Láttál a videókon éles ívet?ezután mondjátok hogy nem lehet a sofabikével kanyarodni
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#9901
Írta 2010. január 26. - 22:33

#9902
Írta 2010. január 26. - 22:28

Nem építkeztem (legalábbis bicilkit) még lemezbõl, de úgy érzem, hogy sárvédõnek jó amit írsz, de hossz irányú merevítésnek? Vagy tényleg nagyon vastag lemez kell hozzá (2mm?), és akkor a módszereddel csináltunk egy hajlított U profilt. De nem lesz ez rohadt nehéz?Pl. vastagabb lemezbõl kivágod. Ebbõl lenne egy pár, ami a hajtómûhöz tart egymással párhuzamosan úgy egy külsõ szélességben a kerék ívét követve, ahogy Python említette.
A párhuzamos távolságot 4-5 távtartó csõvel behegesztve tartanád, ami a két lemez között lenne, követve a kerékívet.
Majd ha már beépült, akkor egy használt belsõbõl ki lehet vágni hosszában felhasítva egy gumicsikot, amit az elsõ és az utolsó távtartóra fel lehetne kötni és a többi távtartó kiadná az sárhányó ívet. Lenne egy sárhányód, ami nem is látszik, csak felülrõl...
A távtartókat amúgy ki lehetne váltani egy felsõ lemezzel, ami az oldalsókhoz van szegecselve, az esztétikán talán javít, a tömegen viszont nem csökken, gondolom a merevségen sem változtat.
Én amúgy egész egyszerûen arra gondoltam, hogy egy vékony (mondjuk 10-es) csõvel mindkét oldalon össze lehet kötni a villa induló részét (a homlokcsõ alatt kevéssel) és az U betû másik szárának a végét (a középrész alatt kevéssel). A kerékbúrát pedig ehhez és egy normál sárvédõhöz lehet hozzápasszintani, az oldala így lehet akár valamilyen szövet vagy elasztikus háló is.
#9903
Írta 2010. január 26. - 21:12

#9904
Írta 2010. január 26. - 20:34

Ez a poweranyámkínja a gyakorlatban is mûködik, vagy csak olyan reklámfogás ??? Mert katalógusban már sokszor láttam, találkoztam vele de bringán még sehol sem láttam beépítve...
Mûködik, és jó dolog, de én a digitális fékeket szeretem. Megtanultam már bringázni

#9905
Írta 2010. január 26. - 19:37

#9906
Írta 2010. január 26. - 19:31

Ebbõl kellenne válogatni egy rekut csak melyiket:)
A RAJZÁS:):
1:49-tõl,ja és 5:55-nél érdekes az "evezõs" figura
#9907
Írta 2010. január 26. - 19:00

...
Ez a poweranyámkínja a gyakorlatban is mûködik, vagy csak olyan reklámfogás ??? Mert katalógusban már sokszor láttam, találkoztam vele de bringán még sehol sem láttam beépítve...
http://www.testbike....st2.php?pid=507
egyszer próbáltam én is és tényleg használt, nem álltam fejre a montival.
#9908
Írta 2010. január 26. - 18:40

#9909
Írta 2010. január 26. - 18:29

Jogos, szánok még oda kétoldali merevítést (mármint a homlokcsõ és a hajtómû közé), de a pontos elhelyezését még nem gondoltam ki, ezért nincs még berajzolva. Meg tervezek kerékburkolást is, az epiláló effektus csökkentésére - ez mondjuk a geometriához nem sokat tesz hozzá. Kapcsolódva az elõzõ (#3498) postodhoz, milyen jó is lenne egy ilyen merevítõ-sárvédõ! De honnan lesz nekem ilyenem? Megrajzolni ok, na de aztán?
Pl. vastagabb lemezbõl kivágod. Ebbõl lenne egy pár, ami a hajtómûhöz tart egymással párhuzamosan úgy egy külsõ szélességben a kerék ívét követve, ahogy Python említette.
A párhuzamos távolságot 4-5 távtartó csõvel behegesztve tartanád, ami a két lemez között lenne, követve a kerékívet.
Majd ha már beépült, akkor egy használt belsõbõl ki lehet vágni hosszában felhasítva egy gumicsikot, amit az elsõ és az utolsó távtartóra fel lehetne kötni és a többi távtartó kiadná az sárhányó ívet. Lenne egy sárhányód, ami nem is látszik, csak felülrõl...

Lowracer
Ez a poweranyámkínja a gyakorlatban is mûködik, vagy csak olyan reklámfogás ??? Mert katalógusban már sokszor láttam, találkoztam vele de bringán még sehol sem láttam beépítve...
#9910
Írta 2010. január 26. - 16:42

Pedig ezer forintos kérdés:
Még olcsóbb megoldás, hogy teszkógazdaságos, mûanyag fékkarokat használsz. Nem kell félni hogy blokkol

#9911
Írta 2010. január 26. - 16:39

egy acél sodrony is elég lenne.
Kipróbáltam. A "nyeregcsõ" nem volt bekötve a villához, csak egy darab kötéllel. Így állítgattam a pedál-ülés távolságot. Tekeréskor a "nyeregcsõ" felsõ vége oldalirányban akár 5cm-t is mozog, azaz a láncvilla csavarodik. Kell oda a merev kapcsolat.
#9912
Írta 2010. január 26. - 16:26

#9913
Írta 2010. január 26. - 16:25

Igen, pontosan így értettem az elõzõ postomban.
Van a Jetrike oldalon egy utánfutás számoló, de kicsit zavarban vagyok, h a "Ratio" miknek az arányát akarja jelenteni?
Szerintem mechanical trail/max trail.
#9914
Írta 2010. január 26. - 16:24

Jogos, szánok még oda kétoldali merevítést (mármint a homlokcsõ és a hajtómû közé), de a pontos elhelyezését még nem gondoltam ki, ezért nincs még berajzolva. Meg tervezek kerékburkolást is, az epiláló effektus csökkentésére - ez mondjuk a geometriához nem sokat tesz hozzá. Kapcsolódva az elõzõ (#3498) postodhoz, milyen jó is lenne egy ilyen merevítõ-sárvédõ! De honnan lesz nekem ilyenem? Megrajzolni ok, na de aztán?Az eddigi tapasztalat az, hogy sokkal szélesebb tûréshatárokon mûködnek ezek a pozitív utánfutású gépek, (lengõorrúelefántok) bátran lehet velük kisérletezni!
Csak rajta!
Azt szeretném a kérdezni, hogy a fenti képen (ami egyébként tetszik) mi tartja a helyén a hajtómûvet? Azt elkezded taposni, akkor lelkesen mozog majd elõre-hátra. Vagy brutál anyag beiktatása a cél?
#9915
Írta 2010. január 26. - 16:20

Meggyõzõdésem, hogy ha nem klipszes pedállal használnád, akkor egy acél sodrony is elég lenne.
Nekem meg meggyõzõdésem, hogy úgy csavarodna a hajtócspágyház

#9916
Írta 2010. január 26. - 16:19

Igen, pontosan így értettem az elõzõ postomban.;Esetleg csinálhatnál olyan villapapucsot, amelyikben pl. 2...3 cm-ként van egy-egy lyuk a tengelynek, aztán oda rakod a kereket, ahova jólesik.
Van a Jetrike oldalon egy utánfutás számoló, de kicsit zavarban vagyok, h a "Ratio" miknek az arányát akarja jelenteni?
#9917
Írta 2010. január 26. - 16:17

Az eddigi tapasztalat az, hogy sokkal szélesebb tûréshatárokon mûködnek ezek a pozitív utánfutású gépek, (lengõorrúelefántok) bátran lehet velük kisérletezni!
Csak rajta!
Azt szeretném a kérdezni, hogy a fenti képen (ami egyébként tetszik) mi tartja a helyén a hajtómûvet? Azt elkezded taposni, akkor lelkesen mozog majd elõre-hátra. Vagy brutál anyag beiktatása a cél?

Dobjál még egy ívet rá az elsõváltótól a homlokcsõig. Lekövetve a kerék ívét. Vagy egy profilt, ami sárvédõ is egyben. Az Papának is tetszene és itt még értelme is van.
#9918
Írta 2010. január 26. - 16:10

Nekem tetszik, hogy az elsõ sárvédõ is vázelem.
Igen, ezen én is sokat gondolkodtam. A kouign Amman esetén ez így is van. Szénszálból.
Mivel mi nem karbonból építkeztünk (ahol is ésszerû és jól megfontolt statikai érdek eme megoldás) elvetésre került. Acél vagy alu esetén, ha vékony profilt hajlítasz rá, nem tudd kellõ mértékben ellenállni a húzási igénybevételnek. Amennyiben szükséges méretezésû profilt alkalmazod, az meg tuti nehezebb egy csõnél.
Tehát tetszik, karbonból... Ha aláhajló villát szeretnék fémvázból, akkor inkább meghajlíttatnék egy csövet (ahogyan az már sokszor szóba is került, de sajnos pontos rádiuszú hajlításra kevesen képesek)
Összességében az egyenes vékony falú és keresztmetszetû csõ eddig a legjobb. Lompi gépein ez (a választék hiánya miatt) mind túl van méretezve. Meggyõzõdésem, hogy ha nem klipszes pedállal használnád, akkor egy acél sodrony is elég lenne. Ez sem saját ötlet, a svédek a normál váz alsó vázcsövénél ezt már alkalmazták.
Használat közben az alsó vázcsövet helyettesíti, parküzemmódban meg integrált hevederzár. Nélküle a váz összeomlik, ezért a tolvajnak nem áll érdekében azt elvágni. (visz magával másikat

#9919
Írta 2010. január 26. - 16:00

#9920
Írta 2010. január 26. - 15:40

Ízelítõként:


Én is gondolkoztam azon, amit Levi mond - de egyelõre fogalmam sincs, mekkora utánfutás lenne a megfelelõ. Ilyen váznál ráadásul nagyon könnyen meg is lehetne ezt oldani, hiszen az alsó vízszintes "villa"részen kell csak kicsit elõbbre felhegeszteni még egy pár papucsot, máris elõrébb a kerék és kisebb az utánfutás.