Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1613 hozzászólás a témában

#81
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Azt mondod, hogy a lánc és a fog érintkezésénél kopik a lánc?


A lanc a csapoknal kopik es nyulik meg, amiatt csereled. Vagy ez most vmi beugratos kerdes? :)

csak arra reflektaltam miben mas a kenes, mint olajnal. Nem hinnem, hogy ez a viasz nagyon beszivarogna sok helyre, vizalapu, ha az elparolog visszamarad a viasz. Ami bejut az szvsz pillanatok alatt kipereg - inkabb csak egy vastagabb bevonatot kepez a lanc es a fogak kozott, tobb retegben ha folyamatosan kened. En inkabb arra tippelnek, hogy a kevesebb kosz miatt jobb kompromisszum az eletartamot illetoen.

#82
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.863 hozzászólás

Elvezd csak az olajsarat :D

 

olajsár csak a bénáknál van. a többiek tudnak olajozni. esetleg viaszoznak... :P


Kisherceg módosította - 2019. június 20. - 13:41

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#83
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Amennyire en fogom a viaszolas lenyeget, a csapok valszeg nem kapnak sok kenest, cserebe nem gyujtik a port, ezert hangosabb. Amugy a viasz raszarad a lanc belso feluletere, illetve nehany tanyerra. Mivel egy kenessel inkabb csak azokat a fogakat kened, amelyiken vegigviaszoltad, a tobbi szaraz marad, es a folyamatosan a tobb kenessel felhordott reteg kenodik szet rajtuk. Ha ezt mindig eltavolitod fokozott lesz a fogak kopasa.

Azt mondod, hogy a lánc és a fog érintkezésénél kopik a lánc?


  • Sandman kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#84
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.167 hozzászólás

Amennyire en fogom a viaszolas lenyeget, a csapok valszeg nem kapnak sok kenest, cserebe nem gyujtik a port, ezert hangosabb. Amugy a viasz raszarad a lanc belso feluletere, illetve nehany tanyerra. Mivel egy kenessel inkabb csak azokat a fogakat kened, amelyiken vegigviaszoltad, a tobbi szaraz marad, es a folyamatosan a tobb kenessel felhordott reteg kenodik szet rajtuk. Ha ezt mindig eltavolitod fokozott lesz a fogak kopasa.

 

Lehet így van, de nem igazán veszek észre kopást.

Számoltam azzal is, hogy majd lánccsere után a sort is cserélni kell, de nem kellett.

 

És tulajdonképpen a felületen lévő port, koszt törlöm le. Nem mosom ki a láncot benzinben, petróleumban.


ultio módosította - 2019. június 20. - 12:46

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#85
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Elvezd csak az olajsarat :D

#86
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.863 hozzászólás

giphy.gif


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#87
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
There is no need to remove wax from your chain again after applying Squirt Chain Lube. Just brush off occasionally with a dry brush and use a toothpick to remove some residue from the cassette and chain rings if necessary. A well waxed chain repels dirt, mud and water, and reduces chances of friction and chain suck.


En csak bringatisztitaskor szoktam atmosni.

#88
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Amennyire en fogom a viaszolas lenyeget, a csapok valszeg nem kapnak sok kenest, cserebe nem gyujtik a port, ezert hangosabb. Amugy a viasz raszarad a lanc belso feluletere, illetve nehany tanyerra. Mivel egy kenessel inkabb csak azokat a fogakat kened, amelyiken vegigviaszoltad, a tobbi szaraz marad, es a folyamatosan a tobb kenessel felhordott reteg kenodik szet rajtuk. Ha ezt mindig eltavolitod fokozott lesz a fogak kopasa.

#89
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.167 hozzászólás

Squirt lubenal szvsz nem jo, ha torlod minden alkalommal.

 

Nem ezt tapasztaltam.

Poros, koszos a lánc, törlés után sokkal finomabban fut. Szerintem belülről nem tudom kitörölni. Törlés után rövid 25 - 35 km-es távot megyek. Ha hosszabbra megyek, 80-110 km, akkor mindenképpen kenem törlés után, bármennyit is mentem előtte.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#90
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Squirt lubenal szvsz nem jo, ha torlod minden alkalommal.

#91
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.167 hozzászólás

Na akkor leírom az én tudományos módszeremet.

Kínából rendeltem egy mérőt, azzal nézegettem/nézegetem, hogy áll a lánc. Cserére ítéltem, majd telt-múlt az idő, lett a láncban 3 582 km, mire cserélni tudtam. Közben volt egy hátsó váltó csere is.

Sram 1 * 11-es rendszer.

Teljesen ok minden.

 

De az is hozzátartozik, hogy kb. minden bicajozás után letörlöm a láncot, sort és lánctányért és 100 - 120 km-ként ápolom a Squirt Lube-al.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#92
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Shimano TL-CN42-essel merd meg (a 0.5/0.75-os Park Tool, Rohloff stb. kicsit tulzottan merik a nyulast). Ha azzal jo, akkor meg hasznalhatod

http://pardo.net/bik...measuring-tools

 

itt is probaltak parfelet :)

https://www.bikerada...-bicycle-chain/

 

epp most vettem cc3.2ot, meglepodtem milyen nagy az atlagos lancmerokhoz kepest. 2000km+ van a montis lancban, kivancsi vagyok, hogy 0.5re mit mutat (a regi 0.75ossel meg jo).



#93
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás

Tenyleg, az csak nekem uj info, hogy 11es lancoktol 0.5os nyulasnal mar cserelni kell? Nincs is ilyen jelzes a retro nyulasmeromon :)

Shimano TL-CN42-essel merd meg (a 0.5/0.75-os Park Tool, Rohloff stb. kicsit tulzottan merik a nyulast). Ha azzal jo, akkor meg hasznalhatod

http://pardo.net/bik...measuring-tools



#94
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Most volt megint 200km-es lánccsere. Egyszerűen képtelen vagyok rendesen kimérni a láncnyúlást, pedig ez így már egy SRAM és egy KMC lánccal van tesztelve :D
Szerintem most kipróbálom, hogy csak 100km-enként kenem a láncot, mint ahogy az olajjal is csináltam, hogy akkor vajon mi történik.

Annyira nem gond, hogy nem nyúlik a nyüves, csak még évekkel ezelőtt betáraztam 5 láncot, és még mindig nem látom, hogy mikor fogom elkezdeni használni őket, meg a hozzá vett fogaskoszorút XD Szerintem addigra a hajtóművem is annyira kikopik, hogy kicseréltetem octalinkről integráltra. Az alkatrész már megvan, csak szerszám miatt fogom a helyi bringaboltosra bízni :)

 

Én 3db duraace 9s láncot rotálok 500km-ként már nagyon régóta, sram patentszemmel. Igaz, én akár már 50km után leveszem, benzinben kimosom, és újra olajozom a láncot, de nálam a sor, illetve a hajtóművön levő lánckerék nem bír annyit, mint a lánc. A láncokon a nyúlásmérő nem mér semmit, pedig már mindben lehet vagy 3ekm.



#95
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Tenyleg, az csak nekem uj info, hogy 11es lancoktol 0.5os nyulasnal mar cserelni kell? Nincs is ilyen jelzes a retro nyulasmeromon :)

#96
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Maximum tönkremegy a patentszem.



#97
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Semminek nem jo, ha gyakran szereled.

#98
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

lehet lassan tobb kart csinalsz az allando csereberevel, mintha csak hasznalnad :)

 

Mifélét? :D
Maximum olyat, hogy jól megkenve teszem el a láncot, hogy a víz ne akarjon hozzáférni (KMC lánc emiatt tört, mint a ropi), viszont ezt meg a zsírpapír nem mindig szereti, amibe csomagolom XD



#99
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

A Parktool mérőn levő számok mit jelentenek? Van konkrét mértékegysége? (Talán százalékos nyúlásban szokás mérni, ha jól tudom.)



#100
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 995 hozzászólás
  • LocationKelenföld

5-6 éve vettem egy Park Tool CC-2 toolt. Drága, 29-32 EUR körüli összegbe kerül.

De! Forintban tuti 6-számjegyű az összeg bőven, amit ezzel eddig megspóroltam, a láncnyúlás mértékének követhetősége révén. ;)

https://www.parktool...in-checker-cc-2

 

 

Nem a szerszámmal spóroltál, hanem hogy pedánsan méred a nyúlást, és időben cserélsz. :) (Ha jól emlékszem szervíznaplót is vezetsz.)

Én külön szerszám helyett sublert használok, helyesebben használtam, mikor még annyit mentem, hogy erre szükség volt. Körülbelül 15 éve, egy papír alapú Bike magazinban talált cikk, vagy inkább tanács nyomán: a subler belső mérőjével 12 centihez húzva azt, mérsz a láncba, 119,5-ről indul a matek, ha jól tévedek, innetől ugyanaz az +1 mm a legvége. (Javítson ki valaki, akinek egy új lánc van a kezében.)


Rabbit módosította - 2019. június 14. - 10:28