Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#7461
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás
igen :)
valakinek
elõször nekem
aztán majd akinek kell
;) :) :) :)
A legtöbb gépem életútja ilyen ;) ;)

#7462
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Ha érdekel valakit éles bevetésen egy alsókormányos buzibringa, érdemes nyomon követni Kishareszék túráját ezen a linken napközben online: Nyomkovetes
Képet lehet kapni napközben, milyen szép helyeken járnak és milyen sebességgel haladnak.

(csak fel kell installálni a 4-es silverlightot és a bringán tartani az egeret. a térképet lehet nyitogatni, változtatni stb...)
...

#7463
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Bullseye lesz a neve és nem leng az orra. alsó kormány meg nem is fér el rajta ;) :)
a súlyát nem mértem, túragépnek készül elsõdleges a megbízhatóság. :)


Valakinek építed, vagy saját felhasználásra ???
...

#7464
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás

.... Ha ezzel lefoglaltad a Csilli nevet, a LomPiko masinának már csak a Csillifánt marad. Ez már egészen rózsaszínesen hangzik. Így már simán mehetne rá alsókormány! ;););) bocs... abbahagyom...


Bullseye lesz a neve és nem leng az orra. alsó kormány meg nem is fér el rajta ;) :)
a súlyát nem mértem, túragépnek készül elsõdleges a megbízhatóság. :)

#7465
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
nem rosz gratula
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#7466
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

nem tétlenkedünk ám
és piros lesz :)


Szép, emberes a váz! Gyors reakció Piko tegnapi felvetésére :) Az elejét viszont benézted, rossz helyre hegesztetted a bummot, nem leng az orra. Ha ezzel lefoglaltad a Csilli nevet, a LomPiko masinának már csak a Csillifánt marad. Ez már egészen rózsaszínesen hangzik. Így már simán mehetne rá alsókormány! ;););) bocs... abbahagyom...

#7467
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás
nem tétlenkedünk ám

recumbent bike + trike
recumbent bike + trike
recumbent bike + trike
recumbent bike + trike
recumbent bike + trike
recumbent bike + trike

és piros lesz :)

#7468
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

De akkor legyen ez itt általános kérdésként: Urak egy csoportos túra szombaton vagy vasárnap?

A Szélvész túrák nyilvánosak és esõsek (persze ha csak az esõ esik az nem baj, lényeg h a biciklista ne essen)
:)
Bár ez a túra nagyon kezdõszintû, (tehát lassan megyünk), de ha sokan vagyunk akkor nagyon hangulatos. Isaszegen is így volt, Python ott volt, tanúsíthatja, sok bicajos együtt klassz látvány, megfûszerezve néhány rekuval..

Evett a sárga irigység h nem lehettem ott az Aba-napokon. Szívesen látom a tisztelt társaságot, úgyis alig ismerek 1-2 embert személyesen (jóformán csak a felbujtót és a mestert) - ezt most pótolhatnám - és a diákok között lehetne "hirdetni az igét" (rekut)
:D

#7469
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
...hát jól le lett buzizva az alsó kormány...:), pedig én is nagy híve vagyok ennek a kormányzási módnak. Bár ahogy Motyoo megcsinálta az a fajta alsó kormányzás kevésbé tetszik, viszont ahogyan a radius-omon van megoldva az nagyon. Nem lesz szélesebb tõle a gép az viszont biztos, hogy pakolni nem sok mindent lehet rá, de én úgy vagyok vele, hogy az órát és a lámpát (lámpa mehet a fejre is) egy kis vázcsonkra kell tenni a kezelõszerveket meg vakon is tudni kell használni...;) Ha meg valakinek kisasztal kell maga elé, amire felteszi a laptopot a 6.1-es hifi tornyot, GPS-t, mûholdvevõt, parabola antennát,CB rádiót, mobiltartót, óvszeradagolót az csináljon 3 vagy 4 kerekût...;)))

/ettõl függetlenül az U kormányt választanám még rekura a mókuskormányt már egészen biztosan nem/
...

#7470
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
A smillikat már Stokinál sem értettem. Volt is belõle konfliktus!
Utoljára az Aba napokon tekertem. Úgy tûnik ez is olyan mint a sex! Ha nincs meg rendszeresen, akkor feszültté válok!
De akkor legyen ez itt általános kérdésként: Urak egy csoportos túra szombaton vagy vasárnap?

#7471
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás
Na akkor a további félreértések elkerülése végett: nyilván baromság lenne a Csillire alsó kormányt rakni, ezt alant jónéhányszor és helyesen megindokoltad. Épp a múltkori (általad imént referált privi) levelezésünk miatt húzlak az alsó kormánnyal, de úgy látszik túl fukarul bánok a szmájlikkal :(

Na meg úgyis már mindent megbeszéltünk a múltkor! Amúgy meg nem mindegy hol a kormány? Inkább tekerni kellene egyet!

