Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#10881
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts

Az elsõ villa hogyan készült?

papa jógyorsan amugy egy elsöböl meg egy hátsobol+egy darab csö)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#10882
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
akkor itt egy majdnem kélsz lengöoru :) kiprobálva elengedet kézel is szupilett még 1-2 ora és full kész részemröl ;) http://joyyo.uw.hu/pyton05.jpg
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#10883
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts
Én is haladok az építéssel. A tervezés részével :) Mivel fogalmam sincs, hogy a lengõorrú vagy a Flevo stílus a jobb, kialakult egy átalakíthatós koncepció. Amolyan 2in1.

Eleje, hátulja egyaránt boomos megldással van rögzítve, így a középsõ rész könnyen cserélhetõ, így lesz a lengõorrúból a videó végére flevo. A boomos állításoknak van más elõnye is: az elsõ tologatásával lehet játszani az utánfutással, a hátsóéval pedig a tengelytáv változik. Mindez majd persze egy állítható és döntehõ üléssel.

#10884
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Papa! Az enyém is készül! :)

Az elsõ villa hogyan készült?
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#10885
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Ez is tetszik! A francba, mibe kössek bele?... :) Az ülés kitámasztóját a villára kötném, közel a hátsó tengelyhez, hogy minél kisebb teher legyen a vázon. És a kitámasztókhoz lehetne akkor rögzíteni egy esetleges csomagtartót is.

A villára nem tehetem, mert az rontaná a "rugózását". (ez a Pythonoknál kipróbált és használt megoldás, Lompi 26x26 -osán is bevált) A súlyelosztás a tervezetthez képest így is hátrébb került a rövid tengelytáv (szállítási és tárolási igény) miatt (120cm). A csomagtartó az ülés hátuljára kerül, mivel a táska súlyát az ülés veszi fel, a csomagtartó (elég belõle 30 cm hossz) csak azért szükséges, hogy a táska (három felfogatásából az utolsót) megtartsa. Így a tömegközéppont nem változik. További változtatásokat óvatosan kezdeményezek, mert Lompi mester annyiszor hegesztette össze és vágta szét, hogy az alatt már készített volna három másikat. Egyenlõre még bírja idegileg...
Jelenlegi állapotában 10 kiló alatt van, de most jön a hajtómû, a kormány, kezelõszervek, váltók stb. és a végleges megoldás sem az FSA kerekekre épül, hanem agyváltó és agydinamó 32-36 lyukas V-fékes felniken. Tehát ez is eléri a végére a 16-18 kilit.

#10886
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts

Ez is tetszik! A francba, mibe kössek bele?... :) Az ülés kitámasztóját a villára kötném, közel a hátsó tengelyhez, hogy minél kisebb teher legyen a vázon. És a kitámasztókhoz lehetne akkor rögzíteni egy esetleges csomagtartót is.

papa nekötöszködj:D valoszinüleg eza gép is szupilesz...... ha elnem cseszek vmit ja és egynyomon megy;)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#10887
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Rekuval tekerve szükséges bármi speciális, normál bringán nem szükséges ruhadarab?


A talpad fog jobban fázni. Egyrészt mert több szelet kap, másrészt az alacsonyabb vérnyomás miatt. Nagy, tágas cipõ, több, meleg zokni kell. A téli kalucsnik túrót se érnek, mert alul ugyebár lukasak. Néhány kanadai ismerõsöm télen feltesz egy ilyet is, ez segít a legtöbbet:

http://www.mueller-hp.com/xt.htm

Mások a vadászboltban kapható, elektromosan fûtött talpbetétre esküsznek. Meg a kémiai fûtõ (egyszer használatosra.) De ezek csak pár órát bírnak.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#10888
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Papa! Az enyém is készül! :)

Ez is tetszik! A francba, mibe kössek bele?... :) Az ülés kitámasztóját a villára kötném, közel a hátsó tengelyhez, hogy minél kisebb teher legyen a vázon. És a kitámasztókhoz lehetne akkor rögzíteni egy esetleges csomagtartót is.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#10889
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
jsipos007 hát fürdö gatyába nemkelene télen tekerni amugymeg a vázmiatt pont szélárnyékban van általába az a nemeseb rész :D habár ezsem igaz egészen minden rekunál
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#10890
jsipos007

jsipos007

    vendég

  • fórumtag
  • 55 posts
Rekuval tekerve szükséges bármi speciális, normál bringán nem szükséges ruhadarab? Gondolok itt arra pl., hogy nemesebb részünk feszül neki a szélnek. Nem könnyebb így felfázni (mást nem is említve)?

Elnézést, lehet, hogy nagyon láma kérdés, de sokat tekerek télen is (van, hogy 6-8 órát is egyszerre).

#10891
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
Hm.... hogy mikvannak :D
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#10892
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Feltöltött képPapa! Az enyém is készül! :)

#10893
köti

köti

    vendég

  • fórumtag
  • 66 posts
ma a városligetben, a közlekedési múzeumnál rekut tesztelt valaki vagy valamelyik tv-be készült riport...?
Naná, hogy normális vagyok! A hangok is megmondták!:D

#10894
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

Egyszerû a dolog magyarázata: A gravitáció miatt minden tárgy súlypontja törekszik lefelé.

Nomármost: Ha a villaszög mondjuk 90 fok lenne, mindegy merre fordítod a kormányt, a bicaj súlypontja nem kerül se lejjebb se feljebb. A kormányfordítás 100%-a a kerék irányváltoztatására, 0%-a a súlypont megváltoztatására fordítódna.

Ha a villaszöged 0 fok lenne (vízszintes villa), a kormányfordítás 0%-a a kerék irányváltoztatására, 100%-a a súlypont megváltoztatására fordítódna.

A valóságban a kettõ között mozgunk. Minél laposabb a villaszög, annál kisebb a kormányzásra esõ hatás (szinuszos) és annál nagyobb a súlypontsüllyedés (koszinuszos).

Ha tehát a lapos villaszögû bringa kereke kitér függõleges helyzetébõl, a gravitáció igyekszik még jobban kitéríteni. Ez az öngerjesztõ folyamat a kerékbillenés, angolul wheelflop.


Szép leírás, köszi!

#10895
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 posts

Egyszerû a dolog magyarázata: A gravitáció miatt minden tárgy súlypontja törekszik lefelé.

Nomármost: Ha a villaszög mondjuk 90 fok lenne, mindegy merre fordítod a kormányt, a bicaj súlypontja nem kerül se lejjebb se feljebb. A kormányfordítás 100%-a a kerék irányváltoztatására, 0%-a a súlypont megváltoztatására fordítódna.

Ha a villaszöged 0 fok lenne (vízszintes villa), a kormányfordítás 0%-a a kerék irányváltoztatására, 100%-a a súlypont megváltoztatására fordítódna.

A valóságban a kettõ között mozgunk. Minél laposabb a villaszög, annál kisebb a kormányzásra esõ hatás (szinuszos) és annál nagyobb a súlypontsüllyedés (koszinuszos).

Ha tehát a lapos villaszögû bringa kereke kitér függõleges helyzetébõl, a gravitáció igyekszik még jobban kitéríteni. Ez az öngerjesztõ folyamat a kerékbillenés, angolul wheelflop.


Ez szép volt!

#10896
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Nem nagyon találtam jól érthetõ velõs leírást.


Egyszerû a dolog magyarázata: A gravitáció miatt minden tárgy súlypontja törekszik lefelé.

Nomármost: Ha a villaszög mondjuk 90 fok lenne, mindegy merre fordítod a kormányt, a bicaj súlypontja nem kerül se lejjebb se feljebb. A kormányfordítás 100%-a a kerék irányváltoztatására, 0%-a a súlypont megváltoztatására fordítódna.

Ha a villaszöged 0 fok lenne (vízszintes villa), a kormányfordítás 0%-a a kerék irányváltoztatására, 100%-a a súlypont megváltoztatására fordítódna.

A valóságban a kettõ között mozgunk. Minél laposabb a villaszög, annál kisebb a kormányzásra esõ hatás (szinuszos) és annál nagyobb a súlypontsüllyedés (koszinuszos).

Ha tehát a lapos villaszögû bringa kereke kitér függõleges helyzetébõl, a gravitáció igyekszik még jobban kitéríteni. Ez az öngerjesztõ folyamat a kerékbillenés, angolul wheelflop.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#10897
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts

;913288']Szerintem építesz egy bringát, sikerül, ahogy sikerül, aztán meg majd megszokod :)

ezért irtamén hogy nemugyvan ez hogy felugrokrá és tekerem is mint a sima bringát ezt megkel szokni de utána már atom stabil.:)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#10898
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 posts

Nem nagyon találtam jól érthetõ velõs leírást. Ha jól értem arról van szó, hogy a lapos homlokcsõ miatt álló (vagy lassú) helyzetben hajlamosabb kibillenni a kerék (wheelflop effect), viszont a sebesség növekedésével átveszi a stabilizáló hatást az utánfutás (trail). Papa?


Szerintem építesz egy bringát, sikerül, ahogy sikerül, aztán meg majd megszokod :)

#10899
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
illetve, hogy honnan kezd el beesni...

#10900
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts

Nem nagyon találtam jól érthetõ velõs leírást. Ha jól értem arról van szó, hogy a lapos homlokcsõ miatt álló (vagy lassú) helyzetben hajlamosabb kibillenni a kerék (wheelflop effect), viszont a sebesség növekedésével átveszi a stabilizáló hatást az utánfutás (trail). Papa?

a lényeg ha elforditod kicsit a kormányt be esik egyböl vagy nem
Ha reku akkor lompi bike:)
képek