Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Otthoni szerelés, szerszámok

- - - - -

  • Please log in to reply
6030 replies to this topic

#1001
Sleek

Sleek

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 299 posts
Ha van esztergályos ismerõs akkor olcsó pénzért nagyon sok célszerszámot lehet csinálni:)

#1002
molbar

molbar

    vendég

  • fórumtag
  • 22 posts
  • LocationPilisborosjenő
Jaja... bár a Vitti által linkelt "DT swiss oficial document" is csak simán beleüti egy csodaszép mûanyag kalapáccsal....

Elmentem a csapágyboltba, beszereztem a csapágyakat. kérdezõsködtem a felütõhengerekrõl. Azt mondta a szaki, van SKF felütõ-készlet százötvenezerért... Mondtam azt talán mégsem, megegyeztünk, hogy egy méretben stimmelõ (10-es furatú) alátét is megteszi, csõkulccsal megütve. A lényeg, hogy vagy csak a közepét, ha csapágyházba ütjük, a közepét és a szélét egyszerre üssük. Ma kiderül...

#1003
Sleek

Sleek

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 299 posts
Ha csapágyat csapágyházba akarunk bele rakni akkor hasznos egy metamid rúd megfelelõ méretre esztergálva úgy hogy a csapágy külsõ és belsõ gyûrûjére felfeküdjön.
Ekkor kevésbé sérül a csapágy. Hivatalosan úgy kellene bele préselni csapágypréssel

#1004
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

freddyke: Lehet hogy jó az is, nézd meg a dobozán ki gyártotta, hívd fel a gyárat és kérdezd meg a fõmérnököt hogy jó lesz e gumitömítéshez. Bemehetsz személyesen is, általában van egy külön részleg minden komoly gyárban, akik ilyenekkel foglalkoznak.


Köszönöm, hogy megtisztelsz ilyen remek tanácsokkal.

#1005
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 posts

Szia Vitti

Köszi, nagyon hasznos volt.
Találtam ábrát is, van hozzá leírás is...
Kell majd csapágylehúzó, meg ráütõ henger, ahogy látom...
Azt mondja még az írás, hogy érdemes a rugót kicserélni, ami visszanyomja a karmantyúkat a racsninál... (Pawl spring)
Nem tudja valaki, ilyesmit ki forgalmaz itthon?


A neuzernál láttam kilincseket rugóval.

#1006
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

A "belsõ felén" nyilván a tengelyhez közelebbi felét értitek...?


Igen.


A sebesség mindent megold.

 


#1007
molbar

molbar

    vendég

  • fórumtag
  • 22 posts
  • LocationPilisborosjenő
A "belsõ felén" nyilván a tengelyhez közelebbi felét értitek...?

#1008
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts
MJani01: Úgy ám, hülyeséget írtam :)

freddyke: Lehet hogy jó az is, nézd meg a dobozán ki gyártotta, hívd fel a gyárat és kérdezd meg a fõmérnököt hogy jó lesz e gumitömítéshez. Bemehetsz személyesen is, általában van egy külön részleg minden komoly gyárban, akik ilyenekkel foglalkoznak.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#1009
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

a "sima" zsír (pl lítiumos csapágyzsír) nem szereti a gumit, annyira hogy tönkre is teszi. Gumira szilikonzsír, párszáz Forintos tétel.


Igen, tudom, hogy a gépzsír tönkrevághatja a gumit, de nem mindegyiket (van saválló szimmering is). Elektronikához (hûtõbordához) való szilikonzsírom van itthon, ez megfelelõ?

#1010
molbar

molbar

    vendég

  • fórumtag
  • 22 posts
  • LocationPilisborosjenő
Szia Vitti

Köszi, nagyon hasznos volt.
Találtam ábrát is, van hozzá leírás is...
Kell majd csapágylehúzó, meg ráütõ henger, ahogy látom...
Azt mondja még az írás, hogy érdemes a rugót kicserélni, ami visszanyomja a karmantyúkat a racsninál... (Pawl spring)
Nem tudja valaki, ilyesmit ki forgalmaz itthon?

#1011
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Lehet cserélni, "házilag" akkor érdemes, ha van csapágylehúzód és be tudod hozzá szerezni a csapágyat itthon.
DT Swiss - Product documents - itt keresd meg melyik a kérdéses agy, találsz róla robbantott ábrát, ahol feltüntetik a csapágyak gyári számát.
De legegyszerûbb ha a csapágyakon lévõ számot leírod, és azzal mész be egy csapágyboltba (SKS, FAG csapágyak jók). Ha van többféle, akkor a jobb minõségi osztályút válaszd szerintem.

A csapágyleszedés normális szerszámmal egyszerû, az újat vissza kell ütni, de arra vigyázz, hogy a csapágy külsõ peremét üsd, hogy a golyókat ne terheld oldalról, és egyenesen menjen fel a tengelyre.


Ha tengelyre ütünk fel valamit akkor pont a belsõ felét kell ütni, nem?


A sebesség mindent megold.

 


#1012
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

...
kérdés, lehet-e egyátalán ezeket az ipari csapágyakat cserélni? ha igen, hol csinálnak ilyesmit, lehet-e házilag?
Vagy komplett agyat kell venni?
...

Lehet cserélni, "házilag" akkor érdemes, ha van csapágylehúzód és be tudod hozzá szerezni a csapágyat itthon.
DT Swiss - Product documents - itt keresd meg melyik a kérdéses agy, találsz róla robbantott ábrát, ahol feltüntetik a csapágyak gyári számát.
De legegyszerûbb ha a csapágyakon lévõ számot leírod, és azzal mész be egy csapágyboltba (SKS, FAG csapágyak jók). Ha van többféle, akkor a jobb minõségi osztályút válaszd szerintem.

A csapágyleszedés normális szerszámmal egyszerû, az újat vissza kell ütni, de arra vigyázz, hogy a csapágy külsõ peremét üsd, hogy a golyókat ne terheld oldalról, és egyenesen menjen fel a tengelyre.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#1013
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts
a "sima" zsír (pl lítiumos csapágyzsír) nem szereti a gumit, annyira hogy tönkre is teszi. Gumira szilikonzsír, párszáz Forintos tétel.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#1014
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

Köszönöm a részletes választ. Az elektronikai hûtõbordákra vagy mint ismertebb felhasználás a számítógép processzorok és a hûtõborda közé hõvezetés céljából kent szilikonzsírra gondolsz vagy van erre spéci?

Nem tudom, „szilikonzsír” felirattal vettem valami barkácsboltban, a meggondolás az volt, hogy a szilikongumival biztos barátok. Valószínûleg más zsír is megteszi. (A „valószínûleg" szó azt jelenti, hogy simán bezsíroztam volna akármivel, de épp ott volt a szilikonzsír, küldtem hát a rokonnak.)

#1015
molbar

molbar

    vendég

  • fórumtag
  • 22 posts
  • LocationPilisborosjenő
Sziasztok.

majdnem minden szereléssel elboldogulok, de a modern csapágyakról nem sokat tudok.
van egy DT Swiss XRC 180 hátsó kerekem, mostanában ha állványon megtekerem, zajosan forog.
Szétszedtem, amennyire tudtam: racsni le, rotor le, és úgy érzem, a tengely nem forog tökéletesen.
kérdés, lehet-e egyátalán ezeket az ipari csapágyakat cserélni? ha igen, hol csinálnak ilyesmit, lehet-e házilag?
Vagy komplett agyat kell venni?

csatolok egy képet, hogy hogy is néz ki...

https://picasaweb.go...rnabas/DTSwiss#

ELõre is köszi a segítséget/tippeket...

Barna

#1016
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Nem akkarok hülyeséget kérdezni, megprobálkozok a héten vele aztán ha elakadok segitséged kérem.
Amugy menyibe fály a 2db csapágy ?

Köszi a segitséget !

Attól függ milyet veszel bele. Van 500Ft/db-tól 3000Ft/db-ig.


A sebesség mindent megold.

 


#1017
szedrik5

szedrik5

    vendég

  • fórumtag
  • 107 posts

Azt a két fekete távtartót (amin az L és az R betû van) le lehet húzni és ott a tengely, amivel ki lehet ütni a csapágyakat. Volt ilyen agyam és cseréltem benne csapágyat.


Nem akkarok hülyeséget kérdezni, megprobálkozok a héten vele aztán ha elakadok segitséged kérem.
Amugy menyibe fály a 2db csapágy ?

Köszi a segitséget !
szedrik

#1018
szedrik5

szedrik5

    vendég

  • fórumtag
  • 107 posts

ezt akarta linkelni Novatec DH elsõ agy ? kerék ? Bikemag
nekem ilyenem van, és ezen se látok semmit ahol meg lehetne bontani a két szélét http://ridebike.hu/i...8e53fe244a5.jpg


kösz a képet ,ehez is sutyi vagyok :/
szedrik

#1019
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
értem, köszi. majd én is megnézem ha aktuális lesz

#1020
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Azt a két fekete távtartót (amin az L és az R betû van) le lehet húzni és ott a tengely, amivel ki lehet ütni a csapágyakat. Volt ilyen agyam és cseréltem benne csapágyat.


A sebesség mindent megold.