papa jógyorsan amugy egy elsöböl meg egy hátsobol+egy darab csö)Az elsõ villa hogyan készült?
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#10881
Írta 2009. október 09. - 19:01

#10882
Írta 2009. október 09. - 18:38



#10883
Írta 2009. október 09. - 14:58


Eleje, hátulja egyaránt boomos megldással van rögzítve, így a középsõ rész könnyen cserélhetõ, így lesz a lengõorrúból a videó végére flevo. A boomos állításoknak van más elõnye is: az elsõ tologatásával lehet játszani az utánfutással, a hátsóéval pedig a tengelytáv változik. Mindez majd persze egy állítható és döntehõ üléssel.
#10884
Írta 2009. október 09. - 09:46

Az elsõ villa hogyan készült?Papa! Az enyém is készül!
#10885
Írta 2009. október 09. - 08:15

A villára nem tehetem, mert az rontaná a "rugózását". (ez a Pythonoknál kipróbált és használt megoldás, Lompi 26x26 -osán is bevált) A súlyelosztás a tervezetthez képest így is hátrébb került a rövid tengelytáv (szállítási és tárolási igény) miatt (120cm). A csomagtartó az ülés hátuljára kerül, mivel a táska súlyát az ülés veszi fel, a csomagtartó (elég belõle 30 cm hossz) csak azért szükséges, hogy a táska (három felfogatásából az utolsót) megtartsa. Így a tömegközéppont nem változik. További változtatásokat óvatosan kezdeményezek, mert Lompi mester annyiszor hegesztette össze és vágta szét, hogy az alatt már készített volna három másikat. Egyenlõre még bírja idegileg...Ez is tetszik! A francba, mibe kössek bele?...
Az ülés kitámasztóját a villára kötném, közel a hátsó tengelyhez, hogy minél kisebb teher legyen a vázon. És a kitámasztókhoz lehetne akkor rögzíteni egy esetleges csomagtartót is.
Jelenlegi állapotában 10 kiló alatt van, de most jön a hajtómû, a kormány, kezelõszervek, váltók stb. és a végleges megoldás sem az FSA kerekekre épül, hanem agyváltó és agydinamó 32-36 lyukas V-fékes felniken. Tehát ez is eléri a végére a 16-18 kilit.
#10886
Írta 2009. október 09. - 07:11

papa nekötöszködj:D valoszinüleg eza gép is szupilesz...... ha elnem cseszek vmit ja és egynyomon megy;)Ez is tetszik! A francba, mibe kössek bele?...
Az ülés kitámasztóját a villára kötném, közel a hátsó tengelyhez, hogy minél kisebb teher legyen a vázon. És a kitámasztókhoz lehetne akkor rögzíteni egy esetleges csomagtartót is.
#10887
Írta 2009. október 09. - 06:50

Rekuval tekerve szükséges bármi speciális, normál bringán nem szükséges ruhadarab?
A talpad fog jobban fázni. Egyrészt mert több szelet kap, másrészt az alacsonyabb vérnyomás miatt. Nagy, tágas cipõ, több, meleg zokni kell. A téli kalucsnik túrót se érnek, mert alul ugyebár lukasak. Néhány kanadai ismerõsöm télen feltesz egy ilyet is, ez segít a legtöbbet:
http://www.mueller-hp.com/xt.htm
Mások a vadászboltban kapható, elektromosan fûtött talpbetétre esküsznek. Meg a kémiai fûtõ (egyszer használatosra.) De ezek csak pár órát bírnak.
#10888
Írta 2009. október 09. - 06:44

Ez is tetszik! A francba, mibe kössek bele?...Papa! Az enyém is készül!

#10889
Írta 2009. október 09. - 06:17


#10890
Írta 2009. október 09. - 01:17

Elnézést, lehet, hogy nagyon láma kérdés, de sokat tekerek télen is (van, hogy 6-8 órát is egyszerre).
#10891
Írta 2009. október 08. - 20:01

#10892
Írta 2009. október 08. - 19:53

#10893
Írta 2009. október 07. - 20:39


#10894
Írta 2009. október 07. - 09:55

Egyszerû a dolog magyarázata: A gravitáció miatt minden tárgy súlypontja törekszik lefelé.
Nomármost: Ha a villaszög mondjuk 90 fok lenne, mindegy merre fordítod a kormányt, a bicaj súlypontja nem kerül se lejjebb se feljebb. A kormányfordítás 100%-a a kerék irányváltoztatására, 0%-a a súlypont megváltoztatására fordítódna.
Ha a villaszöged 0 fok lenne (vízszintes villa), a kormányfordítás 0%-a a kerék irányváltoztatására, 100%-a a súlypont megváltoztatására fordítódna.
A valóságban a kettõ között mozgunk. Minél laposabb a villaszög, annál kisebb a kormányzásra esõ hatás (szinuszos) és annál nagyobb a súlypontsüllyedés (koszinuszos).
Ha tehát a lapos villaszögû bringa kereke kitér függõleges helyzetébõl, a gravitáció igyekszik még jobban kitéríteni. Ez az öngerjesztõ folyamat a kerékbillenés, angolul wheelflop.
Szép leírás, köszi!
#10895
Írta 2009. október 07. - 08:01

Egyszerû a dolog magyarázata: A gravitáció miatt minden tárgy súlypontja törekszik lefelé.
Nomármost: Ha a villaszög mondjuk 90 fok lenne, mindegy merre fordítod a kormányt, a bicaj súlypontja nem kerül se lejjebb se feljebb. A kormányfordítás 100%-a a kerék irányváltoztatására, 0%-a a súlypont megváltoztatására fordítódna.
Ha a villaszöged 0 fok lenne (vízszintes villa), a kormányfordítás 0%-a a kerék irányváltoztatására, 100%-a a súlypont megváltoztatására fordítódna.
A valóságban a kettõ között mozgunk. Minél laposabb a villaszög, annál kisebb a kormányzásra esõ hatás (szinuszos) és annál nagyobb a súlypontsüllyedés (koszinuszos).
Ha tehát a lapos villaszögû bringa kereke kitér függõleges helyzetébõl, a gravitáció igyekszik még jobban kitéríteni. Ez az öngerjesztõ folyamat a kerékbillenés, angolul wheelflop.
Ez szép volt!
#10896
Írta 2009. október 07. - 07:08

Nem nagyon találtam jól érthetõ velõs leírást.
Egyszerû a dolog magyarázata: A gravitáció miatt minden tárgy súlypontja törekszik lefelé.
Nomármost: Ha a villaszög mondjuk 90 fok lenne, mindegy merre fordítod a kormányt, a bicaj súlypontja nem kerül se lejjebb se feljebb. A kormányfordítás 100%-a a kerék irányváltoztatására, 0%-a a súlypont megváltoztatására fordítódna.
Ha a villaszöged 0 fok lenne (vízszintes villa), a kormányfordítás 0%-a a kerék irányváltoztatására, 100%-a a súlypont megváltoztatására fordítódna.
A valóságban a kettõ között mozgunk. Minél laposabb a villaszög, annál kisebb a kormányzásra esõ hatás (szinuszos) és annál nagyobb a súlypontsüllyedés (koszinuszos).
Ha tehát a lapos villaszögû bringa kereke kitér függõleges helyzetébõl, a gravitáció igyekszik még jobban kitéríteni. Ez az öngerjesztõ folyamat a kerékbillenés, angolul wheelflop.
#10897
Írta 2009. október 07. - 05:48

ezért irtamén hogy nemugyvan ez hogy felugrokrá és tekerem is mint a sima bringát ezt megkel szokni de utána már atom stabil.;913288']Szerintem építesz egy bringát, sikerül, ahogy sikerül, aztán meg majd megszokod

#10898
Írta 2009. október 06. - 22:54

Nem nagyon találtam jól érthetõ velõs leírást. Ha jól értem arról van szó, hogy a lapos homlokcsõ miatt álló (vagy lassú) helyzetben hajlamosabb kibillenni a kerék (wheelflop effect), viszont a sebesség növekedésével átveszi a stabilizáló hatást az utánfutás (trail). Papa?
Szerintem építesz egy bringát, sikerül, ahogy sikerül, aztán meg majd megszokod

#10899
Írta 2009. október 06. - 20:27

#10900
Írta 2009. október 06. - 19:41

a lényeg ha elforditod kicsit a kormányt be esik egyböl vagy nemNem nagyon találtam jól érthetõ velõs leírást. Ha jól értem arról van szó, hogy a lapos homlokcsõ miatt álló (vagy lassú) helyzetben hajlamosabb kibillenni a kerék (wheelflop effect), viszont a sebesség növekedésével átveszi a stabilizáló hatást az utánfutás (trail). Papa?