Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#4421
Írta 2011. március 06. - 15:26

Érdekes és hasznos gondolatok jelentek itt meg néhány napja a túrák tervezésérõl. Jó lenne, ha folytatnátok, vagy egy kész anyagra utalnátok, ha van ilyen.
A következõ témák engem fokozottan érdekelnének:
- mit kell tudnia egy újoncnak, akivel el mertek indulni egy hegyi bicajos túrára,
- hogyan tréningezitek õket elõzõleg,
- mibõl áll a javasolt felszerelés (ruházat, stb.),
- egy hegyi esõ estén milyen védõ ruházat célszerû,
- hány km haladás és hány méter emelkedés tervezhetõ egy soknapos túra egy-egy napján átlagos fizikumú résztvevõkkel,
- a hangulati hatásokon kívül mikor kell eldönteni, hogy kihagyunk egy tervezett szakaszt...
Többen is vannak itt gyakorlott túrázók, szervezõk. Jó volna közkinccsé tenni a tapasztalatokat.
#4422
Írta 2011. március 06. - 15:26

tegnap hazafelé az utolsó kanyarban majdnem kellett nekem is egy harmadik kerék ...


ma is végre kisütött a nap...
#4423
Írta 2011. március 06. - 14:48

#4424
Írta 2011. március 06. - 13:30

#4425
Írta 2011. március 06. - 12:11

Lompi lenne pár szakmai kérdésem, csövet hajtottad a biciklihez, vagy van ilyen gyári váz. Melyik típusú hegesztés jött be a láng vagy co (esetleg awi) ? A villát kiegyenesítetted vagy egy hosszabbat visszavágtál? Villatengelyjel egybeesõ elsõ tengelyjel a nyerõ ezeknél a típusoknál(ha jól látom a képen)? Válaszokat elõre is köszönöm.
Üdv mindenkinek Zé
#4426
Írta 2011. március 06. - 09:44

ez a sárga az, amit én is hajtottam? Az ülés nem fordul el oldalra?"
nem papa ez nem az a gép.
nem tud elfordulni papa a jol méretezet bilincs miat ezmár a giro klonon kilet probálva
#4427
Írta 2011. március 06. - 09:13


Némber = asszonyállat.
Domesztikált változata a feleség.
(csak a fiatalabb fórumozók feminista továbbképzése végett)
"Erõs kezû némber vagy ;)" Azt akartad kifejezni - baráti, elismerõ hangnemben -, hogy a kolléga brutálisan erõs. OK.
#4428
Írta 2011. március 06. - 09:13

tegnap láttam egy fickót a gépedhez nagyon hasonló jószágon nyargalni Mohács felé, cowboy-kalapban. Nem te voltál?
Sínbiciklis,
a képtáradra mutató link nem jó, mert mindenkit a saját képtárának a nyitóképére visz. Valami ilyesmit izzadj ki, a te felhasználóneveddel:
https://picasaweb.google.com/reku.papa
Lompi,
ez a sárga az, amit én is hajtottam? Az ülés nem fordul el oldalra?
#4429
Írta 2011. március 06. - 09:11

Ha leteszed a lábad mint Frédi-Béni, az is fékez...Na kérem, rajtad oszt elmenni...

Nem látok ellentmondást. Ha választanom kellene a fix és a görgõs bekötés között, akkor a fixet választanám. Had ne írjam le még egyszer miért...
Ha a két külön mûködtetett elsõ fék kontra egy közösített elsõ és külön "körön" hátsó mellett kellene döntenem, akkor a két elsõt választanám, hátsó nélkül. Az érveimet leírtam, nem szükséges egyet értened vele.
Ilyen érvekkel szemben nincsennek eszközeim.ezek így mûködnek, oszt pont. Kénytelen voltam IFA-n, Roburon, Wartburgon, Felicia-n tanulmányozni. Elhiheted, hogy nem csak moziban láttam ...

Érdemes meghallgatni azon emberek véleményét, akik tapasztalatot szereztek a témában, Ez most és itt számomra TOM2! Ezeket a bevált rendszereket érdemes tovább fejleszteni.
Töbször leírtam: nincs igaz út! Járhatod a magadét, de olcsóbb a kitaposott. Ahogyan Te is, én is a saját zsebemen tanultam ezt meg.
Nyílván - ha végre kiszabadulunk a szobából - más dolgok válnak fontossá, nem fogunk egy ilyen témán csámcsogni.
Van az a pont, amikor az ember feladja. Nem szeretnélek meggyõzni az álláspontomról, csak leírom:
Én elméletben a két külön mûködtetett ELSÕ féket tartom jobb megoldásnak.
"Viszont mindenki azt csinál amit akar és úgy ahogy akarja. Mások vagyunk más-más szempontok alapján megítélve a dolgokat. Lényeg hogy biztonságos legyen, és mûködjön.
Az evolúció minden lépcsõjét meg lehet-kell mászni-tapasztalni. A végére majd minden letisztul."
Én ezt úgy fogalmaztam meg, hogy nekem a kilenc is páros.
...és Dartsos közben meghozta a döntést.
Kösz a képeket, ha tudom megvalósitom, de ahogy észrevettem, elég a 2 elsõ fék is...lehet maradok a 2 kerék külön fékezésénél.
Ui.:
Én is tévedtem már, és elhittem, hogy az általánosan használt patkófék jó is lehet. Nem az, már tudom. Megtapasztaltam. Beismertem. Nem volt nehéz.
Nem én vagyok a "dudás" a csárdában. Nem én vagyok a vezér bika a csordában. Nem velem kell megküzdenetek. Sajnálattal közlöm, csorda és csárda sincs...Na, így gondolnám én is. Nem elharapni, hanem végigvinni kell a vitát, igen, a fórum lényege ez kell legyen. Bár van az embernek más dolga is, de ne abbahagyja, úgymond "részemrõl befejezze" a vitát, függessze fel, ha nem ér rá, folytassa ha ráér.

Ez egy fórum, mindenki elmondhatja a véleményét, ezért kapunk hideget-meleget, Te is, Én is.
Nem venném a lelkemre, ha miattam valamiféle önbecsülési válságba kerülnétek. Stoki! Sao! és így utólag Tibor-s-trike is! Megkövetlek benneteket!
#4430
Írta 2011. március 06. - 08:49

Pl.: Tibor-s-trike képén látszik a két állító csavar. A görgõ miatt, mindegy melyiket csavarod, mind kettõn feszítettél...
Igen. Egyébként a két állító csavar fõ funkciója itt elsõsorban az, hogy fészket képeznek a bowdenházak végeinek, hasítékaik által biztosítják a könnyû szétszedhetõséget. Kereskedelmi portéka, nem kellett esztergáltatni. A feszítés állítása másodlagos.
#4431
Írta 2011. március 06. - 03:18

Dartsosnak
https://picasaweb.go...feat=directlink
Elnézést a képminõségért, egy fix fókuszú videokamerával készültek a felvételek. A szerkezet nekem a bal oldali kormánykarra van elhelyezve, én V-fékeket használok. A vázad bal oldali ágán hasonlóan megoldhatod.
Lompi: "rögritöféknek meg egy darab tépözár tökéletesen megfelel" IGEN! Jó ötlet, köszi. Tépõzárat alkalmazok egyébként a kábelek rögzítésére, és a nadrágszár kordában tartására is.
A fékezésrõl kialakult hitvitához szeretném a magamét hozzáfûzni:
Ha betartjuk azt a szerkesztési tanácsot, hogy "Igyekezz az ülést minél hátrébb elhelyezni", akkor a hátsó kerékre is jelentõs terhelés jut és itt is jelentõs fékerõ léphet fel a kerék megcsúszása nélkül. Ellenben ha viszonylag elölre kerül az ülés, akkor vészfékezéskor elõre bukhat a bringa - hajtóstól. A keresztrúd probléma miatt trájkoknál ez elég gyakori, és veszélyes! Gondoljatok azokra a videókra, amiken köszöntésként fickósan befékezi a tulaj megérkezéskor a trájkot, és megemeli a hátsó kereket. Azzal nem szeretnék vészfékezni!
Kösz a képeket, ha tudom megvalósitom, de ahogy észrevettem, elég a 2 elsõ fék is...lehet maradok a 2 kerék külön fékezésénél.
#4432
Írta 2011. március 06. - 03:17

Merre volt a próbaút?
Lenc telepen csaptam egy kört.

Eléggé elhagyatott, bicikliút is vezet ara, padka is van, kátyúk is vannak az alma utcán bõven, lehet tesztelni:)
Holnao még lehet csapok egy kört ha jóidõ lesz, haverok is kipróbálják, aztán szedem szét és gittelem meg festem:)
#4433
Írta 2011. március 06. - 01:24

anno még a kezdetekkor én is próbálkoztam bowden közösítéssel. kétszer szakítottam ki a fõ bowdenszálat a fejbõl a próbák alatt amikor a kellõ fékhatást próbáltam elérni. egyszerûen kicsúszott a bowden a cinezett végbõl. kínomban már motorhoz használt brutál cuccot építettem be. nekem nem jött be ez az ötlet, ami nem feltétlen jelenti hogy másnak ne sikerülne.
Ha már mindenáron közösítés, akkor olajos tárcsafék T elosztós fékcsövekkel egy fékkarra. Megcsináltam, mûködik bevált, évek óta használatban van, hiba nélkül.
A cinezéssel már én is beszoptam a B120 kuplungbowdenjénél. A keményebb dolgokhoz valamifajta keményforrasztás dukál (azt én nem tudom megcsinálni, szaglásom sincs hozzá), meg teflonbélés a bowdenházban. Drága volt a szagember által csinált, de bírta.
#4434
Írta 2011. március 06. - 01:22

Na, így gondolnám én is. Nem elharapni, hanem végigvinni kell a vitát, igen, a fórum lényege ez kell legyen. Bár van az embernek más dolga is, de ne abbahagyja, úgymond "részemrõl befejezze" a vitát, függessze fel, ha nem ér rá, folytassa ha ráér.
...csak legyen hozzá partnere...

#4435
Írta 2011. március 06. - 01:20



#4436
Írta 2011. március 06. - 01:15

"Viszont mindenki azt csinál amit akar és úgy ahogy akarja."
Ez szerintem akkor mûködik jól, ha az egész elõtt van egy érv-ellenérv vita, ami éppen a napokban a fékkel kapcsolatban lezajlott. Ha mellõzzük az ilyen vitákat, akkor szerintem nincs létjogosultsága ennek a fórumnak. A sava-borsa éppen az, hogy vita van. Persze mindenki önállóan végigjárhatja az evolúciót, de az ember éppen azért tart ott ahol tart, mert tanulásra képes a már megjárt kollégáitól eltanulta és tovább finomította a tapasztalatokból kapott információkat.Ahhoz viszont meg kell kapnia.
Na, így gondolnám én is. Nem elharapni, hanem végigvinni kell a vitát, igen, a fórum lényege ez kell legyen. Bár van az embernek más dolga is, de ne abbahagyja, úgymond "részemrõl befejezze" a vitát, függessze fel, ha nem ér rá, folytassa ha ráér.
#4437
Írta 2011. március 06. - 01:12

.. Ha jó minõségû bowdent használ az ember .. sokáig megmarad jó állapotában..
anno még a kezdetekkor én is próbálkoztam bowden közösítéssel. kétszer szakítottam ki a fõ bowdenszálat a fejbõl a próbák alatt amikor a kellõ fékhatást próbáltam elérni. egyszerûen kicsúszott a bowden a cinezett végbõl. kínomban már motorhoz használt brutál cuccot építettem be. nekem nem jött be ez az ötlet, ami nem feltétlen jelenti hogy másnak ne sikerülne.
Ha már mindenáron közösítés, akkor olajos tárcsafék T elosztós fékcsövekkel egy fékkarra. Megcsináltam, mûködik bevált, évek óta használatban van, hiba nélkül.
Szerintem.

Stoki
"Persze mindenki önállóan végigjárhatja az evolúciót, de az ember éppen azért tart ott ahol tart, mert tanulásra képes a már megjárt kollégáitól eltanulta és tovább finomította a tapasztalatokból kapott információkat.
Ahhoz viszont meg kell kapnia."
Az érem másik oldala hogy kellõen nyitott és befogadó legyen, + kreatív az önálló ötletekhez-saját fejlesztéshez.


#4438
Írta 2011. március 06. - 01:10

Szerintem pót bowdent kisebb túrákra felesleges hordani annak csak nagy országjáró vagy országokon át járó túráknál van létjogosultsága. Ha jó minõségû bowdent használ az ember (szerintem ez az egyik legolcsóbb alkatrész a bringán) az kellõ odafigyeléssel sokáig megmarad jó állapotában. Idõnkénti szemrevételezéssel el lehet kerülni a szakadást, ha már szõrösödik cserélni kell és akkor sosem fog elszakadni.
Tulképp igazad van, csak ismerem magam.

Az alapvetõ szerszámok, és gumifoltok, ragasztó mellé én vinni fogok. Eddig nem is gondoltam erre, mert azt hittem, a biciklizés semmise'. De Mátraházáról a francnak lesz kedve legyalogolni bowdenszálér' Gyöngyösre...
#4439
Írta 2011. március 06. - 01:07

Ez szerintem akkor mûködik jól, ha az egész elõtt van egy érv-ellenérv vita, ami éppen a napokban a fékkel kapcsolatban lezajlott. Ha mellõzzük az ilyen vitákat, akkor szerintem nincs létjogosultsága ennek a fórumnak. A sava-borsa éppen az, hogy vita van. Persze mindenki önállóan végigjárhatja az evolúciót, de az ember éppen azért tart ott ahol tart, mert tanulásra képes a már megjárt kollégáitól eltanulta és tovább finomította a tapasztalatokból kapott információkat.Ahhoz viszont meg kell kapnia.

#4440
Írta 2011. március 06. - 00:58

Mind két megoldás mûködik, ha görgõt akarsz legyen az.
A fék páldája azért nem stimmelt, mert az uszóágyazású betétek valóban így mûködnek, de a tárcsa egy tengelyes rendszer.
A helyzet, amirõl beszélünk, viszont két független kerékrõl szól, két független tengellyel. A görgõ többé-kevésbé szabályozza, elosztja a bowdenekre ható erõket. Ezzel semmi gond, ha ugyan az a fékerõ, ugyan azt a lassulást eredményezi. Ehhez azonos beállítás, hatásfok, trakció, talaj minõség stb. kell.
Amennyiben ez nincs, akkor valamelyik kerék lassulása nagyobb lesz. Ha nincs görgõ és fix a kapcsolat, akkor a fék kopásához tudod állítani a bowden hoszt, de még így is kérdéses a talaj és köpeny kapcsolata. Görgõ használatával ez is kiegyenlítõdik... Pl.: Tibor-s-trike képén látszik a két állító csavar. A görgõ miatt, mindegy melyiket csavarod, mind kettõn feszítettél...
Én elméletben a két külön mûködtetett ELSÕ féket tartom jobb megoldásnak.
Ezt ma tanultam:
"Viszont mindenki azt csinál amit akar és úgy ahogy akarja. Mások vagyunk más-más szempontok alapján megítélve a dolgokat. Lényeg hogy biztonságos legyen, és mûködjön.
Az evolúció minden lépcsõjét meg lehet-kell mászni-tapasztalni. A végére majd minden letisztul."
Én ezt úgy fogalmaztam meg, hogy nekem a kilenc is páros.
Na kérem, rajtad oszt elmenni...
Elõször nem jó az elgondolás.
Aztán nem jó a felhozott példa.
Aztán már csak a példa nem jó. Az elgondolás már az, csak mégsem.
Nem kekeckedésbõl írom ám ezeket a megoldásokat, ezek így mûködnek, oszt pont. Kénytelen voltam IFA-n, Roburon, Wartburgon, Felicia-n tanulmányozni. Elhiheted, hogy nem csak moziban láttam az ABS elõtti idõkbõl EGY darab fékpedált lenyomó, és biztosan megálló sofõrt...
Attól még aki nem tud fékezni egy fékpedállal (fékkarral) egy tengelyt, az kettõvel, ami egy tengelyen külön fogja a két oldalt, mégannyira sem tud.
Én is tévedtem már, mert még nem igazán bicikliztem azelõtt, és elhittem, hogy az általánosan használt patkófék jó is lehet. Nem az, már tudom. Megtapasztaltam. Beismertem. Nem volt nehéz.