Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#801
Írta 2010. október 02. - 10:52
A sebesség mindent megold.
#802
Írta 2010. október 02. - 10:36
Elõvettem a helyi csavarboltban 15 éve vett régi rozsdamentes acélcsavarjaimat. A2-70 jelûek, az erõsségük kb. 15%-kal marad el az általad jónak mondott A4-80 mögött. Az összes Morati alkatrészemben A2-70 van, ugye õk a repülõgépiparból vettek át sok dolgot. Évekig használtam ezeket a csavarokat, egyikkel sem volt semmi gondom. Ilyen alapon az összes küllõt dobhatnám ki, mert az is rozsdamentes.A high-end gyártók A4 kategóriás, saválló acél csavarokat használnak, de ez nem jellemzõ, például a Race Face is hitent vagy VM-et használ. Ha elolvasod a fecnijét, láthatod, hogy kifejezetten megtiltják a rozsdamentesre történõ cseréjét, ugyanis a legtöbb rozsdamentes acél igen gyenge minõségû!
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#803
Írta 2010. október 02. - 09:42
"Pad Toeing
Ez a beállítás a pad szögét , mivel érinti a felni .
Toeing utal beállítást a pad , így a talp elülsõ éle sztrájk elsõ , amely hajlamos csökkenti visítás fékezés közben.
Ez, mint mondod nem segített.
Talán a másik ötlet:
"Féknyereg fegyverek többnyire játszani a forgócsapokon és a karok flex , amikor a féket mûködtetik .
Ez oda vezethet, visítozó a fékbetétek . Ez legegyszerûbb elõször lovagolni a kerékpáros és nézd meg a fékek visítás ."
Esetleg a forgócsapokon meghajlik rezonáláskor vagy lötyög a cucc ?
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#804
Írta 2010. október 02. - 00:07
#805
Írta 2010. október 01. - 16:33
Ez a gumiszalagos megoldás tényleg jó ötlet.
" 2. Ha szükséges , telepítse gumiszalaggal az alátétet a hátsó pad szélén . Ez segít beállítani "
Szerintem itt is hozzá kell szorítani a fékpofát meghúzáskor a felnihez és ott kell tartani, hogy megtartsa a beállított pozíciót.
Viszont itt a gumi szalagok adnak egy távtartást a hátsó szélének ami elõnyös lehet.
Az is igaz, nekem kb. párhuzamosan áll és nem nyikorog.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#806
Írta 2010. szeptember 30. - 13:17
Biztosan egyenletesen nyomódik hozzá a felnihez? Olyan elõfordul, hogy féloldalasan érintkezik, attól is szokott nyikorogni.
Azt úgy tudod beállítani ha szükséges, kicsit meglazítod a rögzítõ csavarjait és
a fékpofákat kézzel rászorítod a felnire mintha be lenne húzva a fék, hogy egyformán teljes felülettel ráfeküdjön.
Ezután tovább szorítva és a helyén tartva meghúzod a csavarokat miközben nem hagyod egyik szélén sem felemelkedni a pofákat. Aztán egy próba.
Azt nem lehet így tudni, hogy az elején nem volt gond aztán jelentkezett, az mitõl lehet de egy lehetõség az amit leírtam.
sziasztok,
ellenvélemény a helyes beállítást illetõen (setting pad rész): Park Tool Website
üdv, tg
#807
Írta 2010. szeptember 30. - 12:48
Ride everywhere.
.
#808
Írta 2010. szeptember 30. - 09:08
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#809
Írta 2010. szeptember 30. - 01:29
Hogy te neked milyen igazad van!Akkor kicsit osztanám az észt. A "rozsdamentes acél" csavar szilárdsága elmarad a "nagyjából rozsdamentes" csavarétól. Nem kicsit, de nagyon. Éppen ezért a stucnigyártók nem véletlenül szokták HI-TEN, esetleg VM/VA-acél csavarokkal a termékeiket. A high-end gyártók A4 kategóriás, saválló acél csavarokat használnak, de ez nem jellemzõ, például a Race Face is hitent vagy VM-et használ. Ha elolvasod a fecnijét, láthatod, hogy kifejezetten megtiltják a rozsdamentesre történõ cseréjét, ugyanis a legtöbb rozsdamentes acél igen gyenge minõségû!
