Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#801
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

hehe tanárúr még johogy nem földrajz szakos vagy :D

Az égésem :o mellett
a neked szóló gratuláció jogos (az országot eltaláltam és csak egy megyét tévedtem)
;)

#802
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
hehe tanárúr még johogy nem földrajz szakos vagy :D
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#803
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

motyoo nyugotan cseréldle a meglévö képet a blogodon erre :)
Feltöltött kép

Ez egyszerûen gyönyörû! Gratulálok! Hollandiában próbálják ezt a színvonalat megközelíteni. Még jó hogy tudom hogy ez nem Hollandiában, hanem Somogyban készült.
:D

#804
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Még nem olvastam el az elõzményeket, de határozottan igazad van. Motyoo ! Nem kérdés, neked Flevo kell.

Nem vagyok korrupt, csak lekenyerezhetõ

Te voltál a második a sorban, akiben biztos voltam! :)

Most, hogy megtudta Motyoo -nem, nem azt, hogy Airbike-ot épített, hanem - hogy az Airbike és a Flevo qrvára nem ugyan az, talán megfontolja és esélyes a sör! :)

Igazad van bocsi! Klasszikustól idézni csak pontosan!

#805
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

...
De szeretném leszögezni, hogy (Python II. törvénye) a Te pénzed!

Ne is haragudj, de ez így pontatlan!
Python II. törvénye pontosan: A Te pénzed, a Te idõd!
:)
Az idõ nem ritkán fontosabb tényezõ (fõleg ötven felett)
;)

#806
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás

Sporttársak segítsetek meggyõzni Motyoot, hogy Flevot építsen! Ne hagyjuk tönkretenni azt a jó kis SIMPLONT!
(aki támogat, annak fizetek egy sört - amennyiben sikeres az akció) :)

Még nem olvastam el az elõzményeket, de határozottan igazad van. Motyoo ! Nem kérdés, neked Flevo kell.

Nem vagyok korrupt, csak lekenyerezhetõ
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#807
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Szeretnélek emlékeztetni arra, hogy a Pedersen által készített Chinkara, alapvetõen egy flevo! Ez mint tudjuk, egy más rendszer és más geometria!


máshogy néz ki a recúgbens mint egy flevo, de geometriájában (homlokcsõszög, utánfutás) gyakorlatilag teljesen megegyezik vele


Feltöltött kép


A Recúgbens geometriája mint azt - Jurgen Mages összehasonlító ábrájából is látod- oly távol áll a Flevotól, mint az Airbike! Te egy Airbike-ot építettél, nem egy Flevo-t. (sajnálom, hogy ezt a hírt Tõlem kellet megtudnod) Az Airbike ötlete Jurgen Mages fejébõl pattant ki, mielõtt továbblépett volna a Python felé. (a Flevo viszont Johan Vrielink nevéhez fûzõdik) Soha nem mentem még Airbike-al, de ezek szerint olyan, mint a Recúgbens.
Ezúttal leszögezhetjük, hogy Jurgen gépei nem a könnyû vezethetõségükrõl híresülnek el.

De szeretném leszögezni, hogy (Python II. törvénye) a Te pénzed!

... és szivesen mennék egy jó Flevo-val! :)

#808
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
motyoo nyugotan cseréldle a meglévö képet a blogodon erre :)
Feltöltött kép
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#809
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

No gerjesszünk egy kis feszültséget! :)

Alapvetõen az UTÁNFUTÁS értéke a homlokcsõ szöge és az elsõkerék tengelyének, talajtól számított távolsága adja. Így a kerékméret és a villa hosz is befolyásolhatja.
Nekem bevált a 60' körüli érték. Isuék pozitívnak értékelték a fordulékonysága miatt Lompi meredekebb homlokcsõszögeit és itt vagy Te az Recúgbenssel amit Te a "jól bevált"-nak titulálsz a blogodon, szerintem meg jócskán terhelt továbbra is tervezési hibákkal... :( (bár, sokat javítottál rajta az utóbbi idõben)

Ennek fényében már bátortalanul írnék ideális értéket, de többünk számára bevált értéket IGEN!

