Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#9881
lowracer

lowracer

    vendég

  • fórumtag
  • 157 hozzászólás

Jó, köszi a felvilágosítást, még az idén szeretnék egy ilyesmit venni vagy csináltatni, mikor mehetnék be oda kipróbálni ezeket a járgányokat!

Üdv.


Nyitvatartási idõben bármikor! Akár most is, ha nem vagy fázós:D

#9882
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
stoki az uj formánál;) mivel párhejen öszefogatva semmire sem jo:)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#9883
Bájksön

Bájksön

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

A BigBent gépek nagy hibája a sok tervezési hiba, amit a gyártóknak sikerült belevinnie a gépeikbe. Ez az egri csapat már próbálta nekünk fillérekért eladni a megmaradt gépeiket, de nem akarunk kitolni senkivel :)
Nem magyar, hanem taiwani gépek egyébként. Fujin SL II van nálunk is kipróbálhatóban. Nagyon kemény gép. Kicsit odalépsz és 40 fölött haladsz vele. A Fujin Tour meg kényelmesebb, de nehezebb. Persze a Fujin-tól az SL még könnyebb, és persze drágább. Városban nem ajánlanám a használatát a lowracereknek, amik nem egyeznek meg a lowriderekkel, melyek jellemzõen '65-'67 közötti Chevy Impalákból,és BelAirekbõl készítenek az autómániások:)


Jó, köszi a felvilágosítást, még az idén szeretnék egy ilyesmit venni vagy csináltatni, mikor mehetnék be oda kipróbálni ezeket a járgányokat!

Üdv.

#9884
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

stoki a +2000mm hegesztést kihagytad:)


Én úgy tudom, hogy a preciziós acélcsövekben nincs hegesztés, így elég csak kiteríteni a számoláshoz...:)

#9885
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
stoki a +2000mm hegesztést kihagytad:)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#9886
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Nem építkeztem (legalábbis bicilkit) még lemezbõl, de úgy érzem, hogy sárvédõnek jó amit írsz, de hossz irányú merevítésnek? Vagy tényleg nagyon vastag lemez kell hozzá (2mm?), és akkor a módszereddel csináltunk egy hajlított U profilt. De nem lesz ez rohadt nehéz?
A távtartókat amúgy ki lehetne váltani egy felsõ lemezzel, ami az oldalsókhoz van szegecselve, az esztétikán talán javít, a tömegen viszont nem csökken, gondolom a merevségen sem változtat.


Alapul vettem egy 28 mm átmérõjû 1000 mm hosszú,1-es falvastagságú csövet és azt kiterítettem. Ha jól számoltam 88 mm x1000 mm téglalap jött ki kiterítve. Ha növelem a vastagságot és veszek egy 2 mm lemezt, akkor 44 mmx1000 mm téglalapból tudom azt elérni, hogy megegyezzen a tömege a csõvel. Ebbõl kellene kettõ, tehát dupla annyi lenne a tömege, mint egy darab fenti paraméterekkel rendelkezõ csõ + a távtartó csövek. A távtartó csöveket én inkább középre tenném, tehát inkább H profilú "zártszelvény" jönne ki erõsen hiányosan...:). A csavaró erõben biztosan nem lenne egy komoly darab, de hosszmerevítésnek szerintem tudna mûködni. Bármilyen ívet ki lehetne vágni lemezbõl bármilyen formában. A távtartók lehetnek akár aluminium elemek két oldalról menettel ellátva, így csavarral beépíthetõek lennének.
A 2mm-es lemez lehet, hogy kevés lenne én inkább 2,5-3 mm acéllemezben gondolkodnék, de vigyázni kell, hogy a tömege nehogy elrepüljön...
Elméleti síkon dobtam be a dolgot nem tudom, hogy a gyakorlatban mûködõképes-e ez, de esztétikai szempontbõl nagyon szépen meg lehetne csinálni abban biztos vagyok.

#9887
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás
Szerintem annyira azért nem gagyi a BigBent, de tény, hogy kell vele szöszmötölni otthon. Legalábbis az enyémmel kellett, de utána meg voltam vele elégedve.

#9888
lowracer

lowracer

    vendég

  • fórumtag
  • 157 hozzászólás
A BigBentnél az a baj, hogy maga a geometria, meg a kezelhetõség az Attila szerint nagyon jó, de van két olyan pontja, aminek tervezési hibája miatt nem ér 5ft-ot sem:(

A másik durva, hogy ezek a mûanyag V-fékes bringák a kínai Gilong váltókkal átmennek a KERMI engedélyezésén. Persze mióta a haverom egy nagyáruház sportosztályának a fõnöke, már azt is tudom hogyan :(

#9889
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

A BigBent gépek nagy hibája a sok tervezési hiba, amit a gyártóknak sikerült belevinnie a gépeikbe.


