Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#12901
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás

Kosszi a gyors es kimerito valaszt.Van egy elkepzelesem:-aszfalton valami jo keskeny schwalbe,es ha tudom,hogy turazni megyek a haverokal feldobnam az 1,9-es monti butykos gumit,valamint alore valami hasonlot a bmx-ektol.Azert kerdezem,hogy milyen a DD,mert mar vagy 5 eve tervezzuk a transz-fogaras"meghoditasat"!!!!
Szeben(ugy kb 400-meter a tengerszint feletti magassag)utan kezdodoik az emelkedo ami kb 35-40 km-ert tart,kovetkezik a BILEA to,ahol megszalnank,de ez mar kb2500meteren van.....!
Na,ide milyen rekut lehet feltekerni?????????????
Jonne az alagut,ami csak ket honapot van nyitva,max 3-at,es az alagut utan egy kb75-80 km-es ereszkedo a masik oldalra!!!!!!!!!!!!!!!!!Mar most libaboros lehett a z ember hata,csak a gondolatto,hogy milyen sebesseget lehetne elerni a lent altalam kiszemelt LowRacerel.Ilyenkor jo,ha nincsen szabin az ember orangyala,sott meg besegit egy par.Tulajdonkeppen atszeled a Karpatokat Erdely-bol atjutsz Olteniaba.
En egy Cannondale-val gondoltam,hogy megteszem,jo huseges darab fully(ha valaki ismeri a SUPER VSL800-as szeriat,tudja milyen)head-shock-al,avid arch rival supreme(palalelogramos v-fek)szettel,de ha bejon a reku ezt a lovat otthon"felejtem".Felni fek,lehet hogy durr-defekt lenne a hosszu ereszkedo vegen a bemelegedo felnik miatt.
Most azt hiszem mar vilagos miert kerdem a 3X9X3DD-t?
Ja,meg valami.Attol en nem felek,hogy velem jon majd egy reku-s,mert azt hisszem NAGY tavon egyedi leszek!Valahogy majd el kell latogassak a Ti rendezvenyeitekre,hogy "brancsbelivel"dumcsizzunk a tapasztalatokrol!
udv
Z.
Ingyen hatszelett mindenkinek!


Hát, ez elég keménynek hangzik... Azért az is kérdés, hogy mennyi csomagot viszel majd magaddal! Én mindenesetre megfontolnám a Challenge Trike-ot is. Alacsony, gyors, könnyû. Igaz, nincs telója, de egész jól tolerálja az úthibákat. Vagy mondjuk a Steintrikes Nomad vagy Mad Max Evo1, ha telóra is szükséged van. Utóbbi össztelós.
Egy kétkerekûn az a baj, hogy hiába a több fokozat, egy idõ után már csalinkázol kemény és hosszú emelkedõn. Egy 81 sebességes trike-kal viszont bárhova felmész!

#12902
zilo_b33

zilo_b33

    vendég

  • fórumtag
  • 36 hozzászólás
Kosszi a gyors es kimerito valaszt.Van egy elkepzelesem:-aszfalton valami jo keskeny schwalbe,es ha tudom,hogy turazni megyek a haverokal feldobnam az 1,9-es monti butykos gumit,valamint alore valami hasonlot a bmx-ektol.Azert kerdezem,hogy milyen a DD,mert mar vagy 5 eve tervezzuk a transz-fogaras"meghoditasat"!!!!
Szeben(ugy kb 400-meter a tengerszint feletti magassag)utan kezdodoik az emelkedo ami kb 35-40 km-ert tart,kovetkezik a BILEA to,ahol megszalnank,de ez mar kb2500meteren van.....!
Na,ide milyen rekut lehet feltekerni?????????????
Jonne az alagut,ami csak ket honapot van nyitva,max 3-at,es az alagut utan egy kb75-80 km-es ereszkedo a masik oldalra!!!!!!!!!!!!!!!!!Mar most libaboros lehett a z ember hata,csak a gondolatto,hogy milyen sebesseget lehetne elerni a lent altalam kiszemelt LowRacerel.Ilyenkor jo,ha nincsen szabin az ember orangyala,sott meg besegit egy par.Tulajdonkeppen atszeled a Karpatokat Erdely-bol atjutsz Olteniaba.
En egy Cannondale-val gondoltam,hogy megteszem,jo huseges darab fully(ha valaki ismeri a SUPER VSL800-as szeriat,tudja milyen)head-shock-al,avid arch rival supreme(palalelogramos v-fek)szettel,de ha bejon a reku ezt a lovat otthon"felejtem".Felni fek,lehet hogy durr-defekt lenne a hosszu ereszkedo vegen a bemelegedo felnik miatt.
Most azt hiszem mar vilagos miert kerdem a 3X9X3DD-t?
Ja,meg valami.Attol en nem felek,hogy velem jon majd egy reku-s,mert azt hisszem NAGY tavon egyedi leszek!Valahogy majd el kell latogassak a Ti rendezvenyeitekre,hogy "brancsbelivel"dumcsizzunk a tapasztalatokrol!
udv
Z.
Ingyen hatszelett mindenkinek!

#12903
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Nu Pagagyí!

Az összehasonlítás sántít is, meg nem is, de értem..
Azt hiszem.
Elõre bocsájtom, nehéz terepen nem mentem - még - a rekuval, de mély homokban igen, gidres-gödrös dûlõn igen, illetve meredek domboldalon single track-en is eresztettem már le. Nem volt para. Miért is?

Igen, bizonytalanabb lesz az érzés. Elõször.
Hiszen új a póz, a gép, az irányítás, a súly eloszlása, a mozgás, a sebesség érzet, minden!
Aztán mindezt megszokod, és rájössz, hogy tök mindegy. Azt azért tudni kell, hogy erõsen eltérnek egymástól az egyes rekuk. Jól nézzd meg, hogy az adott típust a gyártó milyen célra tervezte. Ha ebbe nem fér bele a terep használat - na adj isten, még az épített útról is kockázatos vele letérni - akkor ott nem kell erõltetni, mert biztos lesz a csalódás és a bukta.
Nekem az AZUB MAX-al nagy elõnyt jelent, hogy elõl-hátul van bõségesen rugóutam, és sokak szerint az egyik legkönnyebben irányítható high racer. Ezt a véleményt csak alátámasztani tudom. Próbáld ki, ha leér róla a lábad - tehát kb. 185 cm magas vagy - akkor már kis sebesség mellett is könnyû vele manõverezni, éles fordulókat bevenni.
Az áttételek száma. Nem tudom, nekem nem hiányzik elõrõl a szorzó. Ez is érdekes kérdés, mert én az elsõ utamat rögtön a Pilisben tettem meg, ahol erdészeti mûutakon másztam fel-le a géppel és nem volt kevés a fokozatok száma, de ebben nem akarok "nagyon okos lenni". Ezt Neked kell eldöntened. Csak annyit, ha maga a gép könnyû, és alapból keskeny gumival van szerelve, tehát az aszfaltos felhasználás van elõtérbe helyezve, akkor lehet, hogy sok is lesz a 3x9x3 fokozat, mert tán a könyebb tartományokat már ki sem tudod használni, olyan lassan mész vele. Ez nagyban függ az adott típus írányíthatóságától alacsony sebesség mellett.
Fél éve használok rekut, azóta jártam már hegyekben, dombságokban és még sehol nem volt kevés a SRAM DD által kínált 3x8 fokozat.

Sok rekust nem ismerek, de egyre többet ismerek meg. Ez részben - nagy részben - köszönhetõ Murláék szervezet rendezvényeknek is. De majd ha Te is rekuval tekersz, egyre többen fognak "szembe jönni" rekuval. Te is jobban figyelsz majd.
Á, jó lesz az, hidd el! :)

