Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#8241
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 posts

Nincs is ám semmi baj, nem vagyok én rád messértõdve (akkor is csak kicsit voltam), különben is, milyen jó apropó volt ez a szép biciklik képei felrakására :) .

Az ülés: az a fajta, amit Motyoo is csinált, az tetszik, lehet, hogy majd egyszer olyat... Mág ha nem is fekve használnám, de olyan gerinchez passzolónak tûnik.


halló, a képek tényleg jók voltak, nekem tetszettek, az én ülésem szintén gerinchez passzoló ami úgy készült, hogy egy szaküzletben megmértem (megengedték) egy gyári ülés paramétereit és otthon fogtam a kivágott vékony vaslemezt és a hátam görbületéhez hajtogattam így azután lett egy méretre készített ülésem amit két merevítõvel tettem teherbíróvá, kép van valahol ha vissza olvasol,

kérdés mindenkihez: hol szoktátok megvásárolni a bowdent a hátsó fékhez és a hátsó váltóhoz? ami engem érdekel az 260cm hosszú lenne, vagy toldjátok?

#8242
siemenstaurus

siemenstaurus

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts
Úgy látom a csapat nagy része nem idevalósi....
Szombathely és környéke? Valaki errefelé?? MZ/X :D

#8243
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Átmásztunk Visegrádra. A CZ lánc nem bírt 2000-nél többet. Hegynek fel szia... Még jó hogy Lompinál volt láncbontó. Innentõl nuku a kísérletezés, fel is dobtam rá egy új SRAM-mot. Gyõztes csapaton ne változtass. Lompi traktoros lábai bírták a meredéjt, az én irodában hízlalt seggem kevésbé, de a három montis srácot azért aláztuk felfelé :)! Ha valaki arra jár, a fekete rigót ne hagyja ki! A kaja jó, az árak jók, a pincér laza és onnan már csak lefelé visz az út! Jó kör volt!
Ti meg csak üldögéljetek a monitor elõtt... :)

#8244
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts
Sziasztok!
Papa! Hogyha kell a racsni, szólok, köszönöm. Mindenképpen ki kell költekeznem, csak még nem tudom pontosan, hogy mire lesz szügségem. Amim van, az egy garn. 8 fokozatú kazetta a hozzá illõ fékváltókarral, meg egy menetes agyas kerék. Tibi haveromtól próbának kaptam kölcsön egy kazettás kereket, majd felpróbálom és ha nem lesz gondom a lánc vezetésével, inkább a 8-as sornál maradok. Viszont ha túlságosan ferde a láncvonal, vagy bekoszol vele a lánc, akkor maradok a menetes hetesednél. Viszont a próba legalább 2 hét múlva lesz, mert fenyezéshez csontra szedtem a bicót, a szabadidõm pedig elfogyott. Esetleg ha addig vevõd lenne rá, add oda nyugodtan.

Sao!
Isukának igaza van! Próbáld ki valamelyikünk fekvõjét azután minden mást le fogsz szarni !!! A csoppert és a krujzert is ! Szerintem addig mostmár ne is alakítgass a gépeden, amíg konkrétan nincs kiérõl koppintani az ülés ívét, és szögét. Amúgy úgy nézem kis alakítással fekvõhöz is jó lesz a vázad. ( Igaz még vagy kétszer biztosan újra fogod festeni :) )

#8245
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 posts

...ez igény kérdése...:) ...én is merevvázas bringát hajtok, igaz CrMo a vázanyag. Nemrég váltottam 1.9-esrõl 1.6-os jó peres continentálra. Ég és föld a különbség, de megszokható...HA neked egy puha bringa kell és merevvázas, akkor a big apple jó választás, de csodák nincsenek egy 70-80 ezres telo azért már tud valamit a big apple-nél biztosan többet, de ha az igényeid nem ennyire komolyak a komfortot illetõen a big apple is jó lesz egy 2.0 szélességben. Cimborám valami 2.35-öst vett és nagyon szereti, mert kényelmes, viszont fékezéskor reszeli a V-fék bowdene a gumi tetejét. Erre kell odafigyelni, hogy ilyenek ne legyenek.

Én megkockáztatnék pár ezrest. Vennék a 2.00-ból 1-et azt feltenném az elsõ kerékre és tesztelném, ha bejön vennék hátra is egyet, ha nem hátsó keréknek elmegy és tovább kell gondolkodni a megoldáson.


Köszönöm szépen a segítséget, és majd csak lesz valahogy! :D

#8246
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts

tisztelt Sao, nem szerettelek volna megbántani, ha még is megtettem az akaratlanul történt, nem volt szándékomban, megsértõdnöd pedig felesleges, hogy csak egy példát említsek az általam nagyra becsült Lompi készítette gépeket itt a fórumon egyszerûen csak le "iparihulladék"-ozták többen, ettõl még a mester tovább alkot, amúgy meg a gépeden rengeteg hely van egy fekvõbb ülésre, nem akarlak rábeszélni de utána majd nem is akarsz másmilyet és azért mert fekvõbb helyzetben leszel nem feltétlenül kell száguldoznod, összefoglalva bocs és béke poharaira:)


Nincs is ám semmi baj, nem vagyok én rád messértõdve (akkor is csak kicsit voltam), különben is, milyen jó apropó volt ez a szép biciklik képei felrakására :) .

Az ülés: az a fajta, amit Motyoo is csinált, az tetszik, lehet, hogy majd egyszer olyat... Mág ha nem is fekve használnám, de olyan gerinchez passzolónak tûnik.

#8247
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

Igen, azt tudtam, hogy nem szabad õket felfújni nagyon. Olyan 1.5 - 2,5 bar-ig ajánlották. De mégis, az elõzõ bringám elsõ teleszkópos volt, nem egy drága kerékpár volt, olyan 40 mm mozoghatott elõl. Lehet olyan kényelmes ez a gumi, akár egy teleszkópos bringa? Láttam, hogy léteznek 60 mm széles példányok, de mivel az elsõ villa nagyon keskeny így maximum az 50-es férhet be, valószínûleg. :) Gondolkodtam már, hogy hagyom a fenébe mert sok mindent kellene cserélni ezekért a gumikért, de vázat és teleszkópot venni 70-80 e Ft nincs kedvem venni. :D


...ez igény kérdése...:) ...én is merevvázas bringát hajtok, igaz CrMo a vázanyag. Nemrég váltottam 1.9-esrõl 1.6-os jó peres continentálra. Ég és föld a különbség, de megszokható...HA neked egy puha bringa kell és merevvázas, akkor a big apple jó választás, de csodák nincsenek egy 70-80 ezres telo azért már tud valamit a big apple-nél biztosan többet, de ha az igényeid nem ennyire komolyak a komfortot illetõen a big apple is jó lesz egy 2.0 szélességben. Cimborám valami 2.35-öst vett és nagyon szereti, mert kényelmes, viszont fékezéskor reszeli a V-fék bowdene a gumi tetejét. Erre kell odafigyelni, hogy ilyenek ne legyenek.

Én megkockáztatnék pár ezrest. Vennék a 2.00-ból 1-et azt feltenném az elsõ kerékre és tesztelném, ha bejön vennék hátra is egyet, ha nem hátsó keréknek elmegy és tovább kell gondolkodni a megoldáson.

#8248
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 posts

...ez így van, tényleg nagyon kényelmes gumi,mert pont erre találták ki ami éppen a Te problémád. Azt egy picit túlzásnak tartom, hogy a telót helyettesíteni tudja, de mindenképpen kényelmes gumi. Ahhoz, hogy kényelmes legyen természetesen nem szabad kõkeményre fújni, viszont ha nem fújod kõkeményre a bringa lassabb lesz , mert egy komfortos gumit menet közben gyûrögetni kell ;ezzel kalkulálni kell.
Vannak gigantikus szélességû big apple-k is, ha ilyesmiben gondolkodsz mindenképpen nézd meg, hogy a vázadba befér e. Szerintem nem rossz választás...


Igen, azt tudtam, hogy nem szabad õket felfújni nagyon. Olyan 1.5 - 2,5 bar-ig ajánlották. De mégis, az elõzõ bringám elsõ teleszkópos volt, nem egy drága kerékpár volt, olyan 40 mm mozoghatott elõl. Lehet olyan kényelmes ez a gumi, akár egy teleszkópos bringa? Láttam, hogy léteznek 60 mm széles példányok, de mivel az elsõ villa nagyon keskeny így maximum az 50-es férhet be, valószínûleg. :) Gondolkodtam már, hogy hagyom a fenébe mert sok mindent kellene cserélni ezekért a gumikért, de vázat és teleszkópot venni 70-80 e Ft nincs kedvem venni. :D

#8249
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 posts
tisztelt Sao, nem szerettelek volna megbántani, ha még is megtettem az akaratlanul történt, nem volt szándékomban, megsértõdnöd pedig felesleges, hogy csak egy példát említsek az általam nagyra becsült Lompi készítette gépeket itt a fórumon egyszerûen csak le "iparihulladék"-ozták többen, ettõl még a mester tovább alkot, amúgy meg a gépeden rengeteg hely van egy fekvõbb ülésre, nem akarlak rábeszélni de utána majd nem is akarsz másmilyet és azért mert fekvõbb helyzetben leszel nem feltétlenül kell száguldoznod, összefoglalva bocs és béke poharaira:)

#8250
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni Scwalbe Big Apple gumival kapcsolatban. Nem rég kaptam egy Trek 7.3FX-et és nem nagyon szereti a kisebb nagyobb úthibákat mivel merev vázas, másrészt, hogy 4-6 baros gumik vannak rajta. Mivel nem lehet rugós villát bele rakni ezért olyan gumit kerestem ami szélesebb és ballonosabb a mostaninál. Van valakinek tapasztalata vele? Olvastam olyanokat, hogy a merev vázas Big Apple gumis bringák jobban csillapítják az úthibákat mint az elsõ teleszkópos normál bringák. Köszönöm a választ. :)


...ez így van, tényleg nagyon kényelmes gumi,mert pont erre találták ki ami éppen a Te problémád. Azt egy picit túlzásnak tartom, hogy a telót helyettesíteni tudja, de mindenképpen kényelmes gumi. Ahhoz, hogy kényelmes legyen természetesen nem szabad kõkeményre fújni, viszont ha nem fújod kõkeményre a bringa lassabb lesz , mert egy komfortos gumit menet közben gyûrögetni kell ;ezzel kalkulálni kell.
Vannak gigantikus szélességû big apple-k is, ha ilyesmiben gondolkodsz mindenképpen nézd meg, hogy a vázadba befér e. Szerintem nem rossz választás...

#8251
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni Scwalbe Big Apple gumival kapcsolatban. Nem rég kaptam egy Trek 7.3FX-et és nem nagyon szereti a kisebb nagyobb úthibákat mivel merev vázas, másrészt, hogy 4-6 baros gumik vannak rajta. Mivel nem lehet rugós villát bele rakni ezért olyan gumit kerestem ami szélesebb és ballonosabb a mostaninál. Van valakinek tapasztalata vele? Olvastam olyanokat, hogy a merev vázas Big Apple gumis bringák jobban csillapítják az úthibákat mint az elsõ teleszkópos normál bringák. Köszönöm a választ. :)


Nekem 2"-os Alma van az Alphán (elöl 20" hátul 26") elöl, és a recugbensen (2x26") hátul. Jó!

#8252
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 posts
Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni Scwalbe Big Apple gumival kapcsolatban. Nem rég kaptam egy Trek 7.3FX-et és nem nagyon szereti a kisebb nagyobb úthibákat mivel merev vázas, másrészt, hogy 4-6 baros gumik vannak rajta. Mivel nem lehet rugós villát bele rakni ezért olyan gumit kerestem ami szélesebb és ballonosabb a mostaninál. Van valakinek tapasztalata vele? Olvastam olyanokat, hogy a merev vázas Big Apple gumis bringák jobban csillapítják az úthibákat mint az elsõ teleszkópos normál bringák. Köszönöm a választ. :)

#8253
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

Ahogy olvasom a hozzászólásokat azon gondolkodtam, hogy miért nem számoljátok ki az áttételeket. A tények alapján jobban lehetne dönteni...;)


Szerintem is érdemes számolni! Én úgy szoktam csinálni, hogy kiszámolom egy jól bevált bringámanak az áttételeit, és utána hasonló végeredményt próbálok elérni az új összeállítással.
Agyváltóra Sheldon Brown's Internal Gear Calculator
Hagyományos váltóra Sheldon Brown's Bicycle Gear Calculator

#8254
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Hány fokoratú ? (Bocs, közben szarakodik a netem.)