#7472
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

ha folytatom a fejtegetésedet, hogy mindig vmi új kell ami eddig még nem volt, elõbb utóbb lesz itt alsókormányos gép is!


Tegnap azt írtam, hogy "Semmi forradalmi, semmi olyan ami eddig nem lett volna..."
Nos...
Azt szoktam mondani, hogy: "valaki már biztosan feltalálta"
Ez nem azonos azzal, hogy csak valami újat kell?! Egy állandó csak, a változás! Természetesen minden új jó is lehet, ezt az idõ majd eldönti! Én is keresem az új megoldásokat. Van ami beválik és van ami nem.

Az alsókormány lehet nehezebb és lehet könnyebb mint egy felsõ. Ebben az esetben - és váz geometriánál - az alkalmazása lenne hibás döntés, fügetlenül a súlytól.
Ettõl még az alsókormánynak van létjogosultsága (csak nem ennél a váznál) A te lengõorrúdon a felsõkormány kialakítása lett volna nehezebb ( és rossz döntés) a speciális kormány bekötés miatt...

A Dualdrive, Intego, a Te esetedben Dualfine megoldás hasznos és praktikus. Nekem is volt DD-m tisztában vagyok a képességeivel.
Én a magam részérõl DD-t használnék, vagy Alfinet elsõ szorzóval... Ettõl még lehet, hogy a Dualfine a jövõ és sorozatban fogod gyártani.
Az hogy elfogult vagy a saját gépeddel kapcsolatban, érthetõ. Én magam is rózsaszín szemüvegen keresztül szemlélem a terveimet.

De hogy a többiek is értsék...
Megelõzte ezt a bejegyzést egy magán levelezés, ahol annak a véleményemnek adtam hangot, hogy a szerzõ túl elfogult és véleményem szerint nem állja meg a helyét az a tétel, miszerint mindenki más (minden más koncepció) tévúton jár! Szerintem a recúgbens és az azon alkalmazott megoldások még nem kiforrottak. Ergo nem ez az a gép, amit egy kezdõnek építenie kellene. Azt is megjegyeztem, hogy az inkább egy SWB lehetne, mint az Isukáék által készített rekuk.

A válaszom írásakor ezek is elõjöttek a mélybõl... Motyoo megkövetlek! (de, továbbra sem szeretnék alsókormányt, dualfinet és 30'-os kormány kitérést! :) Bocs!

#7473
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Motyoo! Miért kell piszkálnod a darázsfészket? :)
Azért mert a huzatbájkon alsókormányt alkalmaztál, még ne általánosíts!
Kétségkívül vannak elõnyei. Pl.: az is kormányozza a kereket. (talán a súllyával kapcsolatos megjegyzésed némileg elfogult)
Nekem biztonságosabb érzés egy széles felsõ kormány, szûk fordulókban sem szeretnék megállni és továbbra is a pedálra szeretném letámasztani ezt a gépet is. Szeretem magam elõtt látni a sebességmérõt, a tükröt, a kezelõ szerveket...
(és még mielõtt megkérdezed, agyváltóval kombinált kétsebességes láncváltót sem szeretnék)
Gustibus non est disputandum!


Nem kell ám harapni rögtön! :) Csak piszkálódásból dobtam be. Bár jobban belegondolva... ha folytatom a fejtegetésedet, hogy mindig vmi új kell ami eddig még nem volt, elõbb utóbb lesz itt alsókormányos gép is!
A súlyáról: egyenes alukormány (200g) + egy pár kormányszarv (150g). Két dolog miatt lehet könnyebb, mint a felsõ M kormány:
-egyszerû gyári alkatrészekbõl megépíthetõ
-rövidebb
-sõt még hosszú stucni sem kell hozzá
Ezeket továbbra is csak azért írom, hogy motoszkáljon benned ;)
Tény, hogy egy (low)raceren furán nézne ki...

(és még mielõtt megkérdezed, agyváltóval kombinált kétsebességes láncváltót sem szeretnék)

Ejjjjjjj........ ehhez már hozzá sem tudok szólni ;)

#7474
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Üssünk rajta még egyet? :) Na jó, akkor nem...

Egyébként az alsókormány alkalmazása számomra csak olyan vázak esetében lenne alternatíva, ahol a homlokcsõ teteje és az ülõlap közötti eltérés csekély. Pl. Barchetta, ActionBents (Zéta), illetve a Te lengõorrúd stb. Szándékosan tettem egy felsõ kormányos TW bents gépet ide mert ez akár alsóval is elmenne...
Feltöltött kép
Feltöltött kép
Amikor "benne" ülsz a vázban, akkor ez -a mellett, hogy viccesen nézne ki - még értelmetlen is lenne.
Pl.: city racer, stinger, baron, fujin stb.
Feltöltött kép
Feltöltött kép
... ezek alsókormánnyal? Ugyan... :)
A rózsszínre nem reagálnék... :), de értem mire gondol Papa! :) Nagyon jó kis túragépek készülnek alsókormánnyal. Az én elsõ gépem is ilyen volt...

#7475
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

De biztos nem elég machós!


Úgy van. Alsókormányos gépet én csak rózsaszínben engednék gyártani. :D
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#7476
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Amúgy minden elismerésem a tiétek, van mûködõ rekutok és mégis mindig valami újon, másikon töritek a fejeteket.

A lehetõség (az én esetemben a Lompi) meghatározza a tevékenység irányát. Ha ez a kapcsolat nem lenne, akkor csak kétévente válna valósággá a terv.
Azt mondtam neked is, ha valaki elkezdi már nincs megállás!
Kíváncsi vagyok, ki milyen tervekkel áll elõ a télen? Asszonynak, barátnõnek, gyereknek vagy saját részre. Akinek van egy komfortos túra gépe, az egy racert akar. Akinek SWB-je van az lengõorrút stb.

Azért egyszerû, mert bonyolultnak ott van az össztelós! :)

Motyoo! Miért kell piszkálnod a darázsfészket? :)
Azért mert a huzatbájkon alsókormányt alkalmaztál, még ne általánosíts!
Kétségkívül vannak elõnyei. Pl.: az is kormányozza a kereket. (talán a súllyával kapcsolatos megjegyzésed némileg elfogult)
Nekem biztonságosabb érzés egy széles felsõ kormány, szûk fordulókban sem szeretnék megállni és továbbra is a pedálra szeretném letámasztani ezt a gépet is. Szeretem magam elõtt látni a sebességmérõt, a tükröt, a kezelõ szerveket...
(és még mielõtt megkérdezed, agyváltóval kombinált kétsebességes láncváltót sem szeretnék)
Gustibus non est disputandum!

#7477
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás
Csak csendben megjegyzem, hátha idõvel elkezd motoszkálni a Chili kapcsán: az alsó kormány kényelmes, nincs útban és könnyû is! De biztos nem elég machós! :)

#7478
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás
Chili ide, Chili oda, ez sem egy megvetendõ konstrukció:Dhttp://nol.hu/kep/427551
Amúgy minden elismerésem a tiétek, van mûködõ rekutok és mégis mindig valami újon, másikon töritek a fejeteket.
Én még csak közeledem a rekus 1000 kilométeremhez de nem gyõzök betelni a reku adta örömökkel. Odébb van még az mire csinálok másikat. Tegnap nyomtam egy 90-es karikát és úgy szálltam le a géprõl mintha mi sem történt volna. Még mentem volna de ennyi volt betervezve. Most azon töröm fejem, hogy hová menjek legközelebb.
Amúgy jónak néz ki a Chili. Tetszik az egyszerûsége.
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#7479
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Igen, én sokkal magasabb stucnira gondoltam, és vízszintesen kinyújtott karokra.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#7480
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Nem egy grammániás bringát akarok, csak figyelünk a súlyra, de nem minden áron! A legtöbb súlyt a vázon lehetett spórolni, de itt is kompromisszum köttetett. Én megcsináltam volna 10-esbõl, Lompi ragaszkodott a 15-öshöz (hiszen több mint száz kiló vagyok!). Az "elsõ villa" (ami hátsó volt) is nagy kérdés. Szerintem bírni fogja (de majd az idõ eldönti). A hátsó (elsõ) vel nem lesz gond, kipróbált megoldás. A vázanyag felhasználás akkor lett volna a legtakarékosabb, ha a homlokcsõtõl egyenesen megy a hátsókerékhez. Ehhez képest -az esztétika oltárán áldozva- hosszabb lett minimum 20 cm-el. Mind ezekhez képest a kormányon megtakarítható súly már nem nagy tétel... De megfontolom...
Megfontoltam!
Nem!
Többet ér számomra a komfort és az esztétikum mint + - 10 deka. Az "M" kormány már bizonyított!

Indoklás:
- ha az ülõlapot lejjebb tettük volna akkor a láb elfért volna a kormány alatt.
- a jelenlegi helyzetben emelni kellene a stucnin (ezt nem szeretném)
- vagy közel lenne a kormány a mellkasomhoz (ez sem szimpatikus)
- vagy a térdem érne bele a kormányba (pl.: bal fordulónál a jobb térd - ez sem kívánatos)
- az ülést is lehetne közelíteni a hátsó kerékhez, ehhez csak a vázat kellene szétvágni...
Feltöltött kép
Egyébként a megoldás ötletes és használható, ha berajzolod a fotóra hogyan képzeled (Lompi térdének köríve is be van jelölve piros pontokkal) akkor lehet, hogy meg tudsz gyõzni! :)
Feltöltött kép
Az eb ott van elhantolva, hogy az ülõlap kormány távolság a Cruzebike estében sokkal nagyobb, a Chilinél meg jóval kevesebb. A hajtómû valószínûleg még feljebb kerül, hiszen alacsonyabb vagyok, mint Lompi. Ezzel a hajtómû és kormánycsõ szöge tovább csökken...
Hmmm. Várom a skiccet!