Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#241
Balux

Balux

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
Végre valahára téli álmából fõnixmadárként feltámadt a gépem. A tavaly tropára vert 20as elsõ kerék helyére 26os került, így persze megváltozott a geometria, amit egy új, nagyobb taggal hoztam egyenesbe, így viszont már alig ért le a lábam, amit az alsó helyett egy felsõ kormány oldott meg (Lompi féle), ami miatt persze újra kellett bowdenezni az egészet, de az amúgy sem ártott már. Nem mondom, hogy az átalakítás minden pontját láttam elõre, de minden pillanatát élveztem, fõleg a (közel-) végeredményt, hogy végre mûködik és jobb mint valaha volt =)
Feltöltött kép

#242
Tibimer

Tibimer

    vendég

  • fórumtag
  • 20 hozzászólás
Köttem egy pokrócot az ülésre és próbálgattam ma délután is, hátha tényleg csak a gyakorláson, megszokáson múlik.


- mennyire kell „vezetni” a gépet? Érzel-e valamilyen egyensúlyi állapotot vagy folyamatosan kontrol alatt kell tartani?
-
- Folyamatos kontrol kell hozzá. Ha arra gondolsz, mint a pythonnál, hogy alapból egyenesen szeretne menni az ülés-emelõ hatás miatt, akkor szerintem itt pont fordítva van. Egyensúlyi állapot a két végpont felé lehet, mintha a „csúcson” kellene tartani egyenesben, ügyelve, hogy ne csússzon le egyik oldalra se, ne kanyarodjon. Szerintem a másik irányba kellene dönteni a csuklót, ahogy az állítható csukló-szöggel készült típussal is tapasztalták (bár a videojuk nem volt valami meggyõzõ). Plusz a csuklót minél alacsonyabbra kellene tenni, akár egészen közel a földhöz, úgyis középen van, kanyarban sem közeledik a földhöz, sõt távolodik (esetleg a menetes gömbfejeket a kormányzáshoz meg a csukló fölé, az ülés alá kellene, hogy ezzel is közelebb lehessen a csukló alja a földhöz).


- milyen stabilitásban jelentkezõ változásokat tapasztalsz a lassabb illetve a gyorsabb tempó esetén?
-
- Egyenesen egész lassan is lehet vele menni, stabil, de kanyarban kis ívhez kell a sebesség, különben „bedõlsz vele”.
- Menetközben nem tudok váltani, úgyhogy a legkisebb (leggyorsabb) áttételt még nem sikerült kipróbálnom, de gyorsan menni elég félelmetes vele. Fõleg a gödrökre érzékeny (az itt van bõven:)). Ha belemész egy gödörbe gyorsan és „lebillen a csúcsról” (az egyenesbõl), kanyarodik, próbálod visszatéríteni a másik irányba, de nagy sebességnél kis mozdulatra is nagy a változás, átbillen a másik oldalra, az eredmény, hogy össze-vissza kacsázol az úton, esetleg el is esel (az új hátsó résszel még nem estem így, de a régi, röviddel már jártam így, nem volt jó).
-
- mik az eddigi sebességi határértékek?
-
- Hát, ezt még saccolni sem tudom, soha nem volt órám, de a fentiek miatt még nem mentem vele gyorsan.
- Ja, és azt hiszem lassúsági versenyben sem lenne sok esélyem, ha ez esetleg érdekel valakit...:)

- milyen egyéb dinamikai erõhatásokat tapasztalsz? Pl.: csapkod a hátulja, a sebesség növekedésével csökken a szükséges kormány erõ, testtel könnyen irányítható, csak kormánnyal fordul stb.

