Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#4401
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás

....


Szép lett.
Tetszik. :) :)
Gratula.
ha a szélességén szeretnél csökkenteni 3-4 centit, bátran kipattinthatod az elsõ agyak végébõl azokat az alu gyûrûket a tengely külsõ oldalán ;)

#4402
Oldalkocsis

Oldalkocsis

    vendég

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
Nekem tetszik! Dartsos.

#4403
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Gratulálok, lesz mit megköszönnöd Édesapádnak. Szép munka!

#4404
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 hozzászólás
Na akkor képek....a mai menetpróbán elfelejtettünk képeket csinálni menetközben, ellvoltunk foglalva a problémák keresésvel, meg a teszteléssel
Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

Szóval eddig igy áll, van még 1-2 ideiglenes megoldás rajta, elöl is lesz még sárvédõ, meg a km-óra konzolját is valahogy az elsõ kerékhez kell terveznem, mert a hátsó keréktõl nem kap jelet, mert túl messze van....
A kormány is még lehet változtatva lesz, azon is hajlitgatok még ha tudok, kap elsõ-hátsó lámpát, meg az elsõ sárvédõkre valami fényvisszaverõ matricát szeretnék...debrecenben hol lehet ilyesmit kapni?
A faülésrõl még annyit, hogy kényelemben nemsok különbséget tapasztalok eközött meg egy kompozit ülés között....igazából egy baja van, oldaltartása semmi, szóval kanyarokban a hátamat kicsit a kanyariv felé kell áthelyeznem, úgy lehet vele egész gyorsan kanyarodni. A kátyuk azthittem veszélyesebbek lesznek, de nemvészes...még nem akart ledobni magáról
A Sturmey agyváltó áttétele nekem itt a nagyalföldön megfelelõ:D a legkisebb sebességi fokozatban 1:1 az átétel, tehát a lánckerekek 46:25-ös áttétele érvényesül, ez a legkisebb, a legnagyobb meg bõven elég nyolcvanig szerintem, márha kitudom tekerni:D 35-40 között a 8 fokozatból mégcsak az ötödikben voltam....az áttételek közti ugrások szerintem jól el vannak osztva....egy baja van ennek az agynak....ha egy pici nyomaték is van a láncon váltáskor, akkor egyáltalán nem vált....tehát teljesen nyomatékmentesenlehet csak váltani...kezdetben szokatlan volt, mamár megszoktam.
Nade hogy a fék témához is hozzászóljak...nem fogok bajlódni a bovden egyesitéssel....teljesen jól használható igyis a fék...még besincs kopva a fék, de a 2db 203-as teszi a dolgát....ha rendesen fékezni kell, akkor már emelgeti a hátulját, de egy kicsit még gyakorolnom kell a nagyobb fékezéseket, hogy a hátulja ne törjön ki ha felemelkedik...
Azértis döntöttem a hátsó fék elhagyása mellett, mert énis kezdek azon a véleményen lenni, hogy 2 egyforma tárcsafék se tud egyformán kopni...ésha kicsi eltérés is van a fékerõ között a 2 oldalon, akkor tud gondot okozni...szóval marad a 2 elsõ fék, két külön fékkaron...
Lesz még csomagtartó is, de aztcsak túrázáskor teszem fel...igy súlyban már énis elérem a 27-28 kilót csomagtartóval, sárvédõvel, mindennel....de ebben nagyon nagy biztonsági tartalékok vannak...alaposan túlvan tervezve minden része...120 kilós ember alatt meg se nyekkent. Meg a 32mm széles felnik is hozzáadnak a súlyhoz eléggé, meg a hátsó 3.0"-es kerekek is. Szóval 20 kilót is eltudnék érni, másfeles zártszelvénnyel, kisebb merevitésekkel, virsligumival, virslifelnivel....de szerintem a "jó" magyar utakra kell ennyi robosztusság.
Bocs ha kissé hosszúra sikeredett, remélem nemvoltam túl unalmas
Jövõhéten szétszedés van hátra, aztán gittelés és festés....1 hónap mulva remélem készlesz.:)

És mégegyszer köszönöm mindenkinek a segitségét, amit itt kaptam hozzá. 1 éve még aztsem tudtam mi az hogy trike. Mostmeg már van egy sajátom:)
Még jelentkezem majd persze.

