Miwan ilenbe nyomod
Jelentkezz be Regisztrálj
Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#221
Posted 2012. April 19. - 22:08
#222
Posted 2012. April 19. - 21:35
#223
Posted 2012. April 19. - 08:20
#224
Posted 2012. April 19. - 07:39
@Levi: DE
mikor feltöltöttem egy pillanatra elgondolkoztam rajta, hogy vajon fel lehet e ismerni a helyet, de aztán meggyõztem magam, hogy tuti senki nem fogja és mégis
)
Arrafelé laktam huszonsok évig. Amúgy milyen bringa ez?
#225
Posted 2012. April 19. - 07:38
Hol voltál és mivel? Nem láttalak. Amúgy minden hétköznap onnan indulok haza a munkahelyrõl.
A neked jobboldali járdán voltam gyalog, Mazsi is látott arra már párszor. Legközelebb majd hangosabban köszönünk.
#226
Posted 2012. April 19. - 07:02
Mindig maradj nyitott és kísérletezõ, mindig állj készen egy olyan útra lépni, ahol még sosem jártál azelõtt. Ki tudja? Még ha haszontalannak bizonyul is, új tapasztalatot ad. És sose légy önelégült. Sose gondold, hogy amit teszel, az tökéletes. Sosem tökéletes. Mindig lehet rajta javítani mindig tovább lehet tökéletesíteni.
"
OSHO
#227
Posted 2012. April 18. - 22:48
Valahogy így nézett ki korábban:

Nem szeretnék mókust, mert túrázós gép volna õ (agydinamó, hátsó tag, defektvédõs schwalbe marathon) és a mostaninak nagy elõnye, hogy már megvan, nem kell utánajárni
@Levi: DE
#228
Posted 2012. April 18. - 21:45
Hol voltál és mivel? Nem láttalak. Amúgy minden hétköznap onnan indulok haza a munkahelyrõl.;1159729']Beni! Láttalak ma a Kancsó Pongrác útnál, integettem is, de nem vettél észre.
#229
Posted 2012. April 18. - 20:12
Végre valahára téli álmából fõnixmadárként feltámadt a gépem. A tavaly tropára vert 20as elsõ kerék helyére 26os került, így persze megváltozott a geometria, amit egy új, nagyobb taggal hoztam egyenesbe, így viszont már alig ért le a lábam, amit az alsó helyett egy felsõ kormány oldott meg (Lompi féle), ami miatt persze újra kellett bowdenezni az egészet, de az amúgy sem ártott már. Nem mondom, hogy az átalakítás minden pontját láttam elõre, de minden pillanatát élveztem, fõleg a (közel-) végeredményt, hogy végre mûködik és jobb mint valaha volt =)
OFF
Te, ez nem a Pilvax közben van.
Beni! Láttalak ma a Kancsó Pongrác útnál, integettem is, de nem vettél észre.
ON
#230
Posted 2012. April 18. - 14:48
Aki nem akarja a pesti tömegnyomorban lépésben tolni a biciklijét, az kijöhet Gödöllõre, ahol még lehet biciklizni.
A Critical Mass elérte Gödöllõt! - A kerékpárosbarát Gödöllõért
#231
Posted 2012. April 18. - 14:46
Mindig is utáltam, hogy ennyire diplomatikus és konfliktus kerülõ vagy!
Méghogy én konfliktuskerülõ??
Vond vissza de azonnal!
#232
Posted 2012. April 18. - 13:22
Komolyan mondom, unalmasabb lenne nélkülem a fórum!
...
így igaz !
#233
Posted 2012. April 18. - 09:38
Szerintem csak a gyári Bacchetta a jó reku.
Az is csak akkor, ha Lompi-féle villa van benne.
És ha sárga.
És ha az enyém
Mindig is utáltam, hogy ennyire diplomatikus és konfliktus kerülõ vagy! Ezért ebbe most nagyon szeretnék belekötni, de hogyan? Most komolyan! Ebbe hogyan?
Vannak az életben alapigazságok. EZ AZ EGYIK!
#234
Posted 2012. April 18. - 09:28
Elsõ bringámon nem volt csak polyfoam, majd lett rá recusit dupla rétegben a kettõ között ég és föld a különbség a recusit javára.Ülésfüggõ ! Az én ülésem szivacs nélkül kényelmesebb, csak a szellõzés miatt tettem fel a szimpla ACS-t. Dupla réteggel már nem ott támaszt ahol kellene. Nyilván ez a "gyártó" hibája, mentségemre szolgáljon, hogy amikor az ülést készítettem, még semmilyen szivacsom sem volt és úgy igazítottam a támlát formára. Mindig tanul az ember.
#235
Posted 2012. April 18. - 09:26
Az is csak akkor, ha Lompi-féle villa van benne.
És ha sárga.
És ha az enyém
#236
Posted 2012. April 18. - 09:20
Nem igazán emlékszem, milyen is volt elõtte. Van képed róla?Végre valahára téli álmából fõnixmadárként feltámadt a gépem.
Én - mint az közismert - nem vagyok híve a mókus vagy hörcsög kormánynak, de ez a gép szinte kiabál érte! Egy rövid "csutka" a stucni végén. Éppen csak akkora, amin elférnek a kezelõszervek. Nem gondolkodtál még ezen?
#237
Posted 2012. April 18. - 09:13
A holy hommade/ szent lengõorrú ötletes elnevezés, tulajdonképpen reális és megérdemelt titulus, de nem szállhat versenybe a Tommy féle „ipari hulladékkal”.
(Kérek mindenkit ne reagáljon erre! A szarkazmus eszközével éltem!)
Mindazok a „közismert” tények, amiket leírtatok valósak és igazak. Ettõl eltekintve továbbra sem látom értelmét az eltérõ méretû kerekek használatának, egy általános felhasználású (esetleg túrára használt) gép esetében.
És ismételten leírnám –bár most más megfogalmazásban- a raptobike egy jó gép! Annak kell lennie, hiszen megjelenésekor az év rekujának is megválasztották. De, nem kompromisszumoktól mentes!
A fórumon bárki elmondhatja a véleményét, a stílusok meg eltérõek. Jómagam ugyanazzal a hangvétellel - függetlenül attól, hogy ez pozitív vagy negatív - válaszolok Motyoonak, Papának Murlának vagy Lompinak is, mint bárki másnak.(mindenkitõl elnézést, akit nem említettem!)
Ez egy rekus fórum. Pont!
Mindenkinek helye van itt aki nyitott erre a témára. Az egy speciális helyzet, hogy nálunk nagyobb a részaránya az épített gépeknek, mint tõlünk nyugatabbra. (és ennek okát felesleges lenne magyaráznom)
Ez most a második eset az elmúlt hetek bejegyzései okán kialakult sértõdések sorában.
Az elsõ volt amikor Murla azonosította magát a gyári fekvõkkel és ebbõl lett némi diskurzus. (még nem volt alkalmam az óta találkozni vele, de majd ez is eljön)
Most itt van Lazac, aki személyes sértésnek vette, hogy a Raptobike sem mentes a kompromisszumoktól. (ez egy tény, ami az összes jármûre igaz)
Igyekszem nem félreérthetõ, ezért sarkosabb stílusban fogalmazni. Ez mûködik, de így meg önérzetükben bántok meg (egyébként általam nagyra becsült) embereket.
Ennek ellénére had zárjam azzal, amivel kezdtem:
Komolyan mondom, unalmasabb lenne nélkülem a fórum!
#238
Posted 2012. April 18. - 08:29
Ülésfüggõ ! Az én ülésem szivacs nélkül kényelmesebb, csak a szellõzés miatt tettem fel a szimpla ACS-t. Dupla réteggel már nem ott támaszt ahol kellene. Nyilván ez a "gyártó" hibája, mentségemre szolgáljon, hogy amikor az ülést készítettem, még semmilyen szivacsom sem volt és úgy igazítottam a támlát formára. Mindig tanul az ember.Ha põrén ülöd meg a paripát nyilvánvaló, hogy törni-nyomni fogja a hátad. Tenned kell rá szellõzõs ülésbetétet, olyat amilyet a rekusok használnak. A szivacsot nem javaslom, csatakos leszel tõle.
#239
Posted 2012. April 18. - 07:16
.....úgy érzem eleve nem szabadott volna kiírni a Holy Homemade/Szent Lengõorrú Topicotokba egy gyári kerékpár nevét..
Ha már ilyen gondolatok merülnek fel akkor ott rossz irányba mennek a dolgok. Szerintem itt nem csak építõk fordulnak meg és jobb esetben kommentálnak hanem minden fekvõs ( és nem fekvõs) aki kicsit is érdeklõdik az ilyen gépek iránt. Véleményem, hogy az oldal célja az információ megosztása mindenkivel független a bringájától. Kritikák vannak minden oldalról de ez ne jelentsen senkinél visszatartó- gátló érzést. Az a jó ha minél több szemszögbõl lehet látni tapasztalni dolgokat.
Ami a "közismert tényeket" illeti, ha lehet, szeretném finomítani:
-A kisebb keréknek, kisebb a komfortja a magyar utakon, azonos gumi azonos nyomáson történõ használata esetén, csillapítatlan keréknél.
-A kisebb kerék gördülési ellenállása nagyobb, légellenállása kisebb, kerületi sebessége nagyobb, lendülete kisebb, könnyebben gyorsítható, mérési eredmények gyakorlatilag nem fellelhetõek, vagy ha igen, a mérési hiba kategóriát nyaldossák, szajkózásra viszont kíválóan alkalmasak.
Hasonlóan vélekedem
-A kisebb felnivel strapabíróbb, és merevebb kerék építhetõ, a nagyobb kerék merevsége nagyobb mértékben csökken oldalirányú igénybevételnél (kanyarstabilitása, iránytartása elmarad a kisebb keréktõl), de ezeket a tényeket titkolni illik, mert a nagy keréknek kell gyõznie mindenáron.
Nem véletlen a tapdole trike esetében a kis elsõ kerék
-A kisebb kerék miatt cipelni kell a plusz belsõt. (Hogy a 20"-os villa és a 26" villa közötti súlykülönbség bõven kiadja azt a kb. 130-140g-ot, amit egy 20"-as belsõ képvisel, az senkit sem érdekel ugye. A külsõ gumi mérete miatti súlycsökkenését pedig inkább szóba se hozom, mégiscsak tudományos alapon vizsgálódunk.)
szintén "közismert tény" nincs mit szépíteni rajta
...Magam részérõl a kis elsõ kereket pedig nem a hajtómûmagasság miatt tartom jónak, hanem a kis átlépési magasság, és az alacsonyabbra helyezhetõ üléspozíció miatt. Emberi mivoltom miatt félek a magasban. Így aztán nem értem, miért kell savazni a kis elsõ kereket, megtérni úgysem fogok, s aki hasonlóan gondolkodik, az sem, de azért véleményem/kérdésem lehet, gyári bringa tulajként is, ugye?
kis elsõ kerékhez még hozzátenném hogy hátsó hajtás esetén, de szerintem is
Visszatérve a gyári vs home made géphez, nem az a lényeg hogy vagy ez vagy az, hanem hogy az, amivel a tulaj a saját igényeit a legjobban kielégítve birtokolni tud.
Szerintem.
#240
Posted 2012. April 17. - 23:41
nemtudom de 2x26 os kerékel a 35cm ulés magaságon énse szédülök
és a félre értések miatt ez csak itt írott szöveg
sokféleképen érthetö
mind adig mig nem ismered az íro szeméjét

Sign In
Create Account


Back to top