Az elsõ változatnál, amikor még fele ekkora volt a kormány erõkarja, fél óra szenvedés után feltörte a tenyerem a kormány:), ilyenhez sem volt még szerencsém eddig kerékpárral. A mostani erõkarral már nem nehéz kormánnyal irányítani. Nagyobb sebességnél lehet valamennyit kanyarodni súlypont áthelyezéssel, testtel, de a kormányt tartani kell közben.
Nem csapkod a hátulja, inkább az a gond a gyors tekerésnél, hogy nagyon érzékeny a súlypont változásokra vagy az is lehet, hogy ahogy erõlködöm, rángatom a kormányt, azért nem megy nyílegyenesen. Ha jól emlékszem Gery írt egyszer egy olyat, hogy az elsõ kerék hajtású (hátsó kormányzású) jármûveknél a vonóerõnek van stabilizáló szerepe, tartottam is tõle, hogy akkor az enyém csak akkor lesz stabil, ha hajtom. Ha csak gurulok majd össze akar csuklani, de nem így van... Azt hiszem dombon lefelé egész gyorsan is lehetne vele gurulni, bár nagyon izgalmas lenne.

Ha nem is „tökéletes”:) ebben a formájában, de szerintem érdemes foglalkozni ezzel a konstrukcióval, nem annyira halva született, mint sokan gondolják. Persze a másik oldalon ott van a negatív utánfutás, meg hogy Dennisnek sem ez a kedvence:), de lehet, az övé sem tökéletes...

Arra is gondoltam, hogy ha nehéz megszerveznetek a túrát, esetleg valaki eljöhet érte kocsival és elviszi Budapestre, kölcsönbe, kipróbálni, néhány napra vagy hétre, úgyis a környékrõl jönnétek többen, ha jól látom. Bár nem tudom, megér-e ennyit, viszont több próbával talán több ötlet lenne fejlesztéssel kapcsolatban. Annyit még hozzátennék ehhez, hogy én 66 kg (és 178 cm) vagyok és a kormányszarvakat egymástól 52 cm-re tettem, hogy ne legyen túl széles, de szomszédunk a 110 kilójával már nem nagyon fér a kormány közé.
De ha a túra szimpatikusabb megoldás nektek, nekem úgyis jó, szívesen látok mindenkit, ahogy már írtam néhányszor.:)

#243
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
A félelmeim beigazolódtak... :(
No de a lényeg, - ami talán még is csak megmaradt benned valamelyest - hogy nincs kompromisszumok nélküli bringa.
Valamit nyersz, valamit veszítesz. Nekem is volt gyári rekum, volt 20x26 kerékképletû, volt elsõ kerék hajtású, csavart lánc vonallal stb...
Egyik sem volt tökéletes, mostani sem az. A Raptobike sem az, ez egy ilyen mûfaj...

A szándékom nem a bringád kritizálása volt (ez csak az eszköz), hanem rávilágítani arra, hogy bizonyos alkatrészek használata elsõsorban kompromisszumok eredménye. A 26x26 -os hátsókerekes highracerek esetében ez a kompromisszum a hajtómû magassága.

... és ahogyan az elõzõ postot is zártam:
Akkor a Raptobike rosszul van megtervezve? Nem hinném...

#244
lazac

lazac

    vendég

  • fórumtag
  • 145 hozzászólás

Leírnék pár közismert tényt:

A kisebb keréknek, kisebb a komfortja.
A kisebb kerék ellenállása nagyobb.
Az egyenes és rövid láncvonal ellenállása kisebb, a hosszabb és megcsavart, illetve görgõvel megtört láncvonalé nagyobb.
... de, hogy az ülõlap-hajtómû magasság különbségben mi az ideális? Hmmm...



... akkor most nézzünk két "véletlenszerûen" kiválasztott rekut! :)
Mindkettõ elsõ kerékhajtású, csak az egyiken magasabban van a hajtómû.

KÉP

A kisméretû elsõ kerék miatt -ami többek között a hajtómû alacsonyan tartása miatt szükséges- két eltérõ méretû köpeny szükséges. (ennek van valamilyen elõnye?)
A kisméretû elsõ kerék miatt nagyobb tányér szükséges, ezen okból nem lehet hagyományos méretû többtányéros, láncváltóval kombinált hajtómûvet alkalmazni.
A magam részérõl nem kedvelem a "hörcsögkormányt", klausztrofóbiám van tõle és pont annyira zárja össze a tüdõm mint ha egy outin ülnék.

Akkor a Raptobike rosszul van megtervezve? Nem hinném, de érdekes felvetés volt ez a keringés kapcsolatos észrevételed. :)

Üdv.

