Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Retro - régi idõk bicaja

- - - - -

  • Please log in to reply
2513 replies to this topic

#561
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts

enyém.
inkább csak kuriózum már, nyilván nem veszi fel a versenyt a mostaniakkal (úgy értem persze, hogy az értékelhetõ teljesítményt nyújtókkal). korabeli beszámolók szerint merevebb, érzékenyebb, könnyebb volt a legtöbb akkori beszúszósnál. én csak azért raktam be vagy három éve, mert a beépítési magassága (~425mm) pont jó ebbe a régi vázba. addig a szekrény tetején porosodott, most meg készül a merev a helyére. napi használatban van, mûködik, de egy generál ráférne. Erdõbényén is végigmentem vele tavaly :)

azért is halt ki, mert ennek a konstrukciónak csak úgy lehet növelni az útját, ha az egész paralelogrammát felnagyítod. egy másik ok, amiért pl. a German:a mostani, hasonló modelljei sem fognak elterjedni soha, mert ahogy az iparban mindenhol, itt is igyekeznek platformokból építkezni a cégek. pl. van néhány standard becsúszóátmérõ, ezekhez vannak tömítések, nagy beszállítók, akik ezeket gyártják, stb. az ilyen villák meg nem illenek bele a képbe, ez végeredményben sem a felhasználónak, sem a gyártónak nem jó. ezek nyilván csak a kézenfekvõ indokok, biztosan lehetne még témázni rajta: marketing, support, árképzés, ilyenek...

csak annak ajánlom, akit nem zavar, hogy folyton bámulják a keróját.

(x)


Pont azért érdeklõdtem a beépítési magasság iránt, mert nekem is régi vázba kéne (Cr-Mo Pyxis, még egy Hungary:A is hanyattvágja). Most merev villa van benne, de annál meg lehetne egy leheletnyivel magasabb az eleje. Leginkább valami, a korában menõ villa kéne bele, lehetõleg NOS állapotban, 6-8 centis úttal. Szóval olyasmi kéne, amit használni lehet, nem generálozni... (Bár attól függ, mit jelent a generál: tisztítást és újrakenést, vagy új perselyeket kéne hozzá esztergáltatni?)

Amúgy szeretem a nem szokványos megoldásokat, és nem bánom, ha megnézik a bringámat. Bár, ha Kobike is jön a Bambusszal, az enyém (meg mindenki másé is) "eltûnik".
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#562
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
Answer Manitou 1-es, még a menetes. ha ez volt a kérdés. szerintem fordítva van felrakva a nyaka.

#563
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
köllene nekem egy fényképekkel illusztrált manitou 1/2/3/4 történelem.
illetve, hogy ez mi:

Feltöltött kép

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#564
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
enyém.
inkább csak kuriózum már, nyilván nem veszi fel a versenyt a mostaniakkal (úgy értem persze, hogy az értékelhetõ teljesítményt nyújtókkal). korabeli beszámolók szerint merevebb, érzékenyebb, könnyebb volt a legtöbb akkori beszúszósnál. én csak azért raktam be vagy három éve, mert a beépítési magassága (~425mm) pont jó ebbe a régi vázba. addig a szekrény tetején porosodott, most meg készül a merev a helyére. napi használatban van, mûködik, de egy generál ráférne. Erdõbényén is végigmentem vele tavaly :)

azért is halt ki, mert ennek a konstrukciónak csak úgy lehet növelni az útját, ha az egész paralelogrammát felnagyítod. egy másik ok, amiért pl. a German:a mostani, hasonló modelljei sem fognak elterjedni soha, mert ahogy az iparban mindenhol, itt is igyekeznek platformokból építkezni a cégek. pl. van néhány standard becsúszóátmérõ, ezekhez vannak tömítések, nagy beszállítók, akik ezeket gyártják, stb. az ilyen villák meg nem illenek bele a képbe, ez végeredményben sem a felhasználónak, sem a gyártónak nem jó. ezek nyilván csak a kézenfekvõ indokok, biztosan lehetne még témázni rajta: marketing, support, árképzés, ilyenek...

csak annak ajánlom, akit nem zavar, hogy folyton bámulják a keróját.

(x)

#565
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts

valaki?


Te árulod?
Van ennek valami elõnye a szokványos teleszkópokkal szemben, vagy csak kuriózum? (Jóformán azóta van, mióta monti, de valamiért nem terjedt el.)
Mekkora a beépítési magassága?
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#566
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
valaki?

#567
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
azt például nem tudtam, hogy Erik Buell dolgozott a Schwinn-nek '91-ben... eredmény:

Feltöltött kép

és itt egy blog, annak, aki szereti: utahdog! gyûjtõ/kereskedõ arc, vannak érdekes cuccai, ezt a képet is ott találtam:

Smokestone softtail

Feltöltött kép

#568
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Legújabb szerzeményem. Columbus Genius csöves villa. 831 gramm. Teszek képet ha a festés is elkészül.Feltöltött kép

#569
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
https://www.facebook...90895591&type=1
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#570
gazdagpet

gazdagpet

    vendég

  • fórumtag
  • 78 posts
Néhány jó, és érdekes eladó cucc:

Sok retro mtb alkatrész eladó! « RETRO / VETERÁN « Kategóriák tallózása

#571
gazdagpet

gazdagpet

    vendég

  • fórumtag
  • 78 posts
Újabb hónap, újabb szépségek.....

retrobike :: View topic - August 2011 BoTM **VOTE NOW**

#572
zsaner

zsaner

    vendég

  • fórumtag
  • 30 posts
http://www.flickr.co.../in/photostream

#573
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts

Akkor jól gondoltam. Kíváncsi lennék, hogy ennek a rugónak hiánya vajon mennyiben befolyásolja a váltás folyamatát...


azt nehéz lenne eldönteni, de gondolom nem véletlen, hogy abbahagyták a gyártását. valami 190 USD volt újkorában, annyiért egy rakás XTR-t vettél akkoriban. viszont két évvel ezelõtt ez e fekete NOS példány 900 USD-ért ment el az ebay-en...Feltöltött kép

#574
gorgo

gorgo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 649 posts

o.k., leesett. fent tényleg nincs rugó, csak a kanálnál, de az is állítható feszességû.


Akkor jól gondoltam. Kíváncsi lennék, hogy ennek a rugónak hiánya vajon mennyiben befolyásolja a váltás folyamatát...
fanatiX mtbc

#575
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts

Igen, azt látom, hogy ezeken is három csavar van - kettõ a végállásokhoz, egy pedig magához a váltófülhöz....


o.k., leesett. fent tényleg nincs rugó, csak a kanálnál, de az is állítható feszességû.

#576
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts
Régebbi német városi biciklin láttam olyat, hogy egyetlen huzal volt, ami mindkét irányban merev volt (nem drótfonat), azaz a (z „indexelt”) kallantyú mozgatta föl is, le is, nem volt benne rugó. (Át is alakítottam egy Shimano Alivio váltóra (ami rugós) és huzalosra, mert a váltó elromlott.)

#577
gorgo

gorgo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 649 posts
Igen, azt látom, hogy ezeken is három csavar van - kettõ a végállásokhoz, egy pedig magához a váltófülhöz.
Csupán annyi tûnt fel nekem, hogy míg ha az ember szétszed egy korábbi, még hagyományos rendszerû shimanot, akkor ebben a felsõ részben a rugó egyrészt egy kis pöcökkel csatlakozik magában a váltótestben kialakított lyukba illetve a rugó másik végén pedig a láncfeszességet is állító ugyanolyan lyukkal rendelkezõ, a hátsó váltó tartótengelyét körülvevõ alkatrészbe. Ezután jön a szokásos gyûrû, ami az egész felsõ részt egyben tartja. A PAULON viszont ez nem látszik, tehát a láncfeszesség állító is a váltó felsõ elemében van, ezért az elhelyezkedésébõl adódóan egyenlõre nem tudom elképzeli, hogy egy rugó hogyan jöhet a képbe a váltó ezen részén.
Ennél fogva vajon elképzelhetõ, hogy nincs is fenti rugó a váltóban?
fanatiX mtbc

#578
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
hátulról nézve három csavart látsz rajta, az alsó kettõvel a végállást állítod be, mint a többinél, ezek felett van az elõfeszítõ csavar. a rugó gondolom ugyanolyan mint a többiben.
a paralelogrammában a rugó tényleg nem átlósan van. úgy helyezkedik el, hogy a jobb alsó csap át van rajta dugva, és az e mellett a csap mellett lévõ oldalakat feszíti szét.
itt látszik a három csavar, meg a paralelogramma rugója is.

amúgy nem tökéletesen egyformák a Paul váltók. egy cikkben láttam egy a tesztbicajon olyat is, amiben talán nem is volt rugó a paralelogrammában. azt egy spéci kétbowdenes markolatváltóval kezeltek, ami mindkét irányba húzott. lehet, hogy valami prototípus volt, nem tudom.

#579
gorgo

gorgo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 649 posts
Sziasztok!

Afelõl érdeklõdnék, hogy vajon a PAUL hátsóváltóknál a felsõ váltótartó fülben milyen módon lehetett megoldva a rugó illetve a feszítés? (- persze ha egyáltalán volt)
Hasonlóan, mint pl a shimanoknál? Azért kérdezem, mert ahogy látom képekrõl maga a paralelogrammában lévõ rugó nem egy keresztbe feszített tekercsrugó, hanem egy olyan, ami a kanalakhoz közeli lapot tolja.

köszi
fanatiX mtbc

#580
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,950 posts
Sziasztok!
Van egy Z2 Super Fly-om eladó. Hasonlóan jó egészségben. Érdeklõdni priviben, és képet is tudok küldeni, csak feleslegesen nem bányászom ki az ágy alól. :)

Peti: Én kicsit többért vettem, de az is nagyon szép. :S Majd meglátjuk mennyit ér a "világpiacon". :)