Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#641
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Nekem most kb. 20 kiló a bringa. A benne levõ alkatrészek többé kevésbé abból a minõség/súlykategóriából kerültek bele mint ami a kb. 12kg súlyú montimban voltak egykor. Jó drága alkatrészekkel biztos tudnék az alkatrészeken csökkenteni egy kilót. Így lenne egy jó drága 19kilós bringám (adtam a szarnak egy pofont). Itt egyértelmûen a váz súlyán kellene faragni.

Beni-Beni, ezt gondold át újra! Akkor lenne logikus az érvelésed, ha csináltál volna egy másik montit azonos alkatrészekbõl és nehezebb lett volna X kilóval.
Egyszer ha az AM-nél jársz, emeld le a falról azt a karbon Velokraft vázat. És ha már úgy is ott vagy hasonlíts össze egy alap kereket valami minõségivel.
Természetesen a vázon is lehet spórolni, de az értekezés éppen arról szól, hogy érdemes-e?

Idõpontról pedig:
Motyoonak nem jó a 15. Nekem a 23. Én alapból egy szombati napot terveznék (pláne Motyooval, aki szeret ilyen utakra délben indulni) Tehát áprilisi 7 szombat?

#642
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 posts
Akkor ismét egy kis statisztika! Az eddigi jelentkezõk: Python, Motyoo, Reku Papa, Zéta, Lompi, Benjami és a házi gazdaTibimer valamint jó magam.
Eddig nyolcan vagyunk. Többiek?
Az idõpont majd kialakul.
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#643
benjami

benjami

    vendég

  • fórumtag
  • 133 posts

:)Amiben már többször is egyetértettünk, nem a vázon lehet a legtöbb súlyt spórolni!

Szerintem ez attól függ mi a kiindulási alapunk. Nekem most kb. 20 kiló a bringa. A benne levõ alkatrészek többé kevésbé abból a minõség/súlykategóriából kerültek bele mint ami a kb. 12kg súlyú montimban voltak egykor. Jó drága alkatrészekkel biztos tudnék az alkatrészeken csökkenteni egy kilót. Így lenne egy jó drága 19kilós bringám (adtam a szarnak egy pofont). Itt egyértelmûen a váz súlyán kellene faragni. A lényeg szerintem hogy ha egységnyi költséget belefektetünk a súlycsökkentésbe, azt a vázba vagy az alkatrészekbe fektetve lesz-e könnyebb a bicikli.

#644
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Bocsánat, hogy belekotyogok, de nekem a fogyókúra jutott eszembe errõl. :)

:) rátapintottál a lényegre! :)
:) Ez is fogyókúra csak az alkatrészek súlyából, bár egy kiadós szarás olcsóbb! :)
Van még ugyan itt egy kis iromány a vázmerevség és vázanyag kérdésben is, na arra is érdemes pár percet fordítani! Lelövöm a poént. Amiben már többször is egyetértettünk, nem a vázon lehet a legtöbb súlyt spórolni!

#645
dirobi

dirobi

    vendég

  • fórumtag
  • 139 posts
Bocsánat, hogy belekotyogok, de nekem a fogyókúra jutott eszembe errõl. :)

Szóval Yasec...
Az elõzõ bejegyzésemet is nála találtam és most egy újabb link a súlycsökkentésrõl, szerintem tanulságos!



#646
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Szörfölök a neten. (Ahelyett, hogy Anetten tenném ugyan ezt :) ok. szar vicc volt)
Nos nem elõször tévedtem rá Yasec oldalára, de most ismét...
Ennek oka az alább látható Úriember, aki - ki gondolta volna - vázépítéssel foglalkozik és ha valakinek rekura van szüksége, azt Lompihoz küldi. Ja és Yasec-nél (is) tanulta a szakmát. Én meg a hétvégi bringaexpón futottam össze vele...
Szóval Yasec...
Az elõzõ bejegyzésemet is nála találtam és most egy újabb link a súlycsökkentésrõl, szerintem tanulságos!
Feltöltött kép

#647
wariator

wariator

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 284 posts

...helyes útra:-)?
Az új bringa trekking 28-as kerekekkel, 3x9-es Deore váltóval, szintén Deore fékekkel, az eddigi Cruiseremhez, és a korábbi alsó kategóriás montikhoz képest, amiket koptattam ég és föld! Gyors, csendes, megy mint kés a vajban!

nekem is volt egyszer egy trekkingem és nagyon jó kis váz volt,ezért tárolgattam,
amikor bekaptam a vírust:)szétvágtam
:Dúgy, hogy az agyam mielõtt kiadta volna az utasítást a korong már átment rajta..:):):)
toljad neki!!!