Csak azért vetettem fel a hajtómûmagasságot, mert láttam, hogy Lompi lecserélte az üvegszálas ülést saját gyártmányú - gyanítom - vashálósra, így az ülõfelület még lejjebb került. Emiatt írtam be értetlenkedve ide, ha valakinek az érzéseit megsértettem, azért elnézést.

Azt hiszem rosszul tettem fel a kérdést, és úgy érzem eleve nem szabadott volna kiírni a Holy Homemade/Szent Lengõorrú Topicotokba egy gyári kerékpár nevét, ezért ismét elnézést kérek. Szerencsére kristálytisztán levezetted, hogy miért is használhatatlan ócskavas a keróm, így valamelyest megkönnyebbültem. :)
Amúgy szerintem igenis rosszul van megtervezve, de ez nekem sosem errõl szólt, sokkal olcsóbban kijött anno, mint itthon bármi ilyen kategóriájú (azaz lowracer) bringa, de kompromisszumok árán sikerült számomra is használhatóra faragni.

Ami a "közismert tényeket" illeti, ha lehet, szeretném finomítani:

-A kisebb keréknek, kisebb a komfortja a magyar utakon, azonos gumi azonos nyomáson történõ használata esetén, csillapítatlan keréknél.
-A kisebb kerék gördülési ellenállása nagyobb, légellenállása kisebb, kerületi sebessége nagyobb, lendülete kisebb, könnyebben gyorsítható, mérési eredmények gyakorlatilag nem fellelhetõek, vagy ha igen, a mérési hiba kategóriát nyaldossák, szajkózásra viszont kíválóan alkalmasak.
-A kisebb felnivel strapabíróbb, és merevebb kerék építhetõ, a nagyobb kerék merevsége nagyobb mértékben csökken oldalirányú igénybevételnél (kanyarstabilitása, iránytartása elmarad a kisebb keréktõl), de ezeket a tényeket titkolni illik, mert a nagy keréknek kell gyõznie mindenáron.
-A kisebb kerék miatt cipelni kell a plusz belsõt. (Hogy a 20"-os villa és a 26" villa közötti súlykülönbség bõven kiadja azt a kb. 130-140g-ot, amit egy 20"-as belsõ képvisel, az senkit sem érdekel ugye. A külsõ gumi mérete miatti súlycsökkenését pedig inkább szóba se hozom, mégiscsak tudományos alapon vizsgálódunk.)
-Az egyenes és rövid láncvonal ellenállása kisebb, a hosszabb és megcsavart, illetve görgõvel megtört láncvonalé nagyobb.

Útóbbi miatt baromira kipróbálnék hosszútávon egy lengõorrút, mert nagyon vonz a közvetlen láncvonal a hajtómû és kerék között, de egyáltalán nem tartottam élvezetesnek az irányítását a kezdeti próbáim során, úgy érzem képtelen lennék megszokni.

Magam részérõl a kis elsõ kereket pedig nem a hajtómûmagasság miatt tartom jónak, hanem a kis átlépési magasság, és az alacsonyabbra helyezhetõ üléspozíció miatt. Emberi mivoltom miatt félek a magasban. Így aztán nem értem, miért kell savazni a kis elsõ kereket, megtérni úgysem fogok, s aki hasonlóan gondolkodik, az sem, de azért véleményem/kérdésem lehet, gyári bringa tulajként is, ugye?

#245
benjami

benjami

    vendég

  • fórumtag
  • 133 hozzászólás

Mit szólnál (és a T. érdeklõdõk, mint Pyhon, Beni, Isu) pl. egy május 5-(vagy/és)6-i látogatáshoz, próbához, mustrához?

Ha nem jön közbe semmi, én is benne lennék egy ilyen május elejei kiruccanásban.

#246
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Ne viccelj, ez tökéletes! A videón az látszik, hogy teljes biztonsággal mész egyenesen, és (ahogy Papa is mondta) baromi kis rádiuszon meg tudsz fordulni - szintén magabiztosan. Ha kipárnázod a hátadat szerintem megjön a kedved, elkezded használgatni rendszeresen és elmúlnak a kételyeid!

