Ez pénzkidobás 1liter "bike clean" 2000-2500, 100ml szuper olaj 1000-2000 szivacs rongy vödör max 500 ha nem lenne otthon:) azaz max 5000 ft és akkor már elég vastagon fogott a cerkám;)mindenkinek ajánlom a Motorex kerékpártisztító szettjét! nagyon jó, easy clean nevû szerrel ráfújni fogaskoszorúra, láncra (fõleg), váltókra, hajtómûre. vársz 5 percet majd törölheted az összes olajjal keveredett piszkot azokról a helyekrõl, nagyon profi cucc. plusz adnak egy bike clean nevû szert amit a vázra, teleszkópra (nem becsúszóra!), kormányra, stb. lehet fújni, gyönyörûséges fehér teleszkópomon olyan szépen mutat a fékpor, pláne ha sima vizes izével elkezdem dörzsölgetni még jó el is kenem, de ez a szer úgy lehozta, hogy egy törlés és kész. ebbõl a kettõböl fél-fél lityit adnak, és kapsz egy dry lube nevû 100milis száraz útviszonyokhoz való láncolajat, ami szintén igen jó. ez 7000 forintba kóstál vödörrel, szivaccsal, törlõkendõvel együtt, bringázás után meg is van az ápolás:)
Jelentkezz be Regisztrálj

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#721
Írta 2011. június 30. - 06:48

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#722
Írta 2011. június 29. - 22:14

Fele ennyiért van a Sonaxnak szettje amibe nincs 50Ft-os szivacs meg rongy de van vax!
#723
Írta 2011. június 29. - 21:53

yep!
#724
Írta 2011. június 26. - 17:43

Hali!
Ma ahogy nyalogattam a bringát észrevettem, hogy amikor megpörgettem a hátsó kerekem, a fogsorom enyhén (0.5-0.8mm) mozog, mint ha a tengely (???) meghajlott volna kissé... Ez mennyire lehet probléma? Esetleg szaladjak valamit megnézetni? Ötlet?
Az esetleg információérték lehet, hogy ez egy merev-MTB kerék amit egy jó 90kilós emberke (én) nyüstöl. (ja és xt agy... ezért fájó pont ez nekem...)
Remélem ez belefér a karbantartás témába... (csak mert látom, hogy nagyon a kenés részére vagytok kihegyezve...) de hogy nagyon off se legyek, íme az én tisztítási módszerem:
Prevent motorblokk-tisztító teszkóból (nálunk ott az olcsó). Ezzel jól lefújom, hagyom 2-5 percig hagy oldja a dzsuvát, utána slaggal (nem magasnyomású, egyszerû slag!) lenyomatom róla, áttörlöm és a tetszés szerinti olajjal bekenem/befújom
Teljesen normális jelenség. Az összes shimano agy ilyen.
A sebesség mindent megold.
#725
Írta 2011. június 26. - 17:40

Ma ahogy nyalogattam a bringát észrevettem, hogy amikor megpörgettem a hátsó kerekem, a fogsorom enyhén (0.5-0.8mm) mozog, mint ha a tengely (???) meghajlott volna kissé... Ez mennyire lehet probléma? Esetleg szaladjak valamit megnézetni? Ötlet?
Az esetleg információérték lehet, hogy ez egy merev-MTB kerék amit egy jó 90kilós emberke (én) nyüstöl. (ja és xt agy... ezért fájó pont ez nekem...

Remélem ez belefér a karbantartás témába... (csak mert látom, hogy nagyon a kenés részére vagytok kihegyezve...

Prevent motorblokk-tisztító teszkóból (nálunk ott az olcsó). Ezzel jól lefújom, hagyom 2-5 percig hagy oldja a dzsuvát, utána slaggal (nem magasnyomású, egyszerû slag!) lenyomatom róla, áttörlöm és a tetszés szerinti olajjal bekenem/befújom
#726
Írta 2011. június 26. - 11:05

A Rohloff hasonlított egy kicsit a méhviaszhoz, meg egy kicsit a kókuszolajhoz is, viszont határozottan különbözött az ásványi olajoktól.
A Rohloffra írják is, hogy szintetikus olaj + DCS adalék alapú. Biztos nagyon jó, csak 90%-ban porban megyek és tragédia hogy néz ki a lánc ha ezt rakom rá. Lemosni rémálom, sima szappanos vízzel nem is lehet (azért írtam, hogy azzal tuti nem lehet kimosni a kenési pontok közül).
#727
Írta 2011. június 24. - 00:09

