Jelentkezz be Regisztrálj
Retro - régi idõk bicaja
#861
Írta 2009. június 24. - 09:31
Most lettem csak bajban igazán... Ugyanis vannak, akik meg azt mondják, hogy a fogaskoszorú cseréjével egyáltalán nem szükséges a hátsó váltót is cserélni, ha az nem pozicionált, hiszen az új fogaskoszorúval nem nõ a váltó által (jobbra-balra) bejárandó út, mert a lánckerekek annyival vékonyabbak. Tehát a váltónak ugyanannyit kell mozognia, mint eddig, csak ezentúl nem 6 vastagabb, hanem 9 db. vékonyabb lánckerék mellett kell mozognia. Meg hát ugye nem is kötelezõ mind a 9 db. lánckereket meghagyni, el is lehet venni belõle.
Viszont a hajtókar cseréjének Henger által írt szükségességét én sem értem. Hiszen egy eddig is vékonyabb lánccal dolgozó jobb shimano hajtómûvem van, ami gond nélkül mûködik a mostani vastagabb lánccal is. Meg sem érzi.
Új kérdés:
Egy shimano hajtómû kompatibilis lehet egy campa lánckeréksorral? És ha netán igen, akkor milyen lánc javallott hozzájuk?
#862
Írta 2009. június 24. - 07:20
#863
Írta 2009. június 23. - 22:51
Sziasztok!
Lenne néhány kérdésem. Úgy alakult a helyzet, hogy egy régi országúti gépet építek, nem kivagyiságból, hanem mert így alakult, hogy hozzájutottam egy gyönyörû, ám kissé lepukkant géphez. Semmihez sem ragaszkodom belõle csak a vázhoz.
1. Egy 80-as évekbõl származó alpina acél vázra rá tudok rakni egy modern kerékszettet?
Mondjuk egy ilyet: Novatec JetFly?
http://images.google...eOcvq_AazzpmqCQ
2. Ez Shimano kompatibilis 10-es és 9 -es lánckeréksor megy rá és tudom, ehhez le kell cserélnem a láncot is vékonyabbra (most 6-os lánckeréksorhoz való lánc van rajta), de a régi (nem poziziós) Simplex váltóm maradhat? Kompatibilis lesz? Vagy a váltót is le kell cserélni?
3. Ha váltót is cserélnem kell, akkor kompatibilis lehet egy campa fékváltókar ehhez a Shimano lánckeréksorhoz? (A hajtómû is shimano)
4. Hol tudnék bizonyos színû festéket kikevertetni Budapesten, hogy a hibákat kijavíthassam a vázon?
Aki tud, segítsen nekem tanácsokkal! Köszönöm
Pirosbicikli
1: sanszos, hogy nem.
2:nem, nem, igen.
3:nem
4: Na ebbe nem szólok, bele, mert errõl fogalmam sincs
Szerintem így, ebben a formában ne vágj bele...
#864
Írta 2009. június 23. - 22:24
A legfontosabb, a váz hátsó villasaru távolsága. A mai kerekek 130-ashoz készülnek.
Race, no Rest!
#865
Írta 2009. június 23. - 21:14
Lenne néhány kérdésem. Úgy alakult a helyzet, hogy egy régi országúti gépet építek, nem kivagyiságból, hanem mert így alakult, hogy hozzájutottam egy gyönyörû, ám kissé lepukkant géphez. Semmihez sem ragaszkodom belõle csak a vázhoz.
1. Egy 80-as évekbõl származó alpina acél vázra rá tudok rakni egy modern kerékszettet?
Mondjuk egy ilyet: Novatec JetFly?
http://images.google...eOcvq_AazzpmqCQ
2. Ez Shimano kompatibilis 10-es és 9 -es lánckeréksor megy rá és tudom, ehhez le kell cserélnem a láncot is vékonyabbra (most 6-os lánckeréksorhoz való lánc van rajta), de a régi (nem poziziós) Simplex váltóm maradhat? Kompatibilis lesz? Vagy a váltót is le kell cserélni?
3. Ha váltót is cserélnem kell, akkor kompatibilis lehet egy campa fékváltókar ehhez a Shimano lánckeréksorhoz? (A hajtómû is shimano)
4. Hol tudnék bizonyos színû festéket kikevertetni Budapesten, hogy a hibákat kijavíthassam a vázon?
Aki tud, segítsen nekem tanácsokkal! Köszönöm
Pirosbicikli
#866
Írta 2009. június 18. - 14:22
Nincs véletlenül valakinek eladó 1"os ahead-es; villája, kcsapágya, stucnija?
Manapság elég nehéz ebben a méretben új alkatrészeket találni.
Szia!
Mintha a Csernyinél láttam volna stucnit meg kormánycsapágyat nemrég, nézd át az árlistáját vagy csörögj rá:
http://www.csernykp.fw.hu/
Sok sikert, remélem tudtam segíteni!
#867
Írta 2009. június 17. - 21:57
#868
Írta 2009. június 14. - 11:21
Manapság elég nehéz ebben a méretben új alkatrészeket találni.
#869
Írta 2009. június 12. - 21:21
A fék az scott, fékpofa a klasszikus és annakidején istenített scott matthauser.A fék milyen típus?
Á most néztem csak joe-s na mindegy 50 %-ban eltaláltam :-)
#870
Írta 2009. június 11. - 17:12
#871
Írta 2009. június 11. - 14:21
kipage
már régen meg akarom kérdezni: honnan ez a heavy tools õrület nálad? miért pont egy ht vázat akarsz retro ínyencségekkel felszerelni?
Nem tudom. Anno 94-ben vagy nem tudom pontosan de akörül volt Pápán az elsõ nyári expo, ahol volt a helyi cégeknek egy kis kiállítása, aztán a helyi azóta már megszûnt bringabolt kiállított 5-6 HT bringát, de a legolcsóbb is 100ezer fölött volt már akkor is. A legdrágább bringa a standon valami 600ezer forint volt sajnos már nem emlékszem melyik modell volt, de talán az Equipe R1es. Akkor ott tátottuk a szánkat a standon. Aztán pár éve láttam a MaxiBikenál két darab leharcolt ütött kopott bringát az egyik egy HT Pro volt a másik meg a BOTY-ra nevezett Alu Pro. Azokat megvettem és kicsinosítgattam, aztán találtam a ebayon egy Equipe R1 racing-et, azt is megvettem, most már nyakig benne vagyok. Ennyi a rövid sztori.
Általában a gyûjtõk zöme elkötelezett valamilyen márka után, én a HT-t választottam, a 90es évek közepéig végéig (98körülig) nagyon erõs volt a bringavonaluk, megkockáztatom, hogy Európa egyik prémium márkája volt. Sajnos mára az olcsó keleti dömping miatt lecsúszott a márka. Meg nagyon komolyan fel is volt építve az image, széles modellpaletta és tetszetõs gépek is voltak a maguk egyszerûségével.
Gyûjthettem volna épp Konákat (mint az angolok zöme) vagy Fat Chance, vagy más márkát, de emellett ragadtam le. Belinkelek majd egy Attack hajtókart, aminél szebbet azóta sem sikerült senkinek készítenie. 365gramm. Gyárilag ezekkel a karokkal szerelték a Racing Line montijait. Apropó ilyet keresek eladót
#872
Írta 2009. június 11. - 13:50
már régen meg akarom kérdezni: honnan ez a heavy tools õrület nálad? miért pont egy ht vázat akarsz retro ínyencségekkel felszerelni?
#873
Írta 2009. június 11. - 11:16
A Ringlé Moby és a Moby Deuce között mi a különbség? Lehet rosszul tudom, de a Moby Deuce az az újragyártott mai Moby? Azt hiszem a Slamma Jamma kormánycsapágyat is újra kezdték gyártani, ahogy az Onza is kihozta az új Mongo fejcsapágyat. Biztos fellelkesültek retro õrületen.
#874
Írta 2009. június 11. - 10:26
Jéééézusom micsoda cuccok...:lick:
#875
Írta 2009. június 11. - 10:17
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#876
Írta 2009. június 11. - 09:59
A hét során pucolgattam a párom bringáján az alkatrészeket.
Elsõ átdobón láttam egy furcsaságot:
Shimano DX, de a száma FD-M550.
Ami adatbázist eddig felleltem, ott DX címen M650 és 651 szerepelt csak, 550 az LX száma. Lehetséges hogy létezik nem-hivatalos összemosás. (Más kérdés, hogy technikai színvonalban nem sok lehet a különbség a kettõ közt.)
#877
Írta 2009. június 07. - 10:42
#878
Írta 2009. június 07. - 10:34
Would you, Quintus? Would I?
#879
Írta 2009. június 07. - 08:58
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg
Készülõdik valakinél-valami igen finom...