Ebben igazad van és pont ezért vagy tévúton, a példa rosz. A tárcsafék egytengelyes rendszernek tekinthetõ, a trike elsõ kerekei viszont két különálló tengelyen vannak elhelyezve. A felvázolt rendszer a következõ képpen mûködik: az egyik fék fog, lassítja a kereket ezzel csökkenti a kerék fordulatszámát, tehát ívre kényszeríti a gépet, egyszerûbben elhúzza. Ez történik mind addig, amíg a másik fék el nem kezd fogni és ki nem egyenlíti ezeket az erõket.Az egyik fék felfexik. Onnantól visszahat a másikra, amíg az is fel nem fexik. Ez független attól, mennyire is kopott a fékbetéted, mindaddig, amíg az egyik teljesen el nem kopott. Gondolj az úszónyerges tárcsafékre, ott is ezen az alapn közelíti egymást a két fékbetét, az aktív betét felfekvését követi a passzív, az úszón elhelyezett fékbetét.
Ebbe belekeverni mindenféle elektronikus rendszert, ami másodpercenként több százszor nyit vagy zár egy szelepet, jó dolog, de a trikenál most nem ez lenne a cél.
Sziasztok !
Az autóknál is az elsõ fékeknek kell nagyobb teljesítményûnek lennie. Gondoljatok bele mért van a fékhatásmérés egyformán fogjon és ne húzzon el. A fogatható kocsik ennek ellentmondanak 3 pedál közös-jobb-bal oldali fékeket mûködteti ezzel kisebb fordulókört tudnak elérni. Ha a többiek tapasztalata azt mutatja jobb a külön fékezés, egyik elsõre kösd a hátsót. Így meglesz a hátsó féked is, és az eltérõ fékhatás. A tépõzáras kézifék koncepció nagyon tetszik elteszem.
Üdv Zé
Nem csak az autóknál... Gondolom, a hajtómû alá épített görgõ sem dísznek van. Extrém esetben, a hátsó kerék lassító hatása nulla. Ekkor éppen a levegõben van... Kisebb lassításoknál és nem határértéken, akár a teljes lassítás, akár 20%-át is produkálhatja.
Itt különbözõ rendszerek képesek fentartani az egyensúlyt a négy kerék között, de a régi szép idõkben egy szarul beállított fék úgy kapta ki a kormányt a kezedbõl, hogy öröm volt nézni!
A lova, ja
Nem szóltam sokáig, mert nem volt hozzáfûznivalóm. A legtöbb kérdést korrektül megválaszolták, a terveimrõl pedig nem kívánok beszélni, úgy járni, mint egynémely kezdõ fórumozó, feltûnési vágy bélyegét magamon viselni, és ezt akként visszahallani: õszinte beszéd.
Most véletlen arról van szó, amit véletlen vágok, ezért szólaltam meg véletlen.
Értem, értem


Ugy van!
-A mellsõ fék a fék, a hátsó az egyenesben tartó és rásegítõ segéd.
-Az egy tengelyen lévõ fékhatások nem térhetnek el egymástól, ha praktikusan kívánjuk használni.
-A fogathajtó, és egyéb sportjármûvek nem közúti jármûvek (+az MTZ-n is a közúti állás az összekapcsolt fék), tudom, mindenki sportsman, de azér' közúton a közúti viszonyoknak kell a gépnek megfelelni, nem a szlalompálya és Hungaroring kívánalmainak.
Szerintem nem egy dologról beszélünk...
Csekély trájkos ismereteim, azt mondatják velem, hogy hallgattassék meg a "szakértõi" és a témában tapasztaltabb oldal.
Tomiiiiiiiiii! Hol vagy???