Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
#1861
Írta 2009. május 20. - 21:56
#1862
Írta 2009. május 20. - 21:36
Vagy simán fúrjam ki és tegyek bele másikat?
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#1863
Írta 2009. május 14. - 13:29
No, osztottam már itt az észt többször, hogy hogyan is kellene házilag hagyományos kormánycsapágy csészét berakni a vázba, de az mindeddig csak elméleti okoskodás volt. Eddig. Tegnap viszont sikerült a fagyasztásos módszerrel beilleszteni egy készletet. Gázöngyújtó töltõ palack, abból folyékony PB a csapágycsészére, majd mikor jól lehült, akkor helyére bedug, kis deszkadarabbal óvatosan helyére ütöget. Remekül sikerült.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#1864
Írta 2009. május 03. - 19:11
Egyébként hátul ipari csapágyas agyam van és az is így viselkedik, de ezek szerint ez nem általános probléma.
Mindegy olyan sûrûn nem kell kivenni csak bosszant hogy utána 20 percig állítgatom a féket.
#1865
Írta 2009. május 02. - 00:31
nekem meg 20mm atutos van, igy soha sem szembesulok ilyen jellegu problemaval
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1866
Írta 2009. május 02. - 00:03
#1867
Írta 2009. május 01. - 23:50
Ride everywhere.
.
#1868
Írta 2009. május 01. - 23:36
Az miért van hogyha kiveszed a kereket(gyorszáras,tárcsafékes) a vázból vagy a teloból ,és amikor visszarakod mindíg be kell állítgatni a fék munkahengert.
Ez normális vagy én csinálok valamit rosszul?
Pedig igyekszem mindíg ugyan akkora erõvel meghúzni a zárakat,és mégis, soha nem ugyanoda kerül vissza.
#1869
Írta 2009. május 01. - 14:55
Akkor mégsincs új a nap alatt mert pont ezt tettem )
"valoszinuleg az a baj hogy a kis porzaro muanyagok nem illeszkednek pontosan. ha a stucni tetejen levo kupakban tulhuzod a csavart akkoris szorulhat. azt csak addig kell huzni amig mar nincs mozgasa a csapagyaknak."
Pontosan erre gyanakszom én is. Sõt alul felül mintha látszana is hogy nem illeszkednek lapjával a porzárók. A baj csak az, hogy akárhányszor próbálkozom sosem akar összejönni ( Még nincs nagy gyakorlatom a témában de már kezdem unni. Feladni azért nem fogom...
#1870
Írta 2009. május 01. - 14:25
valoszinuleg az a baj hogy a kis porzaro muanyagok nem illeszkednek pontosan. ha a stucni tetejen levo kupakban tulhuzod a csavart akkoris szorulhat. azt csak addig kell huzni amig mar nincs mozgasa a csapagyaknak.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1871
Írta 2009. május 01. - 14:09
Összeraktam, betettem a régi telót, felraktam a stucnit a kormánnyal meg minden. Már az összerakáskor szívtam párat mire sikerült megoldani, hogy az alsó és felsõ csapágykoszorúk ne mozduljanak el, hanem maradjanak a helyükön a csészében a tömítõ lemezgyûrûkkel eggyütt. Úgy látszik mégsem sikerült, mert most ugyan elfordul a kormány, de mégsem olyan gördülékenyen. Mintha éreznék csepnyi ellenállást amit egy halk surlódó hang is kísér. Hát szétszedtem újra és összeraktam újra. És ezzel elszórakoztam párszor jóidejig de akkor sem érzem hogy 100%-ig jó.
