Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#3121
Írta 2011. június 10. - 10:10

Azon gondolkodom, hogy hobby gyanánt elkezdenék én is 2000 m feletti hágókat gyûjteni. Rekuval. Gond ugyebár a lassú mászás, az egyensúly miatt. Márpedig amikor sokat mászik az ember, szerpentinen felfelé, akkor hajlamos lelassulni... Standard megoldás erre a trike. De lefelé meg jobban tetszene a kétkerekû. És síkon is.
Mankókerék!
Nem szégyen az... Arra gondoltam, hogy a lengõorrúm vázába valahova a hátsó villa elé behegesztetek ferdén lefelé/kifelé egy kis csõcsonkot, amibe bele lehetne fogatni egy vékony csõszárra szerelt 120mm-es, komoly rollerkereket. A nyomtávot úgy 30 centire gondolnám. Amikor már annyira lelassulok mászáskor, hogy az egyensúlyozás is gond, akkor ezt felszerelném, amikor nem kell, akkor leszerelném.
Mik ennek a megoldásnak a hátrányai?
#3122
Írta 2011. június 09. - 20:05

Python az új Alfijával. Valaminek idomulnia kell!
Akkor nincs több kérdésem. Leültem, egyes .

#3123
Írta 2011. június 09. - 18:43

Ez az összekopás számomra nem világos. Mi kopna össze mivel ?
Python az új Alfijával. Valaminek idomulnia kell!

#3124
Írta 2011. június 09. - 16:51

#3125
Írta 2011. június 09. - 15:24

A többiek érteni fogják talán e nélkül is.
Mint írtam, hibáztam! Nem elõször és nem is utoljára. Továbbra is lesznek helyesírási hibáim, ahogyan neked és másoknak is. (be is jelöltem alább kettõt, de tovább már nem merészkedem)egyelõre - ha már törekszünk a helyesírásra Egyenlõre vs. egyelõre - Hétköznapi helyesírás
Ellenben ha azt olvasom, hogy tyuxar, 1szer, 5let, 6almas, qrva, ezexerint stb. akkor szóvá teszem! Szerintem rossz divat és már nem is vicces. Te pedig légy szíves a továbbiakban is kijavítani a helyesírási hibáimat. Okulunk mindannyian belõle!
Az én tapasztalatom nincs ezzel harmóniában. Használtam már RapidFire-t (Deore, LX és XT) de terepen nem bírták a gyûrõdést. Fõleg a hosszú lejtõt követõ emelkedõvel volt gondom. Nem mindig találtam el a megfelelõ fokozatot.én is azt gondoltam, hogy a gripshift az használatra aklamatlan. És vszeg ez részben igaz is, ha zúzol lefele a terepen, nem túl praktikus, ha forog a kezed alatt a markolat.
A Gripbõl X9 és X0 volt. Nem csúszott. Akkor váltott, ha én váltani szerettem volna!
Nem szeretnék egy Sram – Misimano vitát! A Shimi állati finoman teszi a dolgát, a Sram ehhez képest kissé elnagyolt, de nekem terepen a Sram vált be.
Izlésrõl nem lehet vitatkozni!
Férfi vagyok, nem olvasok kezelési utasítást vagy kézikönyvet!Van akkora terhelés, ami alatt vált, és van annál nagyobb terhelés - ilyenkor nem vált. Olvass bele a könyvébe, azt írják, hogy ha túl nagy terhelésnél akarsz váltani, akkor nem fog, csak akkor, ha visszaveszel a pedálnyomásból.
Másképpen fogalmazom meg, hogy értsd. A Nexus-8 nagyobb terhelés alatt is vált, emelkedõn elõfordult, hogy el kellett venni a terhelést. A 11-es Alfi, ennél jóval kisebb terhelés alatt sem hajlandó kapcsolni. JELENLEG! Remélem, majd összekopik!
Remélem, ismét tévedsz!Ezen az összekopás sem fog változtatni, ellenben érezhetõen jobban fog gurulni pár száz km után.
Nem kell addig várnod! Pénteken szombaton vidéken leszek, vidd el nyugodtan.de örömmel jelentkezem a próbára! Jövõ hétvégén sort kerítünk
Lehet, hogy a belsõ ellenállása (hasamra ütök) csökkent 30%-kal. Meg lennék lepve
Az a különbség kettõnk véleménye között, hogy én már kipróbáltam az SG-700-at, te pedig olvastál róla.
…és ha a sorok közül nem olvastad volna ki:
A jelenlegi többlet költséget nem éri meg, de ez egy szubjektív vélemény. Nem fikáztam le az Alfine váltódat – sõt…
Tapasztald meg te is, és halljuk, lássuk a te véleményed is.
Ui.: Amennyiben bárkinek bármilyen karbantartási problémája lenne, bármilyen agyváltóval, úgy keresse Lompit! És hivatkozzon rám! (hátha add a következõ vázamból engedményt!)
#3126
Írta 2011. június 09. - 09:39

