Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#4461
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Az egyik fék felfexik. Onnantól visszahat a másikra, amíg az is fel nem fexik. Ez független attól, mennyire is kopott a fékbetéted, mindaddig, amíg az egyik teljesen el nem kopott. Gondolj az úszónyerges tárcsafékre, ott is ezen az alapn közelíti egymást a két fékbetét, az aktív betét felfekvését követi a passzív, az úszón elhelyezett fékbetét.

Ebben igazad van és pont ezért vagy tévúton, a példa rosz. A tárcsafék egytengelyes rendszernek tekinthetõ, a trike elsõ kerekei viszont két különálló tengelyen vannak elhelyezve. A felvázolt rendszer a következõ képpen mûködik: az egyik fék fog, lassítja a kereket ezzel csökkenti a kerék fordulatszámát, tehát ívre kényszeríti a gépet, egyszerûbben elhúzza. Ez történik mind addig, amíg a másik fék el nem kezd fogni és ki nem egyenlíti ezeket az erõket.
Ebbe belekeverni mindenféle elektronikus rendszert, ami másodpercenként több százszor nyit vagy zár egy szelepet, jó dolog, de a trikenál most nem ez lenne a cél.

Sziasztok !

Az autóknál is az elsõ fékeknek kell nagyobb teljesítményûnek lennie. Gondoljatok bele mért van a fékhatásmérés egyformán fogjon és ne húzzon el. A fogatható kocsik ennek ellentmondanak 3 pedál közös-jobb-bal oldali fékeket mûködteti ezzel kisebb fordulókört tudnak elérni. Ha a többiek tapasztalata azt mutatja jobb a külön fékezés, egyik elsõre kösd a hátsót. Így meglesz a hátsó féked is, és az eltérõ fékhatás. A tépõzáras kézifék koncepció nagyon tetszik elteszem.

Üdv Zé


Nem csak az autóknál... Gondolom, a hajtómû alá épített görgõ sem dísznek van. Extrém esetben, a hátsó kerék lassító hatása nulla. Ekkor éppen a levegõben van... Kisebb lassításoknál és nem határértéken, akár a teljes lassítás, akár 20%-át is produkálhatja.
Itt különbözõ rendszerek képesek fentartani az egyensúlyt a négy kerék között, de a régi szép idõkben egy szarul beállított fék úgy kapta ki a kormányt a kezedbõl, hogy öröm volt nézni!

A lova, ja :)
Nem szóltam sokáig, mert nem volt hozzáfûznivalóm. A legtöbb kérdést korrektül megválaszolták, a terveimrõl pedig nem kívánok beszélni, úgy járni, mint egynémely kezdõ fórumozó, feltûnési vágy bélyegét magamon viselni, és ezt akként visszahallani: õszinte beszéd.
Most véletlen arról van szó, amit véletlen vágok, ezért szólaltam meg véletlen.


Értem, értem :). Nem értem... :(

Ugy van!
-A mellsõ fék a fék, a hátsó az egyenesben tartó és rásegítõ segéd.
-Az egy tengelyen lévõ fékhatások nem térhetnek el egymástól, ha praktikusan kívánjuk használni.
-A fogathajtó, és egyéb sportjármûvek nem közúti jármûvek (+az MTZ-n is a közúti állás az összekapcsolt fék), tudom, mindenki sportsman, de azér' közúton a közúti viszonyoknak kell a gépnek megfelelni, nem a szlalompálya és Hungaroring kívánalmainak.


Szerintem nem egy dologról beszélünk...
Csekély trájkos ismereteim, azt mondatják velem, hogy hallgattassék meg a "szakértõi" és a témában tapasztaltabb oldal.
Tomiiiiiiiiii! Hol vagy???

#4462
Oldalkocsis

Oldalkocsis

    vendég

  • fórumtag
  • 73 posts

Ugy van!
-A mellsõ fék a fék, a hátsó az egyenesben tartó és rásegítõ segéd.
-Az egy tengelyen lévõ fékhatások nem térhetnek el egymástól, ha praktikusan kívánjuk használni.
-A fogathajtó, és egyéb sportjármûvek nem közúti jármûvek (+az MTZ-n is a közúti állás az összekapcsolt fék), tudom, mindenki sportsman, de azér' közúton a közúti viszonyoknak kell a gépnek megfelelni, nem a szlalompálya és Hungaroring kívánalmainak.