#4405
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
sokan hajlitatak volna vékony csövet sok hejen de sajna a vékony csövel mindenhol befürödtek pedig jolene ojan hejet találni ahol jominöségbe hajlitanak csövetugy ahogy a kuncsaft szeretné
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#4406
Oldalkocsis

Oldalkocsis

    vendég

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
Köszi Lompi !

Csõszerelõ a szakmám nagyon kíváncsivá tettél! Várj, bírkozom az üzenettel.
Üdv Zé

#4407
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Talán most?

https://picasaweb.go....com/kalmanrajz


Csinos lett, de ami még brutálisabb az a másik albumban lévõ többféle sínbicikli. Izgalmas koncepciók, de mit csinálsz, ha éppen szembe jön a balatoni gyors ? ;)
...

#4408
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
hajlitom ojan spéci hogy ijet tuti nem látál még :)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#4409
Oldalkocsis

Oldalkocsis

    vendég

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
Köszi Lompi !

Igen a kis (elõfutás jól mondom?)gondoltam. A kismotornál elõsszõr meghagytam a gyári villaszöget, és a hosszú villát úgy szereltük bele. Közel egyméteres negatív utánfútása lett. Ezzel azt értük el, egyenesbe akár keresztrejtvényt vagy pulóvert is köthettünk volna, csak kanyarodni nem tudtunk.
Ezért érdekelnek ennyire ne fussak megint jégre. Köszi az AWI-t ismerem, sajna most nem áll rendelkezésemre ilyen hegesztõ. A csõ vastagfalú vagy spéci hajlítód van? Netán lánggal prakkerolva hajlítod?

Köszi Zé

#4410
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

a biciklisták fele nem meri használni a mellsõ féket, mert egyszerûen nem tudja összhangba hozni a két kezét. Na, õk aztán két oldalt jól fékezzenek?

Egyszer egy haverom ismerõse kölcsönkért tõlem egy rövid körre egy VFR750-est. Pont elõttünk, a parkoló mellett ért utol egy Zasztavát és blokkoló hátsókerékkel húzta az aszfalton a csíkot. Amikor megállt és kérdõre vontam, azt mondta nem volt olyan veszélyes a helyzet, hogy az elsõt is használni kelljen!? A helyszínen téptem szét a jogosítványát! (az óta sem beszélünk :))

A következõ téma. Mit tegyek, mit írjak, hogy megnyugodjál? Nem értek veled eggyet, próbáld meg elfogadni. Nincs lehetõség olyan gyors információ cserére, mint személyesen. Nem is szeretnék belemenni hosszadalmas értekezésekbe. Ott vesztél el szerintem (vagy én) hogy egy három kerekû bicaj egyszerû rendszerét próbálod a személy és tehergépjármûvek fékrendszerével magyarázni. Maradjunk abban, hogy a kérdésben neked van igazad, de mivel önfejû vagyok továbbra is a két különálló elsõféket részesítem elõnyben.
Lesz alkalom majd személyesen is megvitatni a kérdést, akkor majd pro és kontra ütköztethetjük az érveinket. A sört majd én fizetem!

#4411
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
Acsövet én hajlitotam az elsövillais saját gyártmány és awival hegesztetem (remélem motyoo teszfel pár képet hogylehet taknyolni awival )
ezt a részt nem értem "Villatengelyjel egybeesõ elsõ tengelyjel a nyerõ ezeknél a típusoknál"
vagyha ara gondolsz hogy egyenes villa akkor szerintem mind esztétika mind menet stabilitás akkor igen
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#4412
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás

Talán most?

https://picasaweb.go....com/kalmanrajz


Jó lett, gratula. :)
Sok-sok kilómétert hozzá.
Az a szivacs nagyon brutál ;) :)

#4413
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás

....

Természetesen lehet használni a kétoldali független féket a Tringán, de az inkább annak való, aki már nagy gyakorlattal rendelkezik fékezés terén, mezei felhasználónak inkább balesetveszélyes. Te is láthattad már, hogy a biciklisták fele nem meri használni a mellsõ féket, mert egyszerûen nem tudja összhangba hozni a két kezét. Na, õk aztán két oldalt jól fékezzenek?


