http://www.oldschoolbiking.de/
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Retro - régi idõk bicaja
Indította
zOrg
, 2003. február 25. 13:57
#2481
vendég__*
Írta 2003. február 26. - 13:23
#2482
Írta 2003. február 26. - 11:58
pitzunak!ritkán kukkantok ide,ezért irtam a tel számot..fékem van,gumifalcos 28"-as felnim van,hajtókarok is de nembiztos hogy pár..amúgy minden jó rozsdás de javithato..maty.
#2483
Írta 2003. február 26. - 10:52
Sziasztok...
nem tudom a következõ belefér-e az itt írt retrobike fogalomba...
Ha minden jól megy, idén újjítok fel egy 1940es csehszlovák falurombolót...
zsírzógombos(a mainapig egy T**CO bike agyánál jobban forog!) elsõ és hátsó agyak, márkára még nem jöttem rá...
a kormányon még FAMARKOLATok vannak, tökéletes állapotban(no repedés)
a vázon a középházon is van zsírzógomb...
a felnik asszimmetrikusan fúrt küllõs, gumiperemes...
sajna a gumiperemes külsõk megvislet állípotban vannak, de állítólag falun még akad egy-két új...
a küllõknek sajna annyi, mert annyira megtámadta a rozsda már...
A vázat egyébként a mai napig használják, a kerekeket már nem, 20éve a padláson lepte õket a por...
kb ennyi...
Üdv, Paraferee voltam
nem tudom a következõ belefér-e az itt írt retrobike fogalomba...
Ha minden jól megy, idén újjítok fel egy 1940es csehszlovák falurombolót...
zsírzógombos(a mainapig egy T**CO bike agyánál jobban forog!) elsõ és hátsó agyak, márkára még nem jöttem rá...
a kormányon még FAMARKOLATok vannak, tökéletes állapotban(no repedés)
a vázon a középházon is van zsírzógomb...
a felnik asszimmetrikusan fúrt küllõs, gumiperemes...
sajna a gumiperemes külsõk megvislet állípotban vannak, de állítólag falun még akad egy-két új...
a küllõknek sajna annyi, mert annyira megtámadta a rozsda már...
A vázat egyébként a mai napig használják, a kerekeket már nem, 20éve a padláson lepte õket a por...
kb ennyi...
Üdv, Paraferee voltam
#2484
Írta 2003. február 25. - 20:58
Igen, ilyen. Gyakorlatilag totál változtatás nélkül gyártják, csak pár év lehet karbonlábú verziót is kapni - már ahol...
#2485
Írta 2003. február 25. - 20:29
Ilyen villa van abban a Jamis Dakar FS Team editionban is, ami itt a fórumon fönn van a képek között???
#2486
Írta 2003. február 25. - 20:08
Kössz Maty!Milyen alkatrészeid vannak?
Azt hiszem elsõ rudas fék kellene, meg hajtókar.Azt rendesen összebarmolták egy javításnál. Valami gond volt vele és egyszerûen ráheggesztették a lánctányért a karra.
Azt hiszem elsõ rudas fék kellene, meg hajtókar.Azt rendesen összebarmolták egy javításnál. Valami gond volt vele és egyszerûen ráheggesztették a lánctányért a karra.
#2487
Írta 2003. február 25. - 19:06
http://www.firstflig...om/services.htm
a fenti lap retro témában azt hiszem nem rossz, de persze alapmû még:
http://www.sheldonbrown.com
ha már szó esett az AMP villákról:
http://www.bikepro.c...ts/amp/f3xc.jpg
http://www.bikepro.c...s/amp/f4blt.jpg
http://www.bikepro.c...side_det_15.jpg
ugyanezen weblapon Lawwill rugózásokról is vannak képek... ha ez a '94-'96 korszak érdekel valakit és képekre vadászik nagyon tudom ajánlani
a fenti lap retro témában azt hiszem nem rossz, de persze alapmû még:
http://www.sheldonbrown.com
ha már szó esett az AMP villákról:
http://www.bikepro.c...ts/amp/f3xc.jpg
http://www.bikepro.c...s/amp/f4blt.jpg
http://www.bikepro.c...side_det_15.jpg
ugyanezen weblapon Lawwill rugózásokról is vannak képek... ha ez a '94-'96 korszak érdekel valakit és képekre vadászik nagyon tudom ajánlani
#2488
Írta 2003. február 25. - 15:34
pitzunak!csepelen és szigetszentmiklóson rendeznek tavasztól õszig veterán motor börzéket kb. havonta..ott lehet néha alkatrészeket találni igazán régi kerékpárokhoz!nekem is van 1-2 cuccom,ha kell viheted ,és végig csináltam már 1 párszor ilyen felújitás féléket...10-15-ig(mh)itt hivhatol:4732453 máté (maty)
#2489
Írta 2003. február 25. - 15:27
A legendás FAVORIT mûködik még?