Hihetetlen mértékben megszaporodott az üzletekben a hozzáértõ számára nyilvánvalóan használhatatlan áruk száma. Ezek nem hibásak, eleve vacaknak tervezték õket, egyrészt mert nem értett hozzá a tervezõ, másrészt mert valami döbbenetesen olcsót akartak csinálni. Láttam olyan (kínai) motorblokkot, amin öntve volt minden második deknifelfogó csavar feje, és csak 3 csavar fogta a deknit. Láttam olyan villanymotort, aminek a tömszelencecsatlakozója úgy állt, hogy nem lehetett a kábelt beledugni. Láttam olyan kerékpárt, aminek nájlonból voltak a V-fékei.

Õröletes mértékû a gagyi nyomulása.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#9890
lowracer

lowracer

    vendég

  • fórumtag
  • 157 hozzászólás

Nézzétek mit találtam.
http://bigbent.hu/
Mi a véleményetek ezekrõl a rekukról?
(Nekem csak az, hogy egy csóka csinálhatja vagy egy kis-nagy magyar cég csinálhatja ezeket és rendelésre hozzák! Olyan mint a Hervisben lévõk)
Áruk nagyon ott van, de minõségre is? Azt hogy lehet megtudni, mivel alkatrészbõl jó fajták voltak rajtuk!

Régebbi elképzeléseimen jobban elgondolkodtam, és arra jutottam, hogy lassú lenne, vagy legalább is nem lenne olyan gyors...

Ahogy nézegettem a rekukat az oldalakon, magyar-külföldieken és arra jutottam, hogy kétkerekû is jó lehet, persze némi kétellyel, ugyanis jó dolog, ha nem kell egyensúlyozni.:D
Amik meg fogtak, a lowracerek vagy lowriderek (ugyanaz a kategória?)
Optima Baron, M5 link.: http://www.m5-ligfie.../CrMo_Low_Racer és a Challenge Fujin.
Elsõ azért mert még áramvonalasabb, mint a Challenge Fujin, és persze merev.
A Challenge Fujin rugóstag-os és állítható üléspozícióval bír.
M5 reku meg egyszerûen bõvíthetõ, hogy áramvonalas legyen...

Ha a Challenge Fujin-on a rugózás közben nem vesz el energiát, akkor ez lenne a legjobb, mivel városban magasabbról lehet figyelni a forgalmat. És csak 1 cmrel magasabb, mint a Baron. De ha elvesz energiát, mivel túrásoknak készült, akkor nem kell. Inkább akkor már a Baron vagy a linkes...

(Amire használnám, túrákra, ill. országúton utazásra. Pesten csak annyit, hogy kiérek a városból.)

Vélemények?

Köszi, üdv.


A BigBent gépek nagy hibája a sok tervezési hiba, amit a gyártóknak sikerült belevinnie a gépeikbe. Ez az egri csapat már próbálta nekünk fillérekért eladni a megmaradt gépeiket, de nem akarunk kitolni senkivel :)
Nem magyar, hanem taiwani gépek egyébként. Fujin SL II van nálunk is kipróbálhatóban. Nagyon kemény gép. Kicsit odalépsz és 40 fölött haladsz vele. A Fujin Tour meg kényelmesebb, de nehezebb. Persze a Fujin-tól az SL még könnyebb, és persze drágább. Városban nem ajánlanám a használatát a lowracereknek, amik nem egyeznek meg a lowriderekkel, melyek jellemzõen '65-'67 közötti Chevy Impalákból,és BelAirekbõl készítenek az autómániások:)

#9891
lowracer

lowracer

    vendég

  • fórumtag
  • 157 hozzászólás

kár hogy nincsen mivel megprobálni tudnáke hasonlot:)


Hasonlót talán, de ez szemel láthatóan robothegesztés. Azt ember meg nem csinálja.

#9892
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás

Nézzétek mit találtam.
http://bigbent.hu/
Mi a véleményetek ezekrõl a rekukról?
(Nekem csak az, hogy egy csóka csinálhatja vagy egy kis-nagy magyar cég csinálhatja ezeket és rendelésre hozzák! Olyan mint a Hervisben lévõk)
Áruk nagyon ott van, de minõségre is? Azt hogy lehet megtudni, mivel alkatrészbõl jó fajták voltak rajtuk!