...és most akkor még egy megjegyzés a feszültség keltés további szándékával:
Az hogy valaki megy a maga feje után nem gond! :) A Python egy zsákutca volt, de az elsõ lépés volt a lengõorrú felé!
A Recugbens tervezési hibájának gyümölcse a dualfine. Ha tudtál volna átdobót rakni a hajtómûhöz, nem törted volna ezen a buksid.

Mind ezt ezért az egy "jól bevált" jelzõ miatt bátorkodtam leírni, ami legutóbbi blogbejegyzéseden olvasható. Amikor elõször nyilatkoztál szuperlatívuszokban a géprõl, akkor is kifogásoltam azt a blogodon. Most itt teszem és azzal a szándékkal, hogy KÉRLEK NE VEZESD FÉLRE AZ OLVASÓID!
Nem, a Recúgbens nem jól bevált (ahogyan a Python sem volt az) mint ahogyan az általad használt 50' homlokcsõ szög sem.
Elõbb vagy utóbb -látva a dícséretes elkötelezettséged és lelkesedésed- meggyõzõdésem, hogy lesz olyan általad tervezett gép, ami követendõ lesz mások számára.

Szép az új vázad terve, a homlokcsõszögén (ami a rajz alapján kb.45' talán érdemes volna még elmélkedni...
Tudat alatt a Chinkara képe lebeghetet a szemed elõtt, mikor a Recúgbenst illetve az új gépedet papírra vetetted. Szeretnélek emlékeztetni arra, hogy a Pedresen által készített Chinkara, alapvetõen egy flevo! Ez mint tudjuk, egy más rendszer és más geometria!

Érdemes lenne egondolkodnod azon, hogy ebbe az irányba indulj el! Nem csak azért, mert régi vágyam (valószíûleg többünknek) kipróbálni egy FlevoRacert, hanem a flevo az ami az igényeidet teljes mértékben és kompromisszum mentesen kielégítené. Rengeteg adat és terv érhetõ el róluk, kellõen nagy a tapsztalati tõke ezekkel kapcsolatban, és a mellett hogy fordulékonyak, tudtommal kellõen gyorsak és stabilak is.
Az a donor gép megérdemelne egy jó tervet!


Köszönöm a kérdéseket :):)
Kezdjük egy alapvetéssel: természetesen nem akarok én senkit sem félrevezetni! A blogom célja anno elsõdlegesen a saját magam dokumentálása volt, emiatt õszinte, a kezdetektõl fogva. Emlékezz csak vissza az egyik elsõ recúgbenses bejegyzésre, ahol azt írom, hogy " Hát mit mondjak: szar volt. Bizonytalan kormányzás, állandóan kibicsaklani akaró eleje, és ami a legrosszabb, a sötétben nem vettem észre a legtöbb kátyút és gyökérhuplit, a János kórháznál majdnem bicskáztam is egyet, mert kanyarodás közben kaptam magam alá egy jó nagyot az utóbbiból... Egy szó járt a fejemben: kínszenvedés." Nem állítottam soha, hogy a recúgbens, vagy bármelyik másik bringám az evolóció csúcsa, vagy hogy ne lehetne rajtuk javítani, azt ellenben jól olvasod, hogy "jól bevált". Az elõbb említett "kínszenvedés" másnapján született videón láthatod, hogy már vidáman kanyargok vele - szóval könnyen ment a tanulás. Azóta pedig nagyon szeretem, öröm vele a közlekedés rövid távon a városban és a hosszú távú túrákon is. Mióta megépült, nem vágyom másikra (azért mert szerkezetileg vagy geometriájában valami gondja lenne), nincsenek olyan betegségei, amikhez ne tudtam volna idomulni, megszokni, és megszeretni. Szóval tartom, hogy _nekem_ bizony nagyon is jól bevált!

