Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#3761
Írta 2011. április 25. - 11:14

Terhelõerõ 800N; erõkar 0,175m, ébredõ nyomaték 140 Nm ami a kis tányér 0,06mes sugarán ~2334 Nra kerekíthetõ.
Akkor a 110fokban vezetõ láncfeszõtõ kerék csapágyában ébredõ radiális erõhatás 2340/cos55fok ~ 4080N
Jól filozofálgatok? :S
(Ha igen, ezen a gyönyörûséges keréken szép súrlódási veszteség lép fel a csapágyban és a lánc lánckerék találkozásánál, ami nem kívánatos.)
#3762
Írta 2011. április 25. - 11:11

A térdeket valóban könnyû túlterhelni rekun. A vállra nincs tippem, lehet hogy állítani kellene a kormánymarkolatok helyén. A lábujjzsibbadás gyakori, nekem is elõjön. SPD pedál erõsen ajánlott, merev talpú cipõvel, hogy húzni is tudj, ne legyen a talpadon folyamatos nyomás, legyen jobb a vérkeringés! A cipõ talpán a stoplit a lehetõ legközelebb kell tenni a sarkadhoz.
A reakciókat szokni kell. Széles skálán mozognak, a "Buzi-e vagy?"-tól a "Kirááááááály!!"ig.
#3763
Írta 2011. április 25. - 11:09

Köszi a segítségeket! Utólag visszagondolva valószínû én lehettem a ludas, mert váltás közben is nyomtam mint süket a csengõt. Remélem ez volt a hiba és a láncvonalon nem kell változtatnom. Láncszemnyomot azért beszerzek, a késõbbi tolások elkerülésére.
Üdv Ok
#3764
Írta 2011. április 25. - 10:14

boldog tulajdonosa lettem egy kb 10 éves, de majdnem vatta új M5 USS 26/20-nak. Szo-V mentem is vele egy Balaton kört, nem gondoltam volna, minden, ahogy a nagy könyvben meg van írva: légellenállás csökkenés óriási elõnyt jelent, keleti kényelem, panoráma, egyszóval óriási élmény. Van viszont pár váratlan dolog is:
- Mára ugyan rendbe jöttek, de a térd és váll ízületeim eléggé megfájdultak. A térd gondolom azért, mert hegymenetben vadul tapostam, erre jobban oda kell figyelni, mert a háttámla miatt könnyebb megerõltetni. A vállamat viszont nem teljesen értem, arra tudok csak gondolni, hogy a rázkódás (elsõ villa merev + outi gumi, hátul van rugóstag, de elég rövid és kemény) és szinte végig változatlan kéztartás miatt. (?)
- Elsõ nap félúton elkezdtek zsibbadni a lábujjaim (mondjuk késõbb elmúlt). Ez másnál is elõ szokott fordulni? Mi okozhatja? spdm nincs
- Alapvetõen jó élmény, hogy az emberek kb. fele egybõl mosolyog ha meglát, de nem gondoltam volna, hogy ennyire nem lehet feltûnésmentesen közlekedni rekuval. Néha kicsit idegesített is az ilyen céltalan jópofa szöveg, hogy "haver, vigyázzá', rosszul raktad össze a bringát". De ez gondolom még így lesz, amíg nem lesz elterjedtebb:) Ezen most a lehetõségeimhez mérten változtattam: +1fõ

B
#3765
Írta 2011. április 25. - 09:24

A kérdés igazán komoly. Pupu és Murla - amikor meglátták a gyönyörû tandem trike-ot - kapásból hátsó hajtómûvet áthelyeznék az alsó vázcsõre h kisebb legyen az elsõ láncvonal törése. Vélemény?
Ezt már Python kolléga a legelején képekkel belinkelte, amit akkor is helyeseltem

