrát, ahol feltüntetik a csapágyak gyári számát.
De legegyszerûbb ha a csapágyakon lévõ számot leírod, és azzal mész be egy csapágyboltba (SKS, FAG csapágyak jók). Ha van többféle, akkor a jobb minõségi osztályút válaszd szerintem.
A csapágyleszedés normális szerszámmal egyszerû, az újat vissza kell ütni, de arra vigyázz, hogy a csapágy külsõ peremét üsd, hogy a golyókat ne terheld oldalról, és egyenesen menjen fel a tengelyre.
#1013
Írta 2011. május 31. - 08:17
#1014
Írta 2011. május 31. - 00:33
Nem tudom, „szilikonzsír” felirattal vettem valami barkácsboltban, a meggondolás az volt, hogy a szilikongumival biztos barátok. Valószínûleg más zsír is megteszi. (A „valószínûleg" szó azt jelenti, hogy simán bezsíroztam volna akármivel, de épp ott volt a szilikonzsír, küldtem hát a rokonnak.)Köszönöm a részletes választ. Az elektronikai hûtõbordákra vagy mint ismertebb felhasználás a számítógép processzorok és a hûtõborda közé hõvezetés céljából kent szilikonzsírra gondolsz vagy van erre spéci?
#1015
Írta 2011. május 30. - 20:54
majdnem minden szereléssel elboldogulok, de a modern csapágyakról nem sokat tudok.
van egy DT Swiss XRC 180 hátsó kerekem, mostanában ha állványon megtekerem, zajosan forog.
Szétszedtem, amennyire tudtam: racsni le, rotor le, és úgy érzem, a tengely nem forog tökéletesen.
kérdés, lehet-e egyátalán ezeket az ipari csapágyakat cserélni? ha igen, hol csinálnak ilyesmit, lehet-e házilag?
Vagy komplett agyat kell venni?
csatolok egy képet, hogy hogy is néz ki...
https://picasaweb.go...rnabas/DTSwiss#
ELõre is köszi a segítséget/tippeket...
Barna
#1016
Írta 2011. május 30. - 18:54
Attól függ milyet veszel bele. Van 500Ft/db-tól 3000Ft/db-ig.Nem akkarok hülyeséget kérdezni, megprobálkozok a héten vele aztán ha elakadok segitséged kérem.
Amugy menyibe fály a 2db csapágy ?
Köszi a segitséget !
A sebesség mindent megold.
#1017
Írta 2011. május 30. - 18:43
Azt a két fekete távtartót (amin az L és az R betû van) le lehet húzni és ott a tengely, amivel ki lehet ütni a csapágyakat. Volt ilyen agyam és cseréltem benne csapágyat.
Nem akkarok hülyeséget kérdezni, megprobálkozok a héten vele aztán ha elakadok segitséged kérem.
Amugy menyibe fály a 2db csapágy ?
Köszi a segitséget !
#1018
Írta 2011. május 30. - 18:40
ezt akarta linkelni Novatec DH elsõ agy ? kerék ? Bikemag
nekem ilyenem van, és ezen se látok semmit ahol meg lehetne bontani a két szélét http://ridebike.hu/i...8e53fe244a5.jpg
kösz a képet ,ehez is sutyi vagyok :/
#1019
Írta 2011. május 30. - 18:36
#1020
Írta 2011. május 30. - 18:34
A sebesség mindent megold.