
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#7321
Posted 2010. September 30. - 21:39


#7322
Posted 2010. September 30. - 21:36

Ellenvélemény1:
ezen a nyáron több alkalommal mentünk be "alacsonyan szállva" 70-80km/h sebességgel világítás nélküli (500m-3km közötti hosszúságú) alagutakba, amit 40lux nélkül aligha mertünk volna megtenni. Láttunk és nem is rosszul.:D:D
ez egy speciális eset és teljesen igazad van mivel ha az autósok berohannak az alagútba a hirtelen fényviszony változás miatt szinte azt sem tudják, hogy hol vannak, ilyenkor természetesen nappal is világítok, a nyáron voltunk mi is alagútban és ráadásul volt benne világítás is(mondjuk ezt elõre nem tudtuk)automatikusan bekapcsoltuk a lámpákat bajunk nem lett belõle
#7323
Posted 2010. September 30. - 21:29


#7324
Posted 2010. September 30. - 21:16

#7325
Posted 2010. September 30. - 21:15

a Bushc Müllert (Lumotec IQ Cyo) szintén tízért, a hátsót meg 4ezer körül (BM. TopLight Flat plus). tehát úgy 25 körül össze lehet állítani egy jól mûködõ rendszert.
#7327
Posted 2010. September 30. - 20:59


80 luxot is írnak, ezt nem tudom, nem mértem, de hogy szuper a fénye, az tuti! Le a kalappal!
Agydinamót, hát úgy 25 és 60 ezer között bármi lehet.
#7328
Posted 2010. September 30. - 20:49

Igen, bocs elírtam...ja most látom csak h a PAVA-ra 25luxot írnak, cask te írtál 15öt, én meg elhittem:)

Nem sokkal drágább a 60 lux sem, de ha már így felcsigáztam az érdeklõdést... ez 40 lux de ennyiért?!Persze ha még egyszer veszek elsõ lámpát, csakis BM és 40 lux.
#7329
Posted 2010. September 30. - 20:40

Mennyiért lehet hozzájutni egy agydinamóhoz?
#7330
Posted 2010. September 30. - 20:34

gramm mániásoknak ez úgysem jön be

#7331
Posted 2010. September 30. - 20:09


Vagy mozgóképes avatar-nak ezt : YouTube - Piás manyus a biciklivel

#7332
Posted 2010. September 30. - 19:00

Nem mellékesen - saját tapasztalat - hogy még a kerékpárost hátulról megközelítõ jármû vezetõje is könnyebben észleli azt a bringást, aki elõtt az út fényesen - erõsen - meg van világítva.
Tökéletesen egyetértek.
Nekem sokáig probléma volt a "látni", mivel minden hajnalban a 63-as úton csapatok a munkahelyemre, és csak néhány hét van amikor már elegendõ a napfény, és nincs szükség a lámpákra reggel 5-kor. Saját tapasztalatom szerint 10 luxtól kezd el az ember látni is. Addig a mindenféle ledes csodalámpával minden kátyút megtaláltam. Nekem egy Basta 10 luxos van, de ezzel már 30-nál ki tudom kerülni koromsötétben is a kátyúkat. Hátul pedig egy BM állófénnyel. (Mindezek egyenes következménye az agydinamó, ami nem csak ezért jó, hanem viszi nappal a GPS-t, telefon töltést, és bármi USB-rõl üzemelni képes kütyüt.) Ez mellett elöl is hátul is van egy elemes ócsó ledes lámpa, biztos ami ziher.
Persze ha még egyszer veszek elsõ lámpát, csakis BM és 40 lux.

#7333
Posted 2010. September 30. - 18:51

A nappali világítás nagyon nem hülyeség. Ha erdõsös, árnyékosos helyen járok, fényes nappal is bekapcsolom a lámpát. Ha az autóst vakítja a nap, vagy a nagy fínyessígbû arnyékosabb részre keveredik, olyankor sokat jelent az a kis villódzó fény. Nálam jeleleg (is) válság van de elõre vettem a piacon 2db
ötledes lámpát 450 ft/ db áron beléjük 8db médincsájna elemet, 200-ért. Igaz hogy egy kilóval nehegebb a tüzes eleje, de k. jó fénye van!
Motyoo ! Jó az új avatárod. Nekem is váltani kéne, de nem tudom melyik lenne az igazi.


