Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#7361
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
...érdekes ez az egyenlõre kontra egyelõre szócsere elég sok embert zavar. Pár hónapja már az én tökömet is elkapták, hogy bizony szarul használom. Azóta megtanultam, hogy ez fontos lehet az árgus szemeknek. Bezzeg a muszály / muszáj kérdésköre kevés embernek tûnik fel...;)
...

#7362
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Igen az a stokié...:), de már leugrott rég róla a szorzós váltó, mert nem vált be. Elméletben nagyon okos dolog, csak gyakorlatban nem hozta azt, amit elvártam volna tõle. Elég nagy áttételi arányt átfog akkorát, mint a hagyományos láncváltás, csak hát a súrlódás meg a holt tömegek. Az kemény...Az ötlet maga nagyon jó ezért is próbáltam az elsõ idõkben tovább fejleszteni...

Peter
Mekkorák a gyerekeid. Mert ha 150-es hajtókart tolsz rá akkor nem lehetnek túl nagyok. És ha nem túl nagyok, akkor egy 52-es országúti hajtómûvel ki lehet hozni egy 52/12x20"=87" áttételt, amivel a 30 km/h - szerintem - azért megvan. Ennél komolyabb sebességre vágynak a gyermekeid ?
...

#7363
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás
[OFF]

Bocs mindenkitõl elõre is, meg akinek nem inge ne vegye magára, a többieknek pedig remélem hasznára válik ez a szösszenet
a lényeg:
„Egyelõre még nem tudom, ráérek-e este.”
„Még nem dõlt el a meccs, a két csapat egyenlõre áll.”

Én sem vagyok ám egy nagy helyesíró - fõleg j-ly téren...
[/OFF]

#7364
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás
Ezek a nagy tányérok már az "ú,vazze" kategóriában vannak. Egyenlõre úgy szeretném megcsinálni, a gépet hogy mindkét gyerek tudjon menni vele, dehát nõnek mint a veszedelem, úgyhogy csak ideiglenes ülés készült rá. A nagy tányér miatt lehet hogy a hajtást sem tudnám annyira hátrahúzni amennyire kellene. Egyenlõre 150mm körüli hajtókarhosszban gondolkodom. Tegnap elkezdtem (volna) összepakolni a vázat, de a meglévõ elsõ villa sérült volt nyakban, csak akkor láttam meg amikor kibontottam a donorból. Addig nem veszem elõ a fürészt, amig minden anyag nincs a kezem ügyében. Szépek, szépek ezek a 20-as kerekek, de hátra csak benyomok egy 26-ost. Vagy mittomén....
Na, most jól elbizonytalanodtam. Megyek gondolkodni . (a hûtõszekrényig)

#7365
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

agyváltó nélkül ,csak "hagyományos váltó használatával lehet vajon normális haladást, tempót elérni 20" -os hajtott kerékkel?


A 2x20" azért lehet haladós - hiszen ilyen az összes LR masina... Agyváltó nélkül még haladósabb!


Ahhoz, hogy haladjon, mindenképpen szükségeltetik valamilyen szorzó. Agyváltó, nagyobb elsõ tányér, dupla váltó - kettõs láncvonal vagy nagyobb méretû hátsókerék.
A lowracerek egy része a nagyobb (általában 26") meghajtott kereket használja. (M5 Lowracer, Optima Baron, Velokraft Vk2, Challenge Fujin stb.)
Másik részük agyváltót használ 20"-as kerékkel. (Challenge Hurrican, Optima Stinger, Toxi ZR stb.)
Amelyik egyiket sem azok általában egyedi építésûek és a mardék megoldásokból is felmutatnak.
A szorzó váltóra nem találtam példát, bár egyszer egy létraalvázas Radiuson láttam ilyet a Bringantinál. Lehet, hogy az a Stokié?
A nagyobb tányérra meg sok példát találni a neten...
Feltöltött kép
A 20x20-as képletû monotube vázú rekuk szépek, ez tény! Sajnos ez a harmónia 26x20 vagy 26x26 esetén már nincs meg. A húsz colos kerékhez meg kell még valami plusz, hogy haladjon...

#7366
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
...viszont ezzel a megoldással az urológushoz is gyorsabban oda lehet érni ...:)
...

#7367
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Én pedig amikor lecseréltem az 1.25-ös, 6 bar-os Kendákat 1-es, 8 bar-os Tom slickekre, akkor lett gyorsabb.
:)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#7368
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Én amikor tavasszal az elsõ 20"-as keréken lecseréltem a 1.25-ös CityJet-et (7,5bar) a 2-es BigApple-re, csak és kizárólag javulást éreztem. Mármint komfortban. Nem tûnt föl, hogy lassabb lett volna tõle gép. Aztán megépült a recúgbens és már nem érdekelt :)


Nekem 26"-os tapasztalatom van. LEcseréltem az 1.95-ös slick schwalbe-t 1.6-os continental sport contact-ra a komfort eltûnt, cserébe viszont gyorsabb lett. :)
...

#7369
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Egy ilyen buci kerék meg maga a halál...:)


Én amikor tavasszal az elsõ 20"-as keréken lecseréltem a 1.25-ös CityJet-et (7,5bar) a 2-es BigApple-re, csak és kizárólag javulást éreztem. Mármint komfortban. Nem tûnt föl, hogy lassabb lett volna tõle gép. Aztán megépült a recúgbens és már nem érdekelt :)

#7370
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Ez a bringa tetszik nagyon, de agyváltó nélkül ,csak "hagyományos váltó használatával lehet vajon normális haladást, tempót elérni 20" -os hajtott kerékkel? (egyszer indultam neki campinggel 30 km-nek, azt hittem sose érek a végére)


Az áttételtõl lehet, csak egy nagyobb lánckerék kell elõre. Ha vesszük a monti 42/12x26"=91" áttételét, akkor ugyanezt 91"/20"x12=55 elsõ lánckerék fogszámmal tudod elérni, ami az áttételt illeti.
De a 20" kerék azért összességében lassan, mint egy 26",28" ugyanolyan szélességû, mintájú gumiköpenyessel szemben, csak a mérete miatt. Egy ilyen buci kerék meg maga a halál...:)
...

#7371
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Ez a bringa tetszik nagyon, de agyváltó nélkül ,csak "hagyományos váltó használatával lehet vajon normális haladást, tempót elérni 20" -os hajtott kerékkel? (egyszer indultam neki campinggel 30 km-nek, azt hittem sose érek a végére)
Feltöltött kép


szerintem lehetne elérni "normális" sebességet, fõleg ha még láncot is tennének a bringára
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#7372
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Ezt kifejtenéd?

LR - Low Racer.
Agyváltó: nagyobb belsõ ellenállás, mint a láncváltó.

Vagy mire gondolsz?

#7373
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

A 2x20" azért lehet haladós - hiszen ilyen az összes LR masina... Agyváltó nélkül még haladósabb!

Ezt kifejtenéd?

#7374
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Ez a bringa tetszik nagyon, de agyváltó nélkül ,csak "hagyományos váltó használatával lehet vajon normális haladást, tempót elérni 20" -os hajtott kerékkel? (egyszer indultam neki campinggel 30 km-nek, azt hittem sose érek a végére)
Feltöltött kép

Ponsotan ezek az egyenes monotube-ok, amik a hagyományos fekvõkbõl nekem is a leginkább tetszenek, a mostani tervet is ezek inspirálták, szóval külön köszi a képért!
A 2x20" azért lehet haladós - hiszen ilyen az összes LR masina... Agyváltó nélkül még haladósabb!

#7375
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Egy szép nagy tányérral elöl, van is egy valahol ha ilyesmiben gondolkodsz...
Feltöltött kép

#7376
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás
Ez a bringa tetszik nagyon, de agyváltó nélkül ,csak "hagyományos váltó használatával lehet vajon normális haladást, tempót elérni 20" -os hajtott kerékkel? (egyszer indultam neki campinggel 30 km-nek, azt hittem sose érek a végére)
Feltöltött kép

#7377
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás
Én az ülésnél fogva toltam az alsókormányost, meg néha a high raceremet, de ez már a lengõorrúval is megy.
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#7378
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Folyamatos haladásnál biztosan k. kényelmes az alsókormány, de mire kievickélek a városból aránylag sok a padka, szállj le, told át. Ilyenkor nincs vele gondotok?


Nekem sincs!
alsókormányom... Amíg volt, addig valóban problémás volt a gyalogos haladás, de menet közben megvan a karosszék effektus.

A padka az össztelósnak meg meg sem kottyan, a Chili meg megérzi az úton fekvõ csikket is, Ez nem csak a kormánytól függ.

Peter! Gyakrabban kellene írnod. Visongva röhögtem a nyócas csavar bejegyzésen. Még mindig fáj a hasam! :):):)

#7379
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Folyamatos haladásnál biztosan k. kényelmes az alsókormány, de mire kievickélek a városból aránylag sok a padka, szállj le, told át. Ilyenkor nincs vele gondotok?


Nincs.

Bõvebben : az én bringám egy picit far nehéz, ha teszek hátra csomagot, akkor meg dög nehéz. Viszont a bringából talpra kiállva, de láb között tartva a gépet a kormánynál fogva fel lehet emelni az elejét pár lépést megtéve utánahúzom a hátulját is aztán bele az ülésbe és a padka már a múltté...;)
...

#7380
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás
Folyamatos haladásnál biztosan k. kényelmes az alsókormány, de mire kievickélek a városból aránylag sok a padka, szállj le, told át. Ilyenkor nincs vele gondotok?