Robbal teljes egyetértésben jómagam is 1996-ot tenném fordulópontnak.
Már csak azért is, mert utána megindult egy elképesztõ centralizáció. Eredményeképp ma már olyan ritka a GYÁRTÓ, mint a fehér holló. És: már Tajvan is drága, hiszen Kínában hozzájuk képest is töredék árakon dolgoznak. Néha megmosolyogtató a sok lelkes ember, akik átszellemülten bólogatnak az "usa-alktarészekre".
Valódi fejlesztést csak naaaaaaaaagyon kevesen csinálnak; persze iszonyat pénz fejleszteni. Csak a giga-cégek innovatívak - Shimano (akármennyire köpködik az emberek), Sram, Race Face Next sorozata -, vagy a kicsi, de atomlelkes cégecskék - Maverick teló és rugózás, Santa Cruz rugózás, Egg Beater pedál, ilyesmik - akik aztán iszony pénzekért eladják a know-howt, mer' egy Klein-en azért sokkal jobban mutat... Rábökni egy katalógus nyers cuccaira, majd azt kicsit átszabni - ez occcsó.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Retro - régi idõk bicaja
Indította
zOrg
, 2003. február 25. 13:57
#2501
Írta 2003. február 25. - 15:14

#2502
Írta 2003. február 25. - 14:48

hát montis szemmel már retro egy 95 elõtti konstrukció is... 
nálam most egy Manitou Comp vella van kilátásba helyezve a bringába...
szépen alakul a kicsike, ma megyek érte a szervízbe... (tudom tudom nekem kéne összeraknom, dehát se idõ se szerszámok itt a koliban :-\)
aztán elsõkerék fûzetés, meg megfelelõ fogaskoszorú/külsõk/kormány/markolat/elsõváltó hajkurászás... és talán egyszer sikerül olyanná építeni amilyennek szeretném
ja és ahogy most kinéz:
váz: Reflex EastonE9 ragasztott alu 6061 alu csövek 7005 alu muffok
villa: Reflex merev CroMo 1 1/8 coll menetes
fejcsapágy: Shimano DX '90 HP-M65?0/1? 1 1/8 coll menetes
stucni: Matrix CroMo double butted 1 coll menetes
elsõfék/váltókar: Shimano XT '95 ST-M738
elsõváltó: Shimano LX '96 FD-M566
hátsófék/váltókar: Shimano XT '95 ST-M738
hátsóváltó: Shimano XT '94 RD-M737
fék: Shimano XTR '92 BR-M900 F/R
fékpofa: gyári XTRelsõ agy: Shimano STX-RC '95 HB-MC33
elsõ küllõ: rozsdamentes 2mm 32db
elsõ felni: Mavic X221
hátsó agy: Shimano XTR '95 FH-M910 (36ly)
hátsó küllõ: DT Champion black 36db
hátsó felni: Vuelta Kronos fekete 600g
gumik: IRC MythosXCPro 2.1 590/565g * Schwalbe Black Shark Front/Ritchey Speedmax Omega 1.9 675g/(490)510g* Continental Avenue Semislick 1.75 650g/650g
lánc: Sram PC-58
középcsapágy: Shimano
hajtómû: Shimano XT '94 FC-M737 175mm 42-32-22 94/58mm
kazetta: Sram 5.0 8spd 11-12-14-16-18-21-26-32
pedál: Wellgo fekete platform
kormány: Profile fekete egyenes
szarv: Sherpa
nyeregcsõ: B+
ezúton is aki bármit tud a váz eredetérõl a gyártóról, az sürgõsen jelezze nekem bárhogyan

nálam most egy Manitou Comp vella van kilátásba helyezve a bringába...
szépen alakul a kicsike, ma megyek érte a szervízbe... (tudom tudom nekem kéne összeraknom, dehát se idõ se szerszámok itt a koliban :-\)
aztán elsõkerék fûzetés, meg megfelelõ fogaskoszorú/külsõk/kormány/markolat/elsõváltó hajkurászás... és talán egyszer sikerül olyanná építeni amilyennek szeretném

ja és ahogy most kinéz:
váz: Reflex EastonE9 ragasztott alu 6061 alu csövek 7005 alu muffok
villa: Reflex merev CroMo 1 1/8 coll menetes
fejcsapágy: Shimano DX '90 HP-M65?0/1? 1 1/8 coll menetes
stucni: Matrix CroMo double butted 1 coll menetes
elsõfék/váltókar: Shimano XT '95 ST-M738
elsõváltó: Shimano LX '96 FD-M566
hátsófék/váltókar: Shimano XT '95 ST-M738
hátsóváltó: Shimano XT '94 RD-M737
fék: Shimano XTR '92 BR-M900 F/R
fékpofa: gyári XTRelsõ agy: Shimano STX-RC '95 HB-MC33
elsõ küllõ: rozsdamentes 2mm 32db
elsõ felni: Mavic X221
hátsó agy: Shimano XTR '95 FH-M910 (36ly)
hátsó küllõ: DT Champion black 36db
hátsó felni: Vuelta Kronos fekete 600g
gumik: IRC MythosXCPro 2.1 590/565g * Schwalbe Black Shark Front/Ritchey Speedmax Omega 1.9 675g/(490)510g* Continental Avenue Semislick 1.75 650g/650g
lánc: Sram PC-58
középcsapágy: Shimano
hajtómû: Shimano XT '94 FC-M737 175mm 42-32-22 94/58mm
kazetta: Sram 5.0 8spd 11-12-14-16-18-21-26-32
pedál: Wellgo fekete platform
kormány: Profile fekete egyenes
szarv: Sherpa
nyeregcsõ: B+
ezúton is aki bármit tud a váz eredetérõl a gyártóról, az sürgõsen jelezze nekem bárhogyan

#2503
Írta 2003. február 25. - 14:48

Kedvenc bringaszervízes barátomnál Hornyák Sanyinál is láttam egy érdekes bicajt, ez is a matuzsálemek közé tartozhat. Sajna a típusra nem emlékszem de az egész gép annyira megragadott, hogy lehet, megveszem tõle.
Sima merev férfiváz, kb 27-es kerekek. Egy sebesség, szabadonfutóval és ami az egyik érdekesség: Kardántengelyes meghajtás, a kardán a hátsó láncvillában fut. Másik érdekessége a fék. Gumifékekkel van ellátva és full tolórudas az egész! Tehát a hátsó fék is!
Meglepõen jó állapotban van, csak valaki ronda lilára festette. Szerintem egy ilyen gép eredeti állapotra hozása már kuriózumszámba mehet.
Régi nagy kedvencem, (valamikor ültem is ilyen gépen) egy SR-26 (?) gép volt a hagyományos kormányával és nyergével és a váltójával együtt.
Sima merev férfiváz, kb 27-es kerekek. Egy sebesség, szabadonfutóval és ami az egyik érdekesség: Kardántengelyes meghajtás, a kardán a hátsó láncvillában fut. Másik érdekessége a fék. Gumifékekkel van ellátva és full tolórudas az egész! Tehát a hátsó fék is!
Meglepõen jó állapotban van, csak valaki ronda lilára festette. Szerintem egy ilyen gép eredeti állapotra hozása már kuriózumszámba mehet.
Régi nagy kedvencem, (valamikor ültem is ilyen gépen) egy SR-26 (?) gép volt a hagyományos kormányával és nyergével és a váltójával együtt.
#2504
Írta 2003. február 25. - 14:46

Szerintem retro már a '96-os cucc. Azóta annyit fejlõdött a montis világ, hogy egy '96-os Judy XC, ami akkor zsír új fejlesztés volt, ma már rég elavult kategória. Akkor még nagyban ment a kantifék, a 110/74-es lánctányér és a rugó/elasztomeres villa.
Úgyhogy szvsz 1996-ot tekintsük fordulópontnak. De cáfolhattok.
zOrg:
Németországban van, jár hozzá egy acél és egy Easton alsószár. Majd megkeresem a címet.
Úgyhogy szvsz 1996-ot tekintsük fordulópontnak. De cáfolhattok.
zOrg:
Németországban van, jár hozzá egy acél és egy Easton alsószár. Majd megkeresem a címet.
#2505
Írta 2003. február 25. - 14:37

Sztem jó lesz elõre tisztázni:MIT NEVEZÜNK RETRONAK?
3éves,vagy 15-20...esetleg 50-60?
Vagy azt,amit nem lehet kapni,mert leálltak a gyártásával X.éve?Vagy... ???
3éves,vagy 15-20...esetleg 50-60?
Vagy azt,amit nem lehet kapni,mert leálltak a gyártásával X.éve?Vagy... ???
#2506
Írta 2003. február 25. - 14:27

link=board=5;threadid=3870;start=0#92898 date=1046175686]
Mit csináljon az a bûnös, aki tud eladó AMP paralelogramma villát? :
????????? Hol? Mikor? Mennyi? Miért? Jöhet privátba is.
Nahhh, pontosan így gondolom én is. Ezért nem a közeljövõ prodzsektje a Yasec-gépem elkészítése. Báááár... a váz megrendelésén erõsen gondolkodom...Yasec vázra Crankenstein hajtókar, és White Linear Pull hátsóváltó illik, Pace RC villával és Thomson Elite stucnivel.... Meg egy pár Chris King agy...
#2507
Írta 2003. február 25. - 14:24

A márciusi magazinban lesz egy Klein Mantra Race. Na; az õ gazdája Batyki Peti (tel.szám a magban lesz). Neki "lóg" a falon egy 1934-es, rudazatos fékekkel, agyváltóval(!!!) ellátott kerékpárja. Ha jól emlékszem a felni és a gumik nem eredetiek. Szerintem érdeklõdj nála: baromi készséges és jó ismeretségei vannak - meg bicajboltja.
#2508
Írta 2003. február 25. - 14:21

Mit csináljon az a bûnös, aki tud eladó AMP paralelogramma villát? :
Yasec vázra Crankenstein hajtókar, és White Linear Pull hátsóváltó illik, Pace RC villával és Thomson Elite stucnivel.... Meg egy pár Chris King agy...

