Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
#1821
Posted 2009. May 31. - 18:46
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#1822
Posted 2009. May 31. - 18:17
Tárcsaféknél az az ideális, ha nem toligálja a tárcsát a fék.
#1823
Posted 2009. May 31. - 18:14
#1824
Posted 2009. May 31. - 18:06
Ma kicsit szétkaptuk a kormánycsapágyat, mert lögyögött. Hát nem lett jobb, pedig a stucnit egy picit sikerült lejjebb nyomni, de most legalább jobban lögyög az egész Lehet vele valamit csinálni, vagy ez ilyen? Van benne egy kis mûanyag gyûrû, ami el van vágva / törve. Nem tudom, hogy annak olyannak kéne-e lenni...
Másik: hayes hfx9 xc tárcsafék van hátul, és amikor behúzom a féket, akkor a tárcsát arrébbnyomja a fékbetét kb. 0,5-1mm-el. Ez baj?
#1825
Posted 2009. May 31. - 12:59
http://bikestore.hu/...to/image_normal
a jobboldali csavart betekerve az felfekszik a lánc oldalára, így a kis fémlapoknak benne csupán az a szerepe hogy ráül a lánc. semmiféle erõ nem hat rájuk, ergo nem törnek le.
#1826
Posted 2009. May 31. - 12:54
Ha kézzel nem bírod szétbontani a patentszemet, akkor próbálj meg egy vastagabb drótod, (ami átfér a szemen) átbujtatni és a drót két végét "összesodorni" valamilyen (kombinált) fogóval, így szét fog jönni a szem. (túrák során pedig elég magaddal vinned ezt a kis darab derótot)Értem. Köszönöm. Akkor ezek szerint nem csak én szívok ezzel. : )
Patentszemem van, de valahogy sikerült úgy össze pattentolni, hogy eddig senkinek nem sikerült szétszedni a szemnél. : D (sram lánc) + egyszer kölcsön kértem haveromét és pont nálam tört el így még tartozok is egyel. Viszont akkor ezek szerint tökmindegy mit adok neki.
Amúgy a bringaboltba van a szervizeseknek egy elég masszív darab, de rákérdeztem és még azt is cserélgetik legalább félévente (mondjuk õk eleve több láncot bontogatnak egységnyi idõ alatt így valszeg nálam sokáig bírná) és annak ára is van annyit nekem nem ér.
Amúgy ha eltörik esélyes cserére visszahurcolászni? Mert hát ennyi erõvel vehetek mindig új láncot is. : s
#1827
Posted 2009. May 31. - 12:43
Én a Shimano láncokhoz is Sram patentszemet használok már évek óta.Sokkal kényelmesebb,mint kínlódni a láncbontóval,és olcsóbb is így.Amúgy egyszerú láncbontónak évekig bírni kéne.Én egy Acort használok.
Szintén. Bár nekem van a gyûjteményemben KMC, Connex, meg YBN patentszem is. Nekem is ezer éve megvan a noname láncbontó, csak "méretre vágáshoz" használom, néha bennemarad a láncban a tüske, de mûködik.
#1828
Posted 2009. May 31. - 12:29
#1829
Posted 2009. May 31. - 11:12
Patentszemem van, de valahogy sikerült úgy össze pattentolni, hogy eddig senkinek nem sikerült szétszedni a szemnél. : D (sram lánc) + egyszer kölcsön kértem haveromét és pont nálam tört el így még tartozok is egyel. Viszont akkor ezek szerint tökmindegy mit adok neki.
Amúgy a bringaboltba van a szervizeseknek egy elég masszív darab, de rákérdeztem és még azt is cserélgetik legalább félévente (mondjuk õk eleve több láncot bontogatnak egységnyi idõ alatt így valszeg nálam sokáig bírná) és annak ára is van annyit nekem nem ér.
Amúgy ha eltörik esélyes cserére visszahurcolászni? Mert hát ennyi erõvel vehetek mindig új láncot is. : s
#1831
Posted 2009. May 31. - 09:18
Már a harmadikat fogyasztom. Volt egy Pro egy icetoolz (olcsóbb kategória) meg valami noname (vagy talán hauser). A pro bírta a legtovább viszont az ment tönkre a legbrutálisabban egyszer csak. (elhajlott a test és láncszem taró kis fémlapok egy szikra kiséretében kitörtek....darabokra hullott az egész... amúgy ezt egy már régebbi shimano lánc széteszedésénél produkálta).
A legutóbb ez az asszem hauser adta meg magát. Az elsõ lánc amit próbáltunk megbontani vele szépen nyomta ki a szegecset, de egyszer csak az a csap ami benne van a szétszedõben (amivel nyomja ki a szegecset) beszakadt. A legrégebb óta haver 'gagyi' kéziszerszámos bontója bírja. Annak csak elhajlik ez a 'csap' része meg néha megkell reszelni a végét (nem cserélhetõ), de ezzel meg kínszenvedés a láncbontogatás.
Nagyon sok ezret nem szeretnék erre költeni. A tapasztalatokra lennék kiváncsi. Kinek melyik vált be hosszútávon?
#1832
Posted 2009. May 29. - 14:07
becsúszókat nehogy lefesd!
külsõ szárat festheted, de nem lesz egyszerû eladni utána.
felni festést v-fék mellett én hanyagolnám.
értem, akkor inkább hagyok mindent
#1833
Posted 2009. May 29. - 13:54
külsõ szárat festheted, de nem lesz egyszerû eladni utána.
felni festést v-fék mellett én hanyagolnám.
#1834
Posted 2009. May 29. - 13:46
Lehet, hogy hülye kérdés, de megkérdezem: a telót szokták festeni/szabad? Pl. a becsúszó részét.
És a felnit? - ezzel csak annyi a gond, hogy ha V féket használok, akkor lekoptatja, vagy a fékezés is rosszabb lesz?
#1835
Posted 2009. May 28. - 16:17
#1836
Posted 2009. May 28. - 12:55
#1837
Posted 2009. May 28. - 12:38
retizotyo, most rendelünk crc-rõl ott van park tool pin spanner
váltókarhoz sok sikert
#1838
Posted 2009. May 28. - 12:30
loctite-ból melyiket érdemes monoblokkrögzítéshez használni acél váznál?
"Loctite 243
Alkalmas az összes fém menetes rögzítéshez. Megakadályozza a vibrációnak kitett csavarok lazulását, pl. motoroknál, hajtómûveknél, stb. Enyhén olajjal szennyezett felületeken is alkalmazható. Szerelés kéziszerszámokkal lehetséges."
"Loctite 2701
Alkalmas az összes fém menetes rögzítéshez, beleértve a passzív felületû, például az erõsen ötvözött fémeket is. Kiválóan alkalmas erõs vibrációnak és rázkódásnak kitett csavarok, csapok rögzítésére motorokon, szivattyúkon."
A 243 bõven elég. A 2701 sokkal erõsebb, nekem már okozott gondot.
#1839
Posted 2009. May 28. - 08:41
Ez egy atombomba bonyolultságával lett összerakva, az LX ehhez képest gyerekjáték.
Szedett már szét valaki ilyen vagy ehhez hasonló öreg váltókart? Jó lenne valami útmutató a jobbos váltókarhoz, mert így...
Tudom nem kellett volna, de megpróbáltam halottaiból feltámasztani...
Szóval: segítséééég!
#1840
Posted 2009. May 27. - 16:40
Amúgy vettem BBB körmöskulcsot, jónak tûnik eddig.