Bizonyám, ez nagyon így van! Anno - a montis idõszakomban - én is azt gondoltam, hogy a gripshift az használatra aklamatlan. És vszeg ez részben igaz is, ha zúzol lefele a terepen, nem túl praktikus ha forog a kezed alatt a markolat. De túrázásra nincs jobb, rekura meg végképp, ezt én is így érzem most!Nos, nem bírtam magammal. Meg volt az elsõ kanyar.
Azt hiszem, a testbike-on olvastam valami hasonló véleményt az Alfine 8-asról:” …és rapidfire váltókarral árulják, nem azzal a dedós markolatváltóval.” Ez az elsõ bajom. A rapidfire váltókarokon látszik a hitech, de a markolatváltóval egy mozdulattal dobtam le akár nyolcból egybe. Aki már használt agyváltót az értékeli ennek a hasznát.
egyelõre - ha már törekszünk a helyesírásra Egyenlõre vs. egyelõre - Hétköznapi helyesírásegyenlõre
Van akkora terhelés, ami alatt vált, és van annál nagyobb terhelés - ilyenkor nem vált. Olvass bele a könyvébe, azt írják, hogy ha túl nagy terhelésnél akarsz váltani, akkor nem fog, csak akkor, ha visszaveszel a pedálnyomásból. Ezen az összekopás sem fog változtatni, ellenben érezhetõen jobban fog gurulni pár száz km után.... Terhelés alatt nem vált – talán majd, ha összekopott .... Az óra szerint nem vagyok gyorsabb ...
...
Szerintem nem mérhetõ. Lehet, hogy a belsõ ellenállása (hasamra ütök) csökkent 30%-kal. Ezt nem fogod tudni lemérni, csak laboratóriumi körülmények között. Esetleg egy Pelson nyersz 3 percet (ez már laboratóriumi körülmény

Meg lennék lepve - de örömmel jelentkezem a próbára! Jövõ hétvégén sort kerítünk rá, már csak azonos súlycsoportba kell kerülni addigraSzerintem, ha az Alfi 8-al együtt gurulna együtt egy lejtõn, akkor feltûnõen húzna el.

#3127
Írta 2011. június 09. - 08:04

Nekem most sem futja rá, de aki esetleg mostanában tervez egy beszerzést annak érdemes elgondolkodni rajta.
#3128
Írta 2011. június 08. - 22:09

Azt hiszem, a testbike-on olvastam valami hasonló véleményt az Alfine 8-asról:” …és rapidfire váltókarral árulják, nem azzal a dedós markolatváltóval.” Ez az elsõ bajom. A rapidfire váltókarokon látszik a hitech, de a markolatváltóval egy mozdulattal dobtam le akár nyolcból egybe. Aki már használt agyváltót az értékeli ennek a hasznát. Véleményem szerint az illetõ aki írta, egy marketing blablával fertõzött köcsög. Nekem hiányzik a „dedós” markolatváltó. A balos két gangos viszont jobb, mint az eddig használt gripshift.
11 sebesség az agyban. Szép, de egyenlõre nem érzem az árkülönbséget. Terhelés alatt nem vált – talán majd, ha összekopott. Az óra szerint nem vagyok gyorsabb, de érzésre a keró könnyebben gurul. Csendes. Hihetettlenül. Ha nem tekerek, akkor csak a gumikat hallani.
A nagyobb áttétel a gyárilag mellékelt több fogszám ellenére is érzõdik. A sebességi fokozatok gyorsan fogynak, de már a tízest sem tudtam letekerni.
Aztán valamiért meg kell állni és hüvelykujjal pumpálom kettesével lefelé a fokozatokat. Még hogy dedós a gripshift?
Az agy belsõ ellenállása itt is nagy. Egy hagyományos láncváltó –ha, megpörgetem hátra – pörög vagy 3-4 fordulatot. Itt esetleg egyet, de ez a Nexusnál és az Alfinenál is így van.
A legnagyobb különbséget a hangban (minõség érzett) és a gurulásban érzem. Szerintem, ha az Alfi 8-al együtt gurulna együtt egy lejtõn, akkor feltûnõen húzna el.
A Nexusnál sem kedveltem azt, hogy nincs rajtuk gyorszár. Ezen sincs. Tehát cipelhetem magammal a 15-ös kulcsot is, vagy
ha beválik, akkor felpolírozom és marad végleg az öreg szárnyas anya.
Az Alfi agydinamos kerék még nincs befûzve. Eddig inkább csak az esztétika miatt érdekelt, de most már remélem, hogy ez is kisebb ellenállású lesz mint a régi.
#3129
Írta 2011. június 08. - 19:10

Új fejlemény!
Dear Mr. Hornyak,
thank you very much for your kind request.
I’ve just spoken with Mr. Steinhoff, so we can propose you the following:
We have a customer in Budapest, he is ordering weekly different goods in our factory.
We can deliver the Roll to him, and you can buy the roll from our customer?
Is this a option for you?
Please let me know how to proceed, because our customer have a current order and we can deliver soon the roll in Budapest.
Szóval annyi, hogy van, akinek adnak el mindenféléket Budapesten, és mivel pont van egy szállításuk nemsokára, hozzácsapják, és elküldik, mi meg megvesszük a Budapesti kontakttól. Sajnos árakat nem írtak, de még így is jó hírnek tartom a dolgot.
Visszaírok nekik, hogy persze, jó, mondjanak árakat.
És ha visszaírnak, megmondom, mibe kerül a roll.
Hasszan
#3130
Írta 2011. június 08. - 13:55

#3131
Írta 2011. június 08. - 12:10

(utóbbit általában nem javasolnám, mert veszélyes a forgalomban):
Jouta ligfietsen


#3132
Írta 2011. június 08. - 08:26

#3133
Írta 2011. június 08. - 08:19

Basta mindenit! Stílusos a gép! Tetszik a tükör is, de a basta led világítását (anno) én a hajtómû elé tettem volna... Lompi sem oda tette és Levi sem. Nyílván az én ízlésemmel van a baj. Pedig olyan szép íves!
Pedig odatettem én is

#3134
Írta 2011. június 07. - 21:17

Zanzásítva: Jövõhétre kerékre áll az új váltóval az Elephant. Állok mindenki rendelkezésére! Próbáljátok ki magatok.
Az Aba napok is egy jó lehetõség erre és igen, engem is érdekel! Egyeztessünk! (egy-két kilométert még csak-csak elgurulok a Huzatbike-al)
#3135
Írta 2011. június 07. - 20:20


Mindenki, Aba napokra ki készül? Nekem egy szombati oda (akár reggeli indulással

#3136
Írta 2011. június 07. - 20:15

A Békésszentandrás leült, ellaposodott, kútbafúlt... Talán négyen, ha összejöttünk volna, ezért leálltam a szervezéssel. Talán egy késõbbi idõpontban...
#3137
Írta 2011. június 07. - 20:09

Tudodezexerint

Azért nem gondolkodtam a hátsó tárcsában, mert bármilyen fossfék megcsúsztatja. Ugyan ezen okból pofát sem cserélek.Biztosan jobban kopik, minta a sima gyári, de lényegesen jobban is fog.
#3138
Írta 2011. június 07. - 20:03

.. Alfine-11. Két fokozatú balos, 11-gangos a jobb ..
Használjam egészséggel!
Sok-sok km-t hozzá nagy hátszéllel, lejtõkkel

részemrõl rossz hír hogy kihagyom a bulit Bszentandráson, mert eléggé lezúztam a lábam meló közben. Nem bírta a létra legfelsõ foka csekély súlyomat és lecsúsztam. Marad Aba.
#3139
Írta 2011. június 07. - 19:46

Hátul hagyom az LX-es V-féket.
Csak egy tipp plusz tuningra. Ha még nem próbáltad a piros ritchey fékpofákat próbáld ki. Biztosan jobban kopik, minta a sima gyári, de lényegesen jobban is fog. Én már minden bringán lecseréltem a gyári avidokat,remekül teljesít még vizes idõben is. Egy pilis után mit tud azt még nem tudom, de városi üzemben több, mint kiválóan mûködik.
#3140
Írta 2011. június 07. - 17:29

A km órádon a kerék kerületet írd át 3124-re! Nekem segített.
Az 1623 jónak tûnik, a "sarokig" hiteles a távolság. Igaz 2623-nál jó átlagot mentem, csak valahogy nagyon rohant az idõ.
Lehet, de 2010-ben meg fiatalodtam, 2008-2009hez képest.
A fék ki volt akasztva. Erre akkor jöttem rá, amikor meg akartam állni.
ezexerint marad Lenin ?