Versenybringánál inkább bevett szokás, hogy egy kevéssé régi de minõségi alu-vázra (Principia, Klein, Trek stb) ráraknak egy modern 9es-10es szettet. Nem fogok vele durvulni,abszolút csak aszfalt használatra készült. A kopó alkatrészekhez a tartalékok egy része megvan, a többi beszerzés alatt. De szerintem mindenki olyat építget amilyet az ízlése szeretne, nem lehet szigorúan követni semmit. Én azért választottam a Chris Kinget/Tune-t, mert azok már vagy 10 ugyanígy néznek ki. Tehettem volna rá FRM-et vagy egyéb mai modern márkát, de nekem így jobban tetszik.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Retro - régi idõk bicaja
Started by
zOrg
, 2003. February 25. 13:57
#1301
Posted 2008. March 06. - 22:16
#1302
Posted 2008. March 06. - 21:48
Hali!
Huhh, nem ronda a bringa az biztos, ezust/arany/zold kombo nagyon beut.
Nem fogod sajnalni? Esetleg lezuzol valamit rajta, aztan mar nem is tudod konnyen potolni.
Tenyleg vannak kulonbozo iranyzatok a retrobringa epitesben?
Regi alu vazat (1995 koruli) uj alkatreszekkel epitett mar valaki, vagy csak en vagyok ennyire beteg?
Udv
Tsipet
Huhh, nem ronda a bringa az biztos, ezust/arany/zold kombo nagyon beut.
Nem fogod sajnalni? Esetleg lezuzol valamit rajta, aztan mar nem is tudod konnyen potolni.
Tenyleg vannak kulonbozo iranyzatok a retrobringa epitesben?
Regi alu vazat (1995 koruli) uj alkatreszekkel epitett mar valaki, vagy csak en vagyok ennyire beteg?
Udv
Tsipet
#1303
Posted 2008. March 06. - 21:19
Több képet nem töltök fel, benevezek vele a legközelebbi év kerékpárja szavazásra, addig nem lövöm el a maradék puskaport. Még kicsit alakítgatok rajta.
Viszont egy kicsit más téma, tud valaki segíteni, hogy hol tudok menetes villát Aheadosra kovácsoltatni? Ha OFF a téma akkor privátba küldjétek az információkat. Már építgetem a következõ és egyben utolsó bicajom. Röpke 1 év és kész is lesz
Viszont egy kicsit más téma, tud valaki segíteni, hogy hol tudok menetes villát Aheadosra kovácsoltatni? Ha OFF a téma akkor privátba küldjétek az információkat. Már építgetem a következõ és egyben utolsó bicajom. Röpke 1 év és kész is lesz
#1304
Posted 2008. March 06. - 20:53
#1305
Posted 2008. March 06. - 20:37
aha értem köszi.
egyébként jó lenne ha tudnál löni még 1-2 részletképet.
sztem nem csak engem érdekelne
egyébként jó lenne ha tudnál löni még 1-2 részletképet.
sztem nem csak engem érdekelne
#1306
Posted 2008. March 06. - 20:13
az elsõ generációs 900as széria 92bõl az egész szett. Csak a hajtókarról ledörzsölõdött a logó sajnos
#1307
Posted 2008. March 06. - 19:57
:scared: annyi hogy szerintem a nyeregcsö lehetett volna polír is, de igy is nagyon szép :clap:
az XTR hajtókar meg h.váltó évjárata érdekelne! kb 98as vagy az elötti ugye?
az XTR hajtókar meg h.váltó évjárata érdekelne! kb 98as vagy az elötti ugye?
#1308
Posted 2008. March 06. - 19:47
Az alkatrészlista:
Váz Heavy Tools Alu Pro Limited Edition 92es azt hiszem
Villa: HT Flex Response double butted Cro Mo
Kcsapágy Chris King Gold (plusz egy zöld Chris King közölõ szett)
Hajtókar: XTR
Hátsóváltó XTR (megtuningolva egy pár KCNC váltógörgõvel és a bowdenfeszesség állító bigyót kicseréltem egy régi Ultegra váltóéra)
Elsõváltó XTR
Fékek: XTR (plusz 1 Onza Chill Pill zöld színben)
Fékváltókar XTR
Nyeregcsõbilincs és csõ: Tune
Nyereg SLR XP
Pedál: Heavy Tools Lite Cage
Kerekek: XTR agyak, Araya TM 810F(gyári!!!) felnik, Ritchey szalag, Schwalbe xxlight belsõ Ritchey Tom Slick Pro gumi 1"
Stucni Ritchey
Kormány Tranz-X
Bowden: Nokon
Váz Heavy Tools Alu Pro Limited Edition 92es azt hiszem
Villa: HT Flex Response double butted Cro Mo
Kcsapágy Chris King Gold (plusz egy zöld Chris King közölõ szett)
Hajtókar: XTR
Hátsóváltó XTR (megtuningolva egy pár KCNC váltógörgõvel és a bowdenfeszesség állító bigyót kicseréltem egy régi Ultegra váltóéra)
Elsõváltó XTR
Fékek: XTR (plusz 1 Onza Chill Pill zöld színben)
Fékváltókar XTR
Nyeregcsõbilincs és csõ: Tune
Nyereg SLR XP
Pedál: Heavy Tools Lite Cage
Kerekek: XTR agyak, Araya TM 810F(gyári!!!) felnik, Ritchey szalag, Schwalbe xxlight belsõ Ritchey Tom Slick Pro gumi 1"
Stucni Ritchey
Kormány Tranz-X
Bowden: Nokon
#1309
Posted 2008. March 06. - 19:36
A pedál azért ez, mert ez egy gyári, ezüst színû Heavy Tools Lite Cage pedál. Mellesleg pillekönnyû is. Nem rosszak a felvetett ötletek, bár nem akarok átesni a ló túloldalára sem, hogy túl arany/zöld legyen a gép. Talán még a lánckerékcsavarokat lecserélem.
Köszönöm a dícséreteket, bár szerintem túlzásba estek, biztos, hogy sok fórumtag "nyom" otthon hasonló bringákat..
Ha érdekel valakit, töltök fel részletfotókat is. Esetleg, ha valaki hasonló építésén töri a fejét, segítek beszerezni a cuccokat a legmegfelelõbb helyekrõl.
Köszönöm a dícséreteket, bár szerintem túlzásba estek, biztos, hogy sok fórumtag "nyom" otthon hasonló bringákat..
Ha érdekel valakit, töltök fel részletfotókat is. Esetleg, ha valaki hasonló építésén töri a fejét, segítek beszerezni a cuccokat a legmegfelelõbb helyekrõl.
#1310
Posted 2008. March 06. - 17:33
Húbazz... Sárga vagy zöld alu niplik? Az már lehet túl ütõs lenne!
Habverõ kellene rá, vagy valami karcsúbb taposós pedál. Acornak van, nem is aranyárban.
Habverõ kellene rá, vagy valami karcsúbb taposós pedál. Acornak van, nem is aranyárban.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#1311
Posted 2008. March 06. - 15:00
Hát én is gratulálok! Egyedi, szép munka és tervezés.
Azok a jó retrogépek amikre ha ránéz az ember akkor idõutazásban vesz részt, én még nem tértem vissza:cool2:
Azok a jó retrogépek amikre ha ránéz az ember akkor idõutazásban vesz részt, én még nem tértem vissza:cool2:
#1312
Posted 2008. March 06. - 14:46
Üdv G! (Ugye jól gondolom?)
Csak annyit akarok írni a HT bicajodról,hogy én tulajdon képpen nem irígykedem,meg nem is tetszik...:cry:
Hát nem gyenge,az egyszer biztos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A kis Mantis Pro Floateremet már nem is merem feltenni..!:wallbange
A hajtómûbe még zöld csavarok?(Vagy sárgák?)
Csak annyit akarok írni a HT bicajodról,hogy én tulajdon képpen nem irígykedem,meg nem is tetszik...:cry:
Hát nem gyenge,az egyszer biztos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A kis Mantis Pro Floateremet már nem is merem feltenni..!:wallbange
A hajtómûbe még zöld csavarok?(Vagy sárgák?)
#1313
Posted 2008. March 06. - 14:07
Te jóó Isten!
Szóhoz sem jutok... Talán az ediggi legszebb fórumtag által épített retrógép!
G R A T U L Á L O K ! ! !
(esetleg SPD?)
Szóhoz sem jutok... Talán az ediggi legszebb fórumtag által épített retrógép!
G R A T U L Á L O K ! ! !
(esetleg SPD?)
#1314
Posted 2008. March 06. - 12:03
Íííiiii bazz, deszéééép!!! :love1:Gratulálok!
X.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1315
Posted 2008. March 06. - 11:54
#1316
Posted 2008. March 06. - 11:53
A legutóbbi retro munkám elkészült: ez már felülmúlhatatlan (nekem), talán egy kormány és kormányszár cserével lehetne még fokozni, de sehol nem találtam megfelelõt polír színben.
#1317
Posted 2008. March 05. - 09:49
HENGER,
ez látod elképzelhetõ, mintha lenne benne +1 alátét a bal oldalon, ami kb 5mm széles...
ez látod elképzelhetõ, mintha lenne benne +1 alátét a bal oldalon, ami kb 5mm széles...
#1318
Posted 2008. March 05. - 01:53
A hetes Deore, LX hátsó agyaim 130 mm-esek.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!
Race, no Rest!
#1319
Posted 2008. March 04. - 23:18
Elvileg minden modernebb hátsó montis agynál a felfekvõ felületek távolsága 135 mm. Azért érezted rövidnek a tengelyt, mert a 8/9-es szabadonfutóban máshol van a csésze, amiben a golyók futnak. Szerintem lehet, hogy a jobb oldali kónusz és a kontraanya közötti távtartót kell más méretûre cserélni, ahhoz, hogy a 135 mm távolság megmaradjon. Ha kevesbb, vagy több, az nem szerencsés, mert akkor vagy összehúzni, vagy szétfeszíteni kell a vázat.
#1320
Posted 2008. March 04. - 21:26
Semmi ilyen gond nincsen!Csak a szélesebb racsni végett kell bele egy 8/9-es agynak a tengelye.Én kb.két napja csináltam egy ilyet,mert a kerékben 7-es LX agy volt,de külön volt egy ugyan olyan,csak 8-as racsnival.('94-es LX agy és '95-ös LX agy) Ugyan olyan fekete parallax agy,csak 95-ben már 8-as sorral szerelték.És mivel emiatt nem akartam az egészet átfûzni,így oldottam meg.Semmit nem kell tologatni sehova.Tökéletesen stimmel minden,minden téren!