Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1644 hozzászólás a témában

#1081
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 hozzászólás
Sziasztok!


Egy problémám lenne: Truvativ Stylot szednem szet, de a tengelyt nem tudom kihuzni (csak lotyog, de valamiben megakad), probaltam utogetni, semmi...:(. Egyszer mar szetszedtem es akkor siman kihuztam.

#1082
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Gracias! :) Szétbontok egy ilyen pontot, az a legbiztosabb. Ha perselyes, akkor valami kenõanyagot azért pöttyintek oda.

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1083
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.268 hozzászólás

Lehet félig OFF, de a pirossal jelölt pontokon milyen csapágyak lehetnek és õket mivel érdemes kenni? http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

amiket bekarikáztol ott semmilyen (legalábbis a rugóstag bekötési pontjai nem csapágyazottak a tag furatiban van egy egy persely, a másik kettõben vagy semmi vagy szintén max vmi persely. ezeknél a vázaknál csak a 2 fõ forgáspont csapágyazott. konánál a dawg és a coiler amiknek még a linkplate - támvilla forgáspontja is csapágyazott, a linkplate láncvilla ott sem)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1084
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

de szerintem az összes minõségi össztelósnál saját porzáró gyûrûvel rendelkezõ, -2RS jelzésû ipari csapágyat használnak (gumi borítású tömítés, mindkét oldalon)


Nem igaz.;)


#1085
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Lehet félig OFF, de a pirossal jelölt pontokon milyen csapágyak lehetnek és õket mivel érdemes kenni? http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1086
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
A váz teljesen új, ez volt az elsõ dagonyás bevetése. Akkor ezek szerint egy átnézést mindenképp megér, még ha nem is kell túl lihegnem a dolgot. Köszi a válaszokat!

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1087
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Nálam a hibáson kívüli csapágyakban még a zsír eredeti színe is látszott és a futásuk is hibátlan volt. Szóval lehet, hogy esetenként beszivárgott a víz, de a sár nem (a rosszban is "csak" a golyó repedt szét, az sem a kosztól ment tönkre).
Ha epyc mindenképpen újra akarja kenni a csapágyakat, akkor ahhoz ki kell szedni, porzárókat kipattintani (sérülésmentesen), átmosni, bezsírozni és vissza az egészet. Szerszámokkal és némi kézügyességgel ez nem gond, csak kérdés, hogy egy dagonya után szükség van-e erre.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1088
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ha nem túl régi a bringa és nem is sok dagonyázásnak lett kitéve, akkor szerintem felesleges a forgáspontokat szétszedni. Nálam 2 év mindenféle használat után állt be 1 csapágy a 8 közül. A Kona felépítését ugyan nem ismerem, de szerintem az összes minõségi össztelósnál saját porzáró gyûrûvel rendelkezõ, -2RS jelzésû ipari csapágyat használnak (gumi borítású tömítés, mindkét oldalon). Ezekbe azért nem egykönnyen folyik be a sáros lé.

Simán beáznak.


A sebesség mindent megold.

 


#1089
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Ha nem túl régi a bringa és nem is sok dagonyázásnak lett kitéve, akkor szerintem felesleges a forgáspontokat szétszedni. Nálam 2 év mindenféle használat után állt be 1 csapágy a 8 közül. A Kona felépítését ugyan nem ismerem, de szerintem az összes minõségi össztelósnál saját porzáró gyûrûvel rendelkezõ, -2RS jelzésû ipari csapágyat használnak (gumi borítású tömítés, mindkét oldalon). Ezekbe azért nem egykönnyen folyik be a sáros lé.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1090
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Minden forgáspontod csapágyas. Szerintem megér egy átnézést a Szilvás után, még ha röviden mentél is. ;)


#1091
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Új vagyok még az össztelósok közt és a hétvégi szilvás maraton után ma jött egy nagyobb karbantartás, ellenben nem tudom, hogy a forgáspontokat mivel kenjem, illetve mennyire lehet ezeket megbontani. Egy Kona Four a váz, amivel most megyek. Ha jól tudom, a fõ forgáspontok csapágyazottak, de pl. a támvilláknál lévõ kisebbek nem tudom milyenek (csúszócsapágy esetleg?). Mennyire érdemes szétszedni és mivel kenjem ezeket?

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1092
Trek3900

Trek3900

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 hozzászólás
Egy film az SPD pedál karbantartásáról:




#1093
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Egy flakesz brigéciol, egy doboz zsír, egy flakesz mûszerolaj. Így kb. 1500 Ft-ból megoldottad a kenés tisztítás vegyi oldalát egy-két évre évre.

Amúgy az ss gépeken miért nem általános a teljesen zárt láncvédõ használata? Ha jól sejtem csak jól bekéne zsírozni és nagyon le lehetne redukálni a karbantartást és a kopás is igencsak minimális lenne a lánc-fogaskerék esetén.

#1094
Szepy2884

Szepy2884

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 300 hozzászólás
Na, az én módszerem a következõ. Régen olyan fanatikus voltam, hogy csak úgy unalomból szétkaptam szinte a legapróbb darabokig a bringám telente és csak tavasszal raktam össze. Addig a makacs szennyezõdéses alkatrészek mint lánc és fogaskerekek petróleumban áztak mint a nagyi protkója éjszakára. Míg a többi cucc tisztítva, gyengén olajozva pormentes dobozban újságpapírba csomagolva feküdt. A váz meg a falon lógott a szobám díszeként.

Nem volt bonyolult hiszen csak egy egyszerû BMX-rõl volt szó. (Na de milyen! Egy króm vázas GT volt amit mindenki irigyelt tõlem :)

Sajnos ugyanezt már nem teszem meg az alig egy éves kockámmal :((

ui.: Spongya Bob rulez!!!!

#1095
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Lánc olajban kifõzése akkor jó vagy nem? Kala, MJani, valamelyikõtök kipróbálta már?
Triálra esetleg, bár ott nem fontos a kenés. Mongiba megint beleszaladt az az 1500, szóval arra új kell.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#1096
csiba00

csiba00

    vendég

  • fórumtag
  • 42 hozzászólás

Én Li bázisút használok. Rohadt büdös, de jó.


Az jó, ha jó. Szerintem akkor beruházok én is egy olyanba, még az ára is nagyon baráti. Köszi a választ!

#1097
Kismaki

Kismaki

    vendég

  • fórumtag
  • 40 hozzászólás
Sziasztok!

Nem szeretném az észt osztani, csak gondoltam leírom, hogy én hogyan ápolom és tartom karban a bringát.
Kezdetben még én is egy csöppet túlmisztifikáltam ezt a témakört. Egy évvel ezelõtt még én is minimum hatféle tisztítószert, és ötféle kenõanyagot használtam, aztán ésszerûsítettem picit a technikán.
A vázat meleg szappanos vízzel szoktam átmosni, gondosan ügyelve arra, hogy a kényesebb helyekre ne sok víz kerüljön. Inkább csak szappanos vizes rongyot használok. A láncot az általam kifejlesztett titkos összetevõkbõl álló oldattal szoktam lemosni. Az összetevõk pedig: melegvíz, mosogatószer és ultraderm. Ezt az elegyet beleteszem egy jó nagy szájú mûanyag flakonba és utána rázrázráz pihen rázrázráz pihen rázrázráz pihen (pl. ekkor szoktam Spongyabobot nézni, közben pedig ázhat a lánc). A mosás után a láncot kiveszem, leöblítem, áttörlöm és hagyom picit száradni. Száradás után vissza a bicajra, és jön a szemenkénti olajozás. És milyen jó ötlet! Eddig én is fújtam mindennel, ha kell, ha nem. De ez nem jó megoldás! A szemenkénti olajozás a tuti. Örök élet, meg egy nap. Tiszta a lánc, és mégis kenve van. Ja, és a tisztítása is könnyebb.
Én mondjuk a bowdenházakba is szoktam pár csepp olajat tenni, én még nem tapasztalta, hogy ettõl elkoszolódott volna a rendszer. (Jó, mondjuk erre egyébként sincsen sok esélye, mivel évente egy alkalommal darabokra szedem a bringát, és akkor van a TMK).
Ja, a zsír. Az meg tök alap bolti kenõzsír fél kilós kivitelben. Szerintem az is nagyon jó. Már egy éve megvan. Valami alap MOL kenõzsír.
Nos, én így szoktam tisztítani, kenni a bringát. Mert ugyebár bármennyire is istenítjük, mégis csak egy alap gépelemekbõl álló szerkezetrõl van szó. :)

#1098
Szepy2884

Szepy2884

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 300 hozzászólás
Én Li bázisút használok. Rohadt büdös, de jó.

#1099
csiba00

csiba00

    vendég

  • fórumtag
  • 42 hozzászólás
Zsírból milyet ajánlanátok? Mert olvasgattam, hogy bicajohoz ilyen meg olyan speciális zsírok kellenek, mert ezek alacsony hõfokon dolgoznak..., és nem a legjobb az olyan, ami meleg helyeken érzi jól magát. Ez igaz, vagy csak "marketing" fogás?
Igaz eddig én csak wd-40-et használtam mindenre, kivéve tisztításra, mert oda van másik spray. Mondjuk a wd is félig meddig tisztító, de nekem bevált.

Persze tudom itt is annyi válasz, ahány ember.

Váltó bovdenjéhez még annyit, hogy azt tanácsolták nekem, hogy a bovdenházba csepegtessek olajat. Gondolom azért, hogy könnyebben mozogjon benne a bovden. De pl ettõl nem fog sokkal jobban koszolódni és ezáltal sokkal könnyebben beragadni?

#1100
Szepy2884

Szepy2884

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 300 hozzászólás

Mikbõl?


Hiszed vagy sem, a WD40 összetevõje számtalan sok komponensbõl áll! Számszerint kettõbõl:D

Közönséges ásványi olaj és petróleum keveréke 2:3 arányban a petróleum javára, mert inkább tisztítószer, mint kenõ anyag.