Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#6701
Írta 2010. november 02. - 18:18

#6702
Írta 2010. november 02. - 17:52

#6704
Írta 2010. november 02. - 16:51

A francba! Megint alakíthatom át az egészet!Piko, azt hiszem egy kicsit túlegyszerûsítetted ezt a full telós FWDMBB témát az elõzõ bringádnál
de komolyra fordítva a szót, sokat dolgozott rajta az ember, míg ilyen szar lett! Nekem az etalon ebben a témában a FLEVO! Egyszerû mint a faék.
#6705
Írta 2010. november 02. - 16:48




#6706
Írta 2010. november 02. - 16:36

#6707
Írta 2010. november 02. - 16:22

#6708
Írta 2010. november 02. - 15:32

a puding próbája az evés.
Ha kijössz Gödöllõre, visszamûtöm az ülést a Giro26-ra.
3O-3O31335
#6709
Írta 2010. november 02. - 15:25

Papa Bacchettája most éppen mûködõképes...
Már nem. Betéliesítettem. Azaz áttettem az ülést a lengõorrúra, mert az lesz a téli bringám. Ezen könnyen lerakom a két lábam, és az alacsonyabb pedál miatt nem fázik annyira a talpam. És már nagy, böhöm sárvédõk is vannak rajta. És különben se óvom annyira.
Hétfõn megint ezzel mentem a grupis cimborákkal egy 160km-es karikát, 29-es átlaggal. Csak lestek. 1,5-ös gumikkal, nagy sárvédõkkel, fütyörészve.
#6710
Írta 2010. november 02. - 15:17

Reku Papa itt vagy valahol? Amúgy meg erre a típusra gerjedek mostanában.

De ezt mondtam személyesen is. Nem akarom magamat ismételni, a puding próbája az evés.
#6711
Írta 2010. november 02. - 14:45

Mi a francért tipródok én ezen a lengõorrú dolgon, mikor van egy tisztességes, gyári, 2x26-os "highracer" rekum? Magam is gyakran felteszem ezt a kérdést. A válasz egyszerû: Mert néhány dologgal elégedetlen vagyok:
- Magas az ülés, nehéz letenni a lábam.
- Nagyon hátul van a súlypontom, erõs emelkedõn emelgeti az elejét.
- Szûk kanyarban az elsõ kerék bizony beleér néha a sarkamba.
- A vádlimat olykor összekeni a lánc.
Ezeket mind orvosolná egy, a fentihez hasonló jószág. Kérdés, hogy mi ennek az ára... Nem pénzügyi értelemben. Nos, az ár két részbõl adódik össze:
- többletsúly
- kormányzási furcsaság.
A többletsúllyal kiegyeznék. Úgy becsülöm, azonos technológia mellett egy MBBFWD kb. 1 kilóval nehezebb mint egy hátsókerekes. Cserébe nincs görgõ, csendesebb a jószág.
A kormányzás bizony nagyon más. Szó se róla, kevésbé problémás mint gondoltam. Python lakása elõtt felültem rá, és már vitt is volna bele a sövénybe, de jelentõs karmunkával sikerült ökörhugyozáshoz hasonlatos pályára kényszeríteni a jószágot. Könyörögtem egy kicsit Pythonnak hogy csak is elhagyatott utcákon tekerjünk, mert ezzel én a forgalomba nem merek menni. Az elsõ kilómétert valahogy túléltem. A másodiknál már nem volt halálfélelmem se, egyszerûen csak rettegtem, mi lesz az árván maradó családommal. Aztán valahogy, szoftverbõl átálltam. Egy órás bringázás után már simán kanyarogtam, indexeltem szabályosan, a kacskaringós dunaparti ösvényen könnyedén követtem a nyomvonalat. Két feladat van, ami még mindig feladja nekem a leckét, az emelkedõ és az elindulás. Ilyenkor még a görög táncházakban szokásos kanyargós pályára akar állni a bestia, de azért hallgat a szép szóra és izmos férfikarjaimparancsaira.
Röviden: Kell nekem ilyen.
Erre utaltam a hétvégén, szinte pont egy évvel ezelõtti bejegyzés!

#6712
Írta 2010. november 02. - 14:35

No ezt csak tréfálkozásilag szúrtam be, hiszen mind hárman tudjuk hogy a kormány szélességének semmi köze a könyököd fájdalmaihoz!... mert mindenhova beverted a könyököd! Motyoo már figyelmeztetett az év elején, hogy széles az a kormány!

Egyébbiránt a kormány szöge magassága és a vezetõtõl mért távolsága is változtatható, de ha ez nem lenne elég, akkor az ülést is elõrébb lehet még tolni. Bár nem tettük, de nem hinném, hogy ez lett volna a baj.
#6713
Írta 2010. november 02. - 14:25


#6714
Írta 2010. november 02. - 13:00




... mert mindenhova beverted a könyököd! Motyoo már figyelmeztetett az év elején, hogy széles az a kormány!

#6715
Írta 2010. november 02. - 11:38

Igazad van tényleg mi tértünk el a tervtõl és mindjárt az elején. Te miattad, mert vártunk 1 fél órát hátha mégis jössz.(kellemes beszélgetéssel telt az idõ) Na mind1 ezen már ne polemizáljunk.
A megmozdulás tényleg jó és hasznos volt. Csak a jobb könyököm érezte meg a dolgot 1 kicsit.

A 7 végére tényleg lehetne 1 össznépi banzájt összehozni, hátha van tömeges érdeklõdés. Természetesen az idõjárás függvényében.
#6716
Írta 2010. november 01. - 23:19

Hazafelé menet Mátyásföld környékén elkezdtem lassulni. Gondolkodtam rajta hogy mi történt, mert a 112km-es túra nem indokolná ezt. Aztán mikor elkezdett a bringa eleje össze-vissza szitálni rájöttem hogy lassú defektem van. Nagy kedvem már nem volt javítgatni, így még hazatekertem vele mert teljesen azért még nem engedett le. Fura volt viszont a kormányzás, mert a kanyaroknál erõvel kellett a kormányt fordítani, mert vissza szeretett volna egyenesbe állni. A sebességem is volt vagy 15km/h a vízszintes részeken. Úgy tûnik hogy a lapos 20'-as kerék jobban visszafogja a tempót mint a 26'-os.
#6717
Írta 2010. november 01. - 22:12

#6718
Írta 2010. november 01. - 21:56

Ne csigázz, elõ a részletekkel (akár mailben, ha nem akarod ide írni)!Az én sztorim a Bimotához kapcsolódik és Pierluigi Marconi diploma munkájához, aminek a címe "Tesi". de ez 1990-ben történt.
na de ez egy rekus fórum...
#6719
Írta 2010. november 01. - 21:30



na de ez egy rekus fórum...
#6720
Írta 2010. november 01. - 20:49

Függõcsapszeges kormányzás és kerékfelfüggesztés. Régóta izgatja a fantáziám, de bonyolult a gyártás és a méretezés.
A motorkerékpároknál a Bimota Tesi (2D, 3D), Wyrus és a Yamaha omega vázas túragépében alkalmaz(ták)zák.
anno én még a 80-as évek közepe-vége felé láttam az ELF kísérleti gépein. 87-ben vb 4. lett vele Ron Haslam. Aztán eladták a jogokat és csinálta boldog boldogtalan.