#648
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

;1153894']Március 18. után Zuglóban ki tudsz próbálni egyet Levi lapja , feltéve ha 190cm körül vagy.

Már csak nekem nincs saját honlapom? :( Hova züllöttem?

KERÉK
Találtam egy kis értekezést (pár oldal) és most itt és most egy részét közkincsé teszem. Szépen összefoglalja a lényeget:

Sokan kérdezgetnek, hogy létezik-e ideális kerékméret. Mint tudjuk, az idõfutamokban, illetve a triatlonosok a hagyományos 622 mm-es átmérõjû országúti keréknél valamivel kisebb kereket használnak, a Moulton gyár pedig gyerekbicikli méretet. A MTB-ken megint egy kisebb, de a kis országúti kerékkel nem egyezõ méret található. Mindegyiknek megvannak a maga elõnyei és hátrányai. A kisebb kerék könnyebb és azonos küllõszám mellett erõsebb is, de nagyobb a gördülési ellenállása, és gyengébb a fékteljesítménye. Azt, hogy a legtöbb kerékpáron mégis 622, vagy 630 mm-es abroncs van, annak okát leginkább az alacsony termetû hölgyek értik.
Általánosságban elmondható, hogy a nagyobb kerekek kényelmesebbek az átlagos útminõség mellett, és biztosabban lehet velük kanyarodni, mivel a futófelület nagyobb területen érintkezik a talajjal. Ugyanennek köszönhetõ, hogy a fékteljesítményük is jobb, mint a kis kerekeké. Per pillanat még ott tartunk, hogy a magas oldalfalú felnikrõl se lehet egyértelmûen bebizonyítani, hogy gyorsabbak, mint a régi, könnyû, kockaprofilú típusok. Az emberek sajnos ritkán gondolkoznak ésszerûen. Ha egy mód van rá, ne találjuk fel minden évben a kerékpárt! Ami már egyszer nem vált be, azt ne tegyük újra és újra divattá!

Jobst Brandt (jbrandt@hpl.hp.com)


Annyit fûznék hozzá, hogy a rekuknál a kerék méretét a hajtómû és ülés elhelyezése is befolyásolja.
Egy Pythonnál vagy egy lengõorrúnál az "átlépési" távolság miatt befolyásolja az ülés magasságát vagy az ülés magassága a kerék méretét? Egy SWB esetén meg a kerék fölé kell ülni, így a láncvezetés, a hajtómû magassága, az ülõlap magassága és a kerék mérete van egymásra hatással.

Eltérõ méretû kerekek esetén (és a leggyengébb láncszem elvét követve) a két kerék (és eltúlozva az állítást) negatív tulajdonságai érvényesülnek. Tehát egy 20x28 esetén a kis kerék nagyobb ellenállása és rosszabb fékteljesítménye, kedvezõtlen kanyarodási tulajdonságai ötvözõdnek a nagyobb kerék gyengeségével és nagyobb súlyával.
Tehát hiába lenne komfortos a 28-as, ha elöl meg 20-as van és hiába lehet egy 20-as kereket merevre fûzni, ha hátul meg 28-as van stb...

... és akkor még a csak a felni méretérõl beszéltünk!

#649
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 posts

Sziasztok!

Megvettem pár hete a donor bringát a rekuhoz, de annyira tetszik, hogy kicsit elbizonytalanodtam. A terv 28-as merevvázas lengõorrú. Ki lehetne egy ilyet próbálni mostanában Esztergom 50km-es körzetében, hogy visszatérítsen a helyes útra:-)?


Március 18. után Zuglóban ki tudsz próbálni egyet Levi lapja , feltéve ha 190cm körül vagy.
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#650
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Arra gondoltam, hogy a 67 fokot megnövelem 71-re (ami Dennis szerint jó), a tengelytávot viszont 95-rõl csak 105 cm-re, mert így a csukló közepe pont azonos távolságra lenne a tengelyektõl. A csukló félúton lenne a kerekek között, elvileg egy íven fordulnának (szerintem... legalábbis 90 fokos csuklóval biztosan, 71-el sajna nem igazán tudom elképzelni). Vagy a törzscsuklósok kerekei mindig egy íven fordulnak, függetlenül a tengelyek-csukló közötti távolságoktól? Nem stabilabb úgy, ha azonosak ezek a távolságok?


Ilyet még egyikünk sem épített, úgyhogy csak tippelgetünk. Szerintem teljesen lényegtelen hogy egy nyomon kanyarodik-e vagy sem. A vezethetõség a lényeg.

Mit jelent a vezethetõség?
- Arra megy, amerre én akarom.
- Egy kézzel is biztonságosan kormányozható (indexelés miatt).
- Fékezésnél nem akar irányt változtatni.
- Semmilyen sebességnél nem oszcillál.
- Kanyarodási sugár nem túl nagy.

Az összes szöget, távolságot ezeknek kell alárendelni.

Új utakon jársz, nincsenek tabuk, nincsenek útjelzõk. Semmi mással ne foglalkozz, csak a vezethetõséggel!
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#651
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Szívesen látok mindenkit és néhány hónapig még meglesz a bicaj.
Arra gondoltam, hogy a 67 fokot megnövelem 71-re (ami Dennis szerint jó), a tengelytávot viszont 95-rõl csak 105 cm-re, mert így a csukló közepe pont azonos távolságra lenne a tengelyektõl. A csukló félúton lenne a kerekek között, elvileg egy íven fordulnának (szerintem... legalábbis 90 fokos csuklóval biztosan, 71-el sajna nem igazán tudom elképzelni). Vagy a törzscsuklósok kerekei mindig egy íven fordulnak, függetlenül a tengelyek-csukló közötti távolságoktól? Nem stabilabb úgy, ha azonosak ezek a távolságok?


Erre vonatkozólag vannak számítások és modellezések, tapasztalatok itt, de te új utakon jársz. Amennyiben nekem kellene döntenem, akkor mindenképpen egy mûködõ és bevált gép paramétereibõl indulnék ki és csak ez után változtatnék rajta -ha szükséges!
Visszatérve az eredeti kérdésedre. Nem tudom, csak sejtem választ. A Python esetében hosszú kísérletezés és számítás adta meg a 63 körüli ideális elékelést és az ülés alatti (terhelési középpont) homlokcsövet. Ez az egyensúlyi állapot miatt szükséges. Amíg terheled a homlokcsõnél, addig a kerekek is irányba állnak. Ez a videón is jól látszik. Amennyiben nem ülsz rajta, csapkod össze-vissza. A 90 foknál is valami ilyesmi lesz, talán... Nem biztos, hogy ez nálad mûködne azt gondolom, hogy elveszítené a stabilitását, folyamatosan vezetni kellene -mint a cirkuszi bicikli, ami ugyan olyan könnyen megy hátra mint elõre.
A homlokcsõ (bár ez a kifejezés itt értelmetlen) elhelyezésére meg itt egy fotó:
Feltöltött kép
Szerintem nálad a hátsó rész lesz a rövidebb, mert az a "kormányzott" rész.
De mivel te új utakon jársz, ezért csak tippelni tudok! Nekem egy másik rendszerrel kapcsolatban van tapasztalatom.


A

#652
Normogo

Normogo

    vendég

  • fórumtag
  • 35 posts
Sziasztok!

Megvettem pár hete a donor bringát a rekuhoz, de annyira tetszik, hogy kicsit elbizonytalanodtam. A terv 28-as merevvázas lengõorrú. Ki lehetne egy ilyet próbálni mostanában Esztergom 50km-es körzetében, hogy visszatérítsen a helyes útra:-)?
Terveztek erre felé túrát a Duna parton (Párkányban még mindig jó a sör)?

Az új bringa trekking 28-as kerekekkel, 3x9-es Deore váltóval, szintén Deore fékekkel, az eddigi Cruiseremhez, és a korábbi alsó kategóriás montikhoz képest, amiket koptattam ég és föld! Gyors, csendes, megy mint kés a vajban!

#653
Tibimer

Tibimer

    vendég

  • fórumtag
  • 20 posts
Szívesen látok mindenkit és néhány hónapig még meglesz a bicaj. Csak egy új hátsó részt szeretnék csinálni hozzá, de a régit is meghagyom, úgyhogy ezt az állapotát, amit a videon láttok, biztosan ki lehet próbálni. Meg persze az újat is, bízom benne, hogy azzal stabilabb lesz.

Arra gondoltam, hogy a 67 fokot megnövelem 71-re (ami Dennis szerint jó), a tengelytávot viszont 95-rõl csak 105 cm-re, mert így a csukló közepe pont azonos távolságra lenne a tengelyektõl. A csukló félúton lenne a kerekek között, elvileg egy íven fordulnának (szerintem... legalábbis 90 fokos csuklóval biztosan, 71-el sajna nem igazán tudom elképzelni). Vagy a törzscsuklósok kerekei mindig egy íven fordulnak, függetlenül a tengelyek-csukló közötti távolságoktól? Nem stabilabb úgy, ha azonosak ezek a távolságok?

