Jelentkezz be Regisztrálj

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#1121
Írta 2009. június 01. - 20:34

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#1122
Írta 2009. május 28. - 15:17

#1123
Írta 2009. május 26. - 23:17

Amúgy az ss gépeken miért nem általános a teljesen zárt láncvédõ használata? Ha jól sejtem csak jól bekéne zsírozni és nagyon le lehetne redukálni a karbantartást és a kopás is igencsak minimális lenne a lánc-fogaskerék esetén.
#1124
Írta 2009. május 26. - 22:39

Nem volt bonyolult hiszen csak egy egyszerû BMX-rõl volt szó. (Na de milyen! Egy króm vázas GT volt amit mindenki irigyelt tõlem

Sajnos ugyanezt már nem teszem meg az alig egy éves kockámmal

ui.: Spongya Bob rulez!!!!
#1125
Írta 2009. május 26. - 22:31

Triálra esetleg, bár ott nem fontos a kenés. Mongiba megint beleszaladt az az 1500, szóval arra új kell.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#1126
Írta 2009. május 26. - 22:27

Én Li bázisút használok. Rohadt büdös, de jó.
Az jó, ha jó. Szerintem akkor beruházok én is egy olyanba, még az ára is nagyon baráti. Köszi a választ!
#1127
Írta 2009. május 26. - 22:26

Nem szeretném az észt osztani, csak gondoltam leírom, hogy én hogyan ápolom és tartom karban a bringát.
Kezdetben még én is egy csöppet túlmisztifikáltam ezt a témakört. Egy évvel ezelõtt még én is minimum hatféle tisztítószert, és ötféle kenõanyagot használtam, aztán ésszerûsítettem picit a technikán.
A vázat meleg szappanos vízzel szoktam átmosni, gondosan ügyelve arra, hogy a kényesebb helyekre ne sok víz kerüljön. Inkább csak szappanos vizes rongyot használok. A láncot az általam kifejlesztett titkos összetevõkbõl álló oldattal szoktam lemosni. Az összetevõk pedig: melegvíz, mosogatószer és ultraderm. Ezt az elegyet beleteszem egy jó nagy szájú mûanyag flakonba és utána rázrázráz pihen rázrázráz pihen rázrázráz pihen (pl. ekkor szoktam Spongyabobot nézni, közben pedig ázhat a lánc). A mosás után a láncot kiveszem, leöblítem, áttörlöm és hagyom picit száradni. Száradás után vissza a bicajra, és jön a szemenkénti olajozás. És milyen jó ötlet! Eddig én is fújtam mindennel, ha kell, ha nem. De ez nem jó megoldás! A szemenkénti olajozás a tuti. Örök élet, meg egy nap. Tiszta a lánc, és mégis kenve van. Ja, és a tisztítása is könnyebb.
Én mondjuk a bowdenházakba is szoktam pár csepp olajat tenni, én még nem tapasztalta, hogy ettõl elkoszolódott volna a rendszer. (Jó, mondjuk erre egyébként sincsen sok esélye, mivel évente egy alkalommal darabokra szedem a bringát, és akkor van a TMK).
Ja, a zsír. Az meg tök alap bolti kenõzsír fél kilós kivitelben. Szerintem az is nagyon jó. Már egy éve megvan. Valami alap MOL kenõzsír.
Nos, én így szoktam tisztítani, kenni a bringát. Mert ugyebár bármennyire is istenítjük, mégis csak egy alap gépelemekbõl álló szerkezetrõl van szó.

#1128
Írta 2009. május 26. - 22:17

#1129
Írta 2009. május 25. - 21:59

Igaz eddig én csak wd-40-et használtam mindenre, kivéve tisztításra, mert oda van másik spray. Mondjuk a wd is félig meddig tisztító, de nekem bevált.
Persze tudom itt is annyi válasz, ahány ember.
Váltó bovdenjéhez még annyit, hogy azt tanácsolták nekem, hogy a bovdenházba csepegtessek olajat. Gondolom azért, hogy könnyebben mozogjon benne a bovden. De pl ettõl nem fog sokkal jobban koszolódni és ezáltal sokkal könnyebben beragadni?
#1130
Írta 2009. május 25. - 17:14

Mikbõl?
Hiszed vagy sem, a WD40 összetevõje számtalan sok komponensbõl áll! Számszerint kettõbõl:D
Közönséges ásványi olaj és petróleum keveréke 2:3 arányban a petróleum javára, mert inkább tisztítószer, mint kenõ anyag.
#1131
Írta 2009. május 25. - 07:15

A sebesség mindent megold.
#1132
Írta 2009. május 25. - 06:17

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#1133
Írta 2009. május 25. - 00:14

Ja azt mondtam már hogy én sosem veszem meg a drága WD40-et hanem házilag csinálom magamnak olyan arány keveréssel ami jobb mint a bolti?
#1134
Írta 2009. május 24. - 23:13

#1135
Írta 2009. május 24. - 22:51

"...semmi képen se..."
Miért is ne?
#1136
Írta 2009. május 24. - 22:10

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#1137
Írta 2009. május 24. - 16:52

#1138
Írta 2009. május 22. - 17:36

hát...WD40 nem kifejezetten kenésre való. Inkább tisztításra. Vagy hogy összegyógyult alkatrészek ismét mozogjanak. Ha nem napraforgóolajjal vagy motorolajjal kented a váltód nem lehet annyira rettenetes, hogy BRIGÉCIOL kelljen neki. Ha mégis, akkor jó még a benzin is, mint zsíroldó anyag. Kenésre meg mûszerolajat, vagy teflonos olajat (tf2) használj.
Köszi a választ! Tényleg így már beugrott a neve. Igazából én nem tudom, hogy miért mondta a boltos csávó, hogy ennyire sz@r a váltóm. Hazafelé jövet én úgy éreztem hogy elég tisztán vált. Még egy kicsit a bovdennel kell játszadozni, azt már elkezdtem a múltkor, de tudom, hogy ez elsõre soha sem a legtökéletesebb. Nekem a wd40 sok minden másra bevált már, ahol kenésnél kellett használni. Tisztításra eddig egy metaflux gyártmányú tisztító spray-t használtam, csak az már kezd kifogyni. De most úgy döntöttem lekapom a váltómat és kiáztatom. No meg a boltos azt is mondta, hogy új bovdeneket is húzzak bele, amit én igazából nem értek, hogy miért kéne. Tény nem nagy összeg, de a benne lévõk is szerintem tökéletesek. De tény a bicajomra ráférne már egy nagytakarítás, közel 7 éves, azóta szervizben sem volt, igaz annyira nem volt lestrapálva eddig, de most kap rendesen.
Egyszer meg úgyis el kell kezdeni megtanulni a bicajt szerelni, hogy minden kis apróság miatt ne szervizbe kelljen rohangálni.
Amúgy egy bovdencserénél mire kell odafigyelni? Egy átlagoz "mezei" bovdeni is megteszi, vagy itt is vannak jobb márkák? Nem igen vagyok otthon ilyen területen. A váltó testnél ahogy látom egyszerû a bovden rögzítése, egyedül kicsit a váltókarhoz történõ rögzítéstõl parázok így látatlanban.
#1139
Írta 2009. május 22. - 17:31

#1140
Írta 2009. május 22. - 17:02

Nekem tetszik, nem is fogok másra váltani.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960