Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#761
Posted 2012. March 01. - 07:32

Kerepes-Fót-Dunakeszi-Vác-Rád-Acsa-Galgamácsa-Veresegyház-Gödöllõ-Kerepes
találkozó: 9.00
Hogy tetszik?
#762
Posted 2012. February 29. - 23:19

Hétvégi közös biciklizés?
Részemrõl rendben lenne és a szombati napot tudom erre javasolni. A vasárnap sajnos nekem nem megfelelõ. Útvonal terved van-e már? Valkó és társait a múlt szombaton abszolváltuk egy 100 kilométeres túra keretében.
#763
Posted 2012. February 29. - 21:24

Kerestem a neten, de soha semmi ilyen szabályt nem találtam. 2-3-4-5 éve rendszeresen vonatozunk tandemmel és mindig egy jegyet vettünk. Hol volt erre utalás? link?
Nem értem, miért nem hiszed el nekem, hogy belémkötöttek (nem szoktam sem bliccelni, sem oktalanul szapulni állami szolgáltatókat, okkal viszont bármit bármikor), de megkerestem Neked, íme:
A MÁV-START
10. KERÉKPÁR SZÁLLÍTÁSA
VASÚTI
SZEMÉLYSZÁLLÍTÓ
ZÁRTKÖRÛEN MÛKÖDÕ
RÉSZVÉNYTÁRSASÁG
SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI
ÜZLETSZABÁLYZATA
II. RÉSZ
DÍJSZABÁS
ÉS A JOGSZABÁLYOKBAN
MEGÁLLAPÍTOTT UTAZÁSI KEDVEZMÉNYEK
Érvényes: 2009. november 15-tõl
.
.
.
10.1. KERÉKPÁRSZÁLLÍTÁS AZ UTAS ÕRIZETÉBEN
.
.
.
10.1.6. Kerékpár viteldíj megállapítása
A kerékpárszállításért kerékpáronként kerékpár viteldíjat kell felszámolni. A kétüléses (tandem) kerékpár szállításáért a vasút kétszeres kerékpár viteldíjat számít fel.
A kilométer-távolságok összeadására vagy a viteldíj külön számítására az 1. Szakasz rendelkezései érvényesek
Forrás: http://www.mav-start...a4_09_11_15.pdf
De nincs jelentõsége, mert most már ez van:
http://www.mav-start..._01_tol_mod.pdf9.1.6. Kerékpár viteldíj megállapítása
A kerékpárszállításért kerékpáronként (ideértve a tandemet is) egy kerékpár
viteldíjat kell felszámolni.
#764
Posted 2012. February 29. - 18:52

#765
Posted 2012. February 29. - 18:44

Kerestem a neten, de soha semmi ilyen szabályt nem találtam. 2-3-4-5 éve rendszeresen vonatozunk tandemmel és mindig egy jegyet vettünk. Hol volt erre utalás? link?
Én az okot, indokot sem értem. A biciklire külön kerékpárjegyet kell venni a vonaton, nem rajta ülve vonatozol, viszont a tandem is csak 2 kerekü, azaz 1 pár kereke van.
#766
Posted 2012. February 29. - 14:03

#767
Posted 2012. February 29. - 12:38

#768
Posted 2012. February 29. - 06:57

Kerestem a neten, de soha semmi ilyen szabályt nem találtam. 2-3-4-5 éve rendszeresen vonatozunk tandemmel és mindig egy jegyet vettünk. Hol volt erre utalás? link?Lehet, hogy már nincs ilyen, de akkor (írtam, kb. 2 éve, lehet, hogy több) az orrom elé dugták azt a vaskos "könyvet", hogy nézzem csak meg, õk nem b@szogatni akarnak, de a szabály az szabály. Akkor utána is néztem itthon a neten, és tényleg úgy volt.
#769
Posted 2012. February 28. - 19:28


#770
Posted 2012. February 28. - 18:10

Lehet, hogy már nincs ilyen, de akkor (írtam, kb. 2 éve, lehet, hogy több) az orrom elé dugták azt a vaskos "könyvet", hogy nézzem csak meg, õk nem b@szogatni akarnak, de a szabály az szabály. Akkor utána is néztem itthon a neten, és tényleg úgy volt.Hol van a szabályzatban, hogy tandemre 2 jegyet kell venni?
#771
Posted 2012. February 27. - 17:22

#772
Posted 2012. February 27. - 06:49

A tandem trike vízszintes úton egy 25km/h utazót stabilan tud (montival se tudnék többet). A gond emelkedõn van, de majd kialakulnak a "rekus izmok"!azért a 20-as átlag megy, meg a 18-as tervezési túratempó is.
tekerni tekerni és menni fog.![]()
Hiszen mint hallottuk, csak tekerni, tekerni, tekerni... (közben az outit is, mert az Alpok nagy hágóit a tandem trike-kal egyelõre nem vállaljuk)

#773
Posted 2012. February 26. - 22:45

Számomra sem! Csupán a montis 17.7KM/h-s átlagsebességet és a 15ös tervezési túraátlagot siratom.
azért a 20-as átlag megy, meg a 18-as tervezési túratempó is.
tekerni tekerni és menni fog.


#774
Posted 2012. February 26. - 21:32

#775
Posted 2012. February 26. - 21:03

És ezzel tulajdonképpen mi volt a baj? Mert így a videón, egész követhetõnek tûnik.
#776
Posted 2012. February 26. - 21:01

És?
Amennyiben a sebesség a cél akkor rossz típuson ülsz. Igaz hogy léteznek gyors és kimondottan a tempós tekerésre épített trájkok, de az célirányosan csak arra jó. Általános használatra nehezebb- masszívabb vasak születnek, ami viszont nem Feltétlen zárja ki a nagyobb sebességet, mert, mint mindenhol, az emberi tényezõ is bele tud szólni a végeredménybe. Mint rendszeres tájk használó, ekkora sebességcsökkenést nem vettem észre. Lassabbnak lassabb, de számomra nem a "100km/h átlagsebesség" a végcél.
Számomra sem! Csupán a montis 17.7KM/h-s átlagsebességet és a 15ös tervezési túraátlagot siratom.
#777
Posted 2012. February 26. - 17:24

Hol van a szabályzatban, hogy tandemre 2 jegyet kell venni?Érdekes. Megnézném azt a vaskalapos kalauzt, aki ~2 évvel ezelõtt pótdíjazni akart, mert a "tandememre" nem vettem a szabályzatban elõírt 2 jegyet, hogy vajon most is hívná-e a kollégáját, hogy erõfölénnyel gyõzzenek meg a hülyeségükrõl? Mert ezek szerint ingyenesen vihetem a Tagunomat, csuhajj.
#778
Posted 2012. February 26. - 16:29

A MÁV diszkrét bája
Tegnap egy derék vasutas emberrel beszélgettem bicajokról, vonatról.
Tõle hallottam, hogy jan. 1-tõl a MÁV vonalain a 20 collos és kisebb kerekû, egynyomú (kétkerekû) bringákra nem kell kerékpárjegy.
Megnéztem a MÁV honlapján a szabályzatokat, semmi nem utal erre. Felhívtam a MÁV Direkt tudakozót, és tényleg van ilyen, de belsõ utasításban adták ki, mindenkire vonatkozik nem csak vasutasokra, de nem tették közzé. A Mátyás királyt látogató furfangos lány jutott eszembe róluk, akinek "ki is volt a csúnyája meg nem is".
Keresgélés közben találtam viszont mást is még: Belfldi ajnlat :: MV-START Vasti Szemlyszllt Zrt.
Azért fejlõdnek.
#779
Posted 2012. February 26. - 16:02



A burkolatok közül nekem a Hase Klimax megoldása tetszik! Egyszerû és praktikus.

Megyek Lompihoz. Kell valakinek valami?
#780
Posted 2012. February 26. - 12:56

régi terveim egyike.
szívesen látnám egy ilyen burkolat gyártásának részleteit fotókon leírással kis hazánkban egy sufniban elkészülve.
Számomra nem egyszerû dolog, lehet másnak gyerekjáték lenne, ezért örülnék egy már elkészült kemény kaszni leírásának.
1mm-es polikarbonátból terveztem, vékony aluvázzal. De most hogy valószínû csak egy szélterelõ lesz belõle.
Vagy max ennyi (még nincs teljesen kész, dolgozom rajta):

A formatervet ne pontozzátok, szigorúan funkcionális (leginkább egy félbevágott autó és egy lokomotív keresztezésére hasonlít), és figyelembe kellet venni hogy csak egy irányban hajlíthatom az anyagot