#654
benjami

benjami

    vendég

  • fórumtag
  • 133 posts

Úgy tûnik hárman lennénk....
Azt gondolom -mivel nem sok embernek keltette fel az érdeklõdését- hogy egy melegebb napon újra megpróbálhatnánk. Bevárjuk Motyoot, rábeszéljük Lompit. Isu meg Beni is potenciális résztvevõ! Mondjuk Április vége, Május eleje?
Viszont itt lenne az ideje egy igehirdetõ, szezonkezdõ hõsökteretalálkozó-nak.

Ha nem ütközik más programmal, akkor természetesen megyek én is.
Az áttételekhez meg annyit tennék hozzá, hogy hosszú meredek emelkedõn (fõleg csomaggal) én még váltottam volna a 30/32 áttételen túl is ha lett volna.

#655
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Tök mindegy! Egy jó dimbes-dombos kanyart, jó társaságban biztosan nem hagysz ki! Az hogy lesz-e még az a RWS és lehet-e próbálni, másodlagos! Ezért is fontos, hogy reagáljatok! Errõl szólna az egyeztetés. Könnyû egy dátumra rávágni, hogy igen vagy nem. A javaslat is jól jönne, mint Motyoonál. Az nem jó, de utána igen, na az meg nekem nem. stb. Aztán csak jutunk valahova!
Szerintem toljuk a át a következõ hónap(ok)ra.

... és szombaton az AM szezonkezdõ túrája lesz

#656
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 posts

Úgy tûnik hárman lennénk....
Azt gondolom -mivel nem sok embernek keltette fel az érdeklõdését- hogy egy melegebb napon újra megpróbálhatnánk. Bevárjuk Motyoot, rábeszéljük Lompit. Isu meg Beni is potenciális résztvevõ! Mondjuk Április vége, Május eleje?

Viszont itt lenne az ideje egy igehirdetõ, szezonkezdõ hõsökteretalálkozó-nak.


Eddig azért nem rezonáltam mert nem volt konkretizálva az idõpontja a kiruccanásnak. Igaz most sincsen, de érdekel a dolog. Ha meglesz a túra idõpontja akkor megmondom, hogy megyek-e. Így nem tudok nyilatkozni.

De vajon van-e fogadókészség irányunkba Cereden?
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#657
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
meg különben is ojan átétel kell ami a tulaj igényeinek jó lehet számolgatni de felesleges ha nemjo a papir forma ugyis cserelesz a vége:)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#658
Zéta

Zéta

    vendég

  • fórumtag
  • 140 posts
Nincs ezen mit vitatkozni, a gyakorlati tapasztalataim pont Téged igazolnak. A Chili nem kifejezetten hegymászó bringának készült, de én szeretném ha az emelkedõkön sem lenne problémám vele, ezért fogom kiegészíteni még egy lánckerékkel, mert ez sokkal egyszerûbb, és olcsóbb megoldás pillanatnyilag, mint lecserélnem a másik két nagy lánckereket. Egyébként mindenkinek másra van szüksége. Nekem a másik rekumon(52-42-30; 11-32) hágómászásnál, 30 kg-os utánfutóval már szükségem volt a 30/32-es áttételre is, pedig az már 0,94-es áttétel. :)
"Az élet szép. Viszonylag." /Vavyan Fable/



#659
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Nekem az nem lesz jó - síelek. Viszont a következõ vasárnap (márc 25) jól hangzik.


Én Hatvanban csatlakoznék.


Nem tudom hogy álltok a Ceredi út szervezésével?


Úgy tûnik hárman lennénk....
Azt gondolom -mivel nem sok embernek keltette fel az érdeklõdését- hogy egy melegebb napon újra megpróbálhatnánk. Bevárjuk Motyoot, rábeszéljük Lompit. Isu meg Beni is potenciális résztvevõ! Mondjuk Április vége, Május eleje?

Viszont itt lenne az ideje egy igehirdetõ, szezonkezdõ hõsökteretalálkozó-nak.

#660
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

Csak emlékeztetõül írom Pythonnak, hogy a Chilin "elöl" 51/44 "hátul" 11/32 sor van.
Nekem ez már egy 10 %-os emelkedõn egyértelmûen kevés. Szóval súly ide-vagy oda, én valószínûleg benevezek egy harmadik hajtókari lánckerékre hegymászásokhoz. :)


Nem vitatkozni akarok, de a 44 az tényleg sok....azért irtam a 50/34-es hajtómûvet elõre, és 28 vagy 30-as végû sort hátra, mert a 44/32 az 1.375-ös áttételt ad ki, mig a 34/28 az 1.21-et, a 34/30 pedig 1.13-at, szóval igy szerintem értelmetlen egy 32/42/52-es vagy egy 28/38/48 v. 52-es felosztás... :)
Remélem nem inditok el nagy lavinát a témában :D