Jelentkezz be Regisztrálj
Retro - régi idõk bicaja
#1221
Írta 2008. október 15. - 22:48
Would you, Quintus? Would I?
#1222
Írta 2008. október 15. - 11:12
Láttam netes fotógalériákban hogy a kormánybetekerõ szalagot, parafa markolatot sellak (sellakk) nevû természetes gyantával kenték be, így valami meseszép fényes felület jött létre.
Csinált már valaki ilyet? Próbáltatok már olyan kormányt, ami így volt megoldva?
Egy Cinelli natúr parafabandázs lenne, amit esetleg bekennék ezzel a trutyival!
Várok véleményeket, tapasztalatokat!
#1223
Írta 2008. szeptember 23. - 19:43
#1224
Írta 2008. szeptember 23. - 06:36
#1225
Írta 2008. szeptember 23. - 00:10
http://www.sheldonbr...s/rims/630.html
Emellett - ha olyan jó az a Puch - belepróbálhatsz egy 700c, azaz 622 mm-es kereket is. Igaz, az többletköltség.
#1226
Írta 2008. szeptember 22. - 22:07
#1227
Írta 2008. szeptember 22. - 21:55
Mit nézzek?
Másik bringát, manapság is használatos, szabványos kerékmérettel!
Would you, Quintus? Would I?
#1228
Írta 2008. szeptember 22. - 20:27
Napi 20km városi tekeréshez vennék olcsó, de korrekt bringát, amin nem kell feküdnöm (outi kilõve) és mindennel felszerelt. Találtam egy kitûnõ állapotú, 27es kerekû Puch Elegance-t, méretben pont jó lenne. Valószínûleg bármi beszerezhetõ hozzá ha tönkremenne (legfeljebb használtan) , viszont a keréktõl nagyon félek. A közel 100kg-os tömegem szerintem hamar kinyírja. Kérdés, hogy mikor majd megadja magát tudok-e új felnit fûzetni bele (a használt se lenne hosszú életû). Bárhogy keresem neten, én nem találok új 27-es felnit. Létezik? Mit nézzek?
Elõre is köszi!
#1229
Írta 2008. szeptember 17. - 21:06
#1230
Írta 2008. szeptember 17. - 19:00
A Mofaker-nél van camping matrica, de nem pont az ami kellene.
#1231
Írta 2008. szeptember 12. - 13:49
Mondjuk egy sör mellett tudok még pár ilyen szemináriumot tartani mûhelytitkokból.
#1232
Írta 2008. szeptember 12. - 12:30
A hátsóra gondolsz, amin a kerék felõl anya van?
Én úgy állnék neki, hogy csavarlazító / kóla kezelés, aztán megmelegíteném jól, hõlégfúvó, vagy gázláng, aztán akkor elvileg két fogóval már szét lehet szedni, vagy esetleg a csillagos fej felõl kitámasztani valahogy csavarhúzóval.
Jelentem a csavar megadta magát ! :krol: Melegít, próbál,anyáz,melegít,próbál ééééés igen. Lejött. Ez volt a nyerõ stratégia.
Úgyhogy köszi a tippet langferi ! :beer:
#1233
Írta 2008. szeptember 12. - 06:47
más: Szerintetek a sárvédõ csavarját, ami fullra be van rozsdálva, és nem férek hozzá csillag csavarhúzóval, azt hogy szedjem le ? Csavarlazítóval próbálkoztam. Lefûrészelni nem tudom a sárvédõ íve miatt. Mostmitévõlegyek ?
A hátsóra gondolsz, amin a kerék felõl anya van?
Én úgy állnék neki, hogy csavarlazító / kóla kezelés, aztán megmelegíteném jól, hõlégfúvó, vagy gázláng, aztán akkor elvileg két fogóval már szét lehet szedni, vagy esetleg a csillagos fej felõl kitámasztani valahogy csavarhúzóval.
#1234
Írta 2008. szeptember 11. - 20:38
#1235
Írta 2008. szeptember 11. - 20:30
#1236
Írta 2008. szeptember 11. - 19:37
Nem kellett volna annyi sört inni
más: Szerintetek a sárvédõ csavarját, ami fullra be van rozsdálva, és nem férek hozzá csillag csavarhúzóval, azt hogy szedjem le ? Csavarlazítóval próbálkoztam. Lefûrészelni nem tudom a sárvédõ íve miatt. Mostmitévõlegyek ?
#1237
Írta 2008. szeptember 11. - 11:35
:lol1:Szerintetek a már említett camping bicaj váza milyen anyagból lehet ? Ahogy ma csiszoltam, mintha aluminiumot/aluminium ötvözetet láttam volna felvillanni. Lehet hogy káprázott a szemem ? Azt hittem valami sima mezei acél...
Na ezen jót röhögtem!
#1238
Írta 2008. szeptember 10. - 23:21
(...)
Na ezért jobb a kóla a takarítani mint meginni:D
Ettõl szinte nincs is rosszabb "élelmiszer" amit a fogra lehet vinni...
Még anno 1997-ben volt Grundig-világkupa Csillebércen. Alison Sydornak a kulacsában volt kola,eldobta én meg felszedtem,szoval biztos van vmi elönyös hatása is.(elsö lett idén Trans-Alpon)
#1239
Írta 2008. szeptember 10. - 22:13
A mythbustersben (talán a discovery-n megy) tesztelték ezeket a legendákat. A kóla foszforsavat tartalmaz (megijedni persze nem kell, mert a gyomrunk meg egy "picit" erõsebb sósavat alapjáraton is:) ).
A teszt eredménye: A kóla fényesebbre suvickolta a belerakott pénzérmét, mint a tiszta foszforsav
Szintén gyönyörûen vitte a rozsdát a króm lökhárítóról, volt nagy röhögés.
Ezek olyan fél igazságok.
Egy kis kémia:
A kólaban egyrészt nem foszforsav hanem ortofoszforsav(ezzel pl kiválóan lehet növényi mintákat roncsolni a laborban persze nagyobb koncentrációban de akkor is ugyan az...) ami jóval hatékonyabb kis koncentrációban is. Másrészt a kóla emelett még tartalmaz egyéb savat is citromsav és mellé még ott van a szénsav is ami javítja az oldóképességet. Így a savkombináció sokkal jobban megfelel a pénzen lévõ fémoxid leoldásához mint a sima foszforsav.
Na ezért jobb a kóla a takarítani mint meginni:D
Ettõl szinte nincs is rosszabb "élelmiszer" amit a fogra lehet vinni...