Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
#3081
Írta 2007. április 08. - 10:39
#3082
Írta 2007. április 08. - 10:37
jó lesz ha meglazitom elõször meglazitom az egyik oldalt, majd a másikat meghúzom?
#3083
Írta 2007. április 08. - 00:00
A sebesség mindent megold.
#3084
Írta 2007. április 07. - 23:33
És több láncot cserélni sokkal olcsóbb mint egész hajtást cserélni, persze itt fõleg a drágább alkatrészcsaládokra gondolok...
#3085
Írta 2007. április 07. - 23:32
de ha a lánc nem kopik, akkor a fogsor sem fog vele együtt folyamatosan elkopni. így 2 lánccal akár megduplázod a fogsor, életét... (na meg a tányérokét)
#3086
Írta 2007. április 07. - 23:29
#3087
Írta 2007. április 07. - 22:42
A sebesség mindent megold.
#3088
Írta 2007. április 07. - 22:20
Én az edzõgépen 500, a fullyn kb. 300km-enként váltom a láncot
hetente, havonta új lánc ? vagy ilyen keveset tekersz vele ?
#3089
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
Írta 2007. április 07. - 21:53
Lehet marad a befõttes változat...
#3090
Írta 2007. április 07. - 21:15
ja utána meg imádkozod lefelé a bringáról az olajos retkes sarat, amit rávertél a körömkefével..Na, ma WD40 és a sux-szerû pedálkulcs (BBB) megtette a hatását, megadta magát a kicsike
Úgyhogy köszi a tippeket!
Más: mi a hivatalos lánc-tisztítós módszer? Ugye nem érdemes levenni a bringáról a tisztításhoz? Szal WD40+körömkefe pár perces tisztogatás -> rácsapatom a slagot, hogy kivigye a fellazult koszt -> minden láncszem-csatlakozásra egy csepp láncolaj?
a féked nem fog fogni vagy 1 hónapig tõle.
a csóró megoldás, ami ráadásul nem is környezetbarát, a brigéciol.
de ez egy elmaradott módszer.
valamint van lánctisztító szerszám. Parktool, Pro, stb stb.
#3091
Írta 2007. április 07. - 18:29
Na, ma WD40 és a sux-szerû pedálkulcs (BBB) megtette a hatását, megadta magát a kicsike
Úgyhogy köszi a tippeket!
Más: mi a hivatalos lánc-tisztítós módszer? Ugye nem érdemes levenni a bringáról a tisztításhoz? Szal WD40+körömkefe pár perces tisztogatás -> rácsapatom a slagot, hogy kivigye a fellazult koszt -> minden láncszem-csatlakozásra egy csepp láncolaj?
Én fogom, leveszem a láncot, beteszem egy befõttesüvegbe, amiben higító és brigéciol keveréke van. 20 percig benne van, néha megrázom, utána letörlöm, esetleg kompresszorral lefújom a maradékot róla:)
De utána egy teljesen tiszta láncot kapok.
#3092
Írta 2007. április 07. - 18:16
Na, ma WD40 és a sux-szerû pedálkulcs (BBB) megtette a hatását, megadta magát a kicsike
Úgyhogy köszi a tippeket!
Más: mi a hivatalos lánc-tisztítós módszer? Ugye nem érdemes levenni a bringáról a tisztításhoz? Szal WD40+körömkefe pár perces tisztogatás -> rácsapatom a slagot, hogy kivigye a fellazult koszt -> minden láncszem-csatlakozásra egy csepp láncolaj?
Én az edzõgépen 500, a fullyn kb. 300km-enként váltom a láncot, ilyenkor törlõronggyal tisztára törlöm az összes fogaskereket, váltógörgõt, lánctányért, felmegy a tiszta lánc, görgõket 2-3szor végigolajozom, jópárszor körbetekerem és letörlöm a felesleget. A levett lánc pedig 1 napra brigeciolban fürdik, utána kimosom és megszárítom. X km után pedig újra eljátszom a dolgot.
#3093
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
Írta 2007. április 07. - 18:03
Úgyhogy köszi a tippeket!
Más: mi a hivatalos lánc-tisztítós módszer? Ugye nem érdemes levenni a bringáról a tisztításhoz? Szal WD40+körömkefe pár perces tisztogatás -> rácsapatom a slagot, hogy kivigye a fellazult koszt -> minden láncszem-csatlakozásra egy csepp láncolaj?
#3094
Írta 2007. április 07. - 16:35
#3095
Írta 2007. április 07. - 16:08
Most építgetek egy bringát, és gondjaim akadtak a lánccal, remélem tud valaki segíteni.
Szóval:
Van egy hajtásom(Deore hátsó váltó, alivió elsõ, alívió hajtókar, sram 8as lánckeréksor), a lánc viszont gyárilag hosszabb mint kéne.
Honnan kéne nekem azt megállapítani, hogy mennyit rövidítsek a láncon?
Van erre valami szabály, vagy csak ránézésre hogy úgy nagyjából jól álljon a hátsó váltó?
Elõre is köszi a segítséget!
#3096
Írta 2007. április 07. - 13:53
nem tul sok tapasztalatom van centrirozásban. ha nincs a kerékben se 8as, se tojás se semmi, csupán nincs középen a kerék, akkor úgy csináljam hogy elõbb fellazítom az egyik oldalon az összes küllõt majd amerre el akarom huzni ott megfeszítem a küllõket, vagy egyesével: egy küllõ lazit, egy feszit ? meg itt is elõször csak mondjuk egy negyedet lazitsak/feszitsek vagy hogyan?
#3097
Írta 2007. április 06. - 22:03
igen CJ-nek hívnak de nem carl johnson hanem mint a nevem is mutatja, camping joe![/SIZE]
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#3098
Írta 2007. április 06. - 22:02
#3099
Írta 2007. április 06. - 21:41
Suddenly becoming stationery, now thats the killer.
#3100
Írta 2007. április 06. - 21:24
természetesen nem hajtogatni kell ide oda, hanem szépen visszahúzni egyenesbe.
ha nem szinezõdött el a hajlás mellett a tányér, ha nem élesen hajlott, csak kanyar lett benne, akkor "könnyedén" vissza fogod tudni húzni.