Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#621
Írta 2012. március 09. - 16:15

#622
Írta 2012. március 09. - 15:51

A szarabb minõségû aszfalt szintén az országútisok felé hajtja a vizet. Egy-egy döccenõ õket is kiüti a ritmusból, de én fekve jobban észreveszem. Ezért lesz a következõ bringám összruganyos, és ha 30 kilós lesz az sem fog érdekelni.
Nem! Miért? Mert csak!
Na jó... Azokon a 10 bar-os gumikon sem leányálom. Felütéses defektett is gyakrabban kapnak. Az össztelós meg valóban komfortos. Versenyzõ alkat ne gondolkodjon benne, túrázósnak nem lesz vele gondja.
#623
Írta 2012. március 09. - 15:46

#624
Írta 2012. március 09. - 14:46

#625
Írta 2012. március 09. - 14:35

#626
Írta 2012. március 09. - 14:11

LÁJKOLOM!Sajnos nem. (Bár Pupunak más a véleménye.) Ha feltételezzük, hogy lejtõn annyiszor gyorsabb a reku az outinál, mint ahányszor lassúbb felfelé, akkor az outi nyer.
"Lankásan hullámos" terepen (rövid emelkedõket közvetlenül lejtõ elõzi meg) nyerhet a reku, ha nagy lendületet tud venni ami az emelkedõ tetejéig kitart. Különben átlagsebességben veszít. Viszont egy rekus sokkal több idõt tud nyeregben tölteni, és kevesebbet kell pihennie. Túrán, összességében az állásidõt is beleszámítva nagyobb lesz az átlagsebessége.

Na azzal Gergõ is élvezte szivatni az Outisokat! (a képen már a saját 2x700-as gépe van. Ez még a balatoni sztorihoz kapcsolódik) Az FSA kerekekkel meg lehet robbantani!A Chilivel már másak a dimenziók, vele rendszeresen kielõzöm az edzésüket végzõ szekszárdi ifjú sportolókat is.
Ja és az Action Bents Jet Stream meg a Chili.
#627
Írta 2012. március 09. - 14:00

A tapasztalatom, (amit a Képes Gergõ barátommal gyûjtöttem , amíg nem volt rekuja) hogy egy jó edzésben lévõ és sport múlttal rendelkezõ outist nem lehet a dombokon egy magamfajta embernek rekuval utolérni. Sokszor lenyomtuk a Pusztazámor - Velence távot.
Az egyenesekben az Outis is kényelmesnek érezte a 28-32 közötti tempót, ebben nincs különbség.
Emelkedõkön csak odavetette: a lejtõn utolérsz! ...és általában így is volt, de én mindig fáradtabban értem a lejtõ aljára mint Õ, hiszen ahhoz, hogy a lejtõ alján együtt legyünk, nekem nyomnom kellett izomból a pedált, míg az Õ végsebessége (a merevv váz és légellenállás miatt is) korlátozva volt.
Érzésem szerint a számára kényelmes túratempó, belõlem sokkal több energiát vett ki! (ezért néha montival jött, ott pariban voltunk)
A másik példám az Angyalföld -Vác útvonal (itt nincs sok lejtõ és emelkedõ), ahova csak azért nem MTB-vel jött, mert már az outival is nyomnia kellett, hogy tartsa velem a tempót -pláne hazafelé! Arra lejt és a reku az enyhe lejtõt is megérzi!


A harmadik példámat nem fejtem ki, csak inkább jelzés értékkel. Tavaly nem kerékpározó cimborák invitálására becsatlakoztam egy Balaton körre. REKUVAL!
Unatkoztam!
A harmadik megjegyzésem, hogy tavaly amikor Gergõvel és Lompival a Balaton hegyvidéken tekertünk, az egyik emelkedõn megelõzött minket egy Outis. Sárga mez, karbon váz és csocsi-ragyi! No Gergõ meg beállt mögé! Simán felhúzatta magát a hegytetõre. Csávó izzad mint állat, hogy ez a rokkantbicajos nem szakadt le róla. Csak itt egy Xszeres Erópa és világbajnok kiöregedett triatlonistáról beszélünk!
Tehát azon az 5-8 kilométeren az outis meg rekus egálban voltak. De nem mindegy ki tapossa a pedált!
#628
Írta 2012. március 09. - 13:56

