Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#681
Írta 2012. március 05. - 18:57

#682
Írta 2012. március 05. - 18:57

Nekem az nem lesz jó - síelek. Viszont a következõ vasárnap (márc 25) jól hangzik.Én a jövõhétre gondoltam, lesz ott egy négynapos ünnep. 15.-e hagyományosan az isaszegi szezonkezdés, vasárnapra ilyesmit már nem szívesen terveznék -akkor inkább a környéken(Vác, Visegrád), de ott van még a péntek és a szombat.
Az elõzmény a bipolar python volt. Van benne egy-két tovább gondolásra érdemes ötlet.
#683
Írta 2012. március 05. - 16:02

Én kérek elnézést!Python...Mentát csak 100 kg, mert a 36kg-s rekuval együtt irta a 136-ot
A 100-ból ne legyen már nyár végére 110

Viszont olyan szempontból üdvözítõ a helyzet, hogy jómagam is hasonló súlyban (jelenleg 108 kg.) vagyok, így hitelesen tudom hirdetni az igét: Nyeregbe! Puss the pedál! Nem kell ide agymotor! Spórolj a pénzeddel, kell az sörre!
Evolúciós modell...Jól néz ki az Elephant...
De ez is össztelós, vagy most már inkább merevvázasat szeretnél?

Aztán meg túlzásba estem, még telefontöltõ is van rajta...
Ha most csinálnék? Akkor az egy nagyon könnyû merevvázas lenne, ahol az ülés a váz része és teherviselõ elem. Sajnos semmi szükségem rá (esetleg, ha ezt eladnám)... Utána meg vágynék egy össztelós túragépre, mint ez!

A Te helyedben? Amit leírtam! Érdemes betartani a lépcsõfokokat. Minél egyszerûbbel kezdeni és amikor már érzed a feelinget, akkor elkanyarodni abba az irányba amit szeretnél. Pl.. agymotor, összteló, stb. Ha nem kap el a hév és nincsennek konstruktõri ambícióid akkor meg venni egy már beváltat. Ezt megelõzõen meg tesztelni minél többet!
Mindenképpen a lengõorrú felé irányítanálak (egyébként sem praktikus az eltérõ méretû kerekekkel szerelt gép), hiszen egyszerûen alakítható agymotorossá és vissza, de a késõbbiekben a teló beépítése sem egy nagy kihívás (Lompinak). Szóval csak lépésrõl-lépésre.
#684
Írta 2012. március 05. - 15:49

Python...Mentát csak 100 kg, mert a 36kg-s rekuval együtt irta a 136-ot
A 100-ból ne legyen már nyár végére 110
Igen, igen, hálistennek "csak" 100 vagyok, és pont a további csökkenés a cél

#685
Írta 2012. március 05. - 15:26

Az egy nagyon jól sikerült össztelós lenne, minõségi anyagból, szépen méretezve! Nyugodtan számolhatsz 20-25 kiló között.
Hát igen, én is tartok ettõl...
Ahogy állítom össze az alkatrészlistát, azért megpróbálok jó ár/súly arányú cuccokat keresgélni, de tényleg nem könnyû!
A legolcsóbb ha inkább a saját súlyomon csökkentek

Jól néz ki az Elephant...
De ez is össztelós, vagy most már inkább merevvázasat szeretnél?
#686
Írta 2012. március 05. - 15:18


A 100-ból ne legyen már nyár végére 110

Csak a pontositás kedvéért....igy pakkokkal mindennel az összsúly olyan 150kg, de az már a véknyabb kerekek határa, ergo egy padka vagy nagyobb kátyú, és oda a gumi, szóval én egy 1.75-ös aszfaltgumit ajánlok...nekem a cruiseremen 2.5-ös maxxis hookworm van, aszfaltgumi, faltól falig mintával, nagyon tapad, és baromi lassan kopik, és alig van gördülési és légellenállása, pedig 2.5-ös...szóval aszfaltguminál azért nem annyira számottevõ a különbség szerintem a méretek között.
#687
Írta 2012. március 05. - 15:09

Vigyázz, mert a névleg 20 collos felnikbõl is legalább 2 eltérõ méret van (pont a BMX-esek kavarnak be)!
Köszi, igen, én is kiokosodtam az elmúlt napokban

A ETRTO 406 mm-est néztem, a gumi és a felni is olyan.
#688
Írta 2012. március 05. - 15:03

Az egy nagyon jól sikerült össztelós lenne, minõségi anyagból, szépen méretezve! Nyugodtan számolhatsz 20-25 kiló között.Az 1 3/8-asnak 75+75=150 kg a teherbírása, a 1,75-ösnek 80+95=175 kg.
A bicaj nem tudom mennyi lehetHa 18 kilóval számolok
Indoklás: A bringám súlya kb. 22 kg. Alu a hátsóvilla, a bum, az ülés meg pár apróság. Az AMP szerintem könnyebb mint egy hagyományos teló és a hátsó levegõs telóm sem a legnehezebb. Amivel neked nem kell számolnod, az a 11-es alfi másfél kilós súlya és az agydinamó. Az alfi helyett neked ott lesz az agymotor, az agydinamó helyett meg egy normál agy.
Tehát lejön a bringám súlyából durván 2 kiló. (valószínûleg kevesebb). Az ugye 20. Amennyiben hátsókerék hajtás lesz, akkor görgõk és a lánc súlyában lesz még különbség + az elsõ agy. Tartunk 21-nél meg a 18 kilós cucc. Ez 39kg. Te vagy 136 és kalkulálj esetenként 15-20 kg csomaggal. akkor már az összgördülõ 195! A bringa vázat, agyat, gumit ehhez kell méretezni, tehát nagyobb falvastagság vagy/és keresztmetszet. Mind ez kérdésessé teszi azt, hogy ki tudod-e hozni a vázat annyiból mint az enyém!
NEM EGYSZERÛ A FELADAT!

Amennyiben nekem kellene döntenem: 28"-as duplafalú trekking kerekek és merevváz! Semmi sallang! Ez megvan 20 kiló alatt! Agymotor és egyébb huncutságok nélkül meg a te súlyod a nyár végére 110! Költséghatékony és egyszerû! Gondolt át! Csak elkezdeni nehéz, de utána minden kilométer könnyebb. Egy hónap rendszeres tekerés után az 50-es táv már meg sem kottyan és az emelkedõk is egyre könnyebben mennek.

#689
Írta 2012. március 05. - 14:58

A felnik duplafalúak lennének, elõre valami BMX, hátulra meg amit a motorral adnak.
Vigyázz, mert a névleg 20 collos felnikbõl is legalább 2 eltérõ méret van (pont a BMX-esek kavarnak be)!
#690
Írta 2012. március 05. - 14:36

Igen, pont ezért vacillálok én is, a kerék súlya meg a gördülési ellenállás miatt jobb lenne a vékonyabb, de az összsúly miatt lehet hogy mégis vastagabb kellene. A rugózási komfort miatt nem kellene, mert ott vannak a teleszkópok.
A felnik duplafalúak lennének, elõre valami BMX, hátulra meg amit a motorral adnak.
Van valakinek ilyen jellegû tapasztalata, mennyivel lassabb, fárasztóbb egy 1.75-ös de nem terep profilú gumi?
Nekem a trackingemen 35C van, ami kb 1 3/8, az MTB-men meg valami traktorgumi, meg az MTB nehezebb is sokkal, úgyhogy nem jó összehasonlítási alap...
Az 1 3/8-asnak 75+75=150 kg a teherbírása, a 1,75-ösnek 80+95=175 kg.
A bicaj nem tudom mennyi lehet

Ha 18 kilóval számolok, + 6 kiló a motor, 12 kiló az akksi, az 36 kg összesen.
Plusz én, az 136. Ez már elég közel van a 150-hez. Ráadásul a hátsó kerékre nagyobb terhelés jut, az már lehet hogy túl is lépné. Akkor lehet hogy kell az az 1.75

#691
Írta 2012. március 05. - 13:14

A dolog egyszerû és mégsem! Minden köpenynek meg van a gyári nyomás értéke tól-ig.
A nagyobb mûút-távolság miatt a vékonyabbat javasolnám nagy nyomással, mivel telóid is lesznek, de fordítva kellene elindulni a megoldáshoz, tehát:
Melyik az a 20” és 24”-es köpeny, amely elbír egy 110 kilós sofõrt, meg az agymotort az aksikkal + az össztelós keró és idõnként a csomagok súlya? Ez mennyi?
Tehát a kérdés az, hogy milyen köpeny (és milyen felni) alkalmas erre? A vázon nem aggódom, azt Lompi mindig túlméretezi.
Igen, pont ezért vacillálok én is, a kerék súlya meg a gördülési ellenállás miatt jobb lenne a vékonyabb, de az összsúly miatt lehet hogy mégis vastagabb kellene. A rugózási komfort miatt nem kellene, mert ott vannak a teleszkópok.
A felnik duplafalúak lennének, elõre valami BMX, hátulra meg amit a motorral adnak.
Van valakinek ilyen jellegû tapasztalata, mennyivel lassabb, fárasztóbb egy 1.75-ös de nem terep profilú gumi?
Nekem a trackingemen 35C van, ami kb 1 3/8, az MTB-men meg valami traktorgumi

#692
Írta 2012. március 05. - 12:36

Fekvõbringás meg sehol!Pythonnak volt is egy ilyen videója, hogy csak jönnek, csak jönnek, csak jönnek....

#693
Írta 2012. március 05. - 12:35

Cered
én is megnézném, ha a gazda nem veszi tolakodásnak. Én Hatvanban csatlakoznék.
A gazdával majd akkor egyeztetünk, ha összeállt az idõpont és a csapat!

Ez a megoldás azért is szimpatikus, mert így talán lesz esélyünk tartani veled(veletek) a tempót! Gyanítom, hogy Beni meg Isu is sértésnek venné, ha autóval kellene Hatvanig menniük!

#694
Írta 2012. március 05. - 12:33

Az isaszegi szezonkezdésre szeretettel várok rekusokat is. Lehet "hirdetni az igét".Én a jövõhétre gondoltam, lesz ott egy négynapos ünnep. 15.-e hagyományosan az isaszegi szezonkezdés, vasárnapra ilyesmit már nem szívesen terveznék -akkor inkább a környéken(Vác, Visegrád), de ott van még a péntek és a szombat.

Idénynyitó Kerékpáros Túra - ISASZEG
Ha az idõjárás nem szól közbe akkor elég sokan szoktak jönni, kicsit felvonulós, már-már "kritikus massza" jellegû szokott lenni. Pythonnak volt is egy ilyen videója, hogy csak jönnek, csak jönnek, csak jönnek....
#695
Írta 2012. március 05. - 12:31

Ti milyen széles gumival, és milyen nyomáson jártok?
Szerintetek egy 20/24-es össztelóshoz 1 3/8 -asat, vagy inkább 1.75-öset vegyek mondjuk Marathon Plus-ból?
Kis földút+sok aszfalt használatra...
Vagyok vagy 100 kiló, +1 10 kilós akksi is lesz...
A dolog egyszerû és mégsem! Minden köpenynek meg van a gyári nyomás értéke tól-ig.
A nagyobb mûút-távolság miatt a vékonyabbat javasolnám nagy nyomással, mivel telóid is lesznek, de fordítva kellene elindulni a megoldáshoz, tehát:
Melyik az a 20” és 24”-es köpeny, amely elbír egy 110 kilós sofõrt, meg az agymotort az aksikkal + az össztelós keró és idõnként a csomagok súlya? Ez mennyi?
Tehát a kérdés az, hogy milyen köpeny (és milyen felni) alkalmas erre? A vázon nem aggódom, azt Lompi mindig túlméretezi.
#696
Írta 2012. március 05. - 12:10

Ezt meg most kaptam:
Az elõzmény a bipolar python volt. Van benne egy-két tovább gondolásra érdemes ötlet.
#697
Írta 2012. március 05. - 12:10

Ti milyen széles gumival, és milyen nyomáson jártok?
Szerintetek egy 20/24-es össztelóshoz 1 3/8 -asat, vagy inkább 1.75-öset vegyek mondjuk Marathon Plus-ból?
Kis földút+sok aszfalt használatra...
Vagyok vagy 100 kiló, +1 10 kilós akksi is lesz...
1 3/8 az én javaslatom. Ne feledd, két féle felniméretet is 24-esnek neveznek!
#698
Írta 2012. március 05. - 12:08

én is megnézném, ha a gazda nem veszi tolakodásnak. Én Hatvanban csatlakoznék.
#699
Írta 2012. március 05. - 11:25

CERED - RWS falva
Kit érdekel egy ilyen túra?
+1
mikor?
#700
Írta 2012. március 05. - 09:57

Szerintetek egy 20/24-es össztelóshoz 1 3/8 -asat, vagy inkább 1.75-öset vegyek mondjuk Marathon Plus-ból?
Kis földút+sok aszfalt használatra...
Vagyok vagy 100 kiló, +1 10 kilós akksi is lesz...