Nem célom, hogy mások lekoppintsák a bringáimat, de szerencsére nem is így szokott történni az tapasztalat/ötlet átadása. Hanem meg szoktak keresni mailben, és sokat levelezünk egyes lelkes építõkkel. Nekik 55-60 fokos homlokszöget szoktam egyébként tanácsolni. Amúgy a lapos homlokot én nem gondolom tervezési hibának, a kormány limitált elfordulását mondhatjuk annak, de nekem ez egy vállalható kompromisszum a kényelmes alsókormány miatt. Nem tudok mást mondani: nekem bevált. Aki szeretne 90 fokban fordulni sûrûn, az ne csináljon ilyet, a többieknek továbbra is csak javasolni tudom, mert nagyon kényelmes! A budai hév felüljárón és a müpa elõtti bringaút felfordítón könnyen bekanyarodok - az egyetlen, ami ki szokott fogni rajtam, azok a keresztbe lerakott korlátok, pl. Árpád híd mellett a Szentlélek tér mellett vagy a fogasnál a bringaúton.

Na akkor az új tervekrõl: ne tévesszen meg a vonal, ami a homlokcsövet és a talajt összeköti, mivel az (vagyis a villaszárak) más szögben állnak a homlokcsõhöz képest, mint a normál villákon. Az elvásárok miatt (a rövid láb, a fenék alatti homlokcsõkialakítás, és a kellõ utánfutás) a homlokcsõ szöge egyébként ezen a vázon 55 fok, vagyis 5 fokkal több, mint a mostanin. Az utánfutás pedig kevesebb a recúgbensénél, kb. 7 centi, ez rajta is van az ábrán (a homlokcsõszöget lusta voltam bejelölni mert külön plugint kell felrakni a sketchuphoz erre a célra).

A Chinkara hasonló geomeria, de a vonalvezetése sosem tetszett (tetszik viszont az, ahogy megoldották a központi csukóját). Ellenben sokat bújtam a Flevo terveket, de nem tetszett az elsõ villa. De volt egy még erõsebb inspiráció, az airbike - ami igazából egy flevo, csak nekem jobban tetszett. Szóval ezeket is nézegettem sokat, míg végre körvonalazódott a recúgbens végsõ geometriája. Most pontosan nem emlékszem, de úgy rémlik, hogy bár vonalvezetésre teljesen máshogy néz ki a recúgbens mint egy flevo, de geometriájában (homlokcsõszög, utánfutás) gyakorlatilag teljesen megegyezik vele, csak a csukló alatti visszarántó gumibak hiányzik (ha tévednék úgyis kijavítasz ;) ). Eleinte egyébként ezt próbáltam mindenféle megoldásokkal helyettesíteni, de aztán amint megtanultam rendesen menni a bringával (kb. 100 km), már idegesített, és levettem.

A Simplont nem fogom bántani, dehooooooooooogy!!! Se az alu vázat, se a karbon villát nem nagyon "szeretném" hegeszteni, ellenben a kerekeit ki fogom kölcsönözni belõle a leendõ recúgbens highracerhez. Ha megszeretem a (meló elõtti, koránkeléssel járó) hegymászást akkor a kerekeken túl intakt marad a cájg, ha maradok kényelmes a hosszú fekvõs túrákkal, akkor pedig vszeg a fékeket és a fékváltókarokat is lenyúlom a fekvõbe.

Egy szó mint száz örülök hogy olvasod/olvassátok a blogot, örülök a visszajelzéseknek, így megyünk elõre! A tapasztalati út (á lá Lompi) sajnos nekem nem megy infrastruktúra hiányában, úgyhogy marad az elmélkedés - amiben szintúgy hiszek, mint a gyakorlatban.

#810
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Ez meg egy flevo...
Úgy tûnik, ezzel már nem lenne gond abszolválnod a budai HÉV felüljáró 90'-os fordulóját. :)

Sporttársak segítsetek meggyõzni Motyoot, hogy Flevot építsen! Ne hagyjuk tönkretenni azt a jó kis SIMPLONT!
(aki támogat, annak fizetek egy sört - amennyiben sikeres az akció) :)

#811
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Na, valamirõl lemaradtam? Tudtommal homlokcsõszögre az 55-65 fok, tengelytávra a 110-120 cm az, amit a legtöbben szeretnek/szerettek/szeretünk. Van utánfutásra is már idealizált érték? Tudunk az 5-15 centinél szûkebb intervallumot mondani?


No gerjesszünk egy kis feszültséget! :)

Alapvetõen az UTÁNFUTÁS értéke a homlokcsõ szöge és az elsõkerék tengelyének, talajtól számított távolsága adja. Így a kerékméret és a villa hosz is befolyásolhatja.
Nekem bevált a 60' körüli érték. Isuék pozitívnak értékelték a fordulékonysága miatt Lompi meredekebb homlokcsõszögeit és itt vagy Te az Recúgbenssel amit Te a "jól bevált"-nak titulálsz a blogodon, szerintem meg jócskán terhelt továbbra is tervezési hibákkal... :( (bár, sokat javítottál rajta az utóbbi idõben)

Ennek fényében már bátortalanul írnék ideális értéket, de többünk számára bevált értéket IGEN!

...és most akkor még egy megjegyzés a feszültség keltés további szándékával:
Az hogy valaki megy a maga feje után nem gond! :) A Python egy zsákutca volt, de az elsõ lépés volt a lengõorrú felé!
A Recugbens tervezési hibájának gyümölcse a dualfine. Ha tudtál volna átdobót rakni a hajtómûhöz, nem törted volna ezen a buksid.

Mind ezt ezért az egy "jól bevált" jelzõ miatt bátorkodtam leírni, ami legutóbbi blogbejegyzéseden olvasható. Amikor elõször nyilatkoztál szuperlatívuszokban a géprõl, akkor is kifogásoltam azt a blogodon. Most itt teszem és azzal a szándékkal, hogy KÉRLEK NE VEZESD FÉLRE AZ OLVASÓID!
Nem, a Recúgbens nem jól bevált (ahogyan a Python sem volt az) mint ahogyan az általad használt 50' homlokcsõ szög sem.
Elõbb vagy utóbb -látva a dícséretes elkötelezettséged és lelkesedésed- meggyõzõdésem, hogy lesz olyan általad tervezett gép, ami követendõ lesz mások számára.

Szép az új vázad terve, a homlokcsõszögén (ami a rajz alapján kb.45' talán érdemes volna még elmélkedni...
Tudat alatt a Chinkara képe lebeghetet a szemed elõtt, mikor a Recúgbenst illetve az új gépedet papírra vetetted. Szeretnélek emlékeztetni arra, hogy a Pedresen által készített Chinkara, alapvetõen egy flevo! Ez mint tudjuk, egy más rendszer és más geometria!

Érdemes lenne egondolkodnod azon, hogy ebbe az irányba indulj el! Nem csak azért, mert régi vágyam (valószíûleg többünknek) kipróbálni egy FlevoRacert, hanem a flevo az ami az igényeidet teljes mértékben és kompromisszum mentesen kielégítené. Rengeteg adat és terv érhetõ el róluk, kellõen nagy a tapsztalati tõke ezekkel kapcsolatban, és a mellett hogy fordulékonyak, tudtommal kellõen gyorsak és stabilak is.
Az a donor gép megérdemelne egy jó tervet!http://www.youtube.com/watch?v=dJl9h7XjMcg

#812
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
müködik lehetvele haladni de ekkora sárban ami itt van nem nagy táv volt:)
az majd fékkekel világitásal:) és ha nem is ugy tünik de nem kel neki akkora hej mint egy kamionak .
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#813
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

ez is kiprobálva

Ez a kontúrt még nem szokta meg a szemem... Bele is szédültem. Tapasztalatok? Gondolom nem a városi forgolódós felhasználás volt a cél! :)

#814
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
ez is kiprobálva
Feltöltött kép
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#815
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás

A fehér varjú, na az a ritkaság! Nem csináltál véletlenül nekem egy kormányt? Amirõl beszéltünk.


véletlenül félig kész:)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#816
Zéta

Zéta

    vendég

  • fórumtag
  • 140 hozzászólás

Ezúton hozom tudomására a nagyérdemûnek, hogy egy SH-M077Feltöltött kép
boldog tulajdonosa lettem, hosszas vívódás után.