#3766
Írta 2011. április 25. - 09:14

Lánc-toldó-szemet még nem sikerült elszakítanom, sramokat használok csak, viszont láncot már többször is. Volt hogy egy túrán ötször.
láncvezetõ görgõnél egyoldalas rögzítésnél elõfordult régebben hogy a 8-as tengelyem elhajlott, azóta 10-es imbusz a tuti 8.8 keménységgel minimum.
Megtoldanám a feladatot egy hasonló paraméterek mellett szolgáló csuszka "ellenállásának-hatékonyság rontásának" kiszámításával. Tekintettel a láncirány-törésszög határértékeire: meddig jó a csuszka és meddig a görgõ?
Hamár feladat akkor legyen értelme is.![]()
A kérdés igazán komoly. Pupu és Murla - amikor meglátták a gyönyörû tandem trike-ot - kapásból hátsó hajtómûvet áthelyeznék az alsó vázcsõre h kisebb legyen az elsõ láncvonal törése. Vélemény?
#3767
Írta 2011. április 25. - 09:11

Villás targonca kétsoros lánca, forgácsolt lánckerekek...
Most 550kg. Akkor beleférnénk 1 tonnába?
#3768
Írta 2011. április 25. - 09:02

Hatalmas buli lenne ha valaki ezt megépítené nekem használhatóra.
Villás targonca kétsoros lánca, forgácsolt lánckerekek...
#3769
Írta 2011. április 25. - 08:53

láncvezetõ görgõnél egyoldalas rögzítésnél elõfordult régebben hogy a 8-as tengelyem elhajlott, azóta 10-es imbusz a tuti 8.8 keménységgel minimum.
Megtoldanám a feladatot egy hasonló paraméterek mellett szolgáló csuszka "ellenállásának-hatékonyság rontásának" kiszámításával. Tekintettel a láncirány-törésszög határértékeire: meddig jó a csuszka és meddig a görgõ?
Hamár feladat akkor legyen értelme is.


#3770
Írta 2011. április 25. - 08:51

#3771
Írta 2011. április 25. - 08:42

Ügyes vagy te, ki tudod számolni ha megfogalmazom neked tankönyvszagúan a feladatot:
134.
Számolja ki, hogy mekkora erõ ébred a kerékpár láncában, amikor a 80 kg tömegû kerékpáros a vízszintesen álló hajtókarra teljes súlyát ráhelyezi. A hajtókar hossza 175mm, a lánc a legkisebb tányéron van. A kistányér sugarát mérje meg! Számítsa ki a láncerõt a középsõ- és a nagytányéron lévõ lánc esetében is! A kapott eredményeket ábrázolja oszlopdiagramon!
Én is próbáltam számolgatni és elkeseredtem h milyen erõsek vagyunk:
Országúti Gálya
Hatalmas buli lenne ha valaki ezt megépítené nekem használhatóra. (a Gálya iszonyú nehéz, az erõátvitel pedig gyenge, legalább az erõátvitelt újra kellene építeni)
#3772
Írta 2011. április 25. - 07:38

#3773
Írta 2011. április 25. - 07:17

Kb. mekkora max. emberi erõ lép fel a hajtókaron fekvõbringa estében?
Ügyes vagy te, ki tudod számolni ha megfogalmazom neked tankönyvszagúan a feladatot:
134.
Számolja ki, hogy mekkora erõ ébred a kerékpár láncában, amikor a 80 kg tömegû kerékpáros a vízszintesen álló hajtókarra teljes súlyát ráhelyezi. A hajtókar hossza 175mm, a lánc a legkisebb tányéron van. A kistányér sugarát mérje meg! Számítsa ki a láncerõt a középsõ- és a nagytányéron lévõ lánc esetében is! A kapott eredményeket ábrázolja oszlopdiagramon!
#3774
Írta 2011. április 25. - 07:10

Tavaly nekem 333 km volt az egyéni rekordom egy nap alatt. Igaz nem rekuval, mert akkor még nem volt.
Hoppá! Görnyedõsön az már nem tréfadolog. Gondolom a végén már nem volt teljesen õszinte a mosolyod.

#3775
Írta 2011. április 25. - 07:08

Meghiúsult, kb. 6km után elszakadt a láncszem toldó. Ti szoktátok ezzel a patentossal (bonthatóval) toldani, vagy pont ezért a hibalehetõségért mellõzitek?
Nekem se volt soha problémám patentszemmel. Igaz, még más láncszemet se szakítottam szét soha. Szerintem a titok nyitja, hogy törekszem egyenes láncvonallal tekerni, illetve terhelés alatt elöl sose váltok. Többnyire nem a túlterhelés, hanem a ferdeség miatt szakadnak a láncok.
#3776
Írta 2011. április 24. - 23:45

Köszönöm!
Nem a váltóéra gondoltam, hanem a fogaskoszorú elõtt van egy lánc-irányváltó görgõ kb. 100-120fokban. Erre hatna piszok nagy erõ hiszen a nyomatékot átvivõ láncszakaszt vezeti meg.
Egy éve építettem csak úgy "lecsóbacsapós" módon egy bringát (olyan is lett de legalább atombiztos!), de eme görgõ 10es tengelye gyönyörû szépen elhajolt. Most kezdtem egy mûszaki sulit, kicsit jobban rálátok már, átnézném újra az egészet...ha már gurul ne vesszen kárba.
Ez egy láncvezetõ görgõ ?
Mibõl volt az a 10-es tengely ? Itt 8-as tengely is elég szokott lenni az enyémen úgy 10-es, hogy még jobbra-balra szalad rajta a görgõ (azaz változik az erõkar, ami a tengelyre hat) és nem görbül. Igaz 8.8-as keménységû anyagból van.
#3777
Írta 2011. április 24. - 23:29


Nem a váltóéra gondoltam, hanem a fogaskoszorú elõtt van egy lánc-irányváltó görgõ kb. 100-120fokban. Erre hatna piszok nagy erõ hiszen a nyomatékot átvivõ láncszakaszt vezeti meg.
Egy éve építettem csak úgy "lecsóbacsapós" módon egy bringát (olyan is lett de legalább atombiztos!), de eme görgõ 10es tengelye gyönyörû szépen elhajolt. Most kezdtem egy mûszaki sulit, kicsit jobban rálátok már, átnézném újra az egészet...ha már gurul ne vesszen kárba.

#3778
Írta 2011. április 24. - 23:00

Sziasztok Fórumtársak!
Kb. mekkora max. emberi erõ lép fel a hajtókaron fekvõbringa estében?
Láncfeszítõ csapágyát szeretném kicsit megvizsgálni, rá ható erõket radiális irányban számolgatni, sulis feladat lenne.
Illetve egy optimális megoldást találni a következõ projektre.
(Gondolom az lenne a legjobb ha nincs görgõ a lánc egyenes futású...de most nem.)
Áldott Húsvétot, szép, bringás idõt a jövõ hétre!!!
Amennyit a kerékpáros lába bír.

Túrás úgy 200-300 watt teljesítményt tud leadni, versenyzõ nyomja 400-500 wattal is a királyok még az 1 Le-t is megtekerik.
Láncfeszítõ neked mit jelent ? A hátsó váltó láncfeszítõje ?
#3779
Írta 2011. április 24. - 22:56

Sziasztok !
Ma mentem volna eddigi leghosszabb körömet az új géppel. Meghiúsult, kb. 6km után elszakadt a láncszem toldó. Ti szoktátok ezzel a patentossal (bonthatóval) toldani, vagy pont ezért a hibalehetõségért mellõzitek?
Köszi a válaszokat, elõre is. Ma rájöttem, jobb vele tekerni mint tolni, az alacsony kormány miatt a tolásnál úgy görnyedtem mint régen tekerésnél. A kényelme miatt nem értem,(reku) miért nem ez a bicikliforma terjedt el jobban.
Üdv Ok
Én már kb. 15 éve használom sosem szakadt el (mondjuk láncom sem

#3780
Írta 2011. április 24. - 22:54

Kb. mekkora max. emberi erõ lép fel a hajtókaron fekvõbringa estében?
Láncfeszítõ csapágyát szeretném kicsit megvizsgálni, rá ható erõket radiális irányban számolgatni, sulis feladat lenne.
Illetve egy optimális megoldást találni a következõ projektre.
(Gondolom az lenne a legjobb ha nincs görgõ a lánc egyenes futású...de most nem.

Áldott Húsvétot, szép, bringás idõt a jövõ hétre!!!