Nekem van egy eladó Groovym. Szerintem azért a pénzért nem rossz vétel, de én úgy láttam, hogy pár dolgot nem sikerült átgondolni a tervezõinek. Ilyen volt pl., hogy a láncterelõ görgõ kengyele forduláskor beleért a kormányba, ezzel csökkentve a fordulékonyságot. Áthelyezve a görgõt a nem használt üléstartó furatba a probléma megoldódott. Az ülés hátulján volt két kulacstartó felfogatására való furatnak látszó tárgy, arra föl is szereltem a kulacstartót, az meg ki is szakadt csavarostul. Nagyjából ennyi problémát fedeztem fel rajta egy év alatt. Aki nem riad vissza egy kis barkácsolástól, annak szerintem jó lehet. Itthon a másik hasonló kategóriájú gép (árban és felépítésben) az Action Plus, amirõl úgy tudom, hogy 190 cm-nél magasabb emberekre nem igazán lehet beállítani. A Groovyt ezzel szemben - szerintem - meg alacsonyabb emberekre nehéz jól belõni.

#9893
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
http://i363.photobuc...io/IMG_2534.jpg
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#9894
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Egyetértek! A Passattal megfordulok ekkora helyen!

Én még egy kamionnal is :)
Amikor már volt mögöttem 1 órányi rekuzás a fordulókör átmérõje 5m-en belül volt
http://www.szelvesz..../lpkl-lompi.mpg
Persze mondhatjátok h Lompi-Bike-kal könnyû :cool2:

Az enyém 20 kila, de könnyebben emelem, mint a pasi a képen.

lehet h csak erõsebb vagy :)

#9895
Bájksön

Bájksön

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
Nézzétek mit találtam.
http://bigbent.hu/
Mi a véleményetek ezekrõl a rekukról?
(Nekem csak az, hogy egy csóka csinálhatja vagy egy kis-nagy magyar cég csinálhatja ezeket és rendelésre hozzák! Olyan mint a Hervisben lévõk)
Áruk nagyon ott van, de minõségre is? Azt hogy lehet megtudni, mivel alkatrészbõl jó fajták voltak rajtuk!

Régebbi elképzeléseimen jobban elgondolkodtam, és arra jutottam, hogy lassú lenne, vagy legalább is nem lenne olyan gyors...

Ahogy nézegettem a rekukat az oldalakon, magyar-külföldieken és arra jutottam, hogy kétkerekû is jó lehet, persze némi kétellyel, ugyanis jó dolog, ha nem kell egyensúlyozni.:D
Amik meg fogtak, a lowracerek vagy lowriderek (ugyanaz a kategória?)
Optima Baron, M5 link.: http://www.m5-ligfie.../CrMo_Low_Racer és a Challenge Fujin.
Elsõ azért mert még áramvonalasabb, mint a Challenge Fujin, és persze merev.
A Challenge Fujin rugóstag-os és állítható üléspozícióval bír.
M5 reku meg egyszerûen bõvíthetõ, hogy áramvonalas legyen...

Ha a Challenge Fujin-on a rugózás közben nem vesz el energiát, akkor ez lenne a legjobb, mivel városban magasabbról lehet figyelni a forgalmat. És csak 1 cmrel magasabb, mint a Baron. De ha elvesz energiát, mivel túrásoknak készült, akkor nem kell. Inkább akkor már a Baron vagy a linkes...

(Amire használnám, túrákra, ill. országúton utazásra. Pesten csak annyit, hogy kiérek a városból.)

Vélemények?

Köszi, üdv.

#9896
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

sárvédõnek jó amit írsz, de hossz irányú merevítésnek?

megfelelõ keresztmetszetû csõ. Meghajlítva a kerék ívére. Hosszában végig vágni követve az ívet. A felsõ rész a merevítõ-sárvédõ kombó az aljából meg csinálhatsz egy jó nehéz felnit :)

#9897
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Láttál a videókon éles ívet?

Egyetértek! A Passattal megfordulok ekkora helyen! Félre ne értsd, minden elismerésem a készítõé, csak nem értem miért favorizálod!?
Nekem a leírt 13 kg-mal is vannak fentartásaim. Az enyém 20 kila, de könnyebben emelem, mint a pasi a képen. Vagy ez is az a fajta súlyszámítás, ahol leírják, hogy 13 kg az apróbetûsben meg a felsorolás: világítás nélkül, kulacs nélkül, ülésszivacs nélkül stb.
Én meg leírom, hogy húsz és a felsorolásban sárvédõ, csomagtartó, szerszámos vagy irattáska, csengõ, tükör, kulacs stb. Az is tartozék...

#9898
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

hát nem gyönyörû hegesztések?
http://www.terratrik...portWeldsLG.jpg
igaz hogy alu, de akkor is :)


Ami szép, az szép!

#9899
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
kár hogy nincsen mivel megprobálni tudnáke hasonlot:)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#9900
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás
hát nem gyönyörû hegesztések?
http://www.terratrik...portWeldsLG.jpg
igaz hogy alu, de akkor is :)