Szia !

Igazad van, közútnak feleljen mag. Én sem mennék szívesen úgy, hogy külön lehet fékezni, ment közben vészfékezéskor ha mellettem van egy teherautó, alá keveredni úgy hogy a fejem egy magasságban van a tengely központtal.

#4463
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts
Úgylátom felkavartam kicsit a fórumot:) Egyébként gondolkozok, hogy tényleg kell-e a hátsó fék, de én a sima kerékpáron is inkább a hátsót szoktam használni....lassitásra megfelelõ...nemvok versenyzõ, hogy kanyar elõtt 2 méterrel kezdjek el fékezni, kivéve mikor állatkodni van kedvem....szóval lassitásra bõven elég a hátsó fék, vészfékezésre viszont kell egy megbizható elsõ, mert vészfékezéskor a hátsó fékkel hamar megcsusszan a gumi.
De ma összerakom csak az elsõ fékeket klasszikus 1 fékkar 1 fék párosban, meg felkötöm az agyváltó bovdenjét, és délután menetpróba lesz:D Utána majd variálok ha valami nemtetszik:)
Kontra meg nemigazán használható szerintem 2 és fél láncból összerakott lánchossz esetén:)

#4464
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts

sao akkor mi is lesz a terv? :)


Most megiszom az Ágyas-t aztán elkarikázok :)

#4465
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts

Sziasztok !

Az autóknál is az elsõ fékeknek kell nagyobb teljesítményûnek lennie. Gondoljatok bele mért van a fékhatásmérés egyformán fogjon és ne húzzon el. A fogatható kocsik ennek ellentmondanak 3 pedál közös-jobb-bal oldali fékeket mûködteti ezzel kisebb fordulókört tudnak elérni. Ha a többiek tapasztalata azt mutatja jobb a külön fékezés, egyik elsõre kösd a hátsót. Így meglesz a hátsó féked is, és az eltérõ fékhatás. A tépõzáras kézifék koncepció nagyon tetszik elteszem.

Üdv Zé


Ugy van!
-A mellsõ fék a fék, a hátsó az egyenesben tartó és rásegítõ segéd.
-Az egy tengelyen lévõ fékhatások nem térhetnek el egymástól, ha praktikusan kívánjuk használni.
-A fogathajtó, és egyéb sportjármûvek nem közúti jármûvek (+az MTZ-n is a közúti állás az összekapcsolt fék), tudom, mindenki sportsman, de azér' közúton a közúti viszonyoknak kell a gépnek megfelelni, nem a szlalompálya és Hungaroring kívánalmainak.

#4466
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
sao akkor mi is lesz a terv? :)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#4467
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts
A lova, ja :)
Nem szóltam sokáig, mert nem volt hozzáfûznivalóm. A legtöbb kérdést korrektül megválaszolták, a terveimrõl pedig nem kívánok beszélni, úgy járni, mint egynémely kezdõ fórumozó, feltûnési vágy bélyegét magamon viselni, és ezt akként visszahallani: õszinte beszéd.
Most véletlen arról van szó, amit véletlen vágok, ezért szólaltam meg véletlen.

#4468
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts
Jó reggelt, Saó kollega! Fel méltóztattál ébredni mélységes téli álmodból !? Csak nem a jóképû szõke herceg magas fehér lova csókolt képen? :)
Ibordi ! Gratula a manõverhez !
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#4469
Oldalkocsis

Oldalkocsis

    vendég

  • fórumtag
  • 73 posts
Sziasztok !

Az autóknál is az elsõ fékeknek kell nagyobb teljesítményûnek lennie. Gondoljatok bele mért van a fékhatásmérés egyformán fogjon és ne húzzon el. A fogatható kocsik ennek ellentmondanak 3 pedál közös-jobb-bal oldali fékeket mûködteti ezzel kisebb fordulókört tudnak elérni. Ha a többiek tapasztalata azt mutatja jobb a külön fékezés, egyik elsõre kösd a hátsót. Így meglesz a hátsó féked is, és az eltérõ fékhatás. A tépõzáras kézifék koncepció nagyon tetszik elteszem.

Üdv Zé

#4470
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts

Nem érték egyet. Ez csak azonos teljesítményû, kopású, féknél mûködne. Ilyen csak elméletben létezik. A görgõvel elérhetõ a a fékekre ható kiegyenlített erõ, de az azonos fékteljesítmény nem. További gond, hogy a kerekek sem azonos talajon állnak. Ahogyan az elsõ vagy hátsó kerék fékeit, úgy a jobb és bal kereket sem tenném egy fékre. A külön mûködtetett fékek segítik az irányítást. A fékhatás közel 70%-át az elsõ kerekek adják, a hátsót egy ráfutásos rendszerû fékként tudnám elképzelni - ha nem tudsz errõl lemondani. A legegyszerûbb persze a kontra lenne, de az meg nem praktikus.


Az egyik fék felfexik. Onnantól visszahat a másikra, amíg az is fel nem fexik. Ez független attól, mennyire is kopott a fékbetéted, mindaddig, amíg az egyik teljesen el nem kopott. Gondolj az úszónyerges tárcsafékre, ott is ezen az alapn közelíti egymást a két fékbetét, az aktív betét felfekvését követi a passzív, az úszón elhelyezett fékbetét.

#4471
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts

nem is értem a szisztémát mert sok gyári trájkon csak a két elsökereket fékezik arameg két fékkar tökéletes.
nameg a magyar kerékpárutaknál ha az egyik kerék a patkán megy az egyforma fékerö elég vicesen fog dolgozni
rögritöféknek meg egy darab tépözár tökéletesen megfelel .


Régebbi kocsikon sem volt egy tengelyen különbözõ fékerõ (a mostanikon sem úgy, hanem tõled függetlenül oldja meg az ABS, beleszólást nem enged), mégis meg lehet velük állni... Meghát aki nem tud fékezni, az gyakoroljon, a kétoldali, egymástól független fék nagyobb önbecsapás, mint haszon -szerintem. Átlagembernek legalábbis. Az MTZ-n nyitva hagyott fékösszekötõ nagyobb viccet tud okozni, amikor megtol a két pótkocsi, mint az összekötött fék akkor, ha az egyik oldal csúszósabb (de látod, hogy csúszósabb)
A kerékpárútra meg csak a kétkerekûek vannak kötelezve, (-ha más nem tiltja), a többivel mellõzhetõ.

#4472
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Nem érték egyet. Ez csak azonos teljesítményû, kopású, féknél mûködne. Ilyen csak elméletben létezik. A görgõvel elérhetõ a a fékekre ható kiegyenlített erõ, de az azonos fékteljesítmény nem. További gond, hogy a kerekek sem azonos talajon állnak. Ahogyan az elsõ vagy hátsó kerék fékeit, úgy a jobb és bal kereket sem tenném egy fékre. A külön mûködtetett fékek segítik az irányítást. A fékhatás közel 70%-át az elsõ kerekek adják, a hátsót egy ráfutásos rendszerû fékként tudnám elképzelni - ha nem tudsz errõl lemondani. A legegyszerûbb persze a kontra lenne, de az meg nem praktikus.

#4473
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTz0mc6fn7-Yq1eGMvX610GL83r122xx6mpAUot0SdG9skJSlF2&t=1
Emberek! miért van szükség a görgõre? Nem az lenne a kívánatos, hogy a jobb és bal kerékhez futó bowden hossza ne változzon? Ha változik, akkor az a fékerõ változását eredményezi! Az elsõ képen a kengyelben még tudott korlátozottan csúszni a bowden, de az a következõ generációnál már fix. Ennél az egyik oldal mérete adott és a csatlakozási, rögzítési pont helye, ezzel a másik oldal hossza állítható.
Feltöltött kép


Nem. A görgõ (vagy a másik megoldásnál a két fék közé beapplikált bowdenburkolat) az automatikus fékerõ-kiegyenlítést szolgálja. Függenek egymástól az így összekötött fékek, és külön állítgatás nélkül egyforma fékhatás lesz a két keréken. (ami a képen van, amit linkeltél: ott azért fix az egyik, mert a "görgõ" szerepét a középen levõ összekötõ és a szabad "drótok" játsszák)
Hátránya a görgõs és a köztes bowdenházas megoldásnak, hogy bowdwnszakadáskor egyszerre szûnik meg a mellsõ tengelyen a fék, de pont az a célja Dartsos-nak, hogy hátsó fék is legyen, tehát nem is akkora probléma ebben az esetben, pláne ha hord magánál bowdenszálat. Valójában kétkörös fékje lesz, amit azért csinálnak kocsikon is, hogy az egyik kör hibája esetén is (jól-rosszul) meg lehessen állni.

#4474
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

Ez gyakorlatilag megegyezik az én megoldásommal. A fékek felé menõ bowdenházakban egy szál bowden halad, ami a két féket köti össze. Nekem a görgõ szerepét a lada ablakemelõ görgõ tölti be jelenleg. Lehet igényesebben is kivitelezni, bronzbõl esztergált tárcsa, átmenõ tengely. Ez a rajz jól mutatja a lényeget, ezért én már nem fényképezek holnapra, mert felesleges.

BRINGANTI Kerékpárbolt és Szerviz
Ha a Briganti megoldása a rögzítõfék szerepét is betölti, feltétlenül érdemes elgondolkozni rajta.

Nõj nagyra Dartsos!


Ha nem gond, a gyakorlati megvalósitásról elfogadnék 1-2 képet....inkább gyakorlati ember vagyok, jobban átlátom az egészet ha látok egy rendszert.:)

#4475
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
nem is értem a szisztémát mert sok gyári trájkon csak a két elsökereket fékezik arameg két fékkar tökéletes.
nameg a magyar kerékpárutaknál ha az egyik kerék a patkán megy az egyforma fékerö elég vicesen fog dolgozni
rögritöféknek meg egy darab tépözár tökéletesen megfelel .
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#4476
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
http://t1.gstatic.co...SdG9skJSlF2&t=1
Emberek! miért van szükség a görgõre? Nem az lenne a kívánatos, hogy a jobb és bal kerékhez futó bowden hossza ne változzon? Ha változik, akkor az a fékerõ változását eredményezi! Az elsõ képen a kengyelben még tudott korlátozottan csúszni a bowden, de az a következõ generációnál már fix. Ennél az egyik oldal mérete adott és a csatlakozási, rögzítési pont helye, ezzel a másik oldal hossza állítható.
Feltöltött kép

#4477
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 posts

Még egy utolsót felskicceltem:
canti ötlet görgõvel
:):)


Ez gyakorlatilag megegyezik az én megoldásommal. A fékek felé menõ bowdenházakban egy szál bowden halad, ami a két féket köti össze. Nekem a görgõ szerepét a lada ablakemelõ görgõ tölti be jelenleg. Lehet igényesebben is kivitelezni, bronzbõl esztergált tárcsa, átmenõ tengely. Ez a rajz jól mutatja a lényeget, ezért én már nem fényképezek holnapra, mert felesleges.

BRINGANTI Kerékpárbolt és Szerviz
Ha a Briganti megoldása a rögzítõfék szerepét is betölti, feltétlenül érdemes elgondolkozni rajta.

Nõj nagyra Dartsos!
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#4478
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts

Hello!
Lehet ezis érdekelne! Hol találom meg Brigantit? Meg kb mennyi nála egy ilyen fékkar? Mert lehet beruháznék rá ha itthon nem tudnám megoldani.


Még egy utolsót felskicceltem:
canti ötlet görgõvel
:):)

#4479
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

Sziasztok!

A francba, nem tudok képet feltenni!
Nekem Bringanti oyan fékkart tett fel, ami kézifékként is müxik az elsõ kerekeken. Mind2 elsõ kereket fékezi, és álló helyzetben rögzíti a triket.


Hello!
Lehet ezis érdekelne! Hol találom meg Brigantit? Meg kb mennyi nála egy ilyen fékkar? Mert lehet beruháznék rá ha itthon nem tudnám megoldani.

#4480
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTD7yc5eaEqlo3WMs1DUOENyIYE_OwgPYmpEEDhkWMlS9TT-htuqQ


Hello!
Ezekszerint ez végülis sorba kötött fék.....érdekes megoldás....lehet kipróbálom:D
Egyébként Avid BB7-es fékekrõl és FR-5-ös fékkaról van szó...ez szerintem elég nagyot húz....eddig egy régebbi Trinity fékkart láttam ami nagyobb átétellel húz, mondjuk a Speed Dial fékkarokat nem ismerem.