Országútiban régebben nagyon jó gépeket csináltak!
Országútiban régebben nagyon jó gépeket csináltak!
#2490
Írta 2003. február 25. - 15:24
Nem a VPP-re gondoltam, illetve a Blur-féle félig VPP, félig saját fejlesztésre. A Syntace-féle rendszer pedig idõben egy hangyányival késõbbi. (Ezért sincs pereskedés köztük...)
#2491
Írta 2003. február 25. - 15:21
A Santa Cruz csak licencelte a VPP-t, és az EggBeatert is a Syntace-es Joe Klieber "találta fel".
Ja, és a frenetikus U-Turn a Rock Shox-okban is licence, az Eberminator villákat csináló Wolfgang Ebersbach találta fel.
Ja, és a frenetikus U-Turn a Rock Shox-okban is licence, az Eberminator villákat csináló Wolfgang Ebersbach találta fel.
#2492
Írta 2003. február 25. - 15:14
Robbal teljes egyetértésben jómagam is 1996-ot tenném fordulópontnak.
Már csak azért is, mert utána megindult egy elképesztõ centralizáció. Eredményeképp ma már olyan ritka a GYÁRTÓ, mint a fehér holló. És: már Tajvan is drága, hiszen Kínában hozzájuk képest is töredék árakon dolgoznak. Néha megmosolyogtató a sok lelkes ember, akik átszellemülten bólogatnak az "usa-alktarészekre".
Valódi fejlesztést csak naaaaaaaaagyon kevesen csinálnak; persze iszonyat pénz fejleszteni. Csak a giga-cégek innovatívak - Shimano (akármennyire köpködik az emberek), Sram, Race Face Next sorozata -, vagy a kicsi, de atomlelkes cégecskék - Maverick teló és rugózás, Santa Cruz rugózás, Egg Beater pedál, ilyesmik - akik aztán iszony pénzekért eladják a know-howt, mer' egy Klein-en azért sokkal jobban mutat... Rábökni egy katalógus nyers cuccaira, majd azt kicsit átszabni - ez occcsó.
Már csak azért is, mert utána megindult egy elképesztõ centralizáció. Eredményeképp ma már olyan ritka a GYÁRTÓ, mint a fehér holló. És: már Tajvan is drága, hiszen Kínában hozzájuk képest is töredék árakon dolgoznak. Néha megmosolyogtató a sok lelkes ember, akik átszellemülten bólogatnak az "usa-alktarészekre".
Valódi fejlesztést csak naaaaaaaaagyon kevesen csinálnak; persze iszonyat pénz fejleszteni. Csak a giga-cégek innovatívak - Shimano (akármennyire köpködik az emberek), Sram, Race Face Next sorozata -, vagy a kicsi, de atomlelkes cégecskék - Maverick teló és rugózás, Santa Cruz rugózás, Egg Beater pedál, ilyesmik - akik aztán iszony pénzekért eladják a know-howt, mer' egy Klein-en azért sokkal jobban mutat... Rábökni egy katalógus nyers cuccaira, majd azt kicsit átszabni - ez occcsó.
#2493
Írta 2003. február 25. - 14:48
hát montis szemmel már retro egy 95 elõtti konstrukció is...
nálam most egy Manitou Comp vella van kilátásba helyezve a bringába...