Ez egy elég komplex kérdés, s nem akarok 4 oldalnyi észosztás begépelni az acélötvözetekrõl, de a lényeg, hogy az átlagos csavarboltokban kapható rozsdamentes csavarok alkalmatlanok erre a feladatra!
Itt a nagy Budapesten van vagy kétszáz csavarbolt. De összesen kettõ az ahol minõségi csavart árulnak. Mindenhol kerestem vágottat, de még ebben a kettõben is azt mondták, olyat ritkán hoznak mert drága. Ok, hogy 12 Ft helyett csak 25, de nem bicikliseknek hozzák (ugye egy bringabolt is elvan évi pár százzal) hanem olyan cégeknek akik több ezret vesznek, úgy meg már sokkal drágább.
Stücnikhez fékekhez csak és kizárólag rozsdásodó lehetõleg nem a fényes, hanem a fekete felületkezelésût érdemes venni átlag csavarboltokban. Rozsdamentesbõl van itthon pár leszakadt fejû darab elrettentésül magamnak. Ha érdekel titeket lefotózom, de most hideg van kint, nem hozom be.
Ride everywhere.
.
#810
Írta 2010. szeptember 30. - 00:02
Használja valaki?
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#811
Írta 2010. szeptember 29. - 21:09
a patai szabónál szokott lenni parktool
nálunk van vartools rendelésre (csillagászati áron)
pedro's-t senki nem csinálja, a többi meg felejtõs
(szerk: nyilván amibõl van shimano, ott az is tökéletes, de sok mindent nem csinálnak)
Park Tool is felejtõs.
Nálam van jópár.
Semmivel se jobb mint a nagy tajvani többség.
Kónuszkulcsuk minõsége egy vicc.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#812
Írta 2010. szeptember 29. - 15:55
Ez egy elég komplex kérdés, s nem akarok 4 oldalnyi észosztás begépelni az acélötvözetekrõl, de a lényeg, hogy az átlagos csavarboltokban kapható rozsdamentes csavarok alkalmatlanok erre a feladatra!
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#813
Írta 2010. szeptember 29. - 14:31
#814
Írta 2010. szeptember 29. - 13:05
A fejemrõl (a sisak közvetítésével, de tényleg)
Természetesen a titánt csak azért említettem, mert az is korrózióálló, írhattam volna éppen mást is.
...de akkor ezek szerint nincs semmi bringás praktika, jobb ha cserélem.
Amúgy az már nem felületi rozsda
Vezetékes víz=klór és miegymás, nincs is szükség izzadságra, Enté írta jól én is rozsdamentesre cseréltem át a csavarokat.
#815
Írta 2010. szeptember 29. - 06:20
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#816
Írta 2010. szeptember 29. - 01:24
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#817
Írta 2010. szeptember 29. - 00:25
Egy csepp olaj elkenve.A kormányfej csavarjainak az imbusz nyílása elég rendesen berozsdásodott (gondolom a rácsöpögõ sós létõl). Azon kívül, hogy kiszedem, letakarítom lehet vele kezdeni valamit?
Olasz stucnikon néha látni belevaló mûanyag dugót (mint egy IKEA bútor csavarrejtõ dugasza). Ilyet házilag is lehet farigcsálni, ha fontos.Úgy értem, hogy bekenni valamivel, ami megakadályozza, hogy újra ilyen legyen. ...
#818
Írta 2010. szeptember 28. - 22:57
Természetesen a titánt csak azért említettem, mert az is korrózióálló, írhattam volna éppen mást is.
...de akkor ezek szerint nincs semmi bringás praktika, jobb ha cserélem.
Amúgy az már nem felületi rozsda
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#819
Írta 2010. szeptember 28. - 22:36
Szerintem hagyd így, az csak felületi rozsda de ha kedved van, cseréld ki.
Titán csavar ? :-)))))))))))) Tényleg ér annyit az a stucni ? Gondolkozz már egy kicsit !
#820
Írta 2010. szeptember 28. - 22:15
...vagy cseréljem le rozsdamentesre, titánra, stb?
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."