Esetleg ötlet?
van a felso csapagynal egy muanyag basz mostansag minden fejcsapagyban. [lehet alu is, pl a hope-ban nekem az van]
ez a gyuru az ami a stucni levetele utan is osszefogja a kormanycsapagyat es nem engedi kiesni a villat. ha van rajta hasitek [kell lennie] akor oda be lehet piszkalni egy vekony feju csavarhuzoval, es kijon, vagy a tehetsegesebb versenyzok meguthetik a villanyakat is erosen izles szerinti eszkozzel. telefonkonyv tokeletes, ez nekem eddig meg nem jutott eszembe. fadarab plusz kalapacs kombo szokik lenni az altalanosan elfogadott, esetleg gumikalapacs, vagy nagyobb darab fa [ha van otthon felhasogatva, akkor egy olyan pl]
Igen azzal a mûanyaggal én is találkoztam. Amit te írsz az az elegánsabb megoldás, de én a telefonkönyves segítséget alakalmaztam
Egyébként azzal szívtam a legtöbbet, hogy nekem nincs olyan bringaszerelõ állványom így a két kéz sokszor kevésnek bizonyult +ha a villanyak nem állt egyenesen, egybõl kilökte a helyükrõl a kormánycsapágyakat is. Lehet hogy itt a baj.
#1872
Írta 2009. május 01. - 14:03
ez a gyuru az ami a stucni levetele utan is osszefogja a kormanycsapagyat es nem engedi kiesni a villat. ha van rajta hasitek [kell lennie] akor oda be lehet piszkalni egy vekony feju csavarhuzoval, es kijon, vagy a tehetsegesebb versenyzok meguthetik a villanyakat is erosen izles szerinti eszkozzel. telefonkonyv tokeletes, ez nekem eddig meg nem jutott eszembe. fadarab plusz kalapacs kombo szokik lenni az altalanosan elfogadott, esetleg gumikalapacs, vagy nagyobb darab fa [ha van otthon felhasogatva, akkor egy olyan pl]
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1873
Írta 2009. május 01. - 12:35
#1874
Írta 2009. május 01. - 12:23
nem hiszem, hogy oly nagy ütés kellene neki
b@ssz rá egy fadarabbal
esetleg nézd meg a kormánycsapágy felsõ részét
anno volt egy rééégi fsa csapágyam, amit egy 4es csavarral kellett fixre huzni a villa nyakán még pluszban
#1875
Írta 2009. május 01. - 12:15
Egy ahead-es villát hogyan kell kicserélni? Odáig eljutottam, hogy a stucnit a kormánnyal levettem, de a villa nyak még mindíg elég stabilan áll a fejcsõben. Jól sejtem, hogy ki kel ütni? És ha igen akkor hogyan? Tegyek rá egy jó vastag rongyot és úgy kalapáljam ki?
#1876
Írta 2009. május 01. - 10:23
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1877
Írta 2009. május 01. - 07:29
#1878
Írta 2009. április 30. - 23:12
#1879
Írta 2009. április 30. - 21:30
ált. "eggyel kevesebbet" tegyél bele, mint ami, épp' beleférne
minden golyó között nem kell távolságot hagyni-ha jól értelek- úgyis mozognak összevissza
inkább az agy feszességének beállítására ügyelj
nekem az szokott bejönni, ha egy leheletnyit lazább az agy, mint jónak gondolnád, s a végsõ feszitést a gyorszár, kerékanya, végzi
persze, pendulumpróba
érdemes megnézni az agyba préselt csészéket, illetve a kónuszok futófelületét, mennyire épek, ha repedéseket látsz rajta, akkor kuka sajna
régebbi /90es évek/ shimano agyai elég jó futásteljesítményûek
mai olcsóbb sh!mano agyak.... hááát messze nem ütik meg a mércét szvsz
kb ennyi
de itt-ott már megelõztek ;-)
#1880
Írta 2009. április 30. - 21:24
Kösz, de az érdekelne hogy mekkora távolságot haggyak a golyók közt, mikor belerakom õket a zsírba?
Ökölszabály az, hogy eggyel kevesebb golyó kell a csészébe, mint ami pont belefér. A köztük lévõ távolságot meg majd a kónusz elintézi. Bár nem is értem hogy gondoltad? Az nem úgy müköd, hogy összeszerelés után is ott maradnak a golyók, ahova a zsírba nyomkodtad õket!