Meg van mégegy, itt a bringa nincs a képen, de sporttársak a srácok, az tuti:

#7335
Posted 2010. September 30. - 16:30

#7336
Posted 2010. September 30. - 15:51

1. rendõr véleménye egy esti kerékpározáskor: "Megállított, mert kíváncsiak voltak, hogy mi az a fényes dolog, ami keresztezte az 51-es utat."
2. Lakot területen kívül, éjjel, a szembejövõ autósok azonnal lekapcsolják a reflektort, amikor megjelenik a lámpa fénye, mert nem tudják - barátok véleménye szerint motorkerékpár - mi az a mi szembe jön
3. késõ esti tekerés, 2009-ben kátyús országúton. Én 30-as tempóval tekertem stabilan, mert láttam a kátyúkat, túratársak messze lemaradtak, mert õk nem.../nem 4000 Ft.-os Cateye lámpáikkal./

Nem mellékesen - saját tapasztalat - hogy még a kerékpárost hátulról megközelítõ jármû vezetõje is könnyebben észleli azt a bringást, aki elõtt az út fényesen - erõsen - meg van világítva.
#7337
Posted 2010. September 30. - 15:26

Ellenvélemény1:... mert az utat rendesen úgysem fogod látni akármilyen lámpát veszel. Szerintem a 4ezres lámpa tökéletesen megfelel.
ezen a nyáron több alkalommal mentünk be "alacsonyan szállva" 70-80km/h sebességgel világítás nélküli (500m-3km közötti hosszúságú) alagutakba, amit 40lux nélkül aligha mertünk volna megtenni. Láttunk és nem is rosszul.

Ellenvélemény2:
Bp. külvárosában - ott lakunk - többször elõfordult már h esti/szürkületi/esõs idõben való közlekedésnél jól ismert keresztutcákból - ahol jellemzõen az autók kidugják a biciklis elé az orrukat - 40 luxxal közlekedve nem kell lassítani, jobban észrevesznek, az hiszik motororral jövök

#7338
Posted 2010. September 30. - 14:27

Viszont érdekes, hogy rákaptam a nappali világításra (már hogy annak használatára), pedig akkor még nem is olvastam a cikket...
#7339
Posted 2010. September 30. - 14:17

Hüm-hüm. Érvek és ellenérvek...
(hallani 50 luxos fegyverlámpákról 10'000 alatti áron?!)
fegyverlámpa az jó arra amire kitalálták, vagyis szúrófényt ad és megvilágít egy 10cm átmérõjû kört persze távolság függvényében, amúgy teljes mértékben egyet értek veled annak ellenére, hogy nekem a leggagyibb kínai lámpám van jelenleg de elég jól világít, pocsék mûanyagból van és nem vízálló
#7340
Posted 2010. September 30. - 14:02

Az a véleményem, hogy minden lehetõséget meg kell ragadni annak érdekében, hogy a testi épségünket -a jelen esetben akár egy nappali fény használatával is- óvjuk, a láthatóságunkat növeljük. (láthatósági ruházat, prizmák, kiegészítõk stb alkalmazásával) Lompi röhög rajtam, mert sokszor úgy nézek ki a sötétben mint a CocaCola kamion...

Abban egyett értek veled, hogy külön kell venni a látni és látszani elveket. A prioritás a látszani! - és rögtön utána ott a látni igénye is.
Városi közlekedésre megfelelõ a Sigma Triled, jómagam is ez irányba hajlok. Ennek ellenére, ha van valakinek ennél jobb alternatívája, javaslata van azt továbbra is szívesen veszem.
(hallani 50 luxos fegyverlámpákról 10'000 alatti áron?!)
A dolog másik oldala az a bizonyos látni kérdése. Aki látta, tudja! Velencei tó by night!

Ezen a túrán Szélvész Tanár Úr nem vett részt, de neki is vannak tapasztalatai úgy 40 luxról!