szépen alakul a kicsike, ma megyek érte a szervízbe... (tudom tudom nekem kéne összeraknom, dehát se idõ se szerszámok itt a koliban :-\)
aztán elsõkerék fûzetés, meg megfelelõ fogaskoszorú/külsõk/kormány/markolat/elsõváltó hajkurászás... és talán egyszer sikerül olyanná építeni amilyennek szeretném
ja és ahogy most kinéz:
váz: Reflex EastonE9 ragasztott alu 6061 alu csövek 7005 alu muffok
villa: Reflex merev CroMo 1 1/8 coll menetes
fejcsapágy: Shimano DX '90 HP-M65?0/1? 1 1/8 coll menetes
stucni: Matrix CroMo double butted 1 coll menetes
elsõfék/váltókar: Shimano XT '95 ST-M738
elsõváltó: Shimano LX '96 FD-M566
hátsófék/váltókar: Shimano XT '95 ST-M738
hátsóváltó: Shimano XT '94 RD-M737
fék: Shimano XTR '92 BR-M900 F/R
fékpofa: gyári XTRelsõ agy: Shimano STX-RC '95 HB-MC33
elsõ küllõ: rozsdamentes 2mm 32db
elsõ felni: Mavic X221
hátsó agy: Shimano XTR '95 FH-M910 (36ly)
hátsó küllõ: DT Champion black 36db
hátsó felni: Vuelta Kronos fekete 600g
gumik: IRC MythosXCPro 2.1 590/565g * Schwalbe Black Shark Front/Ritchey Speedmax Omega 1.9 675g/(490)510g* Continental Avenue Semislick 1.75 650g/650g
lánc: Sram PC-58
középcsapágy: Shimano
hajtómû: Shimano XT '94 FC-M737 175mm 42-32-22 94/58mm
kazetta: Sram 5.0 8spd 11-12-14-16-18-21-26-32
pedál: Wellgo fekete platform
kormány: Profile fekete egyenes
szarv: Sherpa
nyeregcsõ: B+
ezúton is aki bármit tud a váz eredetérõl a gyártóról, az sürgõsen jelezze nekem bárhogyan
nálam most egy Manitou Comp vella van kilátásba helyezve a bringába...
szépen alakul a kicsike, ma megyek érte a szervízbe... (tudom tudom nekem kéne összeraknom, dehát se idõ se szerszámok itt a koliban :-\)
aztán elsõkerék fûzetés, meg megfelelõ fogaskoszorú/külsõk/kormány/markolat/elsõváltó hajkurászás... és talán egyszer sikerül olyanná építeni amilyennek szeretném
ja és ahogy most kinéz:
váz: Reflex EastonE9 ragasztott alu 6061 alu csövek 7005 alu muffok
villa: Reflex merev CroMo 1 1/8 coll menetes
fejcsapágy: Shimano DX '90 HP-M65?0/1? 1 1/8 coll menetes
stucni: Matrix CroMo double butted 1 coll menetes
elsõfék/váltókar: Shimano XT '95 ST-M738
elsõváltó: Shimano LX '96 FD-M566
hátsófék/váltókar: Shimano XT '95 ST-M738
hátsóváltó: Shimano XT '94 RD-M737
fék: Shimano XTR '92 BR-M900 F/R
fékpofa: gyári XTRelsõ agy: Shimano STX-RC '95 HB-MC33
elsõ küllõ: rozsdamentes 2mm 32db
elsõ felni: Mavic X221
hátsó agy: Shimano XTR '95 FH-M910 (36ly)
hátsó küllõ: DT Champion black 36db
hátsó felni: Vuelta Kronos fekete 600g
gumik: IRC MythosXCPro 2.1 590/565g * Schwalbe Black Shark Front/Ritchey Speedmax Omega 1.9 675g/(490)510g* Continental Avenue Semislick 1.75 650g/650g
lánc: Sram PC-58
középcsapágy: Shimano
hajtómû: Shimano XT '94 FC-M737 175mm 42-32-22 94/58mm
kazetta: Sram 5.0 8spd 11-12-14-16-18-21-26-32
pedál: Wellgo fekete platform
kormány: Profile fekete egyenes
szarv: Sherpa
nyeregcsõ: B+
ezúton is aki bármit tud a váz eredetérõl a gyártóról, az sürgõsen jelezze nekem bárhogyan
#2494
Írta 2003. február 25. - 14:48
Kedvenc bringaszervízes barátomnál Hornyák Sanyinál is láttam egy érdekes bicajt, ez is a matuzsálemek közé tartozhat. Sajna a típusra nem emlékszem de az egész gép annyira megragadott, hogy lehet, megveszem tõle.
Sima merev férfiváz, kb 27-es kerekek. Egy sebesség, szabadonfutóval és ami az egyik érdekesség: Kardántengelyes meghajtás, a kardán a hátsó láncvillában fut. Másik érdekessége a fék. Gumifékekkel van ellátva és full tolórudas az egész! Tehát a hátsó fék is!
Meglepõen jó állapotban van, csak valaki ronda lilára festette. Szerintem egy ilyen gép eredeti állapotra hozása már kuriózumszámba mehet.
Régi nagy kedvencem, (valamikor ültem is ilyen gépen) egy SR-26 (?) gép volt a hagyományos kormányával és nyergével és a váltójával együtt.
Sima merev férfiváz, kb 27-es kerekek. Egy sebesség, szabadonfutóval és ami az egyik érdekesség: Kardántengelyes meghajtás, a kardán a hátsó láncvillában fut. Másik érdekessége a fék. Gumifékekkel van ellátva és full tolórudas az egész! Tehát a hátsó fék is!
