Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#8261
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Igen, nem. Legalábbis én úgy tudom, hogy a Nexus fogaskerekei vastagabbak, az Alfiéhoz pedig 9-es láncot ajánlanak (én 8-assal használom).

Errõl van tapasztalatom! :)
A mezei kontrás vagy egysebis fogaskerék valóban vastagabb, de felszerelhetõ a Nexusra. Erre nem megy fel a "váltós" lánc. A gyári Shimi vagy Sram fogaskerék (ilyenem is van) vékony, használható a 8-9 es láncokhoz. Nem tudok arról, hogy speciálisan Alfira vagy Nexusra gyártanának fogaskerekeket. Valószínûleg nem is teszik. Sõt egyetlen shimi agyváltóra sem gyártanak ilyet, ezek kompatibilisek egymással. Az elsõ váltó miatt egyébként is "váltós" láncot kell használni, de az Alfine láncfeszítõ csak a 8-as vagy 9-es láncot fogadja be. Játszottam velük eleget, mire a számomra megfelelõ áttétel összeállt.

#8262
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

... és a kedvenc Alfine fotóm:):
Akkor ebben is azonos a Nexussal. Valószínûleg a láncvédõ miatt látom nagyobbnak.

Igen, nem. Legalábbis én úgy tudom, hogy a Nexus fogaskerekei vastagabbak, az Alfiéhoz pedig 9-es láncot ajánlanak (én 8-assal használom).

#8263
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
... és a kedvenc Alfine fotóm:):
Akkor ebben is azonos a Nexussal. Valószínûleg a láncvédõ miatt látom nagyobbnak.

#8264
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

A kérdés megint csak az, hogy mire fogod használni?!
Bár az Alfi áttétele megeggyezõ a Nexussal, de a primer jóval nagyobb (ez kíméli a láncot) és azt hiszem, hogy ennyire kicsit nem is lehet rá tenni.
Csak tippelni tudok.

Gyárilag 18-as és 20-as fogaskereket lehet venni hozzá, én egyelõre a 20-ast használom, ezt az elõbb elfelejtettem mondani. Amíg a 38-as tányérral használtam, sosem éreztem, h kevés, aztán megpróbáltam a 48-as tányérral, és ott sem volt kevés amit az agy tudott adni. Síkon sztem 40-45-ig vidáman kitekerhetõ (lehet, hogy tovább is), a Lágymányosi híd pesti felhajtójára pedig simán elég volt a rövid fokozat. Hosszú meredeken csomaggal persze ez nem elég, de városi használatra bõves bõven!

#8265
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Mire október lesz itt is harminc körül lesz a 8-as Alfi. Mindenki a 11-esre vált. Túlkínálat, árleverés, begyûrûzés... :) Mind ez még az idén, 80 ezer körüli áron!
Posted Image
"11 sebességes agyváltó (SG-S700), mely a jelenlegi 8 sebességes Alfine (SG-S501) helyébe lép majd. Az elõzetes adatok szerint a plusz 3 fokozatot ráadásul úgy hozza össze, hogy az agy össztömege nem hogy nõtt volna, hanem inkább csökkent. Emellett nem egyszerûen a fokozatok száma nõtt meg egy adott tartományon belül, hanem az áttételskála is kiszélesedett, így a 8 fokozatú agy 306%-os áttételskáláját sikerült 409%-ra növelni. Az élettartamra sem lehet ezentúl panasz, hiszen az új mechanika a hagyományos zsíralapú kenés helyett egy teljesen zárt házban, olajfürdõben fut majd."

#8266
pixel

pixel

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 250 posts
Köszönöm az infókat! Lehet, hogy akkor felesleges is cserélni a jelenlegi LX hajtóművet és első váltót. Így 3x8 lenne, de ez van. Ez túragép, nagy csomagokkal emelkedőn már a 3x8-as LX is kevésnek bizonyult néha. Városban 3-as Nexust használok, de épp magasabbra fogok költözni, ezért az is kap egy 8-ast (ebayen árulnak Alfine-t 80 euróért, ha valakit érdekel, nagyon olcsó).

#8267
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Sziasztok, úgy tudom van köztetek, aki 2x8-as agyváltós megoldással rendelkezik. Én is ilyet szeretnék trekking/29er öszvérre, Alfine agyváltó útban,és látom hogy létezik kettes Alfine váltókar előre, de kéttányéros hajtómű nincs. Milyen setupot érdemes összerakni szerintetek?


A kérdés megint csak az, hogy mire fogod használni?!
Ahogyan Motyoo írta, én egy Nexust (307%) használok. Elöl egy LX treking hajtómûvel.
Posted Image
A primer az agyon 18-as. Kerék 26"-os. Ez elég egy 65 Km/h kitekeréséhez, e fölött már túl gyors a csapásszám. Középsõ tányért gyakran használtam, a legkisebbet talán egyszer... Tehát mindenre elég lehet két tányér.
Posted Image
Bár az Alfi áttétele megeggyezõ a Nexussal, de a primer jóval nagyobb (ez kíméli a láncot) és azt hiszem, hogy ennyire kicsit nem is lehet rá tenni.
Csak tippelni tudok. Ha városi használat, akkor használd a gyári áttételeket. Ha túrázós, akkor inkább valami outi hajtómûben gondolkozz.
Posted Image
Remélem tudtam segíteni!

#8268
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

Sziasztok, úgy tudom van köztetek, aki 2x8-as agyváltós megoldással rendelkezik. Én is ilyet szeretnék trekking/29er öszvérre, Alfine agyváltó útban,és látom hogy létezik kettes Alfine váltókar előre, de kéttányéros hajtómű nincs. Milyen setupot érdemes összerakni szerintetek?


El sem tudom mondani, mennyire örülök a kérdésnek! :)

Python 3x8-as Nexus 8-at használ, nálam jelenelg 2x8-as Alfine van, 26x1.5-es kerékkel és 48/38-as tányérokkal. Pontosabban 48/38/28-as tányérokkal, de a 28-asra nem tudok leváltani, mert nem fér oda az átdobó. 28-as ide vagy oda, ez a hajtómû nálam nem végleges, azon agyalok éppen, hogy mit kellene felrakni. Most úgy vagyok vele, hogy egy országúti kompakt hajtómû (50/34) lenne az igazi. Én ezt javasolnám Neked, vagy más kombinációt, ahol 16 fogszám van a két tányér között.
Nálam sajnos nem ér véget itt a történet, mert a Shimi integrált tengelyes kompaktok a maguk 43.5mm-es láncvonalukkal nem férnének be a vázamba. Erre most két megoldást látok: venni egy négyszögtengelyes kompaktot pl. ALTRIX - 34/50T kompakt verseny hajt vagy kicserélni az integrált tengelyt hosszabbra. Utóbbiról elképzelésem sincs, hogy lehetésges-e, ehhez örömmel venném az urak segítségét...

#8269
pixel

pixel

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 250 posts
Sziasztok, úgy tudom van köztetek, aki 2x8-as agyváltós megoldással rendelkezik. Én is ilyet szeretnék trekking/29er öszvérre, Alfine agyváltó útban,és látom hogy létezik kettes Alfine váltókar előre, de kéttányéros hajtómű nincs. Milyen setupot érdemes összerakni szerintetek?

#8270
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts

Létezett valaha 11-essel kezdõdõ menetes racsni is. Mit tesz isten, van ilyen a polcomon, bontatlan Shimano. 5.000 ft-ért eladó.

Síkon a reku gyors. Nekem a 48/11 áttétel már kevés. Lejtõn meg akár egy 60/11-nek is tudnék örülni.


Hány fokoratú ? (Bocs, közben szarakodik a netem.)

#8271
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts
Sao!
Nehogy megsértõdj valakinek a hozzászólásán, nem mindegy hogy mi a neve a gépnek?
( Az enyémet sem rekunak hívom, csak szerényen TÜZESnek ;) )
A lényeg , legalábbis számomra, hogy egy rakás ócskavasból EGYEDI !!! bringát készítesz.

#8272
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Sziasztok. De jóhogy itt vagy Papa!
Azért azért kérdezlek az áttételrõl, mert annak az összeállítása következik. Menetes a racsni felfogatása a már meglévõ keréknél, és ehhez a legkisebb fogszámú beszerezhetõ racsni a 13-as. 11-est csak kazettás agyra tudnék föltenni ( amim jelenleg nincs ). Mit tanácsolsz, megbánom ha nem 11 fogassal rakom össze, vagy
pedig úgy sem használnám?


Létezett valaha 11-essel kezdõdõ menetes racsni is. Mit tesz isten, van ilyen a polcomon, bontatlan Shimano. 5.000 ft-ért eladó.

Síkon a reku gyors. Nekem a 48/11 áttétel már kevés. Lejtõn meg akár egy 60/11-nek is tudnék örülni.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#8273
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts

A lengõorrún elöl 48/38/26 hátul 11...32. Ezzel, felpakolva a Kékes nem gond.
A Bachettán elöl 53/39/24 hátul 11...32 Ezzel már az Alpok, Dolomitok hosszú, meredek emelkedõit is bírom, felpakolva.

Sziasztok. De jóhogy itt vagy Papa!
Azért azért kérdezlek az áttételrõl, mert annak az összeállítása következik. Menetes a racsni felfogatása a már meglévõ keréknél, és ehhez a legkisebb fogszámú beszerezhetõ racsni a 13-as. 11-est csak kazettás agyra tudnék föltenni ( amim jelenleg nincs ). Mit tanácsolsz, megbánom ha nem 11 fogassal rakom össze, vagy
pedig úgy sem használnám?

#8274
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Ez a bringa nem "úgy" reku. Ez egy igazából egy cruizer, de egy fekvõ cruizer. Az elsõ szempont a kinézet, nem pedig a sebesség (szerintem)!


google: stretch cruiser bicycle
http://www.bicyclede...ch_choppers.jpg
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#8275
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Reku Papa!
Mekkora lánckerekeket használsz? ( elõl legnagyobb, hátul legkisebb) :confused:


A lengõorrún elöl 48/38/26 hátul 11...32. Ezzel, felpakolva a Kékes nem gond.
A Bachettán elöl 53/39/24 hátul 11...32 Ezzel már az Alpok, Dolomitok hosszú, meredek emelkedõit is bírom, felpakolva.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#8276
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

;999396']
Ha jól láttam, akkor Sao kolléga berakta a Gold Rush (lehet, hogy Tour Easy) képét is, az(oka)t meg nagyon szokták sztárolni a hardcore rekusok. :)


Hát a Gold Rush az egy más dimenzió. Lehet, hogy gyors, de megnézném a körúton hogyan csapatnának vele piros lámpától piros lámpáig...:)
Szerintem egy ilyen : http://carbonrecumbe...ff6710/0001.jpg megoldással egészen jól össze lehet hozni a kényelmet a sebességgel, mégha egymásnak ellent is mond ez a két dolog...

#8277
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

biztosan kényelmesen tudsz majd hajtani vele, ha lesz rajta végleges ülés de a légellenállása egy konyhaszekrényével lesz egyenlõ, a reku meg nem errõl szól

Ez a bringa nem "úgy" reku. Ez egy igazából egy cruizer, de egy fekvõ cruizer. Az elsõ szempont a kinézet, nem pedig a sebesség (szerintem)!

#8278
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 posts
Motyoo!

Van nálam egy sima oúti jobboldali csillag tányérok nélkül, 53-39-re jó lesz. Talán 170-es, de erre nem mernék megesküdni.

Magamnak már többször megfogadtam, hogy ilyen vitákba nem szállok be, de van úgy, hogy nem tudok ellenállni:):

A reku lényege ugyebár az, hogy az ember gyorsabban, és nagyobb kényelemben menjen, mint hagyományos bringán. Na már most a két véglet:
- Minél gyorsabban menni (teljesen fekvõ pozíció, közel a földhöz, burkolat, stb). Itt ugye a kényelmet is feláldozzuk a sebességért.
- Minél kényelmesebben menni (felegyenesedettebb pozíció, hajtómû lent, ember magasan). itt meg a sebességet áldozzuk be a kényelemért.

Ha jól láttam, akkor Sao kolléga berakta a Gold Rush (lehet, hogy Tour Easy) képét is, az(oka)t meg nagyon szokták sztárolni a hardcore rekusok. :)
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#8279
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

Vágom én. Akkor ez sem rekumbens:


Meg ez sem:


Ezek meg végképp:







Az AMBringában miért is árulnak ilyeneket:
Annyira M
Annyira M

El kéne nekik is árulni, hogy nem errõl szól?

Nincs azzal semmi baj, hogy neked nem errõl szól. Csak ezt a szócskát hagytad ki: neked.
Valamikor régen örökre kizárták a versenyekrõl a rekumbens bringát, mert nem a legextrémebb, legegészségtelenebb testhelyzetben ültek rajta a versenyzõk. Te kizárnál a rekusok közül, mert nem extrémen fexek, csak félig hátradõlve biciklizek? ;)
Vajon szerinted az itteni "kemény mag" ;) , akik közül mostanában jópáran "ormányos" gépet építettek, azt mondaná, hogy aki még maradi hátsóst épít, az már "nem errõl szól" ? Nem mondták. Segítõkészen állnak hozzá.
Valószínûleg szerintük mindenki olyat épít, amilyet szeretne, és amilyet tud.
Én ilyesmit szerettem volna, és ennyit tudtam. Sajnálom. Bocsáss meg nekem, kérlek szépen. :P


:)

Az AmBringában bicikliket is árulnak és azok mégsem rekuk...:)

Nem könnyû belõni, hogy hol kezdõdik a rekumbens fogalma. Ha jól tudom a szó a római fetrengõs-zabálós poziciót jelenti attól pediglen némely rekunak mondott rekumbens igencsak eltér. Én valahol azt tartom rekunak, ahol a hajtómûház talajra esõ vetülete elõbb van, mint a térd vetülete és ahol a vezérember 90 foknál nagyobb szöget zár be hátrafelé beülésnél. Reku és reku között sok-sok különbség van te a gépeddel pont azt nem használtad ki, ami az egyik legfõbb erénye a jobb aerodinamika...:) és Isuka valszeg ezt jelölte meg hozzászólásával. A tiéd is, de még az én rekum is messze van a római képvilágtól, legalábbis a BenHur-ban én ezt láttam...:)

A TE bringád addig amig ilyen alacsony kormánnyal hajtod inkább komfort chopper bike:):):), de tök mindegy minek nevezzük az a lényeg, hogy szereted tekerni és oly kedves neked.

#8280
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

A mostanában divatos 2 tányéros hajtómûvek, általában 50 és 34-es tányérokkal. A kompaktság amúgy a lyukkörre vonatkozik: 110 mm-es furatkört jelent. De a lényeg nekem most a láncvonal. Az pedig, hogy 50/34-es vagy 54/39-es tányérok vannak rajta, az igazból mindegy. Szóval duplatányéros Shimi hajtómû wanted! Jelentkezéseket a "láncvonalam 43.5mm" jeligére...


Ok, most már akkor értem...