Nem nekem írtad bár de attól még egy két gondolat hozzá.
A neten elérhetõ trájk gyártók közül most hirtelen nem tudnék egy példát sem hozni amelyik közösítõt használna.
A windcheetah kivétel a botkormánya miatt.
Azok gondolok ahol nem olyan a kormányrendszer, és van lehetõség két kéznél a fékkarokra.
Van egy pár. Felmerül a kérdés, vajon miért nem. Ha olyan veszélyes lenne, akkor bizonyára feltûnne minimum 1-2 típusnál.A gazdasági megfontolás-spórolás nem hinném hogy felülbírálná a biztonságot, hiszen ha baleset lenne belõle senki nem venné a terméküket.
Nos ezek a gyártók elég régóta és bizonyára nem kevés tudást befektetve csinálják így. Érdemes a részükrõl bevált kipróbált-tesztelt technikát-elméletet átvenni és azt saját igényre szabva alkalmazni.
Bizonyára vannak közösítõvel szerelt egyedi gépek is, de a neten még nem sokkal találkoztam. Persze elkerülhette a figyelmem, de mindenki szabadon nézelõdhet, aki talál hasonlót kérem ossza meg a címet itt.
:)

#4414
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás

Sao,
tegnap láttam egy fickót a gépedhez nagyon hasonló jószágon nyargalni Mohács felé, cowboy-kalapban. Nem te voltál?


Nem, nem jártam arra. a cowboy kalapot meg már évek óta nem merem feltenni, mert egyszer egy portásnéni megsúgta, miért mindig az én teherautóm állítják meg a sok közül a portánál... ;)

#4415
Sinbiciklis

Sinbiciklis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 hozzászólás
Talán most?

https://picasaweb.go....com/kalmanrajz

#4416
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás

Ilyen érvekkel szemben nincsennek eszközeim. :)

Érdemes meghallgatni azon emberek véleményét, akik tapasztalatot szereztek a témában


Igazad van, érvek emberektõl, akik némi tapasztalatot szereztek e témában. Szerintem Surányi és Ternai ilyen.

az alábbi képen Surányi elég közérthetõen leírja, miért is kell a fékeknek (legalább az azonos tengelyen levõknek, teszem én hozzá) egymástól függõen, egymásnak visszapofázva mûködniök:

Feltöltött kép

Ternai kevésbé népszerûen fogalmazva, de részletesebb ábrával mutatja be, hogy a fékkiegyenlítõ himba miért van, és hogyan teszi lehetõvé, hogy az egy tengelyen lévõ fékek egymásra visszahathassanak:

Feltöltött kép

A következõ kép ugyan hidraukikus féket mutat, azonban jól látszik rajta az elv, ami a bowdenes féknek is alapelve, azonban a hidraulikus rendszereknél nincs szükség fékkiegyenlítõre, mert a hidraulika, a folyadék ezt magától megoldja.
És látszik rajta a kézifékkötél, ami olyan mint Tiboré, görgõs, hogy a fékek egymást kiegyenlíthessék. Persze, van a madzag végén mindig állítócsavar, de az a lehetõ legközelebbre állítást szolgálja, nem az egymástól függetlenítést.:

Feltöltött kép

Természetesen lehet használni a kétoldali független féket a Tringán, de az inkább annak való, aki már nagy gyakorlattal rendelkezik fékezés terén, mezei felhasználónak inkább balesetveszélyes. Te is láthattad már, hogy a biciklisták fele nem meri használni a mellsõ féket, mert egyszerûen nem tudja összhangba hozni a két kezét. Na, õk aztán két oldalt jól fékezzenek?

#4417
Zéta

Zéta

    vendég

  • fórumtag
  • 140 hozzászólás

- mibõl áll a javasolt felszerelés (ruházat, stb.),


Itt egy leírás, Györgyi Gábor honlapján található, hasonló listám van nekem is, amit évrõl évre finomítok, elveszek belõle, vagy hozzáadok. Inkább jellemzõen elveszek most már. Az ember hajlamos rá, hogy egy csomó felesleges kacatot cipeljen magával, ez fõleg szerszám, pótalkatrész, és élelmiszer kategóriákban szokott velem elõfordulni. Gábor a megmászott több mint másfélszáz hágójával igencsak gyakorlott hegyi túrázónak mondható.

#4418
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás

Lenc telepen csaptam egy kört.:)
Eléggé elhagyatott, bicikliút is vezet ara, padka is van, kátyúk is vannak az alma utcán bõven, lehet tesztelni:)
Holnao még lehet csapok egy kört ha jóidõ lesz, haverok is kipróbálják, aztán szedem szét és gittelem meg festem:)


Fényképek nélkül a szemem elé ne merj kerülni! :) (minden viccnek fele komoly!)
Én csütörtökön szedtem csontra a tüzest apró kozmetikázáshoz, és teljes fényezéshez.
Ha ennyi szabadidõm lesz kell nekem is egy hónap, hogy gördüljön:(
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#4419
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Szélvész Tanár Úr!

Érdekes és hasznos gondolatok jelentek itt meg néhány napja a túrák tervezésérõl. Jó lenne, ha folytatnátok, vagy egy kész anyagra utalnátok, ha van ilyen.
A következõ témák engem fokozottan érdekelnének:
- mit kell tudnia egy újoncnak, akivel el mertek indulni egy hegyi bicajos túrára,
- hogyan tréningezitek õket elõzõleg,
- mibõl áll a javasolt felszerelés (ruházat, stb.),
- egy hegyi esõ estén milyen védõ ruházat célszerû,
- hány km haladás és hány méter emelkedés tervezhetõ egy soknapos túra egy-egy napján átlagos fizikumú résztvevõkkel,
- a hangulati hatásokon kívül mikor kell eldönteni, hogy kihagyunk egy tervezett szakaszt...

Többen is vannak itt gyakorlott túrázók, szervezõk. Jó volna közkinccsé tenni a tapasztalatokat.


Igyekszem megtenni, írom az anyagot csak szétforgácsolom idõm, energiám, annyi minden érdekel. Túraútvonal tervezés tavaszra és nyárra az Alpokba 2x2 hét ha minden jól megy, kezdõk toborzása, felkészítése, új honlapmotor készítés, kerékpáros klub, tanítás mellett csop. vez. feladatok (versenyek szervezése, felkészítés, kollégák értékelése...), a Gálya, kert-ház körüli munkák, fiaim is igénylik a velük való foglalatoskodást és még Csilla is itt van a nyakamban:o
Lógok a CM-en, a az MK facebookon mert nagyon komoly gond a "Hogyan tovább bicajosok?"
Beszélgettünk itt a "Rászállnak a bicajosokra..." témáról.
Nem tudom merre menjünk, mennyit merjünk?
Tudd h mit szabad és mit nem. Tehát dolgozom: http://www.szelvesz.hu/cmmk/kohem.pdf
Túráink fent vannak a honlapomon, itthoni és külföldiek is. Tavaszi túrákat végignyomják és akkor jöhetnek az Alpokba. Ennyi a lényeg. Megtanulnak szerelni, leégni, hõgutát kapni és ázni. De legfõképpen tûrni.
:)
Ha nincs egyéb program akkor átlag bõ 100km+bõ 1000m szint. Erre tervezek. Tehát egy két hetes túra - amibõl 11, max 12 nap tiszta bicajozás az 1200-1300km és 12-15000m szint. Van amikor persze több jön ki.
:)
Lásd a beszámolókat.
"- egy hegyi esõ estén milyen védõ ruházat célszerû,"
Nagyméretû fedett buszmegálló. Még nem hallottam ilyen ruháról.

#4420
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Bizony, mikor ki van belõlem égve minden cukor, már 24/30 áttétellel megyek olyan helyen is, ahol frissen elég lenne a 39/30. Olyankor pörgetni még bírok, taposni már nem. 5 km/h-val bírok menni, az alatt inkább tolom.

Mi akkor is lassan megyünk amikor még bõven van bennünk cukor.
:)
Nekem 22/28 a legrövidebb áttételem 622x32-es kerékkel. Málhával megrakva 4,5-6km/h között mászunk 12-14%-on. Ekkor ha keskeny az út és nagy a forgalom néha parázni szoktam (Csilla még inkább). Ezért került elõ a trike gondolata. Tolni nem szoktuk. :D
Trike-kal meg ha lassan is, de mindenhol fel lehet menni.

(érdemes végignézni) Ekkora magasság nincs is Európában.