Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#3761
siemenstaurus

siemenstaurus

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
134,
Terhelõerõ 800N; erõkar 0,175m, ébredõ nyomaték 140 Nm ami a kis tányér 0,06mes sugarán ~2334 Nra kerekíthetõ.
Akkor a 110fokban vezetõ láncfeszõtõ kerék csapágyában ébredõ radiális erõhatás 2340/cos55fok ~ 4080N
Jól filozofálgatok? :S
(Ha igen, ezen a gyönyörûséges keréken szép súrlódási veszteség lép fel a csapágyban és a lánc lánckerék találkozásánál, ami nem kívánatos.)

#3762
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Balux, üdv a rekusok táborában!

A térdeket valóban könnyû túlterhelni rekun. A vállra nincs tippem, lehet hogy állítani kellene a kormánymarkolatok helyén. A lábujjzsibbadás gyakori, nekem is elõjön. SPD pedál erõsen ajánlott, merev talpú cipõvel, hogy húzni is tudj, ne legyen a talpadon folyamatos nyomás, legyen jobb a vérkeringés! A cipõ talpán a stoplit a lehetõ legközelebb kell tenni a sarkadhoz.

A reakciókat szokni kell. Széles skálán mozognak, a "Buzi-e vagy?"-tól a "Kirááááááály!!"ig.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#3763
Oldalkocsis

Oldalkocsis

    vendég

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
Sziasztok !

Köszi a segítségeket! Utólag visszagondolva valószínû én lehettem a ludas, mert váltás közben is nyomtam mint süket a csengõt. Remélem ez volt a hiba és a láncvonalon nem kell változtatnom. Láncszemnyomot azért beszerzek, a késõbbi tolások elkerülésére.

Üdv Ok

#3764
Balux

Balux

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
Sziasztok,

boldog tulajdonosa lettem egy kb 10 éves, de majdnem vatta új M5 USS 26/20-nak. Szo-V mentem is vele egy Balaton kört, nem gondoltam volna, minden, ahogy a nagy könyvben meg van írva: légellenállás csökkenés óriási elõnyt jelent, keleti kényelem, panoráma, egyszóval óriási élmény. Van viszont pár váratlan dolog is:
- Mára ugyan rendbe jöttek, de a térd és váll ízületeim eléggé megfájdultak. A térd gondolom azért, mert hegymenetben vadul tapostam, erre jobban oda kell figyelni, mert a háttámla miatt könnyebb megerõltetni. A vállamat viszont nem teljesen értem, arra tudok csak gondolni, hogy a rázkódás (elsõ villa merev + outi gumi, hátul van rugóstag, de elég rövid és kemény) és szinte végig változatlan kéztartás miatt. (?)
- Elsõ nap félúton elkezdtek zsibbadni a lábujjaim (mondjuk késõbb elmúlt). Ez másnál is elõ szokott fordulni? Mi okozhatja? spdm nincs
- Alapvetõen jó élmény, hogy az emberek kb. fele egybõl mosolyog ha meglát, de nem gondoltam volna, hogy ennyire nem lehet feltûnésmentesen közlekedni rekuval. Néha kicsit idegesített is az ilyen céltalan jópofa szöveg, hogy "haver, vigyázzá', rosszul raktad össze a bringát". De ez gondolom még így lesz, amíg nem lesz elterjedtebb:) Ezen most a lehetõségeimhez mérten változtattam: +1fõ :)

B

#3765
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás

A kérdés igazán komoly. Pupu és Murla - amikor meglátták a gyönyörû tandem trike-ot - kapásból hátsó hajtómûvet áthelyeznék az alsó vázcsõre h kisebb legyen az elsõ láncvonal törése. Vélemény?


Ezt már Python kolléga a legelején képekkel belinkelte, amit akkor is helyeseltem ;)

#3766
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Lánc-toldó-szemet még nem sikerült elszakítanom, sramokat használok csak, viszont láncot már többször is. Volt hogy egy túrán ötször.
láncvezetõ görgõnél egyoldalas rögzítésnél elõfordult régebben hogy a 8-as tengelyem elhajlott, azóta 10-es imbusz a tuti 8.8 keménységgel minimum.
Megtoldanám a feladatot egy hasonló paraméterek mellett szolgáló csuszka "ellenállásának-hatékonyság rontásának" kiszámításával. Tekintettel a láncirány-törésszög határértékeire: meddig jó a csuszka és meddig a görgõ?
Hamár feladat akkor legyen értelme is.
:) :)


A kérdés igazán komoly. Pupu és Murla - amikor meglátták a gyönyörû tandem trike-ot - kapásból hátsó hajtómûvet áthelyeznék az alsó vázcsõre h kisebb legyen az elsõ láncvonal törése. Vélemény?

#3767
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Villás targonca kétsoros lánca, forgácsolt lánckerekek...


Most 550kg. Akkor beleférnénk 1 tonnába?

#3768
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Hatalmas buli lenne ha valaki ezt megépítené nekem használhatóra.


Villás targonca kétsoros lánca, forgácsolt lánckerekek...
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#3769
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás
Lánc-toldó-szemet még nem sikerült elszakítanom, sramokat használok csak, viszont láncot már többször is. Volt hogy egy túrán ötször.
láncvezetõ görgõnél egyoldalas rögzítésnél elõfordult régebben hogy a 8-as tengelyem elhajlott, azóta 10-es imbusz a tuti 8.8 keménységgel minimum.
Megtoldanám a feladatot egy hasonló paraméterek mellett szolgáló csuszka "ellenállásának-hatékonyság rontásának" kiszámításával. Tekintettel a láncirány-törésszög határértékeire: meddig jó a csuszka és meddig a görgõ?
Hamár feladat akkor legyen értelme is.
:) :)

#3770
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás
Gondolom sokan látták már a "nyálcsorgató" képsorokat... Hegymenet rekuval

#3771
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Ügyes vagy te, ki tudod számolni ha megfogalmazom neked tankönyvszagúan a feladatot:

134.
Számolja ki, hogy mekkora erõ ébred a kerékpár láncában, amikor a 80 kg tömegû kerékpáros a vízszintesen álló hajtókarra teljes súlyát ráhelyezi. A hajtókar hossza 175mm, a lánc a legkisebb tányéron van. A kistányér sugarát mérje meg! Számítsa ki a láncerõt a középsõ- és a nagytányéron lévõ lánc esetében is! A kapott eredményeket ábrázolja oszlopdiagramon!


Én is próbáltam számolgatni és elkeseredtem h milyen erõsek vagyunk:
Országúti Gálya
Hatalmas buli lenne ha valaki ezt megépítené nekem használhatóra. (a Gálya iszonyú nehéz, az erõátvitel pedig gyenge, legalább az erõátvitelt újra kellene építeni)

#3772
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
Nesze neked szép husvéti locsolo idö :(
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#3773
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Kb. mekkora max. emberi erõ lép fel a hajtókaron fekvõbringa estében?


Ügyes vagy te, ki tudod számolni ha megfogalmazom neked tankönyvszagúan a feladatot:

134.
Számolja ki, hogy mekkora erõ ébred a kerékpár láncában, amikor a 80 kg tömegû kerékpáros a vízszintesen álló hajtókarra teljes súlyát ráhelyezi. A hajtókar hossza 175mm, a lánc a legkisebb tányéron van. A kistányér sugarát mérje meg! Számítsa ki a láncerõt a középsõ- és a nagytányéron lévõ lánc esetében is! A kapott eredményeket ábrázolja oszlopdiagramon!
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#3774
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Tavaly nekem 333 km volt az egyéni rekordom egy nap alatt. Igaz nem rekuval, mert akkor még nem volt.


Hoppá! Görnyedõsön az már nem tréfadolog. Gondolom a végén már nem volt teljesen õszinte a mosolyod.
:)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#3775
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Meghiúsult, kb. 6km után elszakadt a láncszem toldó. Ti szoktátok ezzel a patentossal (bonthatóval) toldani, vagy pont ezért a hibalehetõségért mellõzitek?


Nekem se volt soha problémám patentszemmel. Igaz, még más láncszemet se szakítottam szét soha. Szerintem a titok nyitja, hogy törekszem egyenes láncvonallal tekerni, illetve terhelés alatt elöl sose váltok. Többnyire nem a túlterhelés, hanem a ferdeség miatt szakadnak a láncok.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#3776
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Köszönöm! :)
Nem a váltóéra gondoltam, hanem a fogaskoszorú elõtt van egy lánc-irányváltó görgõ kb. 100-120fokban. Erre hatna piszok nagy erõ hiszen a nyomatékot átvivõ láncszakaszt vezeti meg.
Egy éve építettem csak úgy "lecsóbacsapós" módon egy bringát (olyan is lett de legalább atombiztos!), de eme görgõ 10es tengelye gyönyörû szépen elhajolt. Most kezdtem egy mûszaki sulit, kicsit jobban rálátok már, átnézném újra az egészet...ha már gurul ne vesszen kárba. :)


Ez egy láncvezetõ görgõ ?
Mibõl volt az a 10-es tengely ? Itt 8-as tengely is elég szokott lenni az enyémen úgy 10-es, hogy még jobbra-balra szalad rajta a görgõ (azaz változik az erõkar, ami a tengelyre hat) és nem görbül. Igaz 8.8-as keménységû anyagból van.
...

#3777
siemenstaurus

siemenstaurus

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Köszönöm! :)
Nem a váltóéra gondoltam, hanem a fogaskoszorú elõtt van egy lánc-irányváltó görgõ kb. 100-120fokban. Erre hatna piszok nagy erõ hiszen a nyomatékot átvivõ láncszakaszt vezeti meg.
Egy éve építettem csak úgy "lecsóbacsapós" módon egy bringát (olyan is lett de legalább atombiztos!), de eme görgõ 10es tengelye gyönyörû szépen elhajolt. Most kezdtem egy mûszaki sulit, kicsit jobban rálátok már, átnézném újra az egészet...ha már gurul ne vesszen kárba. :)

#3778
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Sziasztok Fórumtársak!
Kb. mekkora max. emberi erõ lép fel a hajtókaron fekvõbringa estében?
Láncfeszítõ csapágyát szeretném kicsit megvizsgálni, rá ható erõket radiális irányban számolgatni, sulis feladat lenne.
Illetve egy optimális megoldást találni a következõ projektre.
(Gondolom az lenne a legjobb ha nincs görgõ a lánc egyenes futású...de most nem. :) )
Áldott Húsvétot, szép, bringás idõt a jövõ hétre!!!


Amennyit a kerékpáros lába bír. :)
Túrás úgy 200-300 watt teljesítményt tud leadni, versenyzõ nyomja 400-500 wattal is a királyok még az 1 Le-t is megtekerik.
Láncfeszítõ neked mit jelent ? A hátsó váltó láncfeszítõje ?
...

#3779
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Sziasztok !

Ma mentem volna eddigi leghosszabb körömet az új géppel. Meghiúsult, kb. 6km után elszakadt a láncszem toldó. Ti szoktátok ezzel a patentossal (bonthatóval) toldani, vagy pont ezért a hibalehetõségért mellõzitek?
Köszi a válaszokat, elõre is. Ma rájöttem, jobb vele tekerni mint tolni, az alacsony kormány miatt a tolásnál úgy görnyedtem mint régen tekerésnél. A kényelme miatt nem értem,(reku) miért nem ez a bicikliforma terjedt el jobban.


Üdv Ok



Én már kb. 15 éve használom sosem szakadt el (mondjuk láncom sem ;)). A sram láncszem toldó elég okosan van kitalálva véleményem szerint a shimano toldós lényegesen neccesebb. Az én túracsomagomban mindig van láncbontó és pár darab patentszem. Ha mégis szimpatizálsz vele oda kell figyelni, hogy 8-as vagy 9-es a láncod, mert 2 külön patentszem jár hozzá. A 8-as SRAM patent a shimano 8-as lánccal nem mindig stimmel, de a 9-es SRAM a 9-es shimano lánccal haverok. Ha SRAM a lánc, akkor a hozzá megfelelõ SRAM patentszem tökéletesen mûködni fog nem lesz gond.
...

#3780
siemenstaurus

siemenstaurus

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Sziasztok Fórumtársak!
Kb. mekkora max. emberi erõ lép fel a hajtókaron fekvõbringa estében?
Láncfeszítõ csapágyát szeretném kicsit megvizsgálni, rá ható erõket radiális irányban számolgatni, sulis feladat lenne.
Illetve egy optimális megoldást találni a következõ projektre.
(Gondolom az lenne a legjobb ha nincs görgõ a lánc egyenes futású...de most nem. :) )
Áldott Húsvétot, szép, bringás idõt a jövõ hétre!!!