Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#101
Írta 2019. június 25. - 17:40
"Koncentrált formában: Feloldja a rágó- és festékfoltokat, a tinta- és golyóstollfoltokat, a gyantát, a ragasztót, a körömlakkot, valamint az egyéb szennyeződésket.."
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#102
Írta 2019. június 25. - 17:09
squirt vagy más egyéb viaszos szert mivel lehet láncból kimosni?
ami van otthon denaturált szesz,brigéciol 2000,valamelyik jó?
#103
Írta 2019. június 25. - 12:08
Mindjárt ide másolom a részletes leírását, mire ajánlják.
" LEÍRÁS
Narancsolaj tisztító - A problémamegoldó
Az Almawin Narancsolaj tisztító alkalmazható hígítva a padló és a felületek mindennapos tisztítására, valamint koncentrált formában a nehéz esetekben. A természetes összetevők ereje a makacs szennyeződések esetében frissességet és tisztaságot biztosít.
Jellemzői:
Gyerekbiztos zár
Szintetikus színezék, illatanyag és tartósítószer mentes
Kíméletes a bőrhöz és bőrgyógyászatilag tesztelt
Csodálatosan friss illatú
Alkalmazás:
Hígítva vagy töményen a speciális szennyeződések tisztításához, vagy hígítva a padló és a felületek általános tisztításához. Csodálatosan friss illat.
Koncentrált formában: Feloldja a rágó- és festékfoltokat, a tinta- és golyóstollfoltokat, a gyantát, a ragasztót, a körömlakkot, valamint az egyéb szennyeződésket a textíliákról, illetve elűzi a kellemetlen szagokat. Száraz szennyeződések esetén kérem vízzel hígítsa. Hígítva tejszerű lesz.
Hígítva: Minden vízálló felületeten. Az erőteljes szennyezõdésoldó hatása miatt az érzékeny felületeket (mint a műanyag zuhanyzó falak és festett felületek) felodhatja.
Textíliákból eltávolítja a festéket."
Az eredeti lánc tisztítóhoz adott folyadék dobozán lévő adatok alapján találtam rá erre a szerre, és tényleg.. a hatékonysága is épp olyan jó.
Az eredeti tisztító folyadéknak nincs narancs illata, de épp olyan a szer viselkedése és a hatékonysága.
Balu1 módosította - 2019. június 25. - 12:12
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#104
Írta 2019. június 25. - 06:47
#105
Írta 2019. június 24. - 23:29
Minimális adag kell egy tisztításhoz. Az az adag kb 200,- Ft-ból jön ki.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#106
Írta 2019. június 24. - 23:28
Minimális adag kell egy tisztításhoz.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#107
Írta 2019. június 24. - 23:13
https://www.bike24.c...5,189;content=7
En azt hiszem ilyet vettem
https://www.bike24.c...189;mid=0;pgc=0
arn módosította - 2019. június 24. - 23:15
#108
Írta 2019. június 24. - 21:47
Egyébként abból fél liter nagyon sok tisztításhoz elég.
Balu1 módosította - 2019. június 24. - 21:50
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#109
Írta 2019. június 24. - 17:34
#110
Írta 2019. június 24. - 16:59
A lidlben vettem egy adag természetbarát tisztító olajjal és egy adag kenő olajjal.
Azzal voltam gondban, hogy milyen anyagot tegyek bele a következő használatoknál.
Megtaláltam szinte majdnem ugyanazt a természetbarát tisztító olajat.
"Almawin orangenoil reiniger"
ebből fél liter kb. 4.000,-Ft
A tapasztalatom szerint, ha egyszer áthúzod végig benne a láncot, azonnal oldani, lazítani kezdi a láncon a koszos poros masszív lerakódásokat. Náhányszor lassan át kell hajtani a láncot végig, kis hatás szünetekkel, ami alatt a felszedett tisztító olaj dolgozik.
Benzinnel v. petróleummal is le lehet mosni, de azok kevésbé barátságos anyagok, főleg a lakásban való munkához. Ennek a szernek viszont natancs illata van.
(Ha gyorsabban tekernénk át a láncot, akkor gyorsan kiszórná mellé a tisztító olajat is)
Az okokucko.hu oldalon elérhető üzletben sikerült ilyent kapnom. Látványosan tisztít!
https://images.app.g...a8JMPkU6tjsdbN6
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#111
Írta 2019. június 23. - 15:12
Hm. jogos felvetések.
Bár ettől még nem hiszem, hogy halott a dolog. Lehet majd egyszer kifejlesztenek ilyet is. Hiszen mint tudjuk, mindig ki kell találni valamit, fejleszteni kell valamit a cégeknek. Még ha az kényszerfejlesztés is. Bár az is jogos, hogy a láncvonal miatt tényleg csak néhány esetben alkalmazható majd. Majd kiderül.
Ez az X-Ring lehet, hogy a láncvonalas dolgot még tolerálná is, viszont hogy egy kerékpárláncban elférjen, ahhoz el kellene a szem lapját vékonyítani körülötte. Ha el tudják vékonyítani úgy, hogy megbízható legyen, akkor meg szerintem nem gyűrűt raknak bele, hanem a hátsó sor lesz vagy jóval vékonyabb, vagy lesz 9-60-as átfogású, 15-16 sebességes fogaskoszorú XD
Mondjuk egy teljesen vékony lap, vagy egy körben elvékonyított lap között nem tudom, milyen mechanikai különbség is van.
Az is kérdés, hogy ha olaj/viasz helyett zsír van a láncban, az mennyire befolyásolja a használhatóságát, mennyivel nehezebb hajtani. Merthogy ezekben biza zsír van, úgy tűnik
#112
Írta 2019. június 23. - 15:01
Hm. jogos felvetések.
Bár ettől még nem hiszem, hogy halott a dolog. Lehet majd egyszer kifejlesztenek ilyet is. Hiszen mint tudjuk, mindig ki kell találni valamit, fejleszteni kell valamit a cégeknek. Még ha az kényszerfejlesztés is. Bár az is jogos, hogy a láncvonal miatt tényleg csak néhány esetben alkalmazható majd. Majd kiderül.
deviantRider módosította - 2019. június 23. - 15:01
#113
Írta 2019. június 23. - 13:37
Ha már lánckenés...
Lehet volt már régebben róla szó, de nem baj.
Miért nem csinálnak olyan láncot bringára, mint a motorlánc? Hogy a csapok és görgők (?) védve vannak egy gumigyűrűvel a por ellen. És ott benne van a kenőanyag. (x-ring, o-ring) - Talán a méret miatt? Hogy nagyobb, vaskosabb lenne?
Szerintem több dolog is van:
1: az egyre több lánckereket tartalmazó rendszerekhez egyre vékonyabb láncokat használnak, viszont a belső mérete mindnek ugyanaz: a külsejéből csippentenek le folyton. Először a csapok lettek szintbe marva/kalapálva, azóta meg már gondolom a lapok is vékonyodnak.
2: a tömítések stb súrlódnak. Ha azokba is jut kenőanyag, szivárogni fog, sok sikert a kenés pótlásához. Ha nem jut bele kenőanyag, súrlódni fog, és amikor a bringás 1g-al könnyebb görgőt használ, mert hát jajj, azzal megspórolt fél wattot, akkor egy ilyen csupa súrlódással teli láncnak vajon mekkora kereslete lenne?
3: gondolom rendkívül egyszerű egy ilyen láncot javítani, ha valamiért szét kell szedni
4: a motornál a láncvonal gondolom csak annyiban tér el az ideálistól, hogy amikor a motoros megcsavarja a gázkart, az egész szerkezet a lánc oldala felé elhajlik ... valamennyire. Váltós bringán az össze-vissza kacskaringózó láncútvonalat biztosan szeretné.
A fentiek miatt egyedül 1 sebességes láncnál tudnám elképzelni, de a súrlódás, és a nehéz szerelés ott is megjelenik. Tanyabájknál viszont ez lehet, sokadlagos, és ott csak a "karbantartást nem igényel" plecsni lenne az érdekes.
Megnéztem pár X-Ring linket. Ennek lehet, hogy lenne értelme, csak már megint az a fránya méret A lapok között van a szigetelőgyűrű, tehát ez tizedmilliméterekkel növelné a lánc szélességét. 1 sebességes, vagy agyváltós gépet leszámítva nem nagyon tudom elképzelni, hogy hol férne el.
RelakS módosította - 2019. június 23. - 13:47
#114
Írta 2019. június 23. - 12:46
Az rendben, de kenés ugyanúgy kell ide is, oda is. Simán el tudnék képzelni egy ilyen rendszert wax-os kenéssel belül bringára. Én inkább a láncbizniszre gyanakszom. Gyakori lánc csere + kenés = bevétel
Simán lehet túl nagy a rendszer belső ellenállása egy bringás számára, motornál meg nem tétel.
#115
Írta 2019. június 23. - 11:35
Teljesen mas az igenybevetel.
Az rendben, de kenés ugyanúgy kell ide is, oda is. Simán el tudnék képzelni egy ilyen rendszert wax-os kenéssel belül bringára. Én inkább a láncbizniszre gyanakszom. Gyakori lánc csere + kenés = bevétel
#116
Írta 2019. június 23. - 10:37
#117
Írta 2019. június 22. - 22:40
Ha már lánckenés...
Lehet volt már régebben róla szó, de nem baj.
Miért nem csinálnak olyan láncot bringára, mint a motorlánc? Hogy a csapok és görgők (?) védve vannak egy gumigyűrűvel a por ellen. És ott benne van a kenőanyag. (x-ring, o-ring) - Talán a méret miatt? Hogy nagyobb, vaskosabb lenne?
#118
Írta 2019. június 21. - 23:55
There is no need to remove wax from your chain again after applying Squirt Chain Lube. Just brush off occasionally with a dry brush and use a toothpick to remove some residue from the cassette and chain rings if necessary. A well waxed chain repels dirt, mud and water, and reduces chances of friction and chain suck.
En csak bringatisztitaskor szoktam atmosni.
Mióta ezt elolvastam én is, azóta nem mosogatom át benzinben a láncot Előtte a Squirtet is szorgalmasan kitakarítottam időnként Bár talán inkább le, mert a csapokon szerintem nem sok marad.
A hordozó anyag, ami elpárolog, amúgy víz, ha minden igaz Próbáld ki: kicseppentesz valamennyit, hagyod megszáradni, aztán nedves ujjal ugyanolyan fehér cuccá tudod oldani, mint ami kijön a flakonból (nem félreértendő! )
A kisebb kopást amúgy én is annak tulajdonítom, hogy minden apró nyílást eltömít, így a kenésen kívül nem engedi a láncba a port, szóval a csapok körül nincs csiszolópasztára emlékeztető maszlag
RelakS módosította - 2019. június 21. - 23:56
#119
Írta 2019. június 21. - 09:28
maga a hordozo anyag az igen, csakhogy az elparolog, a hatramarado viasz meg nem ugy tapad, mint az olaj, sokkal nagyobb a viszkozitasa. ha lepereg onnantol csupaszon marad a felulet, valszeg nem veletlenul zajosabb az egesz, tobb femfelulet erintkezik kozvetlenul.
ezert irtam, hogy inkabb arra tippelnek, hogy meg ezen az aron is jobb, mert nem gyujti a koszt. itt igazabo neml is csak a kenokepessegrol van szo, hanem arrol, hogy az elkoszolodott kenoanyag milyen tulajdonsagokkal rendelkezik. szvsz ez utobbiban jobb a viasz, kevesebb port vesz fel.
#120
Írta 2019. június 21. - 00:08
A lanc a csapoknal kopik es nyulik meg, amiatt csereled. Vagy ez most vmi beugratos kerdes?
csak arra reflektaltam miben mas a kenes, mint olajnal. Nem hinnem, hogy ez a viasz nagyon beszivarogna sok helyre, vizalapu, ha az elparolog visszamarad a viasz. Ami bejut az szvsz pillanatok alatt kipereg - inkabb csak egy vastagabb bevonatot kepez a lanc es a fogak kozott, tobb retegben ha folyamatosan kened. En inkabb arra tippelnek, hogy a kevesebb kosz miatt jobb kompromisszum az eletartamot illetoen.
Elvileg bent marad. Én is most viaszalapút használok és befolyik belülre. Talán 2 éve volt erről valamilyen teszt, amikor bejöttek ezek a cuccok, hogy a viaszos láncoknak jobb a kenése.
A sebesség mindent megold.