Jelentkezz be Regisztrálj

Retro - régi idõk bicaja
#721
Írta 2010. szeptember 04. - 08:53

A Csepel esetében érdemes megérdeklõdni a középcsapágy méretet, hogy kapsz-e ilyet, ha bekrepál. Aztán a fogaskerék, lánc szabványnak is nézz utána. Ha elkopik a hajtókaron a tányér, akkor tudsz venni hozzá? Ha nem akkor a hajtókart tudod cserélni, kompatibilis a rogzítése a maiakkal?
A kereke pedig lehet olyan méret, ami ma már nem szabványos és maximum egyfajta alap gumit tudsz venni hozzá, ezt is ellenõrizd le.
Nyeregcsövet és nyerget nem adnak hozzá? Azért azt is pénbe kerül megvenni és ott is bízz benne, hogy szabványos a méret.
Én napi használatra biztos nem szívnék ennyit egy ilyen géppel. Elõnye semmi, hátránya annál több lehet egy modernebb vashoz képest.
#722
Írta 2010. szeptember 03. - 23:32

Itt van egy nagyon elborult csapat : http://forum.index.h...22&la=102970848 és ha rákapsz az egészre, akkor még itt is található nem kevés információ : http://www.mgyvkvirt...eum.gportal.hu/
#723
Írta 2010. szeptember 03. - 23:26


Ez a Csepel amúgy pont azért keltette fel az érdeklõdésem, mert kinézetre olyan, mintha pár éve festették-krómozták volna (talán épp ez a helyzet), és úgy tûnik némi felújítással egész jó gép lehetne belõle.
A kompatibilitás terén mi az, ami para lehet? A 28-as kerék ugye alap, de találtam pl. az ebike-nál 28-as gumiköpenyt és belsõt...
Amúgy errõl van szó: Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: 1950 körüli 28"os Csepel kerékpár.
#724
Írta 2010. szeptember 03. - 18:46

Helló! Ez egy kicsit rendhagyó lesz...
Édesapám megkért, hogy nézzek neki olcsón "falubiciklit".Megakadt a szemem egy régi (kb. 50 éves) Csepelen a hirdetések közt... Szívesen vennék tanácsot olyasvalakitõl, aki még ért ezekhez a vénségekhez, hogy egyáltalán érdemes-e még ilyet megvenni (reményeim szerint pl. egy hasonló árú, vagy drágább áruházi bicajnál sokkal jobb kell legyen), mire kell odafigyelni, illetve hogy az agyak, ill. a középcsapágy karbantartásáról mit kell tudni. (Pláne a kontrás hátsóagy... Mi mehet benne tönkre, lehet-e egyszerûen "házilag" karbantartani?)
Napi használatra inkább vegyél valami puch városi gépet 15 ezerért. Azok könnyebek, szebbek, kényelmesek, és fõleg kompatibilisek a kerékpár boltok alkatrészkínálatával.
#725
Írta 2010. szeptember 03. - 16:57

Édesapám megkért, hogy nézzek neki olcsón "falubiciklit".

#726
Írta 2010. augusztus 25. - 17:53

#727
Írta 2010. augusztus 01. - 22:00

#728
Írta 2010. július 30. - 16:07

ha használtan veszed kerekenként +1ezrest számolj centírozásra, tuti kelleni fog. csak ugye ott agyakat is veszel, de ha jók a mostaniak felesleges plusz költség.
esetleg ha elõre gondolkodsz akkor mérd le a papucstávolságot (hátsó villasaruk távolsága, remélhetõleg 130mm, ha 126 akkor alététekkel kell majd játszani) és aszerint vegyél kazettás hátsóagyú kerékszettet. (gondolom a mostani hátsóagy menetes). ezzel már a hajtást, váltást is tudod fejleszteni.
#729
Írta 2010. július 30. - 15:31

ezeket a kerekmeretes dolgokat sose ertettem, de most utananeztem es azthiszem kezdem felfogni. Tehat ez azt jelenti, hogy ha 622-esre valtok, akkor annak nem hogy be kell fernie, de meg 8mm-el kisebb is, tehat tuti be kell fernie.
Kerdes, hogy atfuzetni a kereket olcsobb mint venni mondjuk egy hasznaltat?
#730
Írta 2010. július 30. - 11:53

28" = 622mm
megtévesztõ lehet

kerekeket mindenképp fûzesd át duplafalú 622-es felnikre, ha már ott tartasz érdemes egy agykarbantartást is beiktatni (pucolás, zsírozás, esetleg golyócsere)
622-es kerekekkel majd hosszú benyúlású fékre lesz szükséged (pl. Saccon hossz )
a benyúlást úgy tudod lemérni, hogy a fékfelfogató csavar lyuk közepének és a felni fékfelületének közepének távolságát leméred.
*
622-es elõnye a széles felni, gumi választék. valamint, hogy 630asból csak pár típus kapható, szimplafalúak, vagy még acél anyagúak.
#731
Írta 2010. július 30. - 10:18

