Jelentkezz be Regisztrálj

Retro - régi idõk bicaja
#721
Posted 2010. July 30. - 16:07

ha használtan veszed kerekenként +1ezrest számolj centírozásra, tuti kelleni fog. csak ugye ott agyakat is veszel, de ha jók a mostaniak felesleges plusz költség.
esetleg ha elõre gondolkodsz akkor mérd le a papucstávolságot (hátsó villasaruk távolsága, remélhetõleg 130mm, ha 126 akkor alététekkel kell majd játszani) és aszerint vegyél kazettás hátsóagyú kerékszettet. (gondolom a mostani hátsóagy menetes). ezzel már a hajtást, váltást is tudod fejleszteni.
#722
Posted 2010. July 30. - 15:31

ezeket a kerekmeretes dolgokat sose ertettem, de most utananeztem es azthiszem kezdem felfogni. Tehat ez azt jelenti, hogy ha 622-esre valtok, akkor annak nem hogy be kell fernie, de meg 8mm-el kisebb is, tehat tuti be kell fernie.
Kerdes, hogy atfuzetni a kereket olcsobb mint venni mondjuk egy hasznaltat?
#723
Posted 2010. July 30. - 11:53

28" = 622mm
megtévesztõ lehet

kerekeket mindenképp fûzesd át duplafalú 622-es felnikre, ha már ott tartasz érdemes egy agykarbantartást is beiktatni (pucolás, zsírozás, esetleg golyócsere)
622-es kerekekkel majd hosszú benyúlású fékre lesz szükséged (pl. Saccon hossz )
a benyúlást úgy tudod lemérni, hogy a fékfelfogató csavar lyuk közepének és a felni fékfelületének közepének távolságát leméred.
*
622-es elõnye a széles felni, gumi választék. valamint, hogy 630asból csak pár típus kapható, szimplafalúak, vagy még acél anyagúak.
#724
Posted 2010. July 30. - 10:18

van nekem egy regi Csepel Maratonom, amit nyuvok mar vagy 2 eve. Mielott megszereztem nem nagyon bicajoztam, de amiota megvan egyre inkabb elkap a gepszij es egyre jobban merulok el a temaban. Mostmar ugyerzem eljutottam arra a szintre, hogy fejleszteni kene a bicajt, hogy en is tovabb fejlodhessek. Mivel nagyon megszerettem azt az opciot egyelore elvetettem, hogy vegyek helyette egy masikat. Abban maradtam magammal, hogy a lehetosegeimhez kepest a Maratont fejlesztem tovabb. Jelenleg most ott jarok, hogy vettem ra uj Csepel hajtokarokat ami mar fenn is van es minden fasza.
Kovetkezo lepesnek viszont a feket szeretnem fejleszteni, mert az meglehetosen gyatra fekerot produkal. Itt kernem ki a tanacsotokat, hogy milyen iranyba erdemes elmenni?
27es kerekek vannak rajta, elol mar aluminium, hatul acel (igy vettem meg anno). Szervizben megneztek, aztmondtak hogy ujabb fajta fekeket azert nem tudnak rarakni, mert azok nem ernek le olyan melyre, ahol ennek a felnije van. Kerdes, hogy lehet-e kapni olyan feket valahol, ami jobb fekerot produkalni mint a gyari (egy forgaspontos) es fel lehet szerelni annak a helyere. Merre, milyen parameterekkel keresgeljek ilyet?
Vagy erdemesebb inkabb a kereket 28asra cserelni? Befer az egyaltalan egy Maratonba? Vagy segitene az rajtam egyaltalan?
Van valami jo otletetek, hogy merre induljak?
Udv,
gello
#725
Posted 2010. July 21. - 17:07

Sziasztok!
Kell valakinek ajándékba egy régi '93-mas Mongoose Iboc Pro "toblerone" váz? Én kidobnám.
Róla van szó.
A fejcsõnél alul el van repedve, és olyan állapotban van, amilyenben.
Ha esetleg dísznek kell valakinek vagy valaki gyûjti nem tudom, én a legközelebbi lomtalanításkor megválok tõle.
(gondoltam rá hogy meghegesztetem aztán valami szinter, de nekem annyit nem ér)
Sziasztok!
Nos, ne írjatok többen mert már legalább 4-5 ember jelezte, hogy vinné!

Üdv
#726
Posted 2010. July 20. - 08:00

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#727
Posted 2010. July 19. - 16:08

Kell valakinek ajándékba egy régi '93-mas Mongoose Iboc Pro "toblerone" váz? Én kidobnám.
Róla van szó.
A fejcsõnél alul el van repedve, és olyan állapotban van, amilyenben.
Ha esetleg dísznek kell valakinek vagy valaki gyûjti nem tudom, én a legközelebbi lomtalanításkor megválok tõle.
(gondoltam rá hogy meghegesztetem aztán valami szinter, de nekem annyit nem ér)
#728
Posted 2010. July 15. - 02:41

a gond az, hogy ha ezeket eladod alkatrészként, az még sztem mindig vékony lesz
az a judy xc , pl. max egy tizes, szvsz
Szerintem is olyan 8-10 körül lehetne eladni. De pár ezerrel kipótolva egész jó teleszkópokat lehet kapni (használtan) Amúgy találtam ilyet is

ez ebben az állapotban is kuuuruva szép bicó, sztem
Nekem is nagyon tetszik, de a stucni miatt tényleg ki kell találnom valamit.
Azaz XT gyorszáras vmi olcsó kerékszett. Agyak biztos nem XT-k, mert több mint 20 éve kazettás, nem menetes.
Igen teljesen igazad van, nem volt egyértelmû amit írtam. A kormánycsapágyra gondoltam, az egy jó öreg menetes XT. A kerekek tényleg a bicaj leggyengébb láncszemei. A felni.. az agy.. egy vicc. A szervízben is csodálkoztak, azonnali cserét javasoltak. (rajta vagyok az ügyön, keresgélek..)
Megkérdezhetem ismerõst, van-e neki éppen, ha küldesz méreteket (nyakátmérõ, kellõ hossz).
Köszönöm, a méretmeghatározással bajban vagyok, amikor a-head adaptert keresgéltem akkor se tudtam hogy melyik adat mi (külsõ-belsõ átmérõ) Kiemelve a stucnit, a szárán 1" van (25.4mm) Ez most melyik lenne?
Van a bringában jó sok ezer km a váltógörgõ alapján.
Na megmondom õszintén arról a görgõrõl azt gondoltam gyárilag olyan

#729
Posted 2010. July 14. - 23:05

A sebesség mindent megold.
#730
Posted 2010. July 14. - 22:48

Sziasztok!
XT-s menetes agy, aranyszínû Kona Kula alu váz stb..
Sajnos nekem a stucni túl hosszú, és nem találok rövidebb menetes kormányszárat, adapteres dologban pedig nem bízom. Egy dolog maradt.. teleszkóp csere.
Azaz XT gyorszáras vmi olcsó kerékszett. Agyak biztos nem XT-k, mert több mint 20 éve kazettás, nem menetes.
Esetleg Matuznál lehet rövidebb kormányszár- ha jól sejtem, 1 1/8 collos? Teleszkópot ne cserélj, ne add fel ilyen könnyen! Megkérdezhetem ismerõst, van-e neki éppen, ha küldesz méreteket (nyakátmérõ, kellõ hossz).
Race, no Rest!
#731
Posted 2010. July 14. - 21:45

az a judy xc , pl. max egy tizes, szvsz
itthon
ez ebben az állapotban is kuuuruva szép bicó, sztem
#732
Posted 2010. July 14. - 00:51

#733
Posted 2010. July 14. - 00:43

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#734
Posted 2010. July 14. - 00:21

Pár hete hozzájutottam egy régi Kona Kulához (ha minden igaz '96 os) Fogalmam se volt hogy ennyire "idõs" a gép, és hogy közel gyári állapotban van. A bicajról készített képek itt tekinthetõek meg.
Magura hidrós fékek, régi XTR hátsó váltó, Rock Shox Judy XC, XT-s menetes agy, aranyszínû Kona Kula alu váz stb..
Majd találtam egy külföldi blogot, ahol ugyanezt a típust restaurálják.. valami csodaszépre..
Sajnos nekem a stucni túl hosszú, és nem találok rövidebb menetes kormányszárat, adapteres dologban pedig nem bízom. Egy dolog maradt.. teleszkóp csere.
De helyes e ha megbontok egy régi, retró bicajt. Vagy ez így érték ahogy most van.
:confused:
Pénzem nincs a felújításra, bicajozni viszont szeretnék.


#735
Posted 2010. April 30. - 14:03

#736
Posted 2010. April 22. - 19:10

#737
Posted 2010. April 21. - 21:03

Közben megoldódott a probléma! A hiba nem (csak) az én készülékemben van!
Mivel lusta voltam elfáradni a bicikliboltba, ezért a pedált az Ósanban vettem meg. Vettem már ilyen pedált, nem rossz, általános használatra megfelelõ, és felépítésében hasonlít a Wellgo platformjára, csak ennek nem cserélhetõek a tüskéi. Viszont amire én nem gondoltam, az az, hogy nem a hajtómû nem szabványos, hanem a jóképességûek a pedálba nem a megfelelõ tengelyt rakták, hanem egy vékonyabb menetût. Kipróbáltam a montim pedálját, belepróbáltam, és tökéletes. Most van egy platformpedálom, amit semmire nem fogok tudni használni. :S Ez a büntetésem, hogy máskor az ilyen dolgokat bicikliboltban vegyem
lehet,hogy gyerekbicóra van a fecskésteszkós pedálod
#738
Posted 2010. April 21. - 15:48



#739
Posted 2010. April 21. - 14:18

Pár hónapja vettem egy régi trekking bringát. A hajtómû egy Sakae XCM amivel az a problémám, hogy a pedál-tengely csatlakozása nagyobb, mint a mai legtöbb szabvány tengelyé. A kérdésem az lenne, hogy lehet e kapni még ilyet, esetleg valami jobbfajta taposó személyében.
Történt ugyanis, hogy én jóhiszemûen vettem rá pedált (a régi egy mûanyag taposó volt), de ugye nem tudtam feltenni, ezért gondoltam, kicserélem a tengelyüket. nem is lenne ezzel probléma, de a régi tengely rövidebb, mint ami az új pedálba kell, tehát a kónuszcsavar-ellenanya csak pár menetig megy rá, így pedig nem igazán érzem biztonságosnak.
Köszönöm elõre is a segítséget!
#740
Posted 2010. April 04. - 00:13

RAUH-Welt
B E G R I F F