Jelentkezz be Regisztrálj

Retro - régi idõk bicaja
#701
Posted 2010. October 10. - 19:17

#702
Posted 2010. October 10. - 18:56

probléma a következõ: a gyári ékes hajtómût eltávolítottam, mert be volt rohadva, szét volt rozsdásodva stb. vettem helyette egy teljesen új hozzávaló középcsapágyat és új ékes hatókarokat lánckerékkel. ez pár év használat után teljesen szétment, nem tudom javítani szét van kopva, mozog minden irányba, gyárilag szar volt. az volna a kérdésem, hogy ezekbe a régi vázakba lehet-e monoblockot rakni, mert akkor megoldódna a probléma egy négyszögtengelyes hajtómûvel. és ugyan az már abszolút nem korhû, de mivel gyakran használom, a funció inkább érdelkelne, és az hogy ne csörömpöljön alattam az egész minden apró repedésen

#703
Posted 2010. September 14. - 21:44

gyönyörû
régen volt egy bír vollim, nagyon egyben voltak pofára azok a bicók
#704
Posted 2010. September 14. - 21:31

#705
Posted 2010. September 14. - 21:08

Az új szerzemény:
http://picasaweb.goo...676934853852594
Akit több kép is érdekel:
Picasa Webalbumok - drotos.toth - Marin Team Issue
Nagyon karaj. Kicsit hegesek a fogak a tányéron, de egyben van.
#706
Posted 2010. September 14. - 11:28

#707
Posted 2010. September 14. - 11:05

#708
Posted 2010. September 14. - 10:25

http://picasaweb.goo...676934853852594
Akit több kép is érdekel:
Picasa Webalbumok - drotos.toth - Marin Team Issue
#709
Posted 2010. September 06. - 19:36



#710
Posted 2010. September 06. - 10:55

Ehhez nem fér kétség, viszont ami ezeken a bicajokon van, az minden csak nem "jó". XDEgy jó kantifék semmivel nem rosszabb, mint egy átlagos v-fék..
Különben meggyõztetek, inkább nem szivatom magam ilyen vénségekkel.

#711
Posted 2010. September 05. - 16:27

Az újakat - ahogy stellaz ís írta - egyszerûbb állítani, de egy régi rendszerû LX-XT-XTR vagy Ritchey Logic is nagyon rendben van. Az országúti fékeknél mindenesetre sokkal jobbak. Sosem értettem, mi ez a nagy kanti-fék utálat.
Párom bringáján (trekking) egy Krisztus elõtti DX van piros Ritchey pofával, ahol az a bringa el tud menni, oda az a fék is bõven sok.
#712
Posted 2010. September 04. - 10:03

Na ja, a féket, hogy kicseréld normálisra az igényel némi hegesztési tudást, meg kell szerezni hozzá ugye fékfülnek valamit, mert nem fogod tudni mire felrakni és az szopás.
Szerintem is keress egy pár évvel fiatalabbat, amin már rendes outi fék van, vagy Canti. Cantiból is lehet BBB-bõl asszem vagy Avidból szerezni már-már CX amatõr versenyre is használt szintût és az azért fog, nem csak mutat és stílusosabb is.
Nekem is avid és tektro canti fékeim vannak. Imbuszos pofa megy bele, kétoldali rugóállítás, stb., olyan egyszerû beállítani, mint egy v féket. És városba bõven elég a fékhatása.
#713
Posted 2010. September 04. - 09:53

Szerintem is keress egy pár évvel fiatalabbat, amin már rendes outi fék van, vagy Canti. Cantiból is lehet BBB-bõl asszem vagy Avidból szerezni már-már CX amatõr versenyre is használt szintût és az azért fog, nem csak mutat és stílusosabb is.
#714
Posted 2010. September 04. - 08:53

A Csepel esetében érdemes megérdeklõdni a középcsapágy méretet, hogy kapsz-e ilyet, ha bekrepál. Aztán a fogaskerék, lánc szabványnak is nézz utána. Ha elkopik a hajtókaron a tányér, akkor tudsz venni hozzá? Ha nem akkor a hajtókart tudod cserélni, kompatibilis a rogzítése a maiakkal?
A kereke pedig lehet olyan méret, ami ma már nem szabványos és maximum egyfajta alap gumit tudsz venni hozzá, ezt is ellenõrizd le.
Nyeregcsövet és nyerget nem adnak hozzá? Azért azt is pénbe kerül megvenni és ott is bízz benne, hogy szabványos a méret.
Én napi használatra biztos nem szívnék ennyit egy ilyen géppel. Elõnye semmi, hátránya annál több lehet egy modernebb vashoz képest.
#715
Posted 2010. September 03. - 23:32

Itt van egy nagyon elborult csapat : http://forum.index.h...22&la=102970848 és ha rákapsz az egészre, akkor még itt is található nem kevés információ : http://www.mgyvkvirt...eum.gportal.hu/
#716
Posted 2010. September 03. - 23:26


Ez a Csepel amúgy pont azért keltette fel az érdeklõdésem, mert kinézetre olyan, mintha pár éve festették-krómozták volna (talán épp ez a helyzet), és úgy tûnik némi felújítással egész jó gép lehetne belõle.
A kompatibilitás terén mi az, ami para lehet? A 28-as kerék ugye alap, de találtam pl. az ebike-nál 28-as gumiköpenyt és belsõt...
Amúgy errõl van szó: Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: 1950 körüli 28"os Csepel kerékpár.
#717
Posted 2010. September 03. - 18:46

Helló! Ez egy kicsit rendhagyó lesz...
Édesapám megkért, hogy nézzek neki olcsón "falubiciklit".Megakadt a szemem egy régi (kb. 50 éves) Csepelen a hirdetések közt... Szívesen vennék tanácsot olyasvalakitõl, aki még ért ezekhez a vénségekhez, hogy egyáltalán érdemes-e még ilyet megvenni (reményeim szerint pl. egy hasonló árú, vagy drágább áruházi bicajnál sokkal jobb kell legyen), mire kell odafigyelni, illetve hogy az agyak, ill. a középcsapágy karbantartásáról mit kell tudni. (Pláne a kontrás hátsóagy... Mi mehet benne tönkre, lehet-e egyszerûen "házilag" karbantartani?)
Napi használatra inkább vegyél valami puch városi gépet 15 ezerért. Azok könnyebek, szebbek, kényelmesek, és fõleg kompatibilisek a kerékpár boltok alkatrészkínálatával.
#718
Posted 2010. September 03. - 16:57

Édesapám megkért, hogy nézzek neki olcsón "falubiciklit".

#719
Posted 2010. August 25. - 17:53

#720
Posted 2010. August 01. - 22:00