#728
Írta 2011. június 23. - 23:07

off:
Vegyész vagyok és a munkám többnyire az, hogy spéci mûszerrel összetett anyagokat szedek szét alkotóira.
A mûszeres vizsgálat eredményeként ezekhez hasonló görbéket kapunk. A csúcsok helye, nagysága jellemzõ az anyag összetételére.
Míg volt idõm kísérletezgetni, elõszedtem az itthon fellelhetõ összes olajos, zsíros, viaszos anyagot és mindegyiket levizsgáltam.
A Rohloff hasonlított egy kicsit a méhviaszhoz, meg egy kicsit a kókuszolajhoz is, viszont határozottan különbözött az ásványi olajoktól.
on
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#729
Írta 2011. június 23. - 21:35

a lenolaj az ún. száradó olaj, azaz a levegõn elõször besûrûsödik, utána pedig megszilárdul (a kezeletlen növényi olajok általában ilyenek)
...szóval a varrógépolaj valószínûleg nem az, inkább valamilyen finomított kõolaj származék...ami tényleg túl híg...akkor már inkább valamilyen sûrû motorolaj
(érdekességképpen a Rohloff módosított, de természetes eredetû olaj -csak még nem sikerült kideríteni, hogy mibõl készítik-, ennek köszönhetõ, hogy biológiailag lebomlik)
kõolaj?
#730
Írta 2011. június 23. - 12:44

...szóval a varrógépolaj valószínûleg nem az, inkább valamilyen finomított kõolaj származék...ami tényleg túl híg...akkor már inkább valamilyen sûrû motorolaj
(érdekességképpen a Rohloff módosított, de természetes eredetû olaj -csak még nem sikerült kideríteni, hogy mibõl készítik-, ennek köszönhetõ, hogy biológiailag lebomlik)
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#731
Írta 2011. június 23. - 12:27

#732
Írta 2011. június 23. - 12:20

#733
Írta 2011. június 22. - 18:17

#734
Írta 2011. június 22. - 18:08

Ugyanez spray nélkül jobb, szvsz. Tisztító folyadékot lehet kapni hozzá (pl. Decathlon), kb. 1/3-ig kell tölteni és lassan forgatni visszafele. Gumikesztyû révén így is tiszta maradhat a kacsó. A lánc alá mindenütt újságpapírt v. rongyot kell tenni, csöpög ui. - néha pótolni is kell a folyadékot. A mocskos maradékot fölitatni és kiáztatni ill. kitörölgetni.
No meg érdemes ismételgetni, hogy a száradás majd újraolajozás után le kell törölgetni a felesleget, a görgõkre belül kell az olaj és nem a látható részekre.
#735
Írta 2011. június 22. - 17:55

A Motorex Dry olajat ki szeretném próbálni én is.
#736
Írta 2011. június 22. - 13:24

Hétvégén megyek át Magyarországra, majd betérek egy pár üzletbe és keresek az általatok ajánlott olajakból.Fater egyre azt hajtogatja, hogy te csak kend a láncodat 30-as olajjal.Mondjuk a régi városi bringámat tényleg azzal kentem és be is vált, jó sokáig bírta, de úgy nézett ki egy pár km után, mint ha fáradtolajjal kentem volna be.Ezt szeretném elkerülni, nem szeretném ha csupa fekete trutyis lenne a lánc.Az ilyen lánctisztító herkentyûk mennyibe kerülnek?Én úgy szoktam, hogy leveszem a láncot és beáztatom tiszta benzinbe egy idõre és megrázogatom néha.Utána áttörlöm gondosan egy ronggyal és mehet vissza fel.Ja meg most nézem, amit használok az nem is kenõanyag, hanem derailleur and chaincleaner valami holland Motip cégtõl.Ezt adták az üzletben, pedig mondtam hogy kenõanyagot.Remélem Karcagon van valami bringás üzlet...
Motoros boltban ha látsz ilyet nyugodtan, több mint tökéletes:Motorex Chainlube 622 Off road, cross lnc spray 500ml. - www.motoros-bolt.hu - webkatalgus
#737
Írta 2011. június 22. - 12:56

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#738
Írta 2011. június 22. - 11:41

#739
Írta 2011. június 21. - 21:15

Szabad kérdezni hol vetted ezt az olajat?
CRC-rõl.
TF2-ben is van jó.
Weldtite TF2 Extreme Wet Lube | Buy Online | ChainReactionCycles.com
Hú, ilyen nekem is van. Na, ez olyan mint a méz, alaposan le kell törölni a láncról a felesleget, mert rendesen cuppog a váltógörgõn a lánc, ha több marad a szükségesnél

Mellesleg a tartósság érdekében én is a nedves/extrém körülményekre szánt olajokat használom és hála nektek (meg a tapasztalatnak), a lánc rendszeres mosásáról is lassan leszokok (törlés, esetleg sika-mika egy régi fogkefével, törlés, majd olajozás, laza törlés és kész)
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#740
Írta 2011. június 21. - 21:03

Ez mondjuk jogos ja...Az öblítést minden zsíroldóhoz javasolják (a Park Toolhoz is), logikus, ha rászárad, utána keveredik az olajjal, aminek nem lesz jó vége.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager