Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Retro - régi idõk bicaja

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2511 hozzászólás a témában

#1341
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.026 hozzászólás
  • LocationKelenföld

A második képen azt a gyûrûszerû izét ki kell szedni (óvatosan csavargatva, húzva), az a porvédõ gyûrû. Alatta találod a csapágycsészét, amit ki tudsz csavarni.

X.


Mondtad neki, hogy balmenet? :chin:

(A porvédõt érdemes gumiszerelõvel piszkálni, könnyen deformálódik.)

#1342
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
A második képen azt a gyûrûszerû izét ki kell szedni (óvatosan csavargatva, húzva), az a porvédõ gyûrû. Alatta találod a csapágycsészét, amit ki tudsz csavarni.

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#1343
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Tolok 2 képet
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Hol is van az, amit ki lehet szedni?
A 2. képen megfogtam fogóval azt a belsõ gyûrû szerû izét, de csak forog, nem jött kifelé...



#1344
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás

Adott egy 1991es LX hátsóagy...
A leszedett kazetta mechanikát szét lehet bontani, hogy a kilincsekhez hozzáférjek?
Tisztítás és kenés céljából persze. Egyenlõre mûszerolajjal mostam át, és újra olyan szépen recseg, akár egy új agy. Már nem sok hangja volt... most nagy felújításon esik át az agypár.


Ha a porvédõ kupakot kipattintod, akkor a csapágycsésze oldalán van 2 bemetszés, amibe szerszámot illesztve (én anno egy méretre vágott acéllemezt satuba fogva használtam) a csapágycsésze kicsavarható, onnantól már egyértelmû. A rotort ne szereld le a kerékrõl, úgy könnyebb a mûvelet. Leemelés elõtt tegyél alá egy rongyot, mert a csapágygolyókból rengeteg van, és nagyon aprók, hajlamosak összevissza szétgurulni!

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#1345
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Söndör, Te elég aprólékos lehetsz! :spoko:
A saját GT katalógusaimban sem találtam Neked infót, sorry...

========
Adott egy 1991es LX hátsóagy...
A leszedett kazetta mechanikát szét lehet bontani, hogy a kilincsekhez hozzáférjek?
Tisztítás és kenés céljából persze. Egyenlõre mûszerolajjal mostam át, és újra olyan szépen recseg, akár egy új agy. Már nem sok hangja volt... most nagy felújításon esik át az agypár.



#1346
Söndör

Söndör

    vendég

  • fórumtag
  • 77 hozzászólás
Üdv!
Lassan elkészûl a 94-es GT karakoramom,de hiányzik róla a vázmatrica.Valaki nem tudja esetleg,hogy milyen matrica volt eredetileg ezen a gépen?Annyit tudok,hogy Tange double butted cromo,de mást nem.Az ebay-en van többfajta Tange vázmatrica,de hogy melyik (vagy hasonló) kellene nem tudom. (Csõszett száma,neve,matrica szine,stb.)

#1347
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás
Röfike !
Haverom bringájában Manitou 4 teló van. Csak sajna az a nagyon vastag nyakméretes. Azt hiszem max oversize nevû. De csavarral cserélhetõ a nyak !
Szerintem eladná, mert már évek óta nem bringázik.
Marci

#1348
P.rider

P.rider

    vendég

  • fórumtag
  • 191 hozzászólás

Szerintem ez erdetileg ilyennek készült: http://www.cyclespeu...es/1974_AE8.jpg
itt van info a márkárol: http://www.cyclespeu....com/index.html
Szerintem nagy fa-fejsze esete áll fenn,mert ahogy nézem elég viseltes a gép,ami nem jelenti azt hogy lehetetlen,csak nagyon sok melod lesz vele mire szép állapotba tudod hozni.Elsö lépésben egy alapos tisztogatást javasolnék:)

én is nézegettem már régi pözsós honlapokat, és én is kb '74-re lõttem be a bringa évjáratát. az alapos tisztogatást meg még nem volt idõm elkezdeni..most fogom majd fölhurcolnia szobámba és ízekre szétszedni...elõször majd a vázat fogom átvizsgálni hogy menniyre van ramaty álapotba a festés és le kell e esteleg színtereztetni...elsõsorban csak a vázat, villát, kormányt, kormánycsapágyat, nyerget és stucni akarom megtartani és majd erre fogok építkezni, ha majd lesz rá pénzem... addigis a szobám díszeként szolgál majd:)



#1349
elbandi2

elbandi2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 442 hozzászólás
Basszus szerintem meglesz a pénzem helye az elkövetkezö fél,egy évben: Most kaptam képeket egy német sráctol,aki az általam birtokolt öreg olasz Mondial bringák gyüjtöje,2-öt mutatott,...:scared:
itt van pár foto, :nyálcsorgatosmájli :clap:
Feltöltött kép
Feltöltött kép
Feltöltött kép
Feltöltött kép
Feltöltött kép

Ha fele ilyen szintüre meg tudom csinálni,elégedett leszek:D

#1350
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
csekk Single speed topik, hogy mit szereztem :D

Öröm és bodottáááááá

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1351
elbandi2

elbandi2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 442 hozzászólás

Hello!
nah itt van az újjab áldozatom, egy peugeot:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
a bringa még régebben került hozzánk aszthiszem valahonnan lomtalanításkor lett összeszedve, tehát semmi információm nincs róla hogy mikori meg ilyenek... de én azt tippelem hogy a '70-es évekbõl való kb...
azt tudom a rajta lévõ feliratokból hogya váltórenszere Simplex, a stucnia Atax és a hátsó agya Mailard. tehát arra lennék kíváncsi hogy ki tud róla valmait(évjárat, kategória stb..), estleg kinek volt/van ilyen/hasonló bringája. jah és hogy egyáltalán érdemes e foglalkozni vele...;)
egyébként terveim szerint leszíntereztetem majd vmilyen szép színre és egy egysebességest(vagy váltós) "városi szaladgálós" és "edzõbringát" csinálok majd belõle... de monnyjuk most amikor nézegettema róla készített képeket valahoggy beleszerettem a "rozsdás öregségébe"...:(


Szerintem ez erdetileg ilyennek készült: http://www.cyclespeu...es/1974_AE8.jpg
itt van info a márkárol: http://www.cyclespeu....com/index.html
Szerintem nagy fa-fejsze esete áll fenn,mert ahogy nézem elég viseltes a gép,ami nem jelenti azt hogy lehetetlen,csak nagyon sok melod lesz vele mire szép állapotba tudod hozni.Elsö lépésben egy alapos tisztogatást javasolnék:)

#1352
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás

Eléggé hasonló Peugeot-val járok (igaz, lila) pár hónapja dolgozni, de az eleve jó állapotban volt.


- az egész ékes, elavult középagyat kicseréltem, pontosabban a tengelyt négyszögesre (ez kevésbé elavult, van alkatrész és választék is); itt méregetni kell és a lánckerék-együttestõl is függ;
- az ötös fogaskerék helyett hatost (14-24) tettem (s két alátéttel többet is). VIGYÁZAT! A francia szabadonfutó kerék (? freewheel, roue libre) más menetû, mint az újabb Shimano stb félék, nem lehet tehát ilyen újabbat rátekerni (!), elõbb az agyat is cserélni kell. Akkor meg már érdemes az egész hátsó kereket is - s egy még jobb biciklit kapsz. Ilyet - agycserét - egy másik bicikli hátsó kerekén csináltam, azóta is jól mûködik a Simano rendszerrel.
- Az alsócsõ-váltó nem biztos, hogy viszi a 6 fogaskereket, akkor azt ki kell cserélni; én egy újabb Shimano-t tettem (ez volt épp);


Üdvözlettel Tamás


hali

negragadott ez a dolog

a Regina,Maillard fogsorok franciák.
és yok a Campára is Shimanora
is.
4-5-6-7 is van belõlük.
bontva islehet találni

ha SS lesz akkor meg tuti yo.

#1353
P.rider

P.rider

    vendég

  • fórumtag
  • 191 hozzászólás
kössz a választ! most így mégegyszer megnéztem a bringát és a vázon nincs is annyi festékleverõdés, tehát lehet hogy a színterezést mellõzöm... meg így sok régi pözsó nézegetése közben rádöbbentem hogy milyen szép is... ja és kösz azt a sheldonbrown-os linket, az ott található honlapok segítségével sikerült belõnöm, hogya bringa valamikor '72 és'74 közötti model... már máskoris próbálkoztam a sheldonbrown.com-on utánanézni pár dolognak, de minidg valahogy nekem túl bonyolult volt a menürendszere (vagy csak én nem tudok eléggé angolul??:D). majd ha lesz pénzem a bringa építésére akkor valószínûleg egy egysebességes városi rohangálósat fogok belõle építeni új kerekekkel és hajtókarral
tehát mégegyszer köszi mindent!!!



#1354
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás
Eléggé hasonló Peugeot-val járok (igaz, lila) pár hónapja dolgozni, de az eleve jó állapotban volt.

A kormánycsapágyat nemrég szedtem szét és zsíroztam; sajnos nem tudom, hogy a kelyhek hogy vannak rögzítve. Mintha beleütnék (s ki is), vígyázat, réz rúddal, hogy ne sérüljön, de ilyet sosem csináltam. Addig viszont könnyen megy a lebontás. A felsõ csavart (ellenanyát) kulccsal (32-es), levesszük a ,,belsõorros alátétet'', az alatta levõ csavart kézzel, illetve, ha nem megy, óvatosan vízvez. fogóval lehet megindítani.

Amúgy _nagyon_ jó bicikli, _öröm_ vele járni. A váz Cr-Mo ötvözet, könnyû, pontos. Kicsit modernizáltam:

- a Simplex váltó helyett Shimano Altus-t tettem, meg
- új, hármas lánckereket (52-42-32, nagy hegyek közt lakom), ezelõtt viszont
- az egész ékes, elavult középagyat kicseréltem, pontosabban a tengelyt négyszögesre (ez kevésbé elavult, van alkatrész és választék is); itt méregetni kell és a lánckerék-együttestõl is függ;
- az ötös fogaskerék helyett hatost (14-24) tettem (s két alátéttel többet is). VIGYÁZAT! A francia szabadonfutó kerék (? freewheel, roue libre) más menetû, mint az újabb Shimano stb félék, nem lehet tehát ilyen újabbat rátekerni (!), elõbb az agyat is cserélni kell. Akkor meg már érdemes az egész hátsó kereket is - s egy még jobb biciklit kapsz. Ilyet - agycserét - egy másik bicikli hátsó kerekén csináltam, azóta is jól mûködik a Simano rendszerrel.
- Az alsócsõ-váltó nem biztos, hogy viszi a 6 fogaskereket, akkor azt ki kell cserélni; én egy újabb Shimano-t tettem (ez volt épp);
- persze szétszedtem minden csapágyat, kitisztítottam és zsíroztam (két kerék, középcsapágyak, kormánycsapágyak).
- Látom a tied is acélráfos; ha megtartod a kerekeket, esõben vigyázz, mert akkor szinte alig fog a fék, ezért
- Valami jó fékpofát tettem elõre (amúgy hátra is), így jobb (az én fékem szimmetrikus Mafac Racer, a tied jobb, arra könnyû modern fékpofát találni).

Épp ma küllõztem a hátsó kerék negyedét, a húzott jobboldali küllõk nagyrészét megsebezte egy szétesõen elromló hátsó váltó (röstellem, hogy [új] Shimano Tourney-t raktam oda, siettem; soha többé Tourney), és az egyik 1-2 hónappal késõbb el is tört. Az újak remélem jók újabb negyven évre. A kerék 1/2 mm-es tûrésen belül üt (még finomíthatnám) - erre jó az acél ráf; Rigida Chrolux, krómozva; ha a króm lejön, állítólag már nem jó (az enyémen sértetlen).

Az elsõ váltód mintha õsrégi Simplex lenne, az enyémen szintén régi Huret volt, viszi a három lánckereket is (kettõ volt eredetileg).

Néhai Sheldon Brown-nál sok-sok hasznos információt találtam a francia biciklik modernizálásáról.
http://www.sheldonbrown.com/velos.html

Az enyémen sárhányók és hátsó meg elsõ csomagtartók is vannak, így meghaladja az autó funkcionalitását, rossz idõben is járok vele és a rendszeres délutáni dugókban gyorsabb (8 km-es távon).

Üdvözlettel Tamás

#1355
P.rider

P.rider

    vendég

  • fórumtag
  • 191 hozzászólás
Hello!
nah itt van az újjab áldozatom, egy peugeot:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
a bringa még régebben került hozzánk aszthiszem valahonnan lomtalanításkor lett összeszedve, tehát semmi információm nincs róla hogy mikori meg ilyenek... de én azt tippelem hogy a '70-es évekbõl való kb...
azt tudom a rajta lévõ feliratokból hogya váltórenszere Simplex, a stucnia Atax és a hátsó agya Mailard. tehát arra lennék kíváncsi hogy ki tud róla valmait(évjárat, kategória stb..), estleg kinek volt/van ilyen/hasonló bringája. jah és hogy egyáltalán érdemes e foglalkozni vele...;)
egyébként terveim szerint leszíntereztetem majd vmilyen szép színre és egy egysebességest(vagy váltós) "városi szaladgálós" és "edzõbringát" csinálok majd belõle... de monnyjuk most amikor nézegettema róla készített képeket valahoggy beleszerettem a "rozsdás öregségébe"...:(



#1356
SikiMano

SikiMano

    vendég

  • fórumtag
  • 208 hozzászólás

Boldog ember, aki elvitte...
http://piacter.bikem...=119108&cat=all
Én be se szereném szerintem.


Ilyet néha lehet ebay-en elcsípni, sõt láttam már ebbõl az idõbõl való Manitou össztelós vázat, aminek a két támvilla helyén volt a rugozás, valami hasonló, mint ennek a telónak a két lába.Tavaly nyáron láttam élõben is ilyet, nagyon szép kis darab.

#1357
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Boldog ember, aki elvitte...
http://piacter.bikem...=119108&cat=all
Én be se szereném szerintem.


#1358
troger

troger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 296 hozzászólás

Én a vevõre lennék kíváncsi. Nekem is magas, mi ér annyit egy több évtizedes fémdarabon- a felirat?


Sziasztok.

Ezek a döntések már nem logikai alapokon nyugszanak, hanem érzelmi alapokon.

Lehet, amikor fiatal volt, elsõ komolyabb pénzen vett kerékpárja ilyen szettel volt szerelve, vagy csak álmodozott egy ilyen szettrõl.

Én teljesen megértem.

Nekem ilyen volt a mag 21 sl titanium teló, csak csorgattam rá a nyálam 94-ben vagy az ablakos xt fékváltókar 92-ben ami akkor 22.000 forint volt a nellában.

Az ember elér egy életkort, amikor elkezdheti megvalósítani az álmait.

Nekem 15 év kellett hozzá, de még ma is beleborzongok ha vehetnék egy tioga disc-es kereket amivel tomac dh-zott, vagy egy specialized fsx titanium telót gyönyörûséges karbon lábakkal és folytathatnám még.

Elég ennyi ezek a döntések szerintem érzelmi alapokon nyugszanak.

#1359
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Ezt valaki emagyarázhatná hogy ez ennyire különleges,vagy csak valaki keresett egy "kis" lét:confused:


Én a vevõre lennék kíváncsi. Nekem is magas, mi ér annyit egy több évtizedes fémdarabon- a felirat?
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#1360
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Ma láttam a boltba egy fekete Patai Szabó Cerecal-t(vagy valami hasonló).
Altus A20-as szettel, Alesa felnikkel, Miche nyeregcsõbilinccsel, szép állapotban. Kár, hogy nem eladó... :(

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960