Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Retro - régi idõk bicaja

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2504 hozzászólás a témában

#701
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás

Egy jó kantifék semmivel nem rosszabb, mint egy átlagos v-fék..

Ehhez nem fér kétség, viszont ami ezeken a bicajokon van, az minden csak nem "jó". XD

Különben meggyõztetek, inkább nem szivatom magam ilyen vénségekkel. :)

#702
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Egy jó kantifék semmivel nem rosszabb, mint egy átlagos v-fék.
Az újakat - ahogy stellaz ís írta - egyszerûbb állítani, de egy régi rendszerû LX-XT-XTR vagy Ritchey Logic is nagyon rendben van. Az országúti fékeknél mindenesetre sokkal jobbak. Sosem értettem, mi ez a nagy kanti-fék utálat.

Párom bringáján (trekking) egy Krisztus elõtti DX van piros Ritchey pofával, ahol az a bringa el tud menni, oda az a fék is bõven sok.



#703
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Na ja, a féket, hogy kicseréld normálisra az igényel némi hegesztési tudást, meg kell szerezni hozzá ugye fékfülnek valamit, mert nem fogod tudni mire felrakni és az szopás.

Szerintem is keress egy pár évvel fiatalabbat, amin már rendes outi fék van, vagy Canti. Cantiból is lehet BBB-bõl asszem vagy Avidból szerezni már-már CX amatõr versenyre is használt szintût és az azért fog, nem csak mutat és stílusosabb is.


Nekem is avid és tektro canti fékeim vannak. Imbuszos pofa megy bele, kétoldali rugóállítás, stb., olyan egyszerû beállítani, mint egy v féket. És városba bõven elég a fékhatása.

#704
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Na ja, a féket, hogy kicseréld normálisra az igényel némi hegesztési tudást, meg kell szerezni hozzá ugye fékfülnek valamit, mert nem fogod tudni mire felrakni és az szopás.

Szerintem is keress egy pár évvel fiatalabbat, amin már rendes outi fék van, vagy Canti. Cantiból is lehet BBB-bõl asszem vagy Avidból szerezni már-már CX amatõr versenyre is használt szintût és az azért fog, nem csak mutat és stílusosabb is.

#705
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Canti fék? Ezeken inkább országúti fék van, de ha találsz canti fékes kivitelt az sem rossza azért annyira. Ezen a csepelen elöl rudazatos fék van, ami már a maga korában is egy vicc volt. De van agyváltós, kontrás cucc is ezek között a német, osztrák vasak között. És akár teljesen újszerût is kifoghatsz.

A Csepel esetében érdemes megérdeklõdni a középcsapágy méretet, hogy kapsz-e ilyet, ha bekrepál. Aztán a fogaskerék, lánc szabványnak is nézz utána. Ha elkopik a hajtókaron a tányér, akkor tudsz venni hozzá? Ha nem akkor a hajtókart tudod cserélni, kompatibilis a rogzítése a maiakkal?

A kereke pedig lehet olyan méret, ami ma már nem szabványos és maximum egyfajta alap gumit tudsz venni hozzá, ezt is ellenõrizd le.

Nyeregcsövet és nyerget nem adnak hozzá? Azért azt is pénbe kerül megvenni és ott is bízz benne, hogy szabványos a méret.

Én napi használatra biztos nem szívnék ennyit egy ilyen géppel. Elõnye semmi, hátránya annál több lehet egy modernebb vashoz képest.

#706
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Szia !

Itt van egy nagyon elborult csapat : http://forum.index.h...22&la=102970848 és ha rákapsz az egészre, akkor még itt is található nem kevés információ : http://www.mgyvkvirt...eum.gportal.hu/
...

#707
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
Megfontolandó... Mondjuk engem a Puch-okon mindig a kõkorszaki Canti-fék ijeszt meg rettenetesen. XD Sajnos már hajtottam ilyen fékkel szerelt gépet, és rossz emlékeim vannak róla. :D

Ez a Csepel amúgy pont azért keltette fel az érdeklõdésem, mert kinézetre olyan, mintha pár éve festették-krómozták volna (talán épp ez a helyzet), és úgy tûnik némi felújítással egész jó gép lehetne belõle.
A kompatibilitás terén mi az, ami para lehet? A 28-as kerék ugye alap, de találtam pl. az ebike-nál 28-as gumiköpenyt és belsõt...

Amúgy errõl van szó: Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: 1950 körüli 28"os Csepel kerékpár.

#708
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Helló! Ez egy kicsit rendhagyó lesz...

Édesapám megkért, hogy nézzek neki olcsón "falubiciklit". :) Megakadt a szemem egy régi (kb. 50 éves) Csepelen a hirdetések közt... Szívesen vennék tanácsot olyasvalakitõl, aki még ért ezekhez a vénségekhez, hogy egyáltalán érdemes-e még ilyet megvenni (reményeim szerint pl. egy hasonló árú, vagy drágább áruházi bicajnál sokkal jobb kell legyen), mire kell odafigyelni, illetve hogy az agyak, ill. a középcsapágy karbantartásáról mit kell tudni. (Pláne a kontrás hátsóagy... Mi mehet benne tönkre, lehet-e egyszerûen "házilag" karbantartani?)


Napi használatra inkább vegyél valami puch városi gépet 15 ezerért. Azok könnyebek, szebbek, kényelmesek, és fõleg kompatibilisek a kerékpár boltok alkatrészkínálatával.

#709
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
Helló! Ez egy kicsit rendhagyó lesz...

Édesapám megkért, hogy nézzek neki olcsón "falubiciklit". :) Megakadt a szemem egy régi (kb. 50 éves) Csepelen a hirdetések közt... Szívesen vennék tanácsot olyasvalakitõl, aki még ért ezekhez a vénségekhez, hogy egyáltalán érdemes-e még ilyet megvenni (reményeim szerint pl. egy hasonló árú, vagy drágább áruházi bicajnál sokkal jobb kell legyen), mire kell odafigyelni, illetve hogy az agyak, ill. a középcsapágy karbantartásáról mit kell tudni. (Pláne a kontrás hátsóagy... Mi mehet benne tönkre, lehet-e egyszerûen "házilag" karbantartani?)

#710
zsolesz777

zsolesz777

    vendég

  • fórumtag
  • 137 hozzászólás
sziasztok!keresek 36 lyukas retro fekete agypárt.elsõsorban LX,XT érdekelne.mindenképp kazettás kellene.Van már egy hátsó rd-m560as lx,ha valakinek van ilyen elsõben elég lenne az is...gondoltam beírok,hátha...köszi

#711
gello

gello

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Ok, koszi szepen a tippet!

#712
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
felni 3 ezer, fûzés ~2 ezer, anyagköltség (új küllõk, küllõanyák) ~2500 (minõségivel fûzesd, DT vagy Sapim)
ha használtan veszed kerekenként +1ezrest számolj centírozásra, tuti kelleni fog. csak ugye ott agyakat is veszel, de ha jók a mostaniak felesleges plusz költség.
esetleg ha elõre gondolkodsz akkor mérd le a papucstávolságot (hátsó villasaruk távolsága, remélhetõleg 130mm, ha 126 akkor alététekkel kell majd játszani) és aszerint vegyél kazettás hátsóagyú kerékszettet. (gondolom a mostani hátsóagy menetes). ezzel már a hajtást, váltást is tudod fejleszteni.

#713
gello

gello

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
koszi szepen a valaszt!
ezeket a kerekmeretes dolgokat sose ertettem, de most utananeztem es azthiszem kezdem felfogni. Tehat ez azt jelenti, hogy ha 622-esre valtok, akkor annak nem hogy be kell fernie, de meg 8mm-el kisebb is, tehat tuti be kell fernie.
Kerdes, hogy atfuzetni a kereket olcsobb mint venni mondjuk egy hasznaltat?

#714
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
27" = 630mm
28" = 622mm
megtévesztõ lehet :)

kerekeket mindenképp fûzesd át duplafalú 622-es felnikre, ha már ott tartasz érdemes egy agykarbantartást is beiktatni (pucolás, zsírozás, esetleg golyócsere)
622-es kerekekkel majd hosszú benyúlású fékre lesz szükséged (pl. Saccon hossz )
a benyúlást úgy tudod lemérni, hogy a fékfelfogató csavar lyuk közepének és a felni fékfelületének közepének távolságát leméred.

*
622-es elõnye a széles felni, gumi választék. valamint, hogy 630asból csak pár típus kapható, szimplafalúak, vagy még acél anyagúak.

#715
gello

gello

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Sziasztok,

van nekem egy regi Csepel Maratonom, amit nyuvok mar vagy 2 eve. Mielott megszereztem nem nagyon bicajoztam, de amiota megvan egyre inkabb elkap a gepszij es egyre jobban merulok el a temaban. Mostmar ugyerzem eljutottam arra a szintre, hogy fejleszteni kene a bicajt, hogy en is tovabb fejlodhessek. Mivel nagyon megszerettem azt az opciot egyelore elvetettem, hogy vegyek helyette egy masikat. Abban maradtam magammal, hogy a lehetosegeimhez kepest a Maratont fejlesztem tovabb. Jelenleg most ott jarok, hogy vettem ra uj Csepel hajtokarokat ami mar fenn is van es minden fasza.
Kovetkezo lepesnek viszont a feket szeretnem fejleszteni, mert az meglehetosen gyatra fekerot produkal. Itt kernem ki a tanacsotokat, hogy milyen iranyba erdemes elmenni?
27es kerekek vannak rajta, elol mar aluminium, hatul acel (igy vettem meg anno). Szervizben megneztek, aztmondtak hogy ujabb fajta fekeket azert nem tudnak rarakni, mert azok nem ernek le olyan melyre, ahol ennek a felnije van. Kerdes, hogy lehet-e kapni olyan feket valahol, ami jobb fekerot produkalni mint a gyari (egy forgaspontos) es fel lehet szerelni annak a helyere. Merre, milyen parameterekkel keresgeljek ilyet?
Vagy erdemesebb inkabb a kereket 28asra cserelni? Befer az egyaltalan egy Maratonba? Vagy segitene az rajtam egyaltalan?
Van valami jo otletetek, hogy merre induljak?

Udv,

gello

#716
Williams

Williams

    vendég

  • fórumtag
  • 79 hozzászólás

Sziasztok!
Kell valakinek ajándékba egy régi '93-mas Mongoose Iboc Pro "toblerone" váz? Én kidobnám.
Róla van szó.
A fejcsõnél alul el van repedve, és olyan állapotban van, amilyenben.
Ha esetleg dísznek kell valakinek vagy valaki gyûjti nem tudom, én a legközelebbi lomtalanításkor megválok tõle.
(gondoltam rá hogy meghegesztetem aztán valami szinter, de nekem annyit nem ér)


Sziasztok!

Nos, ne írjatok többen mert már legalább 4-5 ember jelezte, hogy vinné! :) Nem gondoltam, hogy ennyi embert érdekelni fog, mindenesetre örülök, hogy a szemetesnél jobb sorsra jut szegénykém.

Üdv

#717
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Radmuseum Altmünster

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#718
Williams

Williams

    vendég

  • fórumtag
  • 79 hozzászólás
Sziasztok!
Kell valakinek ajándékba egy régi '93-mas Mongoose Iboc Pro "toblerone" váz? Én kidobnám.
Róla van szó.
A fejcsõnél alul el van repedve, és olyan állapotban van, amilyenben.
Ha esetleg dísznek kell valakinek vagy valaki gyûjti nem tudom, én a legközelebbi lomtalanításkor megválok tõle.
(gondoltam rá hogy meghegesztetem aztán valami szinter, de nekem annyit nem ér)

#719
Bonzo

Bonzo

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

a gond az, hogy ha ezeket eladod alkatrészként, az még sztem mindig vékony lesz
az a judy xc , pl. max egy tizes, szvsz


Szerintem is olyan 8-10 körül lehetne eladni. De pár ezerrel kipótolva egész jó teleszkópokat lehet kapni (használtan) Amúgy találtam ilyet is :)

ez ebben az állapotban is kuuuruva szép bicó, sztem


Nekem is nagyon tetszik, de a stucni miatt tényleg ki kell találnom valamit.

Azaz XT gyorszáras vmi olcsó kerékszett. Agyak biztos nem XT-k, mert több mint 20 éve kazettás, nem menetes.


Igen teljesen igazad van, nem volt egyértelmû amit írtam. A kormánycsapágyra gondoltam, az egy jó öreg menetes XT. A kerekek tényleg a bicaj leggyengébb láncszemei. A felni.. az agy.. egy vicc. A szervízben is csodálkoztak, azonnali cserét javasoltak. (rajta vagyok az ügyön, keresgélek..)

Megkérdezhetem ismerõst, van-e neki éppen, ha küldesz méreteket (nyakátmérõ, kellõ hossz).


Köszönöm, a méretmeghatározással bajban vagyok, amikor a-head adaptert keresgéltem akkor se tudtam hogy melyik adat mi (külsõ-belsõ átmérõ) Kiemelve a stucnit, a szárán 1" van (25.4mm) Ez most melyik lenne?

Van a bringában jó sok ezer km a váltógörgõ alapján.


Na megmondom õszintén arról a görgõrõl azt gondoltam gyárilag olyan :) Ezek szerint nem sokat befolyásol mert a váltással totál nincs probléma, tökéletesen mûködik. Hangtalan, profi.

#720
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A kerekek tényleg valami teljesen alap keréknek tûnnek. Van a bringában jó sok ezer km a váltógörgõ alapján.


A sebesség mindent megold.