Sok boldog kilométert kívánok velük, és ne feledd, mielõtt levennéd a lábad a pedálról, elõbb kapcsold ki a patentet. :D
"Az élet szép. Viszonylag." /Vavyan Fable/



#817
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Most úgy is divat a fixi bringa. Nem gondoltál még rá, hogy legyen egy lengõorrú fixid:D? Könnyebb lenne a gép viszont ezzel arányosan csökkenne a használhatósága is. Itt a ragyogó alkalom most úgy is szét vagy szedve. A tapasztalataid alapján pedig eldöntöm, hogy kell-e nekem is fixi:D:D:D


Az én tapasztalataim alapján biztosan nem fogsz fixit építeni! Majd elõször tanulj meg beklipszelt lábbal egy "örökhajtós" fixi-lengõorrún egyensúlyozva állni a lámpánál. :):):):)

A merevvázas-integrált ülléssel (váz része, teherviselõ elemként) 2x700as kerékképlettel továbbra is tervben van, csak semmi szükségem rá...
A Gergõ Outija is nálam dekkol, ha könnyû merevvázasra vágynék.
Feltöltött kép

#818
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

NEM!!! Már van! :)


Ritka, mint a fehér ELEPHANT bárhol....

Egyébként, hogy fényezzem Lompit (és persze magamat is) a fotók alapján simán eladhatnám gyári vázszetnek. (de nem akarom) Egyébként benne is van annyiban...
A szürkével mint színnel nem volt bajom, csak ez a porózus felület nem volt túl hálás. Mindig megdöbbent, hogy mennyire könnyû össztelós létére az egész váz. Egy banánkartonban hoztam fel az egészet, de sajnos elfelejtettem lemérni. A képen látható cucc fele alu... Csak mire belekerülnek a cuccok! Csak a 11-es Alfi 1,7 kg! Könnyû gépet, könnyû alkatrészekkel lehet építeni, de ezt már többször kiveséztük.


Most úgy is divat a fixi bringa. Nem gondoltál még rá, hogy legyen egy lengõorrú fixid:D? Könnyebb lenne a gép viszont ezzel arányosan csökkenne a használhatósága is. Itt a ragyogó alkalom most úgy is szét vagy szedve. A tapasztalataid alapján pedig eldöntöm, hogy kell-e nekem is fixi:D:D:D
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#819
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Akkor most lesz egy fehér elefántod?

NEM!!! Már van! :)

isu tudod ritka mint fehér elefánt a porcelán boltba :) :D

Ritka, mint a fehér ELEPHANT bárhol....

Egyébként, hogy fényezzem Lompit (és persze magamat is) a fotók alapján simán eladhatnám gyári vázszetnek. (de nem akarom) Egyébként benne is van annyiban...
A szürkével mint színnel nem volt bajom, csak ez a porózus felület nem volt túl hálás. Mindig megdöbbent, hogy mennyire könnyû össztelós létére az egész váz. Egy banánkartonban hoztam fel az egészet, de sajnos elfelejtettem lemérni. A képen látható cucc fele alu... Csak mire belekerülnek a cuccok! Csak a 11-es Alfi 1,7 kg! Könnyû gépet, könnyû alkatrészekkel lehet építeni, de ezt már többször kiveséztük.

#820
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

isu tudod ritka mint fehér elefánt a porcelán boltba :) :D


A fehér varjú, na az a ritkaság! Nem csináltál véletlenül nekem egy kormányt? Amirõl beszéltünk.
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár