
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#7361
Írta 2010. szeptember 28. - 14:54


#7362
Írta 2010. szeptember 28. - 14:46


Peter
Mekkorák a gyerekeid. Mert ha 150-es hajtókart tolsz rá akkor nem lehetnek túl nagyok. És ha nem túl nagyok, akkor egy 52-es országúti hajtómûvel ki lehet hozni egy 52/12x20"=87" áttételt, amivel a 30 km/h - szerintem - azért megvan. Ennél komolyabb sebességre vágynak a gyermekeid ?
#7363
Írta 2010. szeptember 28. - 14:41

Bocs mindenkitõl elõre is, meg akinek nem inge ne vegye magára, a többieknek pedig remélem hasznára válik ez a szösszenet
a lényeg:
„Egyelõre még nem tudom, ráérek-e este.”
„Még nem dõlt el a meccs, a két csapat egyenlõre áll.”
Én sem vagyok ám egy nagy helyesíró - fõleg j-ly téren...
[/OFF]
#7364
Írta 2010. szeptember 28. - 14:28

Na, most jól elbizonytalanodtam. Megyek gondolkodni . (a hûtõszekrényig)
#7365
Írta 2010. szeptember 28. - 13:45

agyváltó nélkül ,csak "hagyományos váltó használatával lehet vajon normális haladást, tempót elérni 20" -os hajtott kerékkel?
A 2x20" azért lehet haladós - hiszen ilyen az összes LR masina... Agyváltó nélkül még haladósabb!
Ahhoz, hogy haladjon, mindenképpen szükségeltetik valamilyen szorzó. Agyváltó, nagyobb elsõ tányér, dupla váltó - kettõs láncvonal vagy nagyobb méretû hátsókerék.
A lowracerek egy része a nagyobb (általában 26") meghajtott kereket használja. (M5 Lowracer, Optima Baron, Velokraft Vk2, Challenge Fujin stb.)
Másik részük agyváltót használ 20"-as kerékkel. (Challenge Hurrican, Optima Stinger, Toxi ZR stb.)
Amelyik egyiket sem azok általában egyedi építésûek és a mardék megoldásokból is felmutatnak.
A szorzó váltóra nem találtam példát, bár egyszer egy létraalvázas Radiuson láttam ilyet a Bringantinál. Lehet, hogy az a Stokié?
A nagyobb tányérra meg sok példát találni a neten...

A 20x20-as képletû monotube vázú rekuk szépek, ez tény! Sajnos ez a harmónia 26x20 vagy 26x26 esetén már nincs meg. A húsz colos kerékhez meg kell még valami plusz, hogy haladjon...
#7366
Írta 2010. szeptember 28. - 13:36


#7367
Írta 2010. szeptember 28. - 13:32


#7368
Írta 2010. szeptember 28. - 13:30

Én amikor tavasszal az elsõ 20"-as keréken lecseréltem a 1.25-ös CityJet-et (7,5bar) a 2-es BigApple-re, csak és kizárólag javulást éreztem. Mármint komfortban. Nem tûnt föl, hogy lassabb lett volna tõle gép. Aztán megépült a recúgbens és már nem érdekelt
Nekem 26"-os tapasztalatom van. LEcseréltem az 1.95-ös slick schwalbe-t 1.6-os continental sport contact-ra a komfort eltûnt, cserébe viszont gyorsabb lett.

#7369
Írta 2010. szeptember 28. - 13:23

Egy ilyen buci kerék meg maga a halál...
Én amikor tavasszal az elsõ 20"-as keréken lecseréltem a 1.25-ös CityJet-et (7,5bar) a 2-es BigApple-re, csak és kizárólag javulást éreztem. Mármint komfortban. Nem tûnt föl, hogy lassabb lett volna tõle gép. Aztán megépült a recúgbens és már nem érdekelt

#7370
Írta 2010. szeptember 28. - 13:15

Ez a bringa tetszik nagyon, de agyváltó nélkül ,csak "hagyományos váltó használatával lehet vajon normális haladást, tempót elérni 20" -os hajtott kerékkel? (egyszer indultam neki campinggel 30 km-nek, azt hittem sose érek a végére)
Az áttételtõl lehet, csak egy nagyobb lánckerék kell elõre. Ha vesszük a monti 42/12x26"=91" áttételét, akkor ugyanezt 91"/20"x12=55 elsõ lánckerék fogszámmal tudod elérni, ami az áttételt illeti.
De a 20" kerék azért összességében lassan, mint egy 26",28" ugyanolyan szélességû, mintájú gumiköpenyessel szemben, csak a mérete miatt. Egy ilyen buci kerék meg maga a halál...

#7371
Írta 2010. szeptember 28. - 13:11

Ez a bringa tetszik nagyon, de agyváltó nélkül ,csak "hagyományos váltó használatával lehet vajon normális haladást, tempót elérni 20" -os hajtott kerékkel? (egyszer indultam neki campinggel 30 km-nek, azt hittem sose érek a végére)
szerintem lehetne elérni "normális" sebességet, fõleg ha még láncot is tennének a bringára
#7372
Írta 2010. szeptember 28. - 13:00

LR - Low Racer.Ezt kifejtenéd?
Agyváltó: nagyobb belsõ ellenállás, mint a láncváltó.
Vagy mire gondolsz?
#7373
Írta 2010. szeptember 28. - 12:56

Ezt kifejtenéd?A 2x20" azért lehet haladós - hiszen ilyen az összes LR masina... Agyváltó nélkül még haladósabb!
#7374
Írta 2010. szeptember 28. - 12:52

Ponsotan ezek az egyenes monotube-ok, amik a hagyományos fekvõkbõl nekem is a leginkább tetszenek, a mostani tervet is ezek inspirálták, szóval külön köszi a képért!Ez a bringa tetszik nagyon, de agyváltó nélkül ,csak "hagyományos váltó használatával lehet vajon normális haladást, tempót elérni 20" -os hajtott kerékkel? (egyszer indultam neki campinggel 30 km-nek, azt hittem sose érek a végére)
A 2x20" azért lehet haladós - hiszen ilyen az összes LR masina... Agyváltó nélkül még haladósabb!
#7375
Írta 2010. szeptember 28. - 12:51


#7376
Írta 2010. szeptember 28. - 12:34


#7377
Írta 2010. szeptember 28. - 08:12

#7378
Írta 2010. szeptember 27. - 21:41

Folyamatos haladásnál biztosan k. kényelmes az alsókormány, de mire kievickélek a városból aránylag sok a padka, szállj le, told át. Ilyenkor nincs vele gondotok?
Nekem sincs!
alsókormányom... Amíg volt, addig valóban problémás volt a gyalogos haladás, de menet közben megvan a karosszék effektus.
A padka az össztelósnak meg meg sem kottyan, a Chili meg megérzi az úton fekvõ csikket is, Ez nem csak a kormánytól függ.
Peter! Gyakrabban kellene írnod. Visongva röhögtem a nyócas csavar bejegyzésen. Még mindig fáj a hasam!


#7379
Írta 2010. szeptember 27. - 20:21

Folyamatos haladásnál biztosan k. kényelmes az alsókormány, de mire kievickélek a városból aránylag sok a padka, szállj le, told át. Ilyenkor nincs vele gondotok?
Nincs.
Bõvebben : az én bringám egy picit far nehéz, ha teszek hátra csomagot, akkor meg dög nehéz. Viszont a bringából talpra kiállva, de láb között tartva a gépet a kormánynál fogva fel lehet emelni az elejét pár lépést megtéve utánahúzom a hátulját is aztán bele az ülésbe és a padka már a múltté...

#7380
Írta 2010. szeptember 27. - 19:48