Mit szólnál (és a T. érdeklõdõk, mint Pyhon, Beni, Isu) pl. egy május 5-(vagy/és)6-i látogatáshoz, próbához, mustrához?


Egy jó tekerésben mindig benne vagyok, de azért kérdezzük meg Tibimert is, hogy neki nincsen pl. egyéb irányú elfoglaltsága. Ehhez az idõponthoz igazítom egyéb programjaimat.
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#247
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Én nagyon szeretném kipróbálni. Május 5-6 megfelel.

Megpróbálok igazodni a dátumhoz.

#248
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

A szivacsot nem javaslom, csatakos leszel tõle.


Ez kísérleti példány. Emlékszem, Lompi elsõ lengõorrúját úgy próbáltam ki, hogy a hátam mögé a kanapéról kihozott díszpárnát tettük.
:)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#249
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Mit szólnál (és a T. érdeklõdõk, mint Pyhon, Beni, Isu) pl. egy május 5-(vagy/és)6-i látogatáshoz, próbához, mustrához?


Én nagyon szeretném kipróbálni. Május 5-6 megfelel.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#250
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Megcsináltam az újabb átalakítást a kerékpáron, így 72 fok körüli a csuklószög és 110 cm a tengelytávolság. Valamivel stabilabb lett, de forgalomba még mindig nem mernék menni vele. Kanyarban apró köveken sem csúszik ki olyan könnyen, mint az elõzõ változatában. Nem sokat tekertem vele, kétséges, hogy meg lehet-e annyira szokni, hogy megfeleljen a vezethetõség feltételeinek.
Az egyik probléma, hogy nagyon kényelmetlen az ülése, kanyarodáskor töri a lapockáimat. Szélesebbnek vagy keskenyebbnek kellene lenni a háttámlának, ez a méret pont nem jó, mert a lemez széle belevág a hátamba. Arra gondoltam, hogy a lapockáknál kivágok az ülésbõl, hogy keskenyebb legyen, de sajnálom ezt a jó kis lemezt és sehol nem láttam még hasonló megoldást. Nincs nagyon megdöntve a háttámla, talán nem lenne kényelmetlen. Nektek nem töri a hátatokat a Lompi-féle szellõzõshöz hasonló ülések?

Arra is gondoltam, hogy csinálnom kellene egy újat, hasonlót, mint amit Lompi mutatott legutóbb, csak alsó kormánnyal. De zavar, hogy olyan magasan van a hajtómûve, nem is annyira a kényelem, inkább a kilátás (hiánya) miatt. A nagy kerékméret, ülés és hajtómû magasság szempontjából számomra ideális lenne a mostani gépem, kár, hogy talán nem használható...

Tibor Bódi fényképei | Facebook

http://www.facebook....&type=3

Ne viccelj, ez tökéletes! A videón az látszik, hogy teljes biztonsággal mész egyenesen, és (ahogy Papa is mondta) baromi kis rádiuszon meg tudsz fordulni - szintén magabiztosan. Ha kipárnázod a hátadat szerintem megjön a kedved, elkezded használgatni rendszeresen és elmúlnak a kételyeid!

Mit szólnál (és a T. érdeklõdõk, mint Pyhon, Beni, Isu) pl. egy május 5-(vagy/és)6-i látogatáshoz, próbához, mustrához?

#251
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Megcsináltam az újabb átalakítást a kerékpáron


Rendkívül ígéretes! Még nem tettem le arról, hogy személyesen is kipróbáljam.
A filmen rendkívül dinamikusnak és stabilnak tûnik a gép. (ja, a ventisit vagy valami hasonló) sokat dob majd a komforton, esetleg boltolj le egy ülést Lompival. (mind kettõ hosszú távú befektetés.)