#12904
zilo_b33

zilo_b33

    vendég

  • fórumtag
  • 36 hozzászólás
En mindig az azub reklamfilmjere gondolok,ohola sracok nagyon jonnek le valami kiszaradt foyomederbe,vagy valami hasonlo,es mintha kisse bizonytalankodna alattuk a reku.Komolyab lejton a kisse magasra helyezett(szerintem)vizszsintes,hosszanti sulypont,nem eredmenyez instabilitast,mondjuk koves,kanyargos,ereszkedoknel?
Azert kerdezem mert a monti-nal az fuggolegesen van pedal magassagbol kiindulva mondjuk 2 meter felfele a te esetedben de az is a monti kb kozepenel,mivel a labad a pedalon van.Szoval vegyunk egy 1,5-2 meter hosszu rekut fektessunk rea egy 80-100kg-os akarkit es eresszuk le valami jol kanyargo hegyi uton,utan(ha lehet)ugyanazt muvelni,ugyanazzal a szemelyel,de monti-val,es megkerni,amennyiben van ver "OTT"eressze el magat azzal asebessegel amivel a reku-val ment.
Kerdes:-melyikel nagyobb a lehetoseg elesni??????
Miert kerdem mindezt.Ugy nez ki,hogy a holnapi nap folyaman a bank megadja a kerelmezett kolcsont,es egy eves almom teljesulni fog(M.Attila segitsegevel)!!!!!!!!
JO,JO hadjuk a gratulaciokat,inkabb infot(M E G,M E G,M E G)kernek mindennel kapcsolatban ami reku.
Ja,egy Challenge FUJIN-TAIFUN a jelolt,es azt hiszem reamegyeka 3x9x3tipusu konfiguraciora............!
Na.ehez lehet hozzaszolni.
Hany rekus-rol tudtok Magyarorszagon,hanyan vagytok ossz-vissz?
Ennyi eleg,mert aztan mar nem alszok(igaz igy sem tul sokat,varom a holnap reggelt lassam mar a piiiiiiiiiiiiizt).
Mindenkinek a lerendeles utan kezdodtek a hosszu kalendarium-szamlalos napok,hetek?
Udv Z
Hatszelet mindenkinek,INGYEN!!!!!!!

#12905
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Nos, a DNM tag rugós volt. Ez ugye megbízható. Ellenben én nem vagyok egy apró ember - 2 méter - ehhez még ropi alkatom sincsen. A rekura extraként kértem ún. expedíciós csomagtartót, amit jól meg lehet pakolni.
Na ebben az esetben már kevés volt a DNM tag, így váltottam inkább levegõsre. Azt oda pumpálom, ahová kell.
Súlypont? Nem, dehogy. Egyenesen király vele kanyarodni! Gondolj bele, ha hagyományos bicón ülsz és ott kanyarodsz, hol van a súlypontod? Még ennél is magasabban! (Ráadásul itt még kanyarodás közben döntött bicóval is tudsz tekerni!) :)

#12906
zilo_b33

zilo_b33

    vendég

  • fórumtag
  • 36 hozzászólás
Miert valtottal DNM-et,fox-ra(tudom hulye kerdes)ennyire nem eletkepes a DNM?
Kosszi mindenkinek a sok segitsegett,kezd kialakulni a kep aDD_s valtoval kapcsolatban.A moldvai srac(81 sebesseg)azt irta,hogy kb.900gr a sulytoblett.
Ja ,meg valami,nem magas kisse a sulypont(50-60cm),fokeppen kanyarokban?

#12907
zilo_b33

zilo_b33

    vendég

  • fórumtag
  • 36 hozzászólás
Kuldtem mail-t,azt hisszem megtalaltam a 81 sebesseges reku tulajt!!!!
Domnicu-nak hivjak,moldva-ban lakik,chisinau-i.Rohej,mert gondoltam csango a klapec ezert magyarul irtam neki(a csangok a moldvai magyarok,ahogyan a szekelyek is magyarok,de ok hargita,kovaszna megyeben laknak,de hadjuk a feldrajzos tortenelmett),nem nagyon ertette(-ertettek a szovegemet :))!
Egy Marosvasarhelyi srac leforditotta nek(nekik),most valaszolok en is ROMANUL!

#12908
XLR8R

XLR8R

    vendég

  • fórumtag
  • 38 hozzászólás
Ha fekvõ, akkor tandem... Van 2 keróm (országúti, plusz egy fully monti), tehát ha egyedül akarok menni, akkor ezeket részesítem elõnyben. Ez a tandem már csak plusz lenne, amint mondtam asszonypajtást mozgósítani, plusz van egy haver akivel szeretünk együtt tekerni, és elgondolkoztunk rajta, hogy egy ilyennel, akár hosszabb távokat is bevállalnánk. Én utálok csomaggal montizni meg országútizni viszont rekun nem akkora gáz a csomag. Tonnániy gépész, lakatos, céencés, esztergályos ismerõs van, a váz kialakítása nem lesz nagy feladat. Amint láttam inkább az apróságok fognak gondot okozni, pl hajtást még nem is nagyon tudom hogy kellene... Ami biztos: elöl 20" hátul 26" . Ülésnél valszeg a hálós megoldást választom, inkább túrázós, kényelmes lesz, mint agresszulós. Egyelõre a tervezgetés-számolgatás-beszerzési forrás keresésénél tartok, a zox ultra egyszerû vázát már rég kinéztem... :D

#12909
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás

Köszi a segítséget ülés ügyben! A ZOX által gyártott nagyon egyszerû tandemben gondolkozunk, ezt láttam leginkább megvalósíthatónak. Nem kell semmi extra, asszonypajtást szeretném vhogy bringázásra bírni, ezért gondoltam tandemre. De a sima tandem olyan snassz, és havernak van egy házi fekvõkerója, egyszer egy hétig nálam volt, nagyon beleszerettem.... :D Ha kell valami majd szólok! Még1x köszi


Egy ötlet: Ha tudod, készítsd olyanra, hogy átalakítható legyen tandembõl egyedi bringává, illetve fordítva. Ezt a Zox féle kétkerék meghajtásos konstrukcióban meg lehet csinálni, hiszen a tandem hátsó részét lecsatolva és helyette hátsó villát betéve már készen is van a normál egyes fekvõ az elsõ részbõl. Bár lehet, hogy pont ezért választottátok ezt az irányt? ;-)

#12910
XLR8R

XLR8R

    vendég

  • fórumtag
  • 38 hozzászólás
Köszi a segítséget ülés ügyben! A ZOX által gyártott nagyon egyszerû tandemben gondolkozunk, ezt láttam leginkább megvalósíthatónak. Nem kell semmi extra, asszonypajtást szeretném vhogy bringázásra bírni, ezért gondoltam tandemre. De a sima tandem olyan snassz, és havernak van egy házi fekvõkerója, egyszer egy hétig nálam volt, nagyon beleszerettem.... :D Ha kell valami majd szólok! Még1x köszi

#12911
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás

Hello! Nagyon szûz vok reku témában, kellene egy kis segítség. Ülést hol lehetne beszerezni rekuhoz? Konkrét ötlet nagyon nincs, lehetõségek érdekelnek. Fekvõ tandem építésén agyalok, az ülés most a legnyûgösebb rész számomra.


Ülések is kaphatóak nálunk (Annyira Más Bringabolt), kompozitból S, M, és L méretben. Ezen kívül van oldaltámaszos kompozit ülésünk is, ha valaki olyat szeretne. Emellett hálós ülést is tudunk adni, illetve rendelhetõ Rans tipusú alul szivacsos, háttámlában pedig hálós vegyes ülés is. Link: http://ambringa.hu/t...zek/?cat=Ulesek
Egyébként nem kis fába vágtad a fejszédet... Mondjuk megértem, mert a fekvõtandemek árai a fellegekben szállnak.
Trike vagy bike lesz? Sok sikert, ha bármi segítség kell, szólj!

#12912
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
zilo_b33, jól bekérdeztél! :) De szép sorjában.
1. A SRAM DD nem sokkal nehezebb, mint a hagyományos agyak - bár sosem mértem meg õket - de mivel "csak" három plusz fokozat van benne, így nem nyomhat sokat!
2. A fékek nálam tárcsák, mechanikus AVID BB7-ek. Régi tapasztalat már, hogy ezek a fékek nagyon jól fognak, megbízhatóak és egyszerû szervizelni õket, ráadásul 185-ös, avagy akár 203-as tárcsák is felszerelhetõek hozzájuk. Na így már brutálisan fognak!
3. A bringám egy AZUB MAX, 26"-26" kerekekkel. Kis tuningot kapott - elöl REBA Race teló, hátul FOX RP2 tag - és a gépet fõként hosszútávú túrázáshoz használom. (Oké, csak novembertõl van meg a masina.) De síkon, dombságban, hegyen - az elsõ utam a Pilisben volt - egyaránt tekerek vele.

XLR8R!
Nézz be Budakalászra Murláékhoz. Ott találsz többféle nyerget-ülést-kiegészítõt-tanácsot-ötletet-stb, stb, stb...

#12913
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás

Hello mindenkinek!Kosszi a kielelgito vallasz a D-D-vel kapcsolatban.Attila-nak kuldtem az elobb szemelyesen par kerdest,amire most itt magkaptam a valaszt.A mail elott kellett volna ide benezzek,azutan irjak.Zsizsi-tol kerdeznem,hogy milyen tipusu gepben"fekszel",es hol hasznalod?Mennyivel nehezebb a D-D-s konsztrukcio a klasszikus lancterelos tipushoz kepest?Meg valami,a fekek tarcsak nalad,a D-D-nel,vagy abroncs fekek?Meg egy kerdes Attila-nak.Hogyan oldottak meg a gyartok-forgalmazok a 3-ik sebvalto problemejat a 3x27-nel?Mindenkinek kosszi a joindulatu segitseget!


Én meg most válaszoltam mail-ben a többi kérdésedre is. A 3x27-es rendszer esetében a levelemben is említett DD-hez kapható egykezes váltót (mellyel mindkét hátsó váltót tudod kezelni) teszik jobb oldalra, bal oldalra pedig egy normál markolatváltó kerül. Persze van más megoldás is, de ez a legnépszerûbb. A Greenspeed GTO-n például van két kormányvégváltó és egy a kormányból kiálló miniszarvon egy markolatváltó. De lehetne elvileg a két kormányvégváltó + egy markolathoz helyezett markolatváltó is, ilyet is láttam már.
Ja és még valami: Zsizsi Azub MAX-ot teker, ha jól emlékszem Avid BB7-es tárcsafékekkel.

#12914
XLR8R

XLR8R

    vendég

  • fórumtag
  • 38 hozzászólás
Hello! Nagyon szûz vok reku témában, kellene egy kis segítség. Ülést hol lehetne beszerezni rekuhoz? Konkrét ötlet nagyon nincs, lehetõségek érdekelnek. Fekvõ tandem építésén agyalok, az ülés most a legnyûgösebb rész számomra.

#12915
Zéta

Zéta

    vendég

  • fórumtag
  • 140 hozzászólás

Köszönöm a gratulációt.
Ahogy Zsizsi is írta, nehéz röviden válaszolni a kérdésedre. Valóban be kellene jönnöd hozzánk, hogy kipróbálj pár gépet. Vannak elvek, amik szerint szûkíthetõ a kör (ezeket említette is Zsizsi), de sok kérdésben a személyes szimpátia meghatározóbb, mint például a váz anyaga, a kormányzás módja, fajtája, kerékméretek, tengelytáv, ülésszög, stb. Ezekben lehet ugyan tanácsot mondani, de a saját tapasztalatok a legfontosabbak. Sokszor ugyanis szemmel nagyon hasonlónak tûnõ gépek teljesen mások. Ezért van nálunk egyrészt több, mint egy tucat különféle demogép, hogy megérezhesd a különbségeket és jobban tudj dönteni, másrészt ezért szervezünk közös túrákat, melyekre bérelhetõ reku. Várunk szeretettel Budakalászon!


Sziasztok! Köszönöm a válaszokat! Azt hiszem tényleg az lesz a legcélravezetõbb ha valamelyik héten meglátogatom az ambringa boltot!

#12916
zilo_b33

zilo_b33

    vendég

  • fórumtag
  • 36 hozzászólás
Hello mindenkinek!Kosszi a kielelgito vallasz a D-D-vel kapcsolatban.Attila-nak kuldtem az elobb szemelyesen par kerdest,amire most itt magkaptam a valaszt.A mail elott kellett volna ide benezzek,azutan irjak.Zsizsi-tol kerdeznem,hogy milyen tipusu gepben"fekszel",es hol hasznalod?Mennyivel nehezebb a D-D-s konsztrukcio a klasszikus lancterelos tipushoz kepest?Meg valami,a fekek tarcsak nalad,a D-D-nel,vagy abroncs fekek?Meg egy kerdes Attila-nak.Hogyan oldottak meg a gyartok-forgalmazok a 3-ik sebvalto problemejat a 3x27-nel?Mindenkinek kosszi a joindulatu segitseget!

#12917
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás

Sziasztok!
Én még új vagyok itt, csak nemrég fertõzõdtem meg a rekus bicajozással, de azóta folyamatosan olvaslak benneteket és az AM bringás blogot is. Eddig egy egyszerû mezei montin nyomtam a túráimat, és elképeszt az az átlagsebesség amivel a rekusok képesek hosszútávon menni. Biztos vagyok abban, hogy viszonylag rövid idõn belül be fogok szerezni egy fekvõt, mert számomra nagyon nem mindegy, hogy egy 1000 km-es túrát 4 vagy 6 nap alatt teszek meg, na és az sem mindegy, hogy esténként milyen állapotban szállok le a nyeregbõl. Ezzel kapcsolatban szeretnék kérdezni, hogy milyen bringa lenne jó választás a napi 30 km-es (nem városi közlekedés) munkába járáshoz és a nyári európai túráimhoz?
Gratulálok a verseny eredményhez!


Köszönöm a gratulációt.
Ahogy Zsizsi is írta, nehéz röviden válaszolni a kérdésedre. Valóban be kellene jönnöd hozzánk, hogy kipróbálj pár gépet. Vannak elvek, amik szerint szûkíthetõ a kör (ezeket említette is Zsizsi), de sok kérdésben a személyes szimpátia meghatározóbb, mint például a váz anyaga, a kormányzás módja, fajtája, kerékméretek, tengelytáv, ülésszög, stb. Ezekben lehet ugyan tanácsot mondani, de a saját tapasztalatok a legfontosabbak. Sokszor ugyanis szemmel nagyon hasonlónak tûnõ gépek teljesen mások. Ezért van nálunk egyrészt több, mint egy tucat különféle demogép, hogy megérezhesd a különbségeket és jobban tudj dönteni, másrészt ezért szervezünk közös túrákat, melyekre bérelhetõ reku. Várunk szeretettel Budakalászon!

#12918
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Erre azt hiszem nehéz gyorsan válaszolni. Szerintem elõször ki kéne próbálnod néhány fekvõt, hogy Neked melyik tetszik, melyiket érzed biztonságosnak, mindemellett látod az árakat is és ebbõl már tudsz kalkulálni. A másik, hogy vannak kifejezetten túrázásra szánt rekuk, és vannak inkább sebességorientált fekvõk is, amikkel lehet túrázni is. Ezek már építésükben is különböznek - magas vagy alacsony építésúek - melyik tetszik jobban neked, aztán ott az útminõség, amin túlnyomórészt tekersz, az is befolyásolja a választást (kerékméret, rugózás), stb...
Szerintem vedd fel akapcsolatot Murlával, Õ sokat tud segíteni Neked és több féle rekut is ki tudsz próbálni.

#12919
Zéta

Zéta

    vendég

  • fórumtag
  • 140 hozzászólás
Sziasztok!
Én még új vagyok itt, csak nemrég fertõzõdtem meg a rekus bicajozással, de azóta folyamatosan olvaslak benneteket és az AM bringás blogot is. Eddig egy egyszerû mezei montin nyomtam a túráimat, és elképeszt az az átlagsebesség amivel a rekusok képesek hosszútávon menni. Biztos vagyok abban, hogy viszonylag rövid idõn belül be fogok szerezni egy fekvõt, mert számomra nagyon nem mindegy, hogy egy 1000 km-es túrát 4 vagy 6 nap alatt teszek meg, na és az sem mindegy, hogy esténként milyen állapotban szállok le a nyeregbõl. Ezzel kapcsolatban szeretnék kérdezni, hogy milyen bringa lenne jó választás a napi 30 km-es (nem városi közlekedés) munkába járáshoz és a nyári európai túráimhoz?
Gratulálok a verseny eredményhez!

#12920
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás

A Fujin-taifun-ra lehet kerni sram-dualdrive-ott,es mennyi,mivel a site-on nincs meghatarozva.A dual -drive nem veletlenul az a tehnika,hogy:-3 sebeseg az agyban,7-10-ig kivul?


Most vettem észre a kérdésed. Az árlistában ( http://ambringa.hu/h...yagok/Arlistak/ ) szerepel a lehetõség, az adatlapra nem tettük fel. Egyébként felár nélkül választható. Ahogy az elõttem szólók említették, a Dualdrive-nál 3-as agyváltó és 8-as vagy 9-es láncváltó van hátul összekombinálva. Szerintem nagyon ajánlatos a rekukhoz, mert ha hirtelen fékezned kell, nincs idõd visszaváltani, akkor az agyváltós résszel akár álló helyzetben is megfelelõ fokozatot találhatsz az elinduláshoz. A másik elõnye, hogy szállításkor könnyebb kisebbre szétkapni a gépet, mivel a boom gyorsan kiszedhetõ, a lánc meg leakasztható a tányérról. Elvileg egy dualdrive-val ki lehet alakítani 81 sebességes "hegyirekut", mellyel bárhova fel lehet menni, de ilyet ritkán kérnek. (kétkerekûben eddig csak egyet adtunk el így..)
Még egy megjegyzés az alacsony gépes választásodhoz: Hegyvidékre nem feltétlenül célszerû a nagyon fektetett ülés. A legjobb "mászórekuk" általában kicsit állítottabb ülésûek, lásd Lightning, vagy a mi kínálatunkban a Rans V-rex. Ez jellemzõen azért van, hogy nagyon meredek emelkedõn se legyen túl magasan a lábad (vérkeringés), illetve ehhez képest lejjebb a fejed. Persze ettõl még egy lowracerrel is lehet hegyet mászni.