van nekem egy regi Csepel Maratonom, amit nyuvok mar vagy 2 eve. Mielott megszereztem nem nagyon bicajoztam, de amiota megvan egyre inkabb elkap a gepszij es egyre jobban merulok el a temaban. Mostmar ugyerzem eljutottam arra a szintre, hogy fejleszteni kene a bicajt, hogy en is tovabb fejlodhessek. Mivel nagyon megszerettem azt az opciot egyelore elvetettem, hogy vegyek helyette egy masikat. Abban maradtam magammal, hogy a lehetosegeimhez kepest a Maratont fejlesztem tovabb. Jelenleg most ott jarok, hogy vettem ra uj Csepel hajtokarokat ami mar fenn is van es minden fasza.
Kovetkezo lepesnek viszont a feket szeretnem fejleszteni, mert az meglehetosen gyatra fekerot produkal. Itt kernem ki a tanacsotokat, hogy milyen iranyba erdemes elmenni?
27es kerekek vannak rajta, elol mar aluminium, hatul acel (igy vettem meg anno). Szervizben megneztek, aztmondtak hogy ujabb fajta fekeket azert nem tudnak rarakni, mert azok nem ernek le olyan melyre, ahol ennek a felnije van. Kerdes, hogy lehet-e kapni olyan feket valahol, ami jobb fekerot produkalni mint a gyari (egy forgaspontos) es fel lehet szerelni annak a helyere. Merre, milyen parameterekkel keresgeljek ilyet?
Vagy erdemesebb inkabb a kereket 28asra cserelni? Befer az egyaltalan egy Maratonba? Vagy segitene az rajtam egyaltalan?
Van valami jo otletetek, hogy merre induljak?
Udv,
gello
#732
Írta 2010. július 21. - 17:07

Sziasztok!
Kell valakinek ajándékba egy régi '93-mas Mongoose Iboc Pro "toblerone" váz? Én kidobnám.
Róla van szó.
A fejcsõnél alul el van repedve, és olyan állapotban van, amilyenben.
Ha esetleg dísznek kell valakinek vagy valaki gyûjti nem tudom, én a legközelebbi lomtalanításkor megválok tõle.
(gondoltam rá hogy meghegesztetem aztán valami szinter, de nekem annyit nem ér)
Sziasztok!
Nos, ne írjatok többen mert már legalább 4-5 ember jelezte, hogy vinné!

Üdv
#733
Írta 2010. július 20. - 08:00

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#734
Írta 2010. július 19. - 16:08

Kell valakinek ajándékba egy régi '93-mas Mongoose Iboc Pro "toblerone" váz? Én kidobnám.
Róla van szó.
A fejcsõnél alul el van repedve, és olyan állapotban van, amilyenben.
Ha esetleg dísznek kell valakinek vagy valaki gyûjti nem tudom, én a legközelebbi lomtalanításkor megválok tõle.
(gondoltam rá hogy meghegesztetem aztán valami szinter, de nekem annyit nem ér)
#735
Írta 2010. július 15. - 02:41

a gond az, hogy ha ezeket eladod alkatrészként, az még sztem mindig vékony lesz
az a judy xc , pl. max egy tizes, szvsz
Szerintem is olyan 8-10 körül lehetne eladni. De pár ezerrel kipótolva egész jó teleszkópokat lehet kapni (használtan) Amúgy találtam ilyet is

ez ebben az állapotban is kuuuruva szép bicó, sztem
Nekem is nagyon tetszik, de a stucni miatt tényleg ki kell találnom valamit.
Azaz XT gyorszáras vmi olcsó kerékszett. Agyak biztos nem XT-k, mert több mint 20 éve kazettás, nem menetes.
Igen teljesen igazad van, nem volt egyértelmû amit írtam. A kormánycsapágyra gondoltam, az egy jó öreg menetes XT. A kerekek tényleg a bicaj leggyengébb láncszemei. A felni.. az agy.. egy vicc. A szervízben is csodálkoztak, azonnali cserét javasoltak. (rajta vagyok az ügyön, keresgélek..)
Megkérdezhetem ismerõst, van-e neki éppen, ha küldesz méreteket (nyakátmérõ, kellõ hossz).
Köszönöm, a méretmeghatározással bajban vagyok, amikor a-head adaptert keresgéltem akkor se tudtam hogy melyik adat mi (külsõ-belsõ átmérõ) Kiemelve a stucnit, a szárán 1" van (25.4mm) Ez most melyik lenne?
Van a bringában jó sok ezer km a váltógörgõ alapján.
Na megmondom õszintén arról a görgõrõl azt gondoltam gyárilag olyan

#736
Írta 2010. július 14. - 23:05

A sebesség mindent megold.
#737
Írta 2010. július 14. - 22:48

Sziasztok!
XT-s menetes agy, aranyszínû Kona Kula alu váz stb..
Sajnos nekem a stucni túl hosszú, és nem találok rövidebb menetes kormányszárat, adapteres dologban pedig nem bízom. Egy dolog maradt.. teleszkóp csere.
Azaz XT gyorszáras vmi olcsó kerékszett. Agyak biztos nem XT-k, mert több mint 20 éve kazettás, nem menetes.
Esetleg Matuznál lehet rövidebb kormányszár- ha jól sejtem, 1 1/8 collos? Teleszkópot ne cserélj, ne add fel ilyen könnyen! Megkérdezhetem ismerõst, van-e neki éppen, ha küldesz méreteket (nyakátmérõ, kellõ hossz).
Race, no Rest!
#738
Írta 2010. július 14. - 21:45

az a judy xc , pl. max egy tizes, szvsz
itthon
ez ebben az állapotban is kuuuruva szép bicó, sztem
#739
Írta 2010. július 14. - 00:51

#740
Írta 2010. július 14. - 00:43

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]