Nem nagyon találtam jól érthetõ velõs leírást. Ha jól értem arról van szó, hogy a lapos homlokcsõ miatt álló (vagy lassú) helyzetben hajlamosabb kibillenni a kerék (wheelflop effect), viszont a sebesség növekedésével átveszi a stabilizáló hatást az utánfutás (trail). Papa?Google: wheelflop
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#10901
Írta 2009. október 06. - 15:49

#10902
Írta 2009. október 06. - 07:06

;912937']Szóval a frissen hegesztett bringával nekiindultunk a Velencei-tó körnek.
Köszi a beszámolót!
#10903
Írta 2009. október 06. - 07:04

a vezethetõséget azonos utánfutás mellett hogyan befolyásolja a homlokcsõ meredeksége?
Google: wheelflop
#10904
Írta 2009. október 05. - 20:59

Öööö, izééé...
Levi az egyik képen egy lompibájkon ül, a másikon meg a sajátja látható. Ez azt jelenti, hogy mit jelent?
Ez azt jelenti, hogy valószínûleg összetévesztettél Norbival

Szóval a frissen hegesztett bringával nekiindultunk a Velencei-tó körnek. A cikázás folyamatosan simult, de van még mit javítani, mindenesetre a vége felé már jóval kevesebbet dolgoztam karral, mint induláskor. A tesztkörben volt jóféle emelkedõ rosszul beállított váltóval, és erõlködéssel (számomra meglepõ módon alig kacsázott a gép), lejtõ nagytányér-kónuszon pörgetve 50 fölött, valamint szûk, 90°-os kanyarokkal tarkított bringaút. A szûk fordulókat kicsit még szokni kell, de szerintem nem lesz velük gond, csak ott kellett letennem a lábam, ahol az út mellett közvetlenül víz volt (lehet, hogy kicsit beszari vagyok). A lejtõ is egész jól ment, csak amikor gurulásból belepörgettem, akkor kicsit belengett, de kezelhetõnek tûnik a dolog.
A felszerelt gép olyan 18...19 kg körül van, de nem spóroltuk ki belõle az anyagot.
A próbakörre a lehetõség továbbra is adott, Python is meg tudta lovagolni a vasat.
#10905
Írta 2009. október 05. - 19:22

azé nemojana lengöoru mint a tiéd demajd meglátod ha kiprobálodHogy más is kipróbálhassa
Még konkrétabban: hogy a nej is tudjon vele menni.
Másodszor: elv, szemlélet. Nem szívesen csinálok nem testreszabható bringát, ahogy nem szivesen vennél olyan kocsit sem, aminek nem lehet hátratolni az ülését, sõt egy olyan daruval sem sokra mész, ami csak hétméterharmincötcentire tud emelni, se magasabbra, se alacsonyabbra (jó, tudom, ez mûszakilag rossz példa). Szerintem elvárható valamilyen szintû testreszabhatóság, magyarul generikus felhasználhatóság a cangáktól. Ez persze csak annyit jelent, hogy ezt magamtól várom el, mástól (pl. tõled) nem, hiszen Neked is tök igazad van, h az egyszerûségre mész rá. Gyorsabban építesz egyszerûbb bingákat, egyéni méretekre. Ez is egy érvényes megközelítés, bár eddig azt hittem csak a világ élvonalbeli versenyzõinek készítenek testreszabott masinákat
#10906
Írta 2009. október 05. - 18:11

#10907
Írta 2009. október 05. - 14:26


és itt a Flevo. Bár az utánfutása pozitív, de nekem rossz tapasztalataim vannak a lapos homlokcsõ szögekkel.
A filmek alapján viszont fordulékony és gyors...
(Ja! az elsõ futómû megoldást a Chinkaráról loptam!)
#10908
Írta 2009. október 05. - 14:23

Igen, valójában a lengõorrú és a Flevo közötti különbség a kérdés! Vagyis az, hogy a vezethetõséget azonos utánfutás mellett hogyan befolyásolja a homlokcsõ meredeksége?Az már Flevobike lenne!
#10909
Írta 2009. október 05. - 14:18

#10910
Írta 2009. október 05. - 14:09

Azon tanakodunk itten Pythonnal (legalábbis engem az érdekel:)), hogy egy ilyen geometriájú masina vezethetõsége mennyiben változna, ha nem ott lenne a kormány csuklópontja, ahova Python rajzolta, hanem flevobike-osan az ülés alatt? Az utánfutás megmaradna ugyanennyi, kicsit laposabb lenne a "homlokcsõ" szöge. Mondjatok okosat!
Állítható hajtómû távolságú lengõorrú, mindkét keréken szilentblokkos rezgéscsillapítással.
Motyoo majd szépen megszerkeszti...
#10911
Írta 2009. október 05. - 14:04


Motyoo majd szépen megszerkeszti...
#10912
Írta 2009. október 05. - 11:35

Na most tapintottál rá a lényegre!
Papa! Igen ez azt jelenti! Outi kerekeken és vázból. Megvolt a hétvégi 40 kilis teszt kör is a Velencei tó körül. A többit majd Levi...
Levitán

Én egy Balatonkerülést mutattam be szombaton, népes, régimódibiciglis


#10913
Írta 2009. október 05. - 10:13

Hogy más is kipróbálhassa
Még konkrétabban: hogy a nej is tudjon vele menni.
bár eddig azt hittem csak a világ élvonalbeli versenyzõinek készítenek testreszabott masinákat
Na most tapintottál rá a lényegre!
Papa! Igen ez azt jelenti! Outi kerekeken és vázból. Megvolt a hétvégi 40 kilis teszt kör is a Velencei tó körül. A többit majd Levi...
#10914
Írta 2009. október 05. - 09:59

;912442']Elsõkerekesek, ha összejönnek:
Öööö, izééé...
Levi az egyik képen egy lompibájkon ül, a másikon meg a sajátja látható. Ez azt jelenti, hogy mit jelent?
#10915
Írta 2009. október 05. - 09:46

motyoo mondmár meg mi a bánatnak akarod álitgatni a hajtomü távolságát? ha magadnak csinálod saját méretre akkor neked pontjo aztán enyi.
Hogy más is kipróbálhassa

Még konkrétabban: hogy a nej is tudjon vele menni.
Másodszor: elv, szemlélet. Nem szívesen csinálok nem testreszabható bringát, ahogy nem szivesen vennél olyan kocsit sem, aminek nem lehet hátratolni az ülését, sõt egy olyan daruval sem sokra mész, ami csak hétméterharmincötcentire tud emelni, se magasabbra, se alacsonyabbra (jó, tudom, ez mûszakilag rossz példa). Szerintem elvárható valamilyen szintû testreszabhatóság, magyarul generikus felhasználhatóság a cangáktól. Ez persze csak annyit jelent, hogy ezt magamtól várom el, mástól (pl. tõled) nem, hiszen Neked is tök igazad van, h az egyszerûségre mész rá. Gyorsabban építesz egyszerûbb bingákat, egyéni méretekre. Ez is egy érvényes megközelítés, bár eddig azt hittem csak a világ élvonalbeli versenyzõinek készítenek testreszabott masinákat

#10916
Írta 2009. október 04. - 20:41

wazee motyoo méretét sokan kitudják probálni;)Hogy más is kipróbálhassa.
#10917
Írta 2009. október 04. - 18:40

Hogy más is kipróbálhassa.motyoo mondmár meg mi a bánatnak akarod álitgatni a hajtomü távolságát? ha magadnak csinálod saját méretre akkor neked pontjo aztán enyi.

#10918
Írta 2009. október 04. - 18:33

#10919
Írta 2009. október 04. - 08:39

#10920
Írta 2009. október 04. - 08:25
