Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#621
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Tervezõ palánták, számítógép guruk! Itt egy a kerékpár stabilitásával foglalkozó program.

#622
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

A szarabb minõségû aszfalt szintén az országútisok felé hajtja a vizet. Egy-egy döccenõ õket is kiüti a ritmusból, de én fekve jobban észreveszem. Ezért lesz a következõ bringám összruganyos, és ha 30 kilós lesz az sem fog érdekelni.


Nem! Miért? Mert csak!

Na jó... Azokon a 10 bar-os gumikon sem leányálom. Felütéses defektett is gyakrabban kapnak. Az össztelós meg valóban komfortos. Versenyzõ alkat ne gondolkodjon benne, túrázósnak nem lesz vele gondja.

#623
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás
A szarabb minõségû aszfalt szintén az országútisok felé hajtja a vizet. Egy-egy döccenõ õket is kiüti a ritmusból, de én fekve jobban észreveszem. Ezért lesz a következõ bringám összruganyos, és ha 30 kilós lesz az sem fog érdekelni.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#624
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Ez a hipertérugrás elõtti állapot! :)

#625
Cofe

Cofe

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás
Mintha Gergõ kerekei és/vagy küllõi kicsit hajlottak lennének. A sebességtõl? :)

#626
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Sajnos nem. (Bár Pupunak más a véleménye.) Ha feltételezzük, hogy lejtõn annyiszor gyorsabb a reku az outinál, mint ahányszor lassúbb felfelé, akkor az outi nyer.
"Lankásan hullámos" terepen (rövid emelkedõket közvetlenül lejtõ elõzi meg) nyerhet a reku, ha nagy lendületet tud venni ami az emelkedõ tetejéig kitart. Különben átlagsebességben veszít. Viszont egy rekus sokkal több idõt tud nyeregben tölteni, és kevesebbet kell pihennie. Túrán, összességében az állásidõt is beleszámítva nagyobb lesz az átlagsebessége.

LÁJKOLOM! :)

A Chilivel már másak a dimenziók, vele rendszeresen kielõzöm az edzésüket végzõ szekszárdi ifjú sportolókat is. :)

Na azzal Gergõ is élvezte szivatni az Outisokat! (a képen már a saját 2x700-as gépe van. Ez még a balatoni sztorihoz kapcsolódik) Az FSA kerekekkel meg lehet robbantani!

Ja és az Action Bents Jet Stream meg a Chili.

#627
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Deffiniálni kellene! Sok olyan paraméter van, amit szükséges meghatározni. Milyen meredekségû és hosszú az az emelkedõ? Milyen hosszú az a lejtõ? (itt a meredekség már másodlagos - picit lejtsen, de jó hosszan!) és ki tapossa a pedált?

A tapasztalatom, (amit a Képes Gergõ barátommal gyûjtöttem , amíg nem volt rekuja) hogy egy jó edzésben lévõ és sport múlttal rendelkezõ outist nem lehet a dombokon egy magamfajta embernek rekuval utolérni. Sokszor lenyomtuk a Pusztazámor - Velence távot.
Az egyenesekben az Outis is kényelmesnek érezte a 28-32 közötti tempót, ebben nincs különbség.
Emelkedõkön csak odavetette: a lejtõn utolérsz! ...és általában így is volt, de én mindig fáradtabban értem a lejtõ aljára mint Õ, hiszen ahhoz, hogy a lejtõ alján együtt legyünk, nekem nyomnom kellett izomból a pedált, míg az Õ végsebessége (a merevv váz és légellenállás miatt is) korlátozva volt.

Érzésem szerint a számára kényelmes túratempó, belõlem sokkal több energiát vett ki! (ezért néha montival jött, ott pariban voltunk)

A másik példám az Angyalföld -Vác útvonal (itt nincs sok lejtõ és emelkedõ), ahova csak azért nem MTB-vel jött, mert már az outival is nyomnia kellett, hogy tartsa velem a tempót -pláne hazafelé! Arra lejt és a reku az enyhe lejtõt is megérzi! :) meg az emelkedõt is :(

A harmadik példámat nem fejtem ki, csak inkább jelzés értékkel. Tavaly nem kerékpározó cimborák invitálására becsatlakoztam egy Balaton körre. REKUVAL!
Unatkoztam!

A harmadik megjegyzésem, hogy tavaly amikor Gergõvel és Lompival a Balaton hegyvidéken tekertünk, az egyik emelkedõn megelõzött minket egy Outis. Sárga mez, karbon váz és csocsi-ragyi! No Gergõ meg beállt mögé! Simán felhúzatta magát a hegytetõre. Csávó izzad mint állat, hogy ez a rokkantbicajos nem szakadt le róla. Csak itt egy Xszeres Erópa és világbajnok kiöregedett triatlonistáról beszélünk!
Tehát azon az 5-8 kilométeren az outis meg rekus egálban voltak. De nem mindegy ki tapossa a pedált!

#628
Zéta

Zéta

    vendég

  • fórumtag
  • 140 hozzászólás

Sajnos nem. (Bár Pupunak más a véleménye.) Ha feltételezzük, hogy lejtõn annyiszor gyorsabb a reku az outinál, mint ahányszor lassúbb felfelé, akkor az outi nyer.
"Lankásan hullámos" terepen (rövid emelkedõket közvetlenül lejtõ elõzi meg) nyerhet a reku, ha nagy lendületet tud venni ami az emelkedõ tetejéig kitart. Különben átlagsebességben veszít. Viszont egy rekus sokkal több idõt tud nyeregben tölteni, és kevesebbet kell pihennie. Túrán, összességében az állásidõt is beleszámítva nagyobb lesz az átlagsebessége.


Igen. Ezzel maradéktalanul egyet értek. Túrán átlagosan gyorsabbak vagyunk rekuval, a hullámos terep a legkedvezõbb számunkra, és a hágón valószínûleg alulmaradunk. Sokkal több idõt tudunk "nyeregben " tölteni. Én képes vagyok 100 km-eket tekerni pihenõ nélkül, és napokon át. Régen míg outiztam óránként tartottam szünetet, és négy óra bringázás után már mást sem néztem csak az órát, hogy mikor állhatok meg újra. Másnap reggel pedig már nem is volt kedvem újra felülni a bringára. Soha többet outi. Legyenek gyorsabbak akár, én élvezni akarom az utat, nem vagyok mazochista, és a hágókat sem "gyûjtöm". :)
"Az élet szép. Viszonylag." /Vavyan Fable/



#629
Zéta

Zéta

    vendég

  • fórumtag
  • 140 hozzászólás

Egybehangzó rész megfigyelések. Reku Papáék lejtõs kísérlete is alátámasztja ezeket.

Mit mutat a tapasztalatotok egy mondjuk 40 km-es hegyvölgyes, dimbes-dombos (start=cél) körút során, ha nem várja be a hasonló edzettségû rekus és outis egymást sehol?

Vissza adja-e a hegy az emelkedõn elszenvedett hátrányt a lejtõs oldalon?


Csak a saját tapasztalataim írhatom. 2009-ben a Tátrában túráztam két outissal. Õk csomagok nélkül voltak, én Action Bents-el, (20/26 alsókormányos, hátsókerék hajtású) teljes harcidíszben, utánfutóval táskákkal, még vízbõl is 5 kg-nyit cipeltem, ahogy illik. Az egyik outis az emelkedõknél mindig messzire elhagyott, a lejtõknél, és a síkon utolértem. A másikuk állandóan mögöttem volt, és mindig várni kellett rá. Aztán Krakko elõtt letáboroztunk, és én is csomagok nélkül mentem a krakkói városnézésre másnap. Ezen az oda-vissza 120 km-es távon ami hullámos terepen volt, kilométerekkel hagytam el õket. Szóval edzettség kérdése is az egész. Szerintem ha õk is meglettek volna ugyanúgy pakolva, akkor a gyorsabb outissal simán lépést tudok tartani a hágokon is, a lassabbra pedig nem gyõztünk volna várni. A Chilivel már másak a dimenziók, vele rendszeresen kielõzöm az edzésüket végzõ szekszárdi ifjú sportolókat is. :)
"Az élet szép. Viszonylag." /Vavyan Fable/



#630
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Egybehangzó rész megfigyelések. Reku Papáék lejtõs kísérlete is alátámasztja ezeket.

Mit mutat a tapasztalatotok egy mondjuk 40 km-es hegyvölgyes, dimbes-dombos (start=cél) körút során, ha nem várja be a hasonló edzettségû rekus és outis egymást sehol?

Vissza adja-e a hegy az emelkedõn elszenvedett hátrányt a lejtõs oldalon?

Sajnos nem. (Bár Pupunak más a véleménye.) Ha feltételezzük, hogy lejtõn annyiszor gyorsabb a reku az outinál, mint ahányszor lassúbb felfelé, akkor az outi nyer.
"Lankásan hullámos" terepen (rövid emelkedõket közvetlenül lejtõ elõzi meg) nyerhet a reku, ha nagy lendületet tud venni ami az emelkedõ tetejéig kitart. Különben átlagsebességben veszít. Viszont egy rekus sokkal több idõt tud nyeregben tölteni, és kevesebbet kell pihennie. Túrán, összességében az állásidõt is beleszámítva nagyobb lesz az átlagsebessége.

#631
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás
Egybehangzó rész megfigyelések. Reku Papáék lejtõs kísérlete is alátámasztja ezeket.

Mit mutat a tapasztalatotok egy mondjuk 40 km-es hegyvölgyes, dimbes-dombos (start=cél) körút során, ha nem várja be a hasonló edzettségû rekus és outis egymást sehol?

Vissza adja-e a hegy az emelkedõn elszenvedett hátrányt a lejtõs oldalon?
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#632
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Ellenben az emelkedõn nem tudsz beleállni a pedálba és lassabb lehet.

Nem lehet. Az. :(

#633
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Egy könnyû outi kilométerekre marad le a lejtõkön a háziépítésû, agyváltós rekutól
:)


Csak látnám már azokat a lejtõket!
:)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#634
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Bizony a tapasztalat! :)
Ellenben az emelkedõn nem tudsz beleállni a pedálba és lassabb lehet.

#635
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

...Ennél már csak az nagyobb hiba, ha egy montit váz súlyát hasonlítod össze egy reku váz súlyával, ne adj' egy OUTI hegymászását egy agyváltós és házilag épített rekuéval...

Egy könnyû outi kilométerekre marad le a lejtõkön a háziépítésû, agyváltós rekutól
:)

#636
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Jonak tunik az idopont, de nem szabad elfelejteni, hogy ez a hetvege mar a husveti hetvege. A nagytakaritas elol viszont meg lehetne lepni:)

Az alternatíva lehet még a március 31. szombat. Nekem mind kettõ jó!

Idõpont attól függ, h mik a családi tervek Húsvétra. Ha nincs vidéki rokonlátogatás, akkor benne vagyok a szombati kanyarban!

Csak az ismétlés kedvéért: Alternatíva lehet még a március 31. szombat. Nekem mind kettõ jó!

csak az új országútin ültem - 8,5 kg. Ez egy álom! Fölfelé brutálisan lehet menni,
Ha ezeket összeadom, kb. 5,5 kiló fölösleget tudok max összeszámolni, ez még mindig legalább 2 kilóval odébb van datsos kerójától.