Meglepõen jó állapotban van, csak valaki ronda lilára festette. Szerintem egy ilyen gép eredeti állapotra hozása már kuriózumszámba mehet.
Régi nagy kedvencem, (valamikor ültem is ilyen gépen) egy SR-26 (?) gép volt a hagyományos kormányával és nyergével és a váltójával együtt.
#2495
Írta 2003. február 25. - 14:46
Szerintem retro már a '96-os cucc. Azóta annyit fejlõdött a montis világ, hogy egy '96-os Judy XC, ami akkor zsír új fejlesztés volt, ma már rég elavult kategória. Akkor még nagyban ment a kantifék, a 110/74-es lánctányér és a rugó/elasztomeres villa.
Úgyhogy szvsz 1996-ot tekintsük fordulópontnak. De cáfolhattok.
zOrg:
Németországban van, jár hozzá egy acél és egy Easton alsószár. Majd megkeresem a címet.
Úgyhogy szvsz 1996-ot tekintsük fordulópontnak. De cáfolhattok.
zOrg:
Németországban van, jár hozzá egy acél és egy Easton alsószár. Majd megkeresem a címet.
#2496
Írta 2003. február 25. - 14:37
Sztem jó lesz elõre tisztázni:MIT NEVEZÜNK RETRONAK?
3éves,vagy 15-20...esetleg 50-60?
Vagy azt,amit nem lehet kapni,mert leálltak a gyártásával X.éve?Vagy... ???
3éves,vagy 15-20...esetleg 50-60?
Vagy azt,amit nem lehet kapni,mert leálltak a gyártásával X.éve?Vagy... ???
#2497
Írta 2003. február 25. - 14:27
link=board=5;threadid=3870;start=0#92898 date=1046175686]
Mit csináljon az a bûnös, aki tud eladó AMP paralelogramma villát? :
????????? Hol? Mikor? Mennyi? Miért? Jöhet privátba is.
Nahhh, pontosan így gondolom én is. Ezért nem a közeljövõ prodzsektje a Yasec-gépem elkészítése. Báááár... a váz megrendelésén erõsen gondolkodom...Yasec vázra Crankenstein hajtókar, és White Linear Pull hátsóváltó illik, Pace RC villával és Thomson Elite stucnivel.... Meg egy pár Chris King agy...
#2498
Írta 2003. február 25. - 14:24
A márciusi magazinban lesz egy Klein Mantra Race. Na; az õ gazdája Batyki Peti (tel.szám a magban lesz). Neki "lóg" a falon egy 1934-es, rudazatos fékekkel, agyváltóval(!!!) ellátott kerékpárja. Ha jól emlékszem a felni és a gumik nem eredetiek. Szerintem érdeklõdj nála: baromi készséges és jó ismeretségei vannak - meg bicajboltja.
#2499
Írta 2003. február 25. - 14:21
Mit csináljon az a bûnös, aki tud eladó AMP paralelogramma villát? :
Yasec vázra Crankenstein hajtókar, és White Linear Pull hátsóváltó illik, Pace RC villával és Thomson Elite stucnivel.... Meg egy pár Chris King agy...
Yasec vázra Crankenstein hajtókar, és White Linear Pull hátsóváltó illik, Pace RC villával és Thomson Elite stucnivel.... Meg egy pár Chris King agy...
#2500
Írta 2003. február 25. - 14:20
Ez a régi idõk bicaja?Néhány éves vázak és alkatrészek...
Már régebben is irogattam valahova ide a fórumba,restaurálás végett, de senki nem tudott értelmeset mondani.
Van nekünk egy kb. 80 éves Steyr Waffenrad-unk. Mûködõképes, csak lifeg egy kicsit a hajtókarja, a kerekei sem eredetiek már. Az esztétiaki állopotán is jó lenne javítani.
Hogyan kéne hozzáfogni? Lehet-e korabeli (vagy olyan) alkatrészeket kapni? Egyáltalán érdemes?
Már régebben is irogattam valahova ide a fórumba,restaurálás végett, de senki nem tudott értelmeset mondani.
Van nekünk egy kb. 80 éves Steyr Waffenrad-unk. Mûködõképes, csak lifeg egy kicsit a hajtókarja, a kerekei sem eredetiek már. Az esztétiaki állopotán is jó lenne javítani.
Hogyan kéne hozzáfogni? Lehet-e korabeli (vagy olyan) alkatrészeket kapni? Egyáltalán érdemes?