A hajtómû váz szakaszát én átalakítanám egy végleges változatnál. Jelenlegi kísérleti fázisban ez nem sokat számít, sõt…
Amikor majd meg lesz az ideális ülés magasság-dõlésszög, hajtómû magasság érték, érdemes lesz „háromszögelni.” Másképpen megfogalmazva a vázat a hajtómûig és nem az elsõ kerék tengelyig tervezni

Ennek a konstrukciónak abban látom a legfõbb erényét, hogy úgy lehet egy „konyhaszék” (mint pl. a tour easy) üléspozíciót kialakítani egy alacsony hajtómûvel, hogy közben megtarthatóak a nagyobb méretû kerekek és a normál tengelytáv! Mind ez alsókormánnyal, egyszerû vázzal, rövid és egyenes láncvonallal.
Feltöltött kép
Amennyiben sikerülne egy könnyen tanulható és irányítható geometriát találni erre az elképzelésre, úgy komoly jövõje lehetne a kezdõ fekvõbringások körében.
Csak így tovább!

… és volna pár kérdésem is…

- mennyire kell „vezetni” a gépet? Érzel-e valamilyen egyensúlyi állapotot vagy folyamatosan kontrol alatt kell tartani?
- milyen stabilitásban jelentkezõ változásokat tapasztalsz a lassabb illetve a gyorsabb tempó esetén?
- mik az eddigi sebességi határértékek?
- milyen egyéb dinamikai erõhatásokat tapasztalsz? Pl.: csapkod a hátulja, a sebesség növekedésével csökken a szükséges kormány erõ, testtel könnyen irányítható, csak kormánnyal fordul stb.

... a filmedet megosztottam! (utólagos engedelmeddel) :)

#252
Mentát

Mentát

    vendég

  • fórumtag
  • 32 hozzászólás

Vad ötlet?

Velomobil burkolat tetõboxból (vázlat):
Feltöltött kép

A tetõbox alja és teteje közé ék alakban egy alulemezbõl kivágott palást kerülne.

Durva gyengéje az ára mellett, hogy a nagy tetõbox súlya 19kg => a kész velomobil közelítené saccra az 50 kg-ot...

Síkon még hagyján, ott érvényesülhet a kisebb légellenállás, de hegyre menni vele büntetés lenne.


Basszus, most adtam el a tetõboxomat... :)

Egyébként szerintem is elég nehéz lenne.
Ez az anyag akkor használható, ha önhordó a szerkezet, mert akkor nincs a váz súlya.

Én polikarbonát lemezben gondolkodtam. Nem nyújt annyi formai szabadságot mint a mûgyanta+üvegszövet, viszont jóval könnyebb, és talán az otthoni megmunkálása is egyszerûbb. A kifeszített corduránál meg hasonlóknál meg azért merevebb, egy vékony alu vázzal. Csak még az illesztési technológiát kellene kidolgozni... Vagy a vákuumformázást egy porszívó segítségével...

2,5 m2-es tábla 7655 Ft-ba kerül:
http://www.ptplasztik.hu/arlista.pdf

#253
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Megcsináltam az újabb átalakítást a kerékpáron, így 72 fok körüli a csuklószög és 110 cm a tengelytávolság. Valamivel stabilabb lett, de forgalomba még mindig nem mernék menni vele. Kanyarban apró köveken sem csúszik ki olyan könnyen, mint az elõzõ változatában. Nem sokat tekertem vele, kétséges, hogy meg lehet-e annyira szokni, hogy megfeleljen a vezethetõség feltételeinek.
Az egyik probléma, hogy nagyon kényelmetlen az ülése, kanyarodáskor töri a lapockáimat. Szélesebbnek vagy keskenyebbnek kellene lenni a háttámlának, ez a méret pont nem jó, mert a lemez széle belevág a hátamba. Arra gondoltam, hogy a lapockáknál kivágok az ülésbõl, hogy keskenyebb legyen, de sajnálom ezt a jó kis lemezt és sehol nem láttam még hasonló megoldást. Nincs nagyon megdöntve a háttámla, talán nem lenne kényelmetlen. Nektek nem töri a hátatokat a Lompi-féle szellõzõshöz hasonló ülések?

Arra is gondoltam, hogy csinálnom kellene egy újat, hasonlót, mint amit Lompi mutatott legutóbb, csak alsó kormánnyal. De zavar, hogy olyan magasan van a hajtómûve, nem is annyira a kényelem, inkább a kilátás (hiánya) miatt. A nagy kerékméret, ülés és hajtómû magasság szempontjából számomra ideális lenne a mostani gépem, kár, hogy talán nem használható...