Sajnos nem. (Bár Pupunak más a véleménye.) Ha feltételezzük, hogy lejtõn annyiszor gyorsabb a reku az outinál, mint ahányszor lassúbb felfelé, akkor az outi nyer.
"Lankásan hullámos" terepen (rövid emelkedõket közvetlenül lejtõ elõzi meg) nyerhet a reku, ha nagy lendületet tud venni ami az emelkedõ tetejéig kitart. Különben átlagsebességben veszít. Viszont egy rekus sokkal több idõt tud nyeregben tölteni, és kevesebbet kell pihennie. Túrán, összességében az állásidõt is beleszámítva nagyobb lesz az átlagsebessége.
Igen. Ezzel maradéktalanul egyet értek. Túrán átlagosan gyorsabbak vagyunk rekuval, a hullámos terep a legkedvezõbb számunkra, és a hágón valószínûleg alulmaradunk. Sokkal több idõt tudunk "nyeregben " tölteni. Én képes vagyok 100 km-eket tekerni pihenõ nélkül, és napokon át. Régen míg outiztam óránként tartottam szünetet, és négy óra bringázás után már mást sem néztem csak az órát, hogy mikor állhatok meg újra. Másnap reggel pedig már nem is volt kedvem újra felülni a bringára. Soha többet outi. Legyenek gyorsabbak akár, én élvezni akarom az utat, nem vagyok mazochista, és a hágókat sem "gyûjtöm".

#629
Írta 2012. március 09. - 13:49

Egybehangzó rész megfigyelések. Reku Papáék lejtõs kísérlete is alátámasztja ezeket.
Mit mutat a tapasztalatotok egy mondjuk 40 km-es hegyvölgyes, dimbes-dombos (start=cél) körút során, ha nem várja be a hasonló edzettségû rekus és outis egymást sehol?
Vissza adja-e a hegy az emelkedõn elszenvedett hátrányt a lejtõs oldalon?
Csak a saját tapasztalataim írhatom. 2009-ben a Tátrában túráztam két outissal. Õk csomagok nélkül voltak, én Action Bents-el, (20/26 alsókormányos, hátsókerék hajtású) teljes harcidíszben, utánfutóval táskákkal, még vízbõl is 5 kg-nyit cipeltem, ahogy illik. Az egyik outis az emelkedõknél mindig messzire elhagyott, a lejtõknél, és a síkon utolértem. A másikuk állandóan mögöttem volt, és mindig várni kellett rá. Aztán Krakko elõtt letáboroztunk, és én is csomagok nélkül mentem a krakkói városnézésre másnap. Ezen az oda-vissza 120 km-es távon ami hullámos terepen volt, kilométerekkel hagytam el õket. Szóval edzettség kérdése is az egész. Szerintem ha õk is meglettek volna ugyanúgy pakolva, akkor a gyorsabb outissal simán lépést tudok tartani a hágokon is, a lassabbra pedig nem gyõztünk volna várni. A Chilivel már másak a dimenziók, vele rendszeresen kielõzöm az edzésüket végzõ szekszárdi ifjú sportolókat is.

#630
Írta 2012. március 09. - 13:42

Sajnos nem. (Bár Pupunak más a véleménye.) Ha feltételezzük, hogy lejtõn annyiszor gyorsabb a reku az outinál, mint ahányszor lassúbb felfelé, akkor az outi nyer.Egybehangzó rész megfigyelések. Reku Papáék lejtõs kísérlete is alátámasztja ezeket.
Mit mutat a tapasztalatotok egy mondjuk 40 km-es hegyvölgyes, dimbes-dombos (start=cél) körút során, ha nem várja be a hasonló edzettségû rekus és outis egymást sehol?
Vissza adja-e a hegy az emelkedõn elszenvedett hátrányt a lejtõs oldalon?
"Lankásan hullámos" terepen (rövid emelkedõket közvetlenül lejtõ elõzi meg) nyerhet a reku, ha nagy lendületet tud venni ami az emelkedõ tetejéig kitart. Különben átlagsebességben veszít. Viszont egy rekus sokkal több idõt tud nyeregben tölteni, és kevesebbet kell pihennie. Túrán, összességében az állásidõt is beleszámítva nagyobb lesz az átlagsebessége.
#631
Írta 2012. március 09. - 12:16

Mit mutat a tapasztalatotok egy mondjuk 40 km-es hegyvölgyes, dimbes-dombos (start=cél) körút során, ha nem várja be a hasonló edzettségû rekus és outis egymást sehol?
Vissza adja-e a hegy az emelkedõn elszenvedett hátrányt a lejtõs oldalon?
#632
Írta 2012. március 09. - 11:46

Nem lehet. Az.Ellenben az emelkedõn nem tudsz beleállni a pedálba és lassabb lehet.

#633
Írta 2012. március 09. - 11:20

Egy könnyû outi kilométerekre marad le a lejtõkön a háziépítésû, agyváltós rekutól
Csak látnám már azokat a lejtõket!

#634
Írta 2012. március 09. - 10:51


Ellenben az emelkedõn nem tudsz beleállni a pedálba és lassabb lehet.
#635
Írta 2012. március 09. - 10:37

Egy könnyû outi kilométerekre marad le a lejtõkön a háziépítésû, agyváltós rekutól...Ennél már csak az nagyobb hiba, ha egy montit váz súlyát hasonlítod össze egy reku váz súlyával, ne adj' egy OUTI hegymászását egy agyváltós és házilag épített rekuéval...

#636
Írta 2012. március 09. - 10:28

Az alternatíva lehet még a március 31. szombat. Nekem mind kettõ jó!Jonak tunik az idopont, de nem szabad elfelejteni, hogy ez a hetvege mar a husveti hetvege. A nagytakaritas elol viszont meg lehetne lepni:)
Csak az ismétlés kedvéért: Alternatíva lehet még a március 31. szombat. Nekem mind kettõ jó!Idõpont attól függ, h mik a családi tervek Húsvétra. Ha nincs vidéki rokonlátogatás, akkor benne vagyok a szombati kanyarban!
Úgy látszik mindenki mást olvasott ki a leírtakból...csak az új országútin ültem - 8,5 kg. Ez egy álom! Fölfelé brutálisan lehet menni,
Ha ezeket összeadom, kb. 5,5 kiló fölösleget tudok max összeszámolni, ez még mindig legalább 2 kilóval odébb van datsos kerójától.
Én a következõ tanulságokat vontam le:
1, 108 kg. vagyok, tehát ha leadok tíz kilót, spórolok egy misit. Elgondolkodtató!
2, Mindegy milyen hightech bringával megyek, egy RekuPapa súlyú filigrán ötvenes családapával nem veszem fel a versenyt! (bocs Papa, hogy megint téged hozlak példaként!

3, Egy versenyzõnek megéri a több százezres befektetés azért, hogy a végén nyerjen egy kerékpár hosszal. Egy túrázónak?
4, Többször is bebizonyosodott (pl.: tegnap este a városi forgalomban) hogy jó az agyváltó, jó az agydinamó, jó az összteló! Olyan forgalmi akadályokat, helyzeteket oldok meg könnyedén, amit egy könnyû merevvázassal nem tudnék. Pl. padka le-fel. A nagyobb gyorsulás viszont jól jönne. Egy hosszabb túrán -és nem elsõsorban a dimbes-dombosról beszélek- viszont elõny a nehezebb kerék. Ha egyszer felgyorsítottad, már nincs különbség! Sõt!
A könnyû bringa elõnyeit a magam mázsa feletti súlyával nem tudnám maradéktalanul kihasználni.
Számomra a Chili elõnyei elsõsorban a csomagolhatóságban rejlettek. Igen jobban gyorsult, igen könnyebben mászott. Ugyanakkor nem voltam a száz kilómmal sokkal gyorsabb, nagyobb tempónál már elpattogott (az Elephanttal stabilan gurulok akár nyolcvan feletti sebességnél is egy hosszú lejtõn), nem volt oly mértékben pakolható és terhelhetõ sem, mint ez. stb. Pro és kontra a végeredmény megint csak az, legyen több géped!
Az építés során figyelembe kell vennem a súlyomat és a csomagok súlyát is. Drasztikus súlycsökkentést csak százezres nagyságrendû Forintok invesztíciójával érhetnék el. Meg vannak a korlátaim.

És utolsó sorban: ne hasonlítsunk össze egy túrázásra épült gépet egy sportolásra építettel! Ennél már csak az nagyobb hiba, ha egy montit váz súlyát hasonlítod össze egy reku váz súlyával, ne adj' egy OUTI hegymászását egy agyváltós és házilag épített rekuéval...
Olvasd ek az anyagokról írt esszét, ha az acél tartós alakváltozást nem szenved, akkor bírja. Röviden ennyi!A hátsó villám meg vagy kibirja vagy nem, remélem az elõbbi.
#637
Írta 2012. március 09. - 07:57

Idõpont attól függ, h mik a családi tervek Húsvétra. Ha nincs vidéki rokonlátogatás, akkor benne vagyok a szombati kanyarban!
A könnyû bringákról: én idén (miután elolvadt a hó, mert addig montiztam) csak az új országútin ültem - 8,5 kg. Ez egy álom! Fölfelé brutálisan lehet menni, a János-hegyi út addiktívVízszintesen is nagyon frankó, rövid távon gyorsabb vagy pariban van a fekvõvel, lejtõn viszont sokkal parásabb a rekunál, na de ez már nem a súlya miatt van. Nekem is közel 20 kilós a recúgbensem, és arra jutottam, hogy a vázon legjobb esetben is csak fél kilót tudok spórolni. Dartsos 12,5 kilós gépét jó lenne megközelíteni, de a nehezebb alkatrészek révén tutira fölötte leszek. És hátulra nem merek outi villát berakni, ahogy õ tette... A spórolási lehetõségeket én most kb így látom:
- kerekeken (agyváltós monti vs orszûgúti) 2 kilót tudok faragni a mérések alapján
- ülésen szûk 1 kilót
- 4 centis rekusit helyett 1 réteg AC10 szintén majdnem fél kiló
- kormányon szintén szûk fél kiló, a mostani a "kormányvégek" miatt kõnehéz
- a mostani mérlegeslés sárvédõkkel, csomagtartóval, táskával van, ez valahol fél-1 kiló között mozoghat összesen
- országúti fékek alig könnyebbek
Hajtómû marad 26-36-48-as LX hollowtech, majd ha nagy leszek, talán kap hosszabb áttételt.
Na de mi van még? Ha ezeket összeadom, kb. 5,5 kiló fölösleget tudok max összeszámolni, ez még mindig legalább 2 kilóval odébb van datsos kerójától.
Annyival egésziteném ki, hogy rekusittel meg a decathlonos táskával nekemis 13.5 kiló, csak mivel az nem szükséges felszerelés, ezért nem számoltam. Meg nekem nincsenek sárvédõk, egyéb sallangok...de mint mondtam, én ezt sportolási céllal épitettem, régebben orságutiztam, és hiányzik a sebesség

Egyébként a kerék könnyitése a gyorsithatóságot javitja, de kisebb is a lendülete, az országúti fék meg tényleg nem könnyû, nekem is 300g környékén mozog, ami meg könnyû, azmeg baromi drága, ergo nem éri meg.
Egyébként meg ha megvagy elégedve a rekud segességével, akkor no problem, de 12 kg alá vinni egy lengõorrút acélból nemkönnyû.
A hátsó villám meg vagy kibirja vagy nem, remélem az elõbbi.

#638
Írta 2012. március 08. - 23:35

A könnyû bringákról: én idén (miután elolvadt a hó, mert addig montiztam) csak az új országútin ültem - 8,5 kg. Ez egy álom! Fölfelé brutálisan lehet menni, a János-hegyi út addiktív

- kerekeken (agyváltós monti vs orszûgúti) 2 kilót tudok faragni a mérések alapján
- ülésen szûk 1 kilót
- 4 centis rekusit helyett 1 réteg AC10 szintén majdnem fél kiló
- kormányon szintén szûk fél kiló, a mostani a "kormányvégek" miatt kõnehéz
- a mostani mérlegeslés sárvédõkkel, csomagtartóval, táskával van, ez valahol fél-1 kiló között mozoghat összesen
- országúti fékek alig könnyebbek
Hajtómû marad 26-36-48-as LX hollowtech, majd ha nagy leszek, talán kap hosszabb áttételt.
Na de mi van még? Ha ezeket összeadom, kb. 5,5 kiló fölösleget tudok max összeszámolni, ez még mindig legalább 2 kilóval odébb van datsos kerójától.
#639
Írta 2012. március 08. - 23:06

Beni-Beni, ezt gondold át újra! Akkor lenne logikus az érvelésed, ha csináltál volna egy másik montit azonos alkatrészekbõl és nehezebb lett volna X kilóval.
Egyszer ha az AM-nél jársz, emeld le a falról azt a karbon Velokraft vázat. És ha már úgy is ott vagy hasonlíts össze egy alap kereket valami minõségivel.
Természetesen a vázon is lehet spórolni, de az értekezés éppen arról szól, hogy érdemes-e?
Idõpontról pedig:
Motyoonak nem jó a 15. Nekem a 23. Én alapból egy szombati napot terveznék (pláne Motyooval, aki szeret ilyen utakra délben indulni) Tehát áprilisi 7 szombat?
Jonak tunik az idopont, de nem szabad elfelejteni, hogy ez a hetvege mar a husveti hetvege. A nagytakaritas elol viszont meg lehetne lepni:)
#640
Írta 2012. március 08. - 20:30
