Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1674 hozzászólás a témában

#1121
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Új vagyok még az össztelósok közt és a hétvégi szilvás maraton után ma jött egy nagyobb karbantartás, ellenben nem tudom, hogy a forgáspontokat mivel kenjem, illetve mennyire lehet ezeket megbontani. Egy Kona Four a váz, amivel most megyek. Ha jól tudom, a fõ forgáspontok csapágyazottak, de pl. a támvilláknál lévõ kisebbek nem tudom milyenek (csúszócsapágy esetleg?). Mennyire érdemes szétszedni és mivel kenjem ezeket?

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1122
Trek3900

Trek3900

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 hozzászólás
Egy film az SPD pedál karbantartásáról:




#1123
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Egy flakesz brigéciol, egy doboz zsír, egy flakesz mûszerolaj. Így kb. 1500 Ft-ból megoldottad a kenés tisztítás vegyi oldalát egy-két évre évre.

Amúgy az ss gépeken miért nem általános a teljesen zárt láncvédõ használata? Ha jól sejtem csak jól bekéne zsírozni és nagyon le lehetne redukálni a karbantartást és a kopás is igencsak minimális lenne a lánc-fogaskerék esetén.

#1124
Szepy2884

Szepy2884

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 300 hozzászólás
Na, az én módszerem a következõ. Régen olyan fanatikus voltam, hogy csak úgy unalomból szétkaptam szinte a legapróbb darabokig a bringám telente és csak tavasszal raktam össze. Addig a makacs szennyezõdéses alkatrészek mint lánc és fogaskerekek petróleumban áztak mint a nagyi protkója éjszakára. Míg a többi cucc tisztítva, gyengén olajozva pormentes dobozban újságpapírba csomagolva feküdt. A váz meg a falon lógott a szobám díszeként.

Nem volt bonyolult hiszen csak egy egyszerû BMX-rõl volt szó. (Na de milyen! Egy króm vázas GT volt amit mindenki irigyelt tõlem :)

Sajnos ugyanezt már nem teszem meg az alig egy éves kockámmal :((

ui.: Spongya Bob rulez!!!!

#1125
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Lánc olajban kifõzése akkor jó vagy nem? Kala, MJani, valamelyikõtök kipróbálta már?
Triálra esetleg, bár ott nem fontos a kenés. Mongiba megint beleszaladt az az 1500, szóval arra új kell.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#1126
csiba00

csiba00

    vendég

  • fórumtag
  • 42 hozzászólás

Én Li bázisút használok. Rohadt büdös, de jó.


Az jó, ha jó. Szerintem akkor beruházok én is egy olyanba, még az ára is nagyon baráti. Köszi a választ!

#1127
Kismaki

Kismaki

    vendég

  • fórumtag
  • 40 hozzászólás
Sziasztok!

Nem szeretném az észt osztani, csak gondoltam leírom, hogy én hogyan ápolom és tartom karban a bringát.
Kezdetben még én is egy csöppet túlmisztifikáltam ezt a témakört. Egy évvel ezelõtt még én is minimum hatféle tisztítószert, és ötféle kenõanyagot használtam, aztán ésszerûsítettem picit a technikán.
A vázat meleg szappanos vízzel szoktam átmosni, gondosan ügyelve arra, hogy a kényesebb helyekre ne sok víz kerüljön. Inkább csak szappanos vizes rongyot használok. A láncot az általam kifejlesztett titkos összetevõkbõl álló oldattal szoktam lemosni. Az összetevõk pedig: melegvíz, mosogatószer és ultraderm. Ezt az elegyet beleteszem egy jó nagy szájú mûanyag flakonba és utána rázrázráz pihen rázrázráz pihen rázrázráz pihen (pl. ekkor szoktam Spongyabobot nézni, közben pedig ázhat a lánc). A mosás után a láncot kiveszem, leöblítem, áttörlöm és hagyom picit száradni. Száradás után vissza a bicajra, és jön a szemenkénti olajozás. És milyen jó ötlet! Eddig én is fújtam mindennel, ha kell, ha nem. De ez nem jó megoldás! A szemenkénti olajozás a tuti. Örök élet, meg egy nap. Tiszta a lánc, és mégis kenve van. Ja, és a tisztítása is könnyebb.
Én mondjuk a bowdenházakba is szoktam pár csepp olajat tenni, én még nem tapasztalta, hogy ettõl elkoszolódott volna a rendszer. (Jó, mondjuk erre egyébként sincsen sok esélye, mivel évente egy alkalommal darabokra szedem a bringát, és akkor van a TMK).
Ja, a zsír. Az meg tök alap bolti kenõzsír fél kilós kivitelben. Szerintem az is nagyon jó. Már egy éve megvan. Valami alap MOL kenõzsír.
Nos, én így szoktam tisztítani, kenni a bringát. Mert ugyebár bármennyire is istenítjük, mégis csak egy alap gépelemekbõl álló szerkezetrõl van szó. :)

#1128
Szepy2884

Szepy2884

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 300 hozzászólás
Én Li bázisút használok. Rohadt büdös, de jó.

#1129
csiba00

csiba00

    vendég

  • fórumtag
  • 42 hozzászólás
Zsírból milyet ajánlanátok? Mert olvasgattam, hogy bicajohoz ilyen meg olyan speciális zsírok kellenek, mert ezek alacsony hõfokon dolgoznak..., és nem a legjobb az olyan, ami meleg helyeken érzi jól magát. Ez igaz, vagy csak "marketing" fogás?
Igaz eddig én csak wd-40-et használtam mindenre, kivéve tisztításra, mert oda van másik spray. Mondjuk a wd is félig meddig tisztító, de nekem bevált.

Persze tudom itt is annyi válasz, ahány ember.

Váltó bovdenjéhez még annyit, hogy azt tanácsolták nekem, hogy a bovdenházba csepegtessek olajat. Gondolom azért, hogy könnyebben mozogjon benne a bovden. De pl ettõl nem fog sokkal jobban koszolódni és ezáltal sokkal könnyebben beragadni?

#1130
Szepy2884

Szepy2884

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 300 hozzászólás

Mikbõl?


Hiszed vagy sem, a WD40 összetevõje számtalan sok komponensbõl áll! Számszerint kettõbõl:D

Közönséges ásványi olaj és petróleum keveréke 2:3 arányban a petróleum javára, mert inkább tisztítószer, mint kenõ anyag.

#1131
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Az xtr szett gyárilag is be van zsírozva és x idõnként kenni kell.


A sebesség mindent megold.

 


#1132
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Mikbõl?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#1133
Szepy2884

Szepy2884

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 300 hozzászólás
"kátrányos" lesz a kosztol és betapadhat.

Ja azt mondtam már hogy én sosem veszem meg a drága WD40-et hanem házilag csinálom magamnak olyan arány keveréssel ami jobb mint a bolti?

#1134
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.014 hozzászólás
én nem hiszek abban, hogy a bovdenre vagy a bovden házba bármilyen kenõanyagot kéne egyáltalán tenni. egy jó minõségû bovdennek és háznak összerakás után szárazon is jól kell csúsznia. a kenéstõl csak még jobban tele megy dzsuvával, szerintem többet árt mint használ. ha egyszer nem mozog szépen a bovden, akkor ki kell cserélni azt jóvan
__________________

#1135
Kismaki

Kismaki

    vendég

  • fórumtag
  • 40 hozzászólás
"Olajat semmi képen se nyomas bele, azt csak a lusta trehány szervízesek szokták."

"...semmi képen se..."

Miért is ne?

#1136
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Én inkább WD-40 -et adok neki. Attól mindig fajin.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#1137
Szepy2884

Szepy2884

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 300 hozzászólás
Ha nem rojtos a vége és nincs szétnyílva szálszakadva stb. akkor húzd ki a bowden házból zsírozd meg és úgy dugd vissza ás jó lesz az, nem kell cserélni. Olajat semmi képen se nyomas bele, azt csak a lusta trehány szervízesek szokták.

#1138
csiba00

csiba00

    vendég

  • fórumtag
  • 42 hozzászólás

hát...WD40 nem kifejezetten kenésre való. Inkább tisztításra. Vagy hogy összegyógyult alkatrészek ismét mozogjanak. Ha nem napraforgóolajjal vagy motorolajjal kented a váltód nem lehet annyira rettenetes, hogy BRIGÉCIOL kelljen neki. Ha mégis, akkor jó még a benzin is, mint zsíroldó anyag. Kenésre meg mûszerolajat, vagy teflonos olajat (tf2) használj.


Köszi a választ! Tényleg így már beugrott a neve. Igazából én nem tudom, hogy miért mondta a boltos csávó, hogy ennyire sz@r a váltóm. Hazafelé jövet én úgy éreztem hogy elég tisztán vált. Még egy kicsit a bovdennel kell játszadozni, azt már elkezdtem a múltkor, de tudom, hogy ez elsõre soha sem a legtökéletesebb. Nekem a wd40 sok minden másra bevált már, ahol kenésnél kellett használni. Tisztításra eddig egy metaflux gyártmányú tisztító spray-t használtam, csak az már kezd kifogyni. De most úgy döntöttem lekapom a váltómat és kiáztatom. No meg a boltos azt is mondta, hogy új bovdeneket is húzzak bele, amit én igazából nem értek, hogy miért kéne. Tény nem nagy összeg, de a benne lévõk is szerintem tökéletesek. De tény a bicajomra ráférne már egy nagytakarítás, közel 7 éves, azóta szervizben sem volt, igaz annyira nem volt lestrapálva eddig, de most kap rendesen.
Egyszer meg úgyis el kell kezdeni megtanulni a bicajt szerelni, hogy minden kis apróság miatt ne szervizbe kelljen rohangálni.

Amúgy egy bovdencserénél mire kell odafigyelni? Egy átlagoz "mezei" bovdeni is megteszi, vagy itt is vannak jobb márkák? Nem igen vagyok otthon ilyen területen. A váltó testnél ahogy látom egyszerû a bovden rögzítése, egyedül kicsit a váltókarhoz történõ rögzítéstõl parázok így látatlanban.

#1139
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Váltón ami nekem be szokott néha ragadni, az a két görgõ, de azt könnyen ki lehet tisztítani, szétszedés nélkül. Illetve bowdencsere is sokat tud dobni a váltás minõségén.

#1140
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Én brigiben tisztítok váltót, lánctányért, láncot, fogaskeréksort.
Nekem tetszik, nem is fogok másra váltani.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960