Yasec vázra Crankenstein hajtókar, és White Linear Pull hátsóváltó illik, Pace RC villával és Thomson Elite stucnivel.... Meg egy pár Chris King agy...
#2509
Írta 2003. február 25. - 14:20

Ez a régi idõk bicaja?Néhány éves vázak és alkatrészek...
Már régebben is irogattam valahova ide a fórumba,restaurálás végett, de senki nem tudott értelmeset mondani.
Van nekünk egy kb. 80 éves Steyr Waffenrad-unk. Mûködõképes, csak lifeg egy kicsit a hajtókarja, a kerekei sem eredetiek már. Az esztétiaki állopotán is jó lenne javítani.
Hogyan kéne hozzáfogni? Lehet-e korabeli (vagy olyan) alkatrészeket kapni? Egyáltalán érdemes?
Már régebben is irogattam valahova ide a fórumba,restaurálás végett, de senki nem tudott értelmeset mondani.
Van nekünk egy kb. 80 éves Steyr Waffenrad-unk. Mûködõképes, csak lifeg egy kicsit a hajtókarja, a kerekei sem eredetiek már. Az esztétiaki állopotán is jó lenne javítani.
Hogyan kéne hozzáfogni? Lehet-e korabeli (vagy olyan) alkatrészeket kapni? Egyáltalán érdemes?
#2510
Írta 2003. február 25. - 14:11

Sztem 98-99-es Pyxis nem klasszikus geometria...
Oké-oké-oké (by Leo Getz): nem klasszikust akartam írni, hanem HAGYOMÁNYOS geometriát.
#2511
Írta 2003. február 25. - 14:08

Tudom, h. nem elég retro; szvsz. akkor is minden idõk legjobb Magellan-váza volt - és az egyik személyes kedvencem.
Lehet, hogy csak egy merevvillás gép épül majd belõle; nem tudom még. Még csak örülök. Nagyon.
Yasec sem retró, viszont egy ilyen top cro-mo Yasec vázzal határozottan izgalmas párosítás lenne. Ha teló lesz, akkor csakis Manitou - mivel korabeli AMP villákat lehetetlen szerezni...
Lehet, hogy csak egy merevvillás gép épül majd belõle; nem tudom még. Még csak örülök. Nagyon.
Yasec sem retró, viszont egy ilyen top cro-mo Yasec vázzal határozottan izgalmas párosítás lenne. Ha teló lesz, akkor csakis Manitou - mivel korabeli AMP villákat lehetetlen szerezni...
#2512
Írta 2003. február 25. - 14:04

#2513
Írta 2003. február 25. - 14:00

zOrg
Szeretném, ha ....... (és itt most nagyon csúnya szavakat írtam volna)
Mekkora mákos állat vagy Te! ;D
A cro-mo Pyxis nem elég retro, egy ilyen szetthez egy '92-es Stumpjumper kell. És egy Mach 2
Amúgy meg retro topic hajrá, én is szeretem az ilyen cuccokat.
Szeretném, ha ....... (és itt most nagyon csúnya szavakat írtam volna)

Mekkora mákos állat vagy Te! ;D
A cro-mo Pyxis nem elég retro, egy ilyen szetthez egy '92-es Stumpjumper kell. És egy Mach 2
Amúgy meg retro topic hajrá, én is szeretem az ilyen cuccokat.
#2514
Írta 2003. február 25. - 13:57

Úgy látom, kellõ érdeklõdés van - ugyan egyenlõre a Meghajtás-topikban -, tehát ide lehet nyomatni mindent, ami retró: kerékpárok, vázak, alkatrészek, etc.
Hosszas tárgyalások után sikerült hiánytalanul visszaszereznem 5 évvel ezelõtt eladott, komplett (és azóta is szatyorban pihent...) legelsõ szériás XTR szettem (900-as sorozat).
Kellene egy cro-mo váz...
Lehet, hogy barátnõm kap egy szép-új vázat, az Õ Ritchey Nitanium csöves Magellan Pyxis Team vázát pedig elkobzom... ;D
Az még olyan igazi, klasszikus geometria.
Ha pedig semmi, akkor nincs más hátra: Yasec 8)
Hosszas tárgyalások után sikerült hiánytalanul visszaszereznem 5 évvel ezelõtt eladott, komplett (és azóta is szatyorban pihent...) legelsõ szériás XTR szettem (900-as sorozat).
Kellene egy cro-mo váz...
Lehet, hogy barátnõm kap egy szép-új vázat, az Õ Ritchey Nitanium csöves Magellan Pyxis Team vázát pedig elkobzom... ;D
Az még olyan igazi, klasszikus geometria.
Ha pedig semmi, akkor nincs más hátra: Yasec 8)