7 sebességes, 11...34 fogú.
Az árában benne van a postázás is.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#8255
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts
És azt gondoljátok, kaptam kanti-fékkart? Hát bizony nem adtak kanti-fékkart. Vettem viszont fékbetétet, V-fékét, menetes felfogatásút. Van is vele valamivel nagyobb fékhatás, de bejött Reku Papa jóslata: nem annyival, és még az igazi lassulás elérése elõtt (helyett) néha meg is csúszott az eleje (gondolom, ott éppen porosabb volt a beton :) ). De ha nem is jól fékez, azért legalább félelmetes :) látni, hogy a betét felõli végek több centit feszülnek elõre erõs fékezéskor. Ha én fékfelfogató 6-os csavar lennék, én már eltörnék ekkora ráncigálástól...
Ez bizony azt jelenti, hogy majdnem elértem a patkófék lehetõségeinek határát, tényleg kár vele tovább foglalkoznom, majd inkább V-fék lesz.

#8256
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts
Stoki:
Így van, pont ezt akartam kifejezni és a képekkel illusztrálni, hogy reku és reku közt vannak különbségek, de attól még reku, hogy a másik rekusé nem az a féle-fajta.

Levi:
A két végletet pontosan fogalmaztad meg szerintem. Az én biciklim jobbára a másik végletet képviseli, nekem a kényelmes biciklizés a legfontosabb. A nagy sebesség egyáltalán nem szempont számomra, a versenyzést (a rekuk abból kizárását) is csak példaként hoztam fel.

Motyoo:
Bár elsõsorban a kényelmem, és az abból adódó hosszabb biciklizés volt a cél, azért természetesen próbáltam szépre is csinálni, mert az sem utolsó szempont. Mint fentebb írtam, a sebesség nem annyira lényeges nekem.

Peter1001:
Nem is igazán a sértõdöttség miatt írtam, bár egy pici volt bennem, de az a kategorikus "nem errõl szól" kijelentésnek szólt. Ha azt nem írja, hát azt készséggel elismerem, hogy a "fekvõbb" rekukhoz képest az enyémnek a légellenállása tényleg kétajtós szekrényéhez hasonló. A pirosbicikliméhez képest meg kitûnõ.

#8257
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Ahogy olvasom a hozzászólásokat azon gondolkodtam, hogy miért nem számoljátok ki az áttételeket. A tények alapján jobban lehetne dönteni...;)

Ez logikus, csak nem tudtam hova akarok eljutni, így maradt az empírikus út. Ha most számolnám ki hol tartok, akkor jó alap lenne a következõ géphez, bár egy könnyebb gép más áttételt kíván majd.

#8258
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

átétel számitás egy kicsit gáz mert nem mindenkinek egy formaerös a lába:)


...azért elméleti szinten fel lehet készülni a legjobbra...;)

#8259
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
átétel számitás egy kicsit gáz mert nem mindenkinek egy formaerös a lába:)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#8260
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

Errõl van tapasztalatom! :)
A mezei kontrás vagy egysebis fogaskerék valóban vastagabb, de felszerelhetõ a Nexusra. Erre nem megy fel a "váltós" lánc. A gyári Shimi vagy Sram fogaskerék (ilyenem is van) vékony, használható a 8-9 es láncokhoz. Nem tudok arról, hogy speciálisan Alfira vagy Nexusra gyártanának fogaskerekeket. Valószínûleg nem is teszik. Sõt egyetlen shimi agyváltóra sem gyártanak ilyet, ezek kompatibilisek egymással. Az elsõ váltó miatt egyébként is "váltós" láncot kell használni, de az Alfine láncfeszítõ csak a 8-as vagy 9-es láncot fogadja be. Játszottam velük eleget, mire a számomra megfelelõ áttétel összeállt.



A 3-as régi agyváltóra biztosan lehet kapni rávaló lánckereket, mert 1 hete vettem egyet. Szerintem a7-8 nexus-hoz is lesz jópár féle lánckerék.

Ahogy olvasom a hozzászólásokat azon gondolkodtam, hogy miért nem számoljátok ki az áttételeket. A tények alapján jobban lehetne dönteni...;)