Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Retro - régi idõk bicaja

- - - - -

  • Please log in to reply
2504 replies to this topic

#821
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,950 posts
Minden fék, legyen az cantilever, vagy V szétnyomja picit a villát, de a vázat is. Szerintem csak tedd fel és használd, villát semmiképp sem cserélnék, fékmerevítõvel meg nem nyersz annyit, hogy éreznéd és egyáltalán jobban fogna az egész (nem véletlen nem foglalkozik vele már senki). Szépen takarítsd meg, zsírozd át és várjuk a képeket róla.


#822
BBN4

BBN4

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts
Sziasztok,

van egy acélvázas montim '95 környékérõl, elkezdtem rendberakni. Úgy tûnik, hogy a V-fékek fékezéskor 1-2 mm-t "szétnyomják" a villát. Mivel járok jobban, ha veszek új merev villát, vagy esetleg egy fékmerevítõ is elég lenne?
Olyan villa van benne, ahol a stucni és a villa 2 külön darab. Lehet egyáltalán ilyet kapni még?

köszi

#823
rash.

rash.

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Regelve vagyok, de a fórumot nem támadtam még be. Jó hogy mondod, köszönöm : )

#824
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,857 posts

picit OFF, de nem tudja valaki hogy kb mikor gyártották a Csepel Apollókat?
alig találtam használható infót neten, és épp egy ilyet újítgatok fel


Itt próbálkoztál már? A katalógusokhoz be kell regisztrálni, de a fórumon talán tudnak neked válaszolni.
http://www.csepelker...0&pmid=27045820

#825
rash.

rash.

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
picit OFF, de nem tudja valaki hogy kb mikor gyártották a Csepel Apollókat?
alig találtam használható infót neten, és épp egy ilyet újítgatok fel

#826
pirosbicikli

pirosbicikli

    vendég

  • fórumtag
  • 13 posts
retro?

#827
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,950 posts
Talán innen indult minden görbekormányos monti.


#828
Zoomstag

Zoomstag

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,046 posts
az egyik képen elég érdekes az országúti kormány, az mtb és a terep így együtt...:)

Izomtéridõninja-geológus!


#829
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
a Yeti C-26rol bovebben

http://www.yeti-c26.net/bikes.html

ha valakit erdekel. kult
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#830
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
létzik átalakító igen...

#831
Adammer

Adammer

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts
Hali!
Nekem egy elég régi schwinn predator phantom ex BMX-em van. Ennek az elsõvilla-kormánystucni része még iylen "diós" megoldással készült, tehát nem a villanyakra megy rá a stucni, hanem a vázban találkoznak. Az lenne a kérdésem, hogy ezt át lehet e alakítani, úgy hogy hosszú nyakú villa és arra a manapság szokásos stucni?

#832
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Szerintem ez nem egy Hooger Booger? Nem láttam még ilyen mtb-t csak a márkát ismerem, más HB nem jut eszembe., Nem hinném, hogy a versenyzõ a monogrammját oda teszi a homlokcsõre.

#833
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts
sziasztok!
nagyjából 10éve fater vett egy használt montit gyõr környékérõl, állítólag valaha egy versenyzõ alatt szolgált. manapság meg öcsém használja boltbajárósnak.. én viszont meg szeretném menteni, rendberakni, és a segítségetek kérni egyrészt a kor, másrészt pedig a típus/gyártmány meghatározásában.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

elnézést a képek minõségéért..
a gépen deore dx váltószett, slr fékek, lx agyak és talán szintén dx hajtómû van ami 48-38-xx fogszámú biospace lánckereket tart. a kiegészítõk(markolat, kormány, stucni, nyeregcsõ, pedál) a tioga termékei.
a váz pedig a kis matrica szerint 7000-es(?) aluból készült, és ha jól sikerült olvasnom akkor a yamakuni szót írták még oda. gugli nemsokat mond róla.
a homlokcsövön a hb talán a versenyzõ illetõ monogramja lehet.

nos, várom a tippeket:)

#834
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 posts
köszi sala végül is ha minden kötél szakad ilyen lessz de retro bicora inkáb müanyag passzol
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#835
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
szövetbõl nem jó?

http://ligfietsshop....&category_id=18

bár 2 hete megrendeltem méd semmi hir....

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#836
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 posts

ha használatban van napok, hetek kérdése és szép lassan átmegy koszos szürkébe, majd feketébe.
havernak van a cyclocross gépén (gyári) és amilyen jól nézett ki a boltból kitolva annyira ocsmány most elkoszolódva.


a bandázst bevizezed majd ultradermmel jól át kell dörzsölni lemosni és máris oly szép mint uj korában nna jo a fehéret gyakjrabban kell tisztitani de nagyon mutatos.Más van valakinek tippje hol szerezhetnék telikeréákhez müanyag tárcsát egyáltalán igy nevezik:D
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#837
pirosbicikli

pirosbicikli

    vendég

  • fórumtag
  • 13 posts

Szerintem a mostani stucni nem azért nem néz jól ki, mert ahead-es, hanem azért, mert rövid. Egyébként, szerintem kár volna visszatérni a régi, pipás stucnihoz. Lehet, hogy ez a felállás nehezebb, de legalább nem hajladozik.


Nem nehezebb. Könnyebb. 210 gramm össz-vissz.

#838
pirosbicikli

pirosbicikli

    vendég

  • fórumtag
  • 13 posts

A menetes villa+hagyományos stucni nehezebb megoldás, mint az ahead-es, de ha mindezt egy ahead átalakítóval oldod meg, akkor nehezebb rendszert kapsz (fejcsapágy, átalakító, stucni) mintha maradt volna minden a régiben, ráadásul megint nem kell feltétlenül drágának lennie. És az ahead nem illik a géped formavilágába szerintem...

Itt vagy itt érdeklõdj fekete pipa stucni felõl, szívesen segítenek.



Na, várjunk csak! A gépemen nincs A-heades megoldás. Egy normál kormányszár van beszorítva a villanyakba és arra van rászorítva egy mattfekete pazzaz kormánytartó "stucnibilincs". Az egésznek a súlya 210 gramm!!!!!!! Egy régi hagyományos pipastucni van ilyen könnyû? Szerintem nemigen.
Egyébként voltam matuznál az ügyben, de nem találtam olyan stucnit, ami megfelelt volna. Vagy nagyon nehezek voltak és kopott fémszínûek, vagy nagyon csúnyán kopott fényes fekete színûek.

#839
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

Szerintem a mostani stucni nem azért nem néz jól ki, mert ahead-es, hanem azért, mert rövid. Egyébként, szerintem kár volna visszatérni a régi, pipás stucnihoz. Lehet, hogy ez a felállás nehezebb, de legalább nem hajladozik.


Nem kötözködésbõl, de egy majdnem koppanásig leengedett (csak hogy lehesen még a kormánycsapágyat állítani) hagyományos, diós stucni nem hinném, hogy érzezhetõen rugalmasabb, mint az átalakítós megoldás. Ha jóféle.
Sokáig használtam én is ilyen átalakítót- 1" menetesrõl 1,1/8" aheadre, mindig recsegett, pláne ha megázott kissé.
A sima egycsavarosak is recseghetnek, persze, de ott egy mozdulat kihúzni és "elhárítani a bajt", nem úgy, mint az átalakítósnál.

#840
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Szerintem a mostani stucni nem azért nem néz jól ki, mert ahead-es, hanem azért, mert rövid. Egyébként, szerintem kár volna visszatérni a régi, pipás stucnihoz. Lehet, hogy ez a felállás nehezebb, de legalább nem hajladozik.