pedig ss-nél nem ártana jobban odafigyelni, mert csúnya sérülés lehet belőle....
Jelentkezz be Regisztrálj

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#342
Írta 2016. október 17. - 17:58


#343
Írta 2016. október 17. - 16:46

deore szintig biztos hogy nem lesz olcsóbb ha cserélgeted. 10k-t biztos elmegy egy sor lánc, max még egy középtányér ami cserés lesz. /mongyuk nem sarazok/. ha zörög kicsit az meg nem zavar.
de persze ezt letagadom, és cseréljetek minél többet, lehetőleg sunrace láncot, kazit vegyetek
Bikertigger módosította - 2016. október 17. - 16:48
- Kisherceg kedveli ezt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#344
Írta 2016. október 17. - 16:34

Nehogy tányér és lancdobo gorgo csere is legyen a történet végén
Benne van.
Nemrég az egyik görgőt már kicseréltem, a másikat csak azért nem, mert elmaródott a csavar feje és még nem tudtam kifúrni.
Középtányért is cseréltem már, de nem tudom mikor.
Régebben én is cserélgettem a láncokat, de vagy nem cseréltem időben vagy nem tudom, de nálam nem működött, mert akkor kopott el a középső tányér pl.
Ezt most egyszerűbbnek tartom: használom a láncot és a sort, majd ha gond lesz (persze remélem, hogy nem szakadás), akkor mindkettőt cserélem. Régebbi Sram 9-es rendszerem van, nem olyan drága az alkatrész.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#345
Írta 2016. október 17. - 16:19

9s drága?
15euró körül van hg50 sor, hozzá 13 euró körül cn-hg93 lánc, vagy pc-971, kmc-x9.93
szóval durván 5 ezer a sor, 4-4500 a lánc. nem drága. csak a 10s tartósabb, a 11s megint. (országúton..)
#346
Írta 2016. október 17. - 15:31

Na pont ezt mondom én is!
Minek cserélném le, ha tökéletesen teszi a dolgát?
ez csak költség kérdése, egyszer ki kell számolni, hogy mennyi az annyi, olcsóbb-e egybe cserélni mindent, de egy láncot használni sokáig, vagy inkább több láncot elhasználni, Mondjuk a nagyon nyúlt lánccal azért kevésbé jó tekerni, szerintem nagyobb ellenállással is fut, szóval ha még ezt is figyelembe veszem....
Ilyen szempontból a 7-es rendszer a legjobb, sor 3 rugó alatt, normális lánc szintén 3-4 rugó között, deore acél középső tányér 2xxx ft volt pár éve, görgők 2k környékén szintén. Akár elhasználom, akár láncot cserélgetek, egyik sem vág a földhöz.
A 8-as is kicsit drágább, de a 9-es aztán meg a duplája. Hogy rohadnának meg. Van mindegyik az istállóban.
stellaz módosította - 2016. október 17. - 15:34
#347
Írta 2016. október 17. - 14:25

Na pont ezt mondom én is! Minek cserélném le, ha tökéletesen teszi a dolgát?
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#348
Írta 2016. október 17. - 14:24

Bő 9 000 km van a láncomban, már megnyúlt. Nem igazán veszek észre rendellenes működést. Majd ha gond lesz, cserélem a sorral együtt. Rendszeresen karbantartom a bicajomat.
Nehogy tányér és lancdobo gorgo csere is legyen a történet végén
#349
Írta 2016. október 17. - 14:23

de ez már a level 10-es szint
nemrég feltettem a trekingre egy shimano hg40-es láncot -pedig régről emlékeztem, hogy szar - de ez valami kritikán aluli, másfél hónap után lehetett cserélni (kb. 1000-1500 km lehetett benne), teljesen tropára ment, megnyúlt 1 fölé és alig váltott vele a paripa, ennyire szar csak a kmc egyik nagyon olcsó lánca volt, az is kb. egy ezrest se ment, de legalábbl új korában sem váltott vele a váltó, de kb. semennyire
HG40?
Verti emlitette, hogy abból van counterfeit, lookalike, de én is meg tudom erősíteni.
Ismertetojel a ketbetus gyártási hónap és év kód hiánya, részegen karcolt feliratok, és kb 1k km élettartam..
Tavaly belefutottam.
#350
Írta 2016. október 17. - 14:01

Bő 9 000 km van a láncomban, már megnyúlt. Nem igazán veszek észre rendellenes működést. Majd ha gond lesz, cserélem a sorral együtt. Rendszeresen karbantartom a bicajomat.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#351
Írta 2016. október 17. - 13:22

lehet, de fülre egy 0.5 körüli lánc már nagyon rossz nekem. Nem tetszik a hangja az újhoz képest.
de ez már a level 10-es szint
nemrég feltettem a trekingre egy shimano hg40-es láncot -pedig régről emlékeztem, hogy szar - de ez valami kritikán aluli, másfél hónap után lehetett cserélni (kb. 1000-1500 km lehetett benne), teljesen tropára ment, megnyúlt 1 fölé és alig váltott vele a paripa, ennyire szar csak a kmc egyik nagyon olcsó lánca volt, az is kb. egy ezrest se ment, de legalábbl új korában sem váltott vele a váltó, de kb. semennyire
#352
Írta 2016. október 17. - 11:16

szerintem egyig nyugodtan lehet várni (mondjuk én pörgősen tekerek), még az olcsó fogsor is elvisz így 4-5 láncot.
volt, hogy végelgyengülésig használtam egy szettet, hát az utolsó kilcsik nagyon durván leamortizálták a középső tányért, a végén már a nyúlt lánccal is ugrott, a fogak meg úgy néztek, mint a tarajos hullám, a váltógörgők meg tű hegyesek voltak
lehet, de fülre egy 0.5 körüli lánc már nagyon rossz nekem. Nem tetszik a hangja az újhoz képest.
#353
Írta 2016. október 17. - 10:05

toleranciafüggő. campag 0.3%-nál cserét ír elő, de úgyis észreveszed, mert 0.5 körül a láncaik már szikráznak.
Én sosem várok 0.75-ig. az már rég rossz
szerintem egyig nyugodtan lehet várni (mondjuk én pörgősen tekerek), még az olcsó fogsor is elvisz így 4-5 láncot.
volt, hogy végelgyengülésig használtam egy szettet, hát az utolsó kilcsik nagyon durván leamortizálták a középső tányért, a végén már a nyúlt lánccal is ugrott, a fogak meg úgy néztek, mint a tarajos hullám, a váltógörgők meg tű hegyesek voltak
- Vejne kedveli ezt
#354
Írta 2016. október 17. - 09:40

Értem amit mondasz. Szóval te a nyúlása alapján cseréled a láncot.
toleranciafüggő. campag 0.3%-nál cserét ír elő, de úgyis észreveszed, mert 0.5 körül a láncaik már szikráznak.
Én sosem várok 0.75-ig. az már rég rossz
#355
Írta 2016. október 17. - 09:29

Bármilyen gondos karbantartás mellet már rég megnyúlt a lánc és hozzá kopott a hajtás többi része? Igen..
Értem amit mondasz. Szóval te a nyúlása alapján cseréled a láncot.
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#356
Írta 2016. október 17. - 08:43

idősebb szerelőket kérdeztem erről a láncolaj dologról. ők a kúszóolajat javasolják. a motorolajat meg egyáltalán nem.
miből áll a kerékpárlánc? százakárhány db siklócsapágyból,meg még néhány apróságból,de most maradjunk a siklócsapágynál. szerintem a motorolaj nem tud bejutni oda,ahová kell. lehet,h jó a nyomásállósága,de ennyi.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#357
Írta 2016. október 16. - 22:55


Csodák vannak? Nincsenek..
Bármilyen gondos karbantartás mellet már rég megnyúlt a lánc és hozzá kopott a hajtás többi része? Igen..
Cserélni kell majd mindent? Igen...
Drága lesz? Igen...
A motor olaj kerékpár láncra való? Nem...
Nem látszik kopottnak a sor és nagy nyomatéknál mégis ugrik rajta az új lánc? Igen..
Csak hangosan gondolkodok? Igen...

verti módosította - 2016. október 16. - 22:57
- Vejne kedveli ezt
#358
Írta 2016. október 16. - 22:25

En elhiszem, hogy az eredeti lanc van rajta, de sokba fog kerulni a kov lanc (sor, tanyerok) csere
Hát egyszer valamikor a távoli jövőben biztos, de jelen esetben és karbantartás mellett semmi nem indokolja
Csak hogy a realitások talaján is mozogjunk:
- Lánc megvan nyúlva?
- Hát Nyílván! De csoda is lenne ha mégsem.
- Váltási komfortot ez befolyásolja?
- Hát nem!
- Sor, tányérok kopottak?
- Eléggé valószínű hogy már nem gyári állapotúak, de hazudnék ha azt mondanám, hogy látványosan hegyesek a fogak. Konkrétan semmi jelét nem mutatják ennek. Szerintem.
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#359
Írta 2016. október 16. - 21:35

Nekem Finish Line Ceramic Wet van. Jó lesz ez CX-re? A gyártó szerint igen. Lassan elfogy a 120ml és kellene vennem valamit.
Miert ne lenne? Bringalanc van minden.
#360
Írta 2016. október 16. - 21:34

ebben neked kibeba***túl igazad van! Tudod én mit használok? Hót közönséges motorolajat.
![]()
Azt se tudom milyen a viszkozitása mert csak úgy feltöltöttem vele az adagolót, de mivel terepen járok legtöbbet ezért 1,5-2 hetente kennem kell a láncot. Tehát olyan a viszkozitása hogy nem gyűjti az olaj sarat hanem inkább leszárad, viszont nekem már a lábamban és a fülemben van, hogy mikor és mennyit kell raknom a láncra.
A előző bringámban több, mint 12 ezer km van. Senki nem hiszi el nekem, hogy még mindig a gyári kazettás fogaskoszrúval és lánccal használom és a váltó is tökéletes. Ilyenkor csak annyit mondok, hogy: "Tesó, ennyit jelent a karbantartás... Amúgy meg csak nézz rá a láncra és egyből láthatod, hogy sosem volt bontva B)"
En elhiszem, hogy az eredeti lanc van rajta, de sokba fog kerulni a kov lanc (sor, tanyerok) csere