Tibor Bódi fényképei | Facebook

http://www.facebook....&type=3

http://www.facebook.com/video/video.php?v=371976492841438


Ha põrén ülöd meg a paripát nyilvánvaló, hogy törni-nyomni fogja a hátad. Tenned kell rá szellõzõs ülésbetétet, olyat amilyet a rekusok használnak. A szivacsot nem javaslom, csatakos leszel tõle.
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#254
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Tibor,

nekem nagyon tetszik az ötlet. Sokféle tetõbox van, könnyebb is, nehezebb is, az alját kivágva a súly is csökken. Használtan pedig olcsón lehet venni.
ebay.co.uk car roof top box
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#255
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Tibimer,

amit a videón látok, az abszolut ígéretes! Ekkora rádiuszon fordulni hagyományos rekuval se tudnak sokan. Az üléshez három javaslat: 1: Tegyél rá szivacsot! 2: Meredek háttámlát elvághatsz a lapockák alatt is. 3: próbálj ki egy csõvázas, hálós háttámlát!
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#256
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás
Vad ötlet?

Velomobil burkolat tetõboxból (vázlat):
Feltöltött kép

A tetõbox alja és teteje közé ék alakban egy alulemezbõl kivágott palást kerülne.

Durva gyengéje az ára mellett, hogy a nagy tetõbox súlya 19kg => a kész velomobil közelítené saccra az 50 kg-ot...

Síkon még hagyján, ott érvényesülhet a kisebb légellenállás, de hegyre menni vele büntetés lenne.
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#257
Tibimer

Tibimer

    vendég

  • fórumtag
  • 20 hozzászólás
Megcsináltam az újabb átalakítást a kerékpáron, így 72 fok körüli a csuklószög és 110 cm a tengelytávolság. Valamivel stabilabb lett, de forgalomba még mindig nem mernék menni vele. Kanyarban apró köveken sem csúszik ki olyan könnyen, mint az elõzõ változatában. Nem sokat tekertem vele, kétséges, hogy meg lehet-e annyira szokni, hogy megfeleljen a vezethetõség feltételeinek.
Az egyik probléma, hogy nagyon kényelmetlen az ülése, kanyarodáskor töri a lapockáimat. Szélesebbnek vagy keskenyebbnek kellene lenni a háttámlának, ez a méret pont nem jó, mert a lemez széle belevág a hátamba. Arra gondoltam, hogy a lapockáknál kivágok az ülésbõl, hogy keskenyebb legyen, de sajnálom ezt a jó kis lemezt és sehol nem láttam még hasonló megoldást. Nincs nagyon megdöntve a háttámla, talán nem lenne kényelmetlen. Nektek nem töri a hátatokat a Lompi-féle szellõzõshöz hasonló ülések?

Arra is gondoltam, hogy csinálnom kellene egy újat, hasonlót, mint amit Lompi mutatott legutóbb, csak alsó kormánnyal. De zavar, hogy olyan magasan van a hajtómûve, nem is annyira a kényelem, inkább a kilátás (hiánya) miatt. A nagy kerékméret, ülés és hajtómû magasság szempontjából számomra ideális lenne a mostani gépem, kár, hogy talán nem használható...

Tibor Bódi fényképei | Facebook

http://www.facebook....&type=3

http://www.facebook.com/video/video.php?v=371976492841438

#258
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
Budinszki Pál fényképei | Facebook

#259
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

tegnap futottunk egy 240km-es karikát és a kufferem fájdult meg másnapra.
Ipoly mente 2012.04.14. - A bike ride in Budapest, Budapest, HU

Hu ez baromi jo kör lehetett, ha megismétlitek szívesen csatlakozom!

Csak úgy mint a Bcs-Arad partira. Kevés megállás, túratempó, egy nap alatt - pontosan az, amire én is gondoltam!

#260
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

isu mert nemszokta a cigány a szántást talán azért :D
énis igy lennék.


Lehet, hogy igazad van, kevés még az az 1000km amit az idén mentem. Az is rövidebb szakaszokból jött össze. Bár száz alatti csak kettõ túra volt.
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár