
Jelentkezz be Regisztrálj

Retro - régi idõk bicaja
#861
Posted 2009. June 25. - 07:14


#862
Posted 2009. June 25. - 01:31

suly peldaul? az enyem 8.5 kilo ugy hogy egyaltalan nem volt szempont az alkatreszvalogatasnal hogy mi hany gramm. tied mennyi?
mi a pozicionalt valtas elonye?
mi a jobb fekek elonye?
spd?
persze tudom a regiek tovabb birjak, de ezzel kb ki is fujt az elonyok szama.
Súly: igen, igazad van, az enyém vagy 14 kg, pirulok és verejtékezek. Viszont mindennapi gépként, azaz hogy gyakran ezen hordom a ruhám, törülközõm stb. (télen-nyáron a munkanapokon), meg NÉHA a csomagtartón a 6 palackos ásványvizet (6 v. 9 liter), nem zavar annyira. Van Super Vitus csöves régi gépem is, az 9 kg. Hinault mondta, hogy a versenygépe (régi acélötvözet) könnyebb volt kb 1 (?) kg-val, mint a mostani karbon gépe, amivel amatõr versenyeken megy.
> mi a pozicionalt valtas elonye?
Bocs, az enyémen is az van, mármint amirõl beszéltem, hisz épp ez a téma, a régi modernizálása. Igen, ez nagy elõny, bár országúti gépen az alsócsöves váltás számomra elfogadható (amennyiben van olyan gépem is, használom is). Egyetértek, hogy SOKKAL kényelmesebb (s így biztonságosabb is) a fekváltókar. Épp azt mondtam, hogy egy _modernizált_ régi gép az igazi :-).
> Mi a jobb fekek elonye?
Ebben lehet, hogy nem vagyok megfelelõen felvilágosítva, de a régi MAFAC fékjeimhez modern fékpofát vettem (A különféle MAVIC kerekeimnek megfelelõt), s jól lefékezek az Alpokból jövet. Nem vallási kérdés, ha annyival jobb az új (mitõl? egyszerû emelõ-elv mindkettõ), elfogadom a tapasztaltabbak tanácsát s elõbb-utóbb kicserélem újfajtára. Komolyan, érdemes? Mi lesz a különbség?
> spd?
A modernizált régire simán rámegy egy ilyen pedál (nekem amúgy Look van). Ám most kapaszkodj meg, klipsszel járok (a mindennapi gépen), mert így egy alkalmasan választott cipõ (ill. több) jó biciklizésre meg járásra is.
Az acélváz számomra azért jobb a mindennapokra, mert tartós, robusztus, kiszámítható. Ez nem tanács, mert mégis elég sokan járnak aluminium meg karbon vázzal, biztos van rá okuk. Valószínûleg föl kell nõnöm egy karbon vázhoz; ha odajutok, jelentem.
#863
Posted 2009. June 25. - 00:58

néha nem is értem, mi egy modern bicikli elõnye
suly peldaul? az enyem 8.5 kilo ugy hogy egyaltalan nem volt szempont az alkatreszvalogatasnal hogy mi hany gramm. tied mennyi?
mi a pozicionalt valtas elonye?
mi a jobb fekek elonye?
spd?
persze tudom a regiek tovabb birjak, de ezzel kb ki is fujt az elonyok szama.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#864
Posted 2009. June 25. - 00:51

... Semmihez sem ragaszkodom belõle csak a vázhoz.
1. Egy 80-as évekbõl származó alpina acél vázra rá tudok rakni egy modern kerékszettet?
Mondjuk egy ilyet: Novatec JetFly?
http://images.google...eOcvq_AazzpmqCQ
2. Ez Shimano kompatibilis 10-es és 9 -es lánckeréksor megy rá és tudom, ehhez le kell cserélnem a láncot is vékonyabbra (most 6-os lánckeréksorhoz való lánc van rajta), de a régi (nem poziziós) Simplex váltóm maradhat? Kompatibilis lesz? Vagy a váltót is le kell cserélni?
3. Ha váltót is cserélnem kell, akkor kompatibilis lehet egy campa fékváltókar ehhez a Shimano lánckeréksorhoz? (A hajtómû is shimano)
...
Aki tud, segítsen nekem tanácsokkal! Köszönöm
Pirosbicikli
1-re: simán igen, pontosabban göröngyösen. Azaz lehet, de dolgozni kell érte. A régi 5-ös lánckeréksorok villatávolsága 120mm, a 6-7-eseké 126mm, azon felül (8, 9 10, 11 :-) ) 130mm. Nem szabad beleerõltetni, tágítani kell. Acélvázat lehet házilag alakítani: néhai Sheldon Brown tanácsairól e fórumon hallottam elõször, sokat olvastam ezeket, s fényesen beváltak. Saját vázaimat eszerint is többször is alakítottam, a mindennapos Peugeot-t elõször 120-ról 126-ra, majd 130-ra; sikerrel.
1.1. Villaköz tágítás emelõelven (pl. elég nagy furkó segítségével)
1.2. Középpontosság zsineges ellenõrzése és 1.1 ismétlése, amíg nem lesz jó;
1.3. Villasaruk párhuzamosságának beállítása. Ezt házilag kissé nehezebb, lehet $80 körül Park Tools szerszámot kapni hozzá, vagy egy jobb mûhelyben az egészet elvégeztetni. Ez fontos! Amíg nem csináltam, nyikorgott az új, 105-ös agyú, MAVIC felnis kerék. Részletesebben, ábrákkal is ld. pl.
http://www.sheldonbr...me-spacing.html
1.4 Azért mondom ilyen magabiztosan, mert már csináltam (többször is) és jól mûködik, pl. a 70-es évekbeli Peugeot vázon modern kerekek s hajtás (hmm, Shimano 8-as 105-ös csak valaha volt modern, de mégis ugye fékváltókaros, a kerekek meg újak).
2-re: A Simplex váltó nem rossz, de nem egy nagy váltó; ha Huret lenne, akkor tanakodhatnál a megtartásán, de egyszerûbb cserélni. Esetleg kopott is, azaz lötyög, bár nekem több biciklimen is mûködik még Simplex váltó (jól). Pl. Egy Shimano Tiagra nekem vagy két éve jól szolgál a fenti Peugeot-n, s nem is túl drága. Cserélném. Meg is tarthatod, ha jól vált. A Shimano rugók tapasztalatomban kissé gyengék (pl. Campagnolo-hoz képest, olyannal ellátott biciklim is van), viszont finoman, pontosan váltanak.
3-ra: Az okos és takarékos angolok (is) rájöttek, hogy a Campa fékváltókarok feleannyiba kerülnek, ráadásul sokkal jobbak, mint a hasonló Shimano-k, míg egyebekben gyakran a Shimano vezet. Emellett a Campagnolo-kat javítani is lehet és pótalkatrészekkel újítani, amirõl a Shimano nem hallott. Így minden vészmadárkodás ellenére próbálgatták az öszvérgyártást, és persze nem minden mindennel, de pár dolog mûködött. Tapasztalataikról ld.:
Hátsó váltás: http://www.ctc.org.u...aspx?TabID=3946
Elsõ váltás:http://www.ctc.org.u...aspx?TabID=4068
Emellett nekem a ,,tiszta Shimano'' átalakítás is elég volt, s elégedett is vagyok vele. A 105-õst jónak tartják; a Tiagra készlet sem rossz. A Dura Ace tanácsok is jók, de az drága és ritka.
Az eredmény megéri: néha nem is értem, mi egy modern bicikli elõnye (azaz ha túlestünk a régi modernizálásán), az enyém (a fenti mindennapi Peugeot) ugyanis kb. 40 éves és 60-al is mentem vele. Naponta 35-40-el pörgetem síkon, 50-el gurulok a lejtõn, a csomagtartón 6 kg-s hátizsák, az esõben véd a sárhányó (eleve volt, és van is helye), az õszi-téli estéken meg a svájci Lightspin generátor (sajnos már nem gyártják) 60 km/h sebességig szabályzott feszültséget ad a lámpáknak. http://www.pdeleuw.d...ightspin-e.html
#865
Posted 2009. June 24. - 23:49

RAUH-Welt
B E G R I F F
#866
Posted 2009. June 24. - 15:57

#867
Posted 2009. June 24. - 15:33

en full shimano szettet vennek, abbol meg lehet kapni 8-9sebesseges rendszerhez barmit, ugyanez camparol nem mondhato el. 8as hasznalt sora fvkar pl tok olcso de sokkal hasznalhatobb mint egy DA alsocsoves valtokar. persze nem KULT, de mukodik
regi 105SC, ultegra, 600 cuccok talan nem is olyan ritkak mint a dura ace
RAUH-Welt
B E G R I F F
#868
Posted 2009. June 24. - 14:27

Viszont inkább vennék rá egy 96-7-8 körüli Dura Ace szettet mint egy mai 105öst. Piros- Linkelj be egy képet a vázról, kíváncsi lennék rá. Szép gyöngyházfehéres sárgásnak képzelem.
#869
Posted 2009. June 24. - 14:25


Amúgy ha a használati érték a fontos, akkor nyugodtan lehet keverni a dolgokat. Persze ízlésesebb a korabeli motyó, de ha a a cél az hogy, legyen egy jó acélvázas bringa viszonylag olcsón, akkor nem szabad elgyengülnöd

Én is keverem a régi és az új alkatrészeket, ott ahol ez célszerû, vagy amikor nem lehet szép állapotú korabeli darabot kifogni az apróból.
#870
Posted 2009. June 24. - 11:21

Itt azonban komolyan át kell gondolni minden alkatrészt, meg kell tervezni, hogy mit/mivel/hogyan, nem csak megvenni ami szembe jön, mert sokkal csúnyábban mutatnak a rendszertelenül összepakolt alkatrészek egy szép acélvázon, mint egy modern bringán.
Céltudatosan kell építkezni és légy felkészülve, hogy sok egyedi megoldást kell majd menet közben kitalálni.
Ha ennyire nem akarsz belemélyedni, de magas színvonalú alkatrészeket szeretnél viszontlátni a bringádon, szerintem vegyél egy jó állapotú 600/ultegra/dura ace szettes gépet, tedd rendbe és építsd rá az alkatrészeket bringára.
Ez a legolcsóbb módja egy "új kerékpárnak", ha ragaszkodsz a vázhoz.
Én semmiképp nem keverném a campát a sh-val, még ha elvileg kompatibilis alkatrészekrõl van is szó, szerintem nem illik

#871
Posted 2009. June 24. - 11:11

#872
Posted 2009. June 24. - 10:45

Vagy ha igazi csemegét szeretnél ezt válaszd:

#873
Posted 2009. June 24. - 09:31

Most lettem csak bajban igazán... Ugyanis vannak, akik meg azt mondják, hogy a fogaskoszorú cseréjével egyáltalán nem szükséges a hátsó váltót is cserélni, ha az nem pozicionált, hiszen az új fogaskoszorúval nem nõ a váltó által (jobbra-balra) bejárandó út, mert a lánckerekek annyival vékonyabbak. Tehát a váltónak ugyanannyit kell mozognia, mint eddig, csak ezentúl nem 6 vastagabb, hanem 9 db. vékonyabb lánckerék mellett kell mozognia. Meg hát ugye nem is kötelezõ mind a 9 db. lánckereket meghagyni, el is lehet venni belõle.
Viszont a hajtókar cseréjének Henger által írt szükségességét én sem értem. Hiszen egy eddig is vékonyabb lánccal dolgozó jobb shimano hajtómûvem van, ami gond nélkül mûködik a mostani vastagabb lánccal is. Meg sem érzi.
Új kérdés:
Egy shimano hajtómû kompatibilis lehet egy campa lánckeréksorral? És ha netán igen, akkor milyen lánc javallott hozzájuk?
#874
Posted 2009. June 24. - 07:20

#875
Posted 2009. June 23. - 22:51

Sziasztok!
Lenne néhány kérdésem. Úgy alakult a helyzet, hogy egy régi országúti gépet építek, nem kivagyiságból, hanem mert így alakult, hogy hozzájutottam egy gyönyörû, ám kissé lepukkant géphez. Semmihez sem ragaszkodom belõle csak a vázhoz.
1. Egy 80-as évekbõl származó alpina acél vázra rá tudok rakni egy modern kerékszettet?
Mondjuk egy ilyet: Novatec JetFly?
http://images.google...eOcvq_AazzpmqCQ
2. Ez Shimano kompatibilis 10-es és 9 -es lánckeréksor megy rá és tudom, ehhez le kell cserélnem a láncot is vékonyabbra (most 6-os lánckeréksorhoz való lánc van rajta), de a régi (nem poziziós) Simplex váltóm maradhat? Kompatibilis lesz? Vagy a váltót is le kell cserélni?
3. Ha váltót is cserélnem kell, akkor kompatibilis lehet egy campa fékváltókar ehhez a Shimano lánckeréksorhoz? (A hajtómû is shimano)
4. Hol tudnék bizonyos színû festéket kikevertetni Budapesten, hogy a hibákat kijavíthassam a vázon?
Aki tud, segítsen nekem tanácsokkal! Köszönöm
Pirosbicikli
1: sanszos, hogy nem.
2:nem, nem, igen.
3:nem
4: Na ebbe nem szólok, bele, mert errõl fogalmam sincs

Szerintem így, ebben a formában ne vágj bele...
#876
Posted 2009. June 23. - 22:24

A legfontosabb, a váz hátsó villasaru távolsága. A mai kerekek 130-ashoz készülnek.
Race, no Rest!
#877
Posted 2009. June 23. - 21:14

Lenne néhány kérdésem. Úgy alakult a helyzet, hogy egy régi országúti gépet építek, nem kivagyiságból, hanem mert így alakult, hogy hozzájutottam egy gyönyörû, ám kissé lepukkant géphez. Semmihez sem ragaszkodom belõle csak a vázhoz.
1. Egy 80-as évekbõl származó alpina acél vázra rá tudok rakni egy modern kerékszettet?
Mondjuk egy ilyet: Novatec JetFly?
http://images.google...eOcvq_AazzpmqCQ
2. Ez Shimano kompatibilis 10-es és 9 -es lánckeréksor megy rá és tudom, ehhez le kell cserélnem a láncot is vékonyabbra (most 6-os lánckeréksorhoz való lánc van rajta), de a régi (nem poziziós) Simplex váltóm maradhat? Kompatibilis lesz? Vagy a váltót is le kell cserélni?
3. Ha váltót is cserélnem kell, akkor kompatibilis lehet egy campa fékváltókar ehhez a Shimano lánckeréksorhoz? (A hajtómû is shimano)
4. Hol tudnék bizonyos színû festéket kikevertetni Budapesten, hogy a hibákat kijavíthassam a vázon?
Aki tud, segítsen nekem tanácsokkal! Köszönöm
Pirosbicikli
#878
Posted 2009. June 18. - 14:22

Nincs véletlenül valakinek eladó 1"os ahead-es; villája, kcsapágya, stucnija?
Manapság elég nehéz ebben a méretben új alkatrészeket találni.
Szia!
Mintha a Csernyinél láttam volna stucnit meg kormánycsapágyat nemrég, nézd át az árlistáját vagy csörögj rá:
http://www.csernykp.fw.hu/
Sok sikert, remélem tudtam segíteni!

#879
Posted 2009. June 17. - 21:57

#880
Posted 2009. June 14. - 11:21

Manapság elég nehéz ebben a méretben új alkatrészeket találni.