Úgy látszik mindenki mást olvasott ki a leírtakból...
Én a következõ tanulságokat vontam le:
1, 108 kg. vagyok, tehát ha leadok tíz kilót, spórolok egy misit. Elgondolkodtató!
2, Mindegy milyen hightech bringával megyek, egy RekuPapa súlyú filigrán ötvenes családapával nem veszem fel a versenyt! (bocs Papa, hogy megint téged hozlak példaként! :)) Ha feldobnánk a Bachettára a sátrat meg a hálózsákot, esõruhát stb. és elindulnánk Pestrõl megkerülni a balatont, valószínûleg nem volna túl nagy az eltérés. Erre valószínûleg nem kerül sor. Én kedvelem a vadromantikát, Papa meg a kényelmes ágyat. Ez így normális! Ezekhez az igényekhez alakítottuk, kerestük a gépeket is.
3, Egy versenyzõnek megéri a több százezres befektetés azért, hogy a végén nyerjen egy kerékpár hosszal. Egy túrázónak?
4, Többször is bebizonyosodott (pl.: tegnap este a városi forgalomban) hogy jó az agyváltó, jó az agydinamó, jó az összteló! Olyan forgalmi akadályokat, helyzeteket oldok meg könnyedén, amit egy könnyû merevvázassal nem tudnék. Pl. padka le-fel. A nagyobb gyorsulás viszont jól jönne. Egy hosszabb túrán -és nem elsõsorban a dimbes-dombosról beszélek- viszont elõny a nehezebb kerék. Ha egyszer felgyorsítottad, már nincs különbség! Sõt!
A könnyû bringa elõnyeit a magam mázsa feletti súlyával nem tudnám maradéktalanul kihasználni.

Számomra a Chili elõnyei elsõsorban a csomagolhatóságban rejlettek. Igen jobban gyorsult, igen könnyebben mászott. Ugyanakkor nem voltam a száz kilómmal sokkal gyorsabb, nagyobb tempónál már elpattogott (az Elephanttal stabilan gurulok akár nyolcvan feletti sebességnél is egy hosszú lejtõn), nem volt oly mértékben pakolható és terhelhetõ sem, mint ez. stb. Pro és kontra a végeredmény megint csak az, legyen több géped!
Az építés során figyelembe kell vennem a súlyomat és a csomagok súlyát is. Drasztikus súlycsökkentést csak százezres nagyságrendû Forintok invesztíciójával érhetnék el. Meg vannak a korlátaim. :(
És utolsó sorban: ne hasonlítsunk össze egy túrázásra épült gépet egy sportolásra építettel! Ennél már csak az nagyobb hiba, ha egy montit váz súlyát hasonlítod össze egy reku váz súlyával, ne adj' egy OUTI hegymászását egy agyváltós és házilag épített rekuéval...

A hátsó villám meg vagy kibirja vagy nem, remélem az elõbbi. :)

Olvasd ek az anyagokról írt esszét, ha az acél tartós alakváltozást nem szenved, akkor bírja. Röviden ennyi!

#637
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 hozzászólás

Idõpont attól függ, h mik a családi tervek Húsvétra. Ha nincs vidéki rokonlátogatás, akkor benne vagyok a szombati kanyarban!

A könnyû bringákról: én idén (miután elolvadt a hó, mert addig montiztam) csak az új országútin ültem - 8,5 kg. Ez egy álom! Fölfelé brutálisan lehet menni, a János-hegyi út addiktív :) Vízszintesen is nagyon frankó, rövid távon gyorsabb vagy pariban van a fekvõvel, lejtõn viszont sokkal parásabb a rekunál, na de ez már nem a súlya miatt van. Nekem is közel 20 kilós a recúgbensem, és arra jutottam, hogy a vázon legjobb esetben is csak fél kilót tudok spórolni. Dartsos 12,5 kilós gépét jó lenne megközelíteni, de a nehezebb alkatrészek révén tutira fölötte leszek. És hátulra nem merek outi villát berakni, ahogy õ tette... A spórolási lehetõségeket én most kb így látom:

- kerekeken (agyváltós monti vs orszûgúti) 2 kilót tudok faragni a mérések alapján
- ülésen szûk 1 kilót
- 4 centis rekusit helyett 1 réteg AC10 szintén majdnem fél kiló
- kormányon szintén szûk fél kiló, a mostani a "kormányvégek" miatt kõnehéz
- a mostani mérlegeslés sárvédõkkel, csomagtartóval, táskával van, ez valahol fél-1 kiló között mozoghat összesen
- országúti fékek alig könnyebbek
Hajtómû marad 26-36-48-as LX hollowtech, majd ha nagy leszek, talán kap hosszabb áttételt.
Na de mi van még? Ha ezeket összeadom, kb. 5,5 kiló fölösleget tudok max összeszámolni, ez még mindig legalább 2 kilóval odébb van datsos kerójától.



Annyival egésziteném ki, hogy rekusittel meg a decathlonos táskával nekemis 13.5 kiló, csak mivel az nem szükséges felszerelés, ezért nem számoltam. Meg nekem nincsenek sárvédõk, egyéb sallangok...de mint mondtam, én ezt sportolási céllal épitettem, régebben orságutiztam, és hiányzik a sebesség :) De országutin 100km eléggé meggyötri a hátsó fertájam, szóval ha rekuval is képes vagyok arra a tempóra, akkor inkább reku.
Egyébként a kerék könnyitése a gyorsithatóságot javitja, de kisebb is a lendülete, az országúti fék meg tényleg nem könnyû, nekem is 300g környékén mozog, ami meg könnyû, azmeg baromi drága, ergo nem éri meg.
Egyébként meg ha megvagy elégedve a rekud segességével, akkor no problem, de 12 kg alá vinni egy lengõorrút acélból nemkönnyû.
A hátsó villám meg vagy kibirja vagy nem, remélem az elõbbi. :)

#638
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás
Idõpont attól függ, h mik a családi tervek Húsvétra. Ha nincs vidéki rokonlátogatás, akkor benne vagyok a szombati kanyarban!

A könnyû bringákról: én idén (miután elolvadt a hó, mert addig montiztam) csak az új országútin ültem - 8,5 kg. Ez egy álom! Fölfelé brutálisan lehet menni, a János-hegyi út addiktív :) Vízszintesen is nagyon frankó, rövid távon gyorsabb vagy pariban van a fekvõvel, lejtõn viszont sokkal parásabb a rekunál, na de ez már nem a súlya miatt van. Nekem is közel 20 kilós a recúgbensem, és arra jutottam, hogy a vázon legjobb esetben is csak fél kilót tudok spórolni. Dartsos 12,5 kilós gépét jó lenne megközelíteni, de a nehezebb alkatrészek révén tutira fölötte leszek. És hátulra nem merek outi villát berakni, ahogy õ tette... A spórolási lehetõségeket én most kb így látom:

- kerekeken (agyváltós monti vs orszûgúti) 2 kilót tudok faragni a mérések alapján
- ülésen szûk 1 kilót
- 4 centis rekusit helyett 1 réteg AC10 szintén majdnem fél kiló
- kormányon szintén szûk fél kiló, a mostani a "kormányvégek" miatt kõnehéz
- a mostani mérlegeslés sárvédõkkel, csomagtartóval, táskával van, ez valahol fél-1 kiló között mozoghat összesen
- országúti fékek alig könnyebbek
Hajtómû marad 26-36-48-as LX hollowtech, majd ha nagy leszek, talán kap hosszabb áttételt.
Na de mi van még? Ha ezeket összeadom, kb. 5,5 kiló fölösleget tudok max összeszámolni, ez még mindig legalább 2 kilóval odébb van datsos kerójától.

#639
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Beni-Beni, ezt gondold át újra! Akkor lenne logikus az érvelésed, ha csináltál volna egy másik montit azonos alkatrészekbõl és nehezebb lett volna X kilóval.
Egyszer ha az AM-nél jársz, emeld le a falról azt a karbon Velokraft vázat. És ha már úgy is ott vagy hasonlíts össze egy alap kereket valami minõségivel.
Természetesen a vázon is lehet spórolni, de az értekezés éppen arról szól, hogy érdemes-e?

Idõpontról pedig:
Motyoonak nem jó a 15. Nekem a 23. Én alapból egy szombati napot terveznék (pláne Motyooval, aki szeret ilyen utakra délben indulni) Tehát áprilisi 7 szombat?


Jonak tunik az idopont, de nem szabad elfelejteni, hogy ez a hetvege mar a husveti hetvege. A nagytakaritas elol viszont meg lehetne lepni:)
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#640
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Április 7